Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Secretbubb

Handige Tools Op Chinese Site's

Recommended Posts

@Grow with the flow,

Erg strakke zakkies man, deze ga ik zeker bestellen G.

Thnx voor de aanvulling en kijk of je voor t gemak een linkje kan plaatsen bij je post.

Want als ik ze opzoek zie ik alleen diegene met twee alu-kantjes ipv een transparante kant.

 

Leuk lijstje zo aant worden.

Edited by Secretbubb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiek an, thnxx.

Voor een knaak zit je raak zo te zien, en was de levering een beetje snel?

Edited by Secretbubb

Share this post


Link to post
Share on other sites

verder heb ik recent ook nog dit besteld :

 

schaartjes :

 

https://www.aliexpre...0608.0.0.njnSkj

 

Stoffen potten/pouchs ' smartpots ' :

 

https://www.aliexpre...0608.0.0.njnSkj

 

Vials & tubes voor zaden en pollen :

 

https://www.aliexpre...0608.0.0.njnSkj

 

https://www.aliexpre...0608.0.0.njnSkj

 

https://www.aliexpre...0608.0.0.c63kEH

 

Een led panel die past in mijn 40cm x 40cm tentje ,gewoon eens uitproberen.

Verwacht er niet al te veel van :

 

https://www.aliexpre...0608.0.0.7UICYV

 

LEVERINGSTERMIJN :

Ik hou rekening met 11 tot 27 dagen...

Moet nog heel veel aankomen hoor,daarom bestel ik dagelijks wel iets op aliexpress zodat ik dagelijks wat pakjes mag openen(mezelf verwennen fzo :P)

Edited by GrowWithTheFlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja netjes man, blijven klikken Haha.

 

Doelde met die leveringstijd eig op die sealzakkies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i know :P maar weet het niet meer precies zowiezo een dikke twee weken ofzo...

Maar voor die paar euro's klaag ik niet :D

Al zou ik wel goed opletten qua afmetingen bij het bestellen :P

Had ook gripzakjes besteld maar stomweg niet opgelet en kreeg ik opeens echt 2cm x 2cm gripzakjes :V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah een topic naar mijn hart. Ga die app maar es installeren en rondsurfen

Zal voor mijn nieuwe hok nieuwe speeltjes bestellen en er valt genoeg te besparen zo te zien

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die pH probe is niet geschikt voor continu gebruik.

 

Dan heeft die niet zo'n glazen bolletje, want als die dat wel heeft dan mag dat bolletje niet uitdrogen en is er nul verschil tussen tussen in een bewaarvloeistof hangen, of een andere zoute oplossing zoals je reservoir.

 

En die connector zit er aan omdat je een PH elektrode om het jaar (of 2, wat jij wil) moet vervangen omdat de kwaliteit per definitie afneemt. Dus ook bij het kopen van een elektrode vragen hoe lang die al op de plank ligt, want ook zonder gebruik nemen ze af in kwaliteit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die pH probe is niet geschikt voor continu gebruik.

 

Dan heeft die niet zo'n glazen bolletje, want als die dat wel heeft dan mag dat bolletje niet uitdrogen en is er nul verschil tussen tussen in een bewaarvloeistof hangen, of een andere zoute oplossing zoals je reservoir.

Er is wel degelijk een verschil en dat is nou precies de reden waarom die probes veel sneller stuk gaan bij continu gebruik. Het heet ook niet voor niets "bewaarvloeistof' natuurlijk.

 

Probes die wel voor continu gebruik geschikt zijn zijn duurder, maar die kunnen er dan ook wel veel langer tegen om continu in het water te hangen. Op AliExpress staat er dan "industrial" of "online" bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net mijn ph meter uit de kast getoverd na 4 jaar...verrassing dop+spons gortdroog en overal kristallen.

Probe vervangen is net als lampwisselen of doen ze dat bij fabrikant/shop?

Krijg je bij aankoop elektrode dan datum van de maak van dat ding want hoe kan je nagaan of dat ding jaren op de plank heeft gelegen en jij een verjaard ding aangesmeerd krijgt

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een apparaat hebt met verwisselbare probes dan kun je een nieuwe bestellen en die erop zetten. Als het één geheel is dan valt er niets te vervangen.

 

Heb je calibratievloeistoffen? Dan zou je het nog even kunnen testen of het toch nog werkt misschien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een Amerikaans model van HM digital.

Volgens de handleiding is de sensor wel te vervangen maar geeft niet aan wanneer dat moet

 

Heb alle vloeistoffen om te kalibreren zowel ph als ec. Maar op die flesjes staat geen houdbaarheidsdatum. Hoort dat zo of worden die met de tijd ook minder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb is gekeken voor je op die van mezelf Pierre, maar ook hier geen tht-datum op de flessies. Maar aangezien ze t vermogen niet kosten zou ik ze periodiek vervangen. Meestal ong elke 4 maanden nam ik steeds een flessie mee.

 

Altijd makkelijk want op zondag pleuren ze om. Of zaterdagavond is ook altijd spannend

Share this post


Link to post
Share on other sites

@secretbubb

 

Heb ze nu bij de shop achtergelaten en gaan kalibreren met nieuwe sapjes.

Als ze na 24 uur afwijken komen er nieuwe probs in

Meest logische is vervangen want ze zitten er al jaren in

 

Wat niet helder is hoe je precies weet wat de fabricatie datum van de probes is. Want de schop bestelt ze bij groothandel maar die geeft ook geen info. Wellicht via batchnummer bij fabrikant vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vindt het inderdaad dubieus...Ben benieuwd naar de vindingen van je shop

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar die kunnen er dan ook wel veel langer tegen om continu in het water te hangen

 

Er is een kwaliteitsverschil, prima, maar je kan ze allemaal continue gebruiken. Ze ontploffen echt niet. En dat een Chinees dat met verkoopprietpraat als ' continue gebruik' of nog mooier 'industrial' aanprijst, tja, dat is dan heel aardig van 'em maar dat zei de prijs al.

 

Bewaarvloeistof = een vloeistof om in te BEWAREN als ie niet in GEBRUIK is.. Maw. een vloeistof die je eigenlijk niet nodig hebt als je altijd aan het meten bent. :innocent:

 

@ piere

 

Eh, ik denk niet dat je zoveel vertrouwen moet plaatsen in de handel omtrent 'goederen voor cannabis'. Voor goede meters en probes moet je bij de mensen zijn die leveren aan mensen die het echt dagelijks op grote schaal gebruiken. Dus een Nieuwkoop BV of iets in die geest. En als je daar een probe koopt dan zit deze in een flesje en op dat flesje staat wanneer de probe verpakt is. En daar betaal je gewoon voor, zodat zij zonder verlies incourante voorraad kunnen weggooien zonder centje pijn.

Edited by Ponix
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een pH meter die niet geschikt is voor continu gebruik wel continu gebruiken en dan is die met een enkele kweek al stuk/op. Met als gevolg dat je er eigenlijk gewoon niet goed op kan vertrouwen dat het nog werkt zonder elke week te calibreren. Onbruikbaar dus in de praktijk.

 

Ik heb er een paar gehad die nog niet eens een maand mee gingen bij continu gebruik. Een "online" model heeft het langer dan een jaar gedaan voordat ik het wel welletjes vond (calibratie werd moeilijker).

 

"laboratorium" is de term voor meters die je niet continu kan gebruiken en dat klinkt net zo "mooi" als "industrial" en veel mooier dan "online".

 

Dus nee die termen zijn geen verkoopprietpraat, maar gewoon een daadwerkelijk verschil in sondes.

 

:edit: Oh en die bewaarvloeistof is nodig om het ding in te bewaren. Anders hadden ze wel gezegd dat je ze in kraanwater kan bewaren of desnoods kraanwater met wat zout erdoor. Bewaarvloeistof bevat dezelfde ionen als in de probe zodat het ding niet "leeg" loopt. Dat glas is namelijk een beetje doorlaatbaar. Dat is ook waarom die dingen uiteindelijk niet meer werken.

 

Dus als je ze in een vloeistof zet dan moet het bewaarvloeistof zijn of je moet een probe hebben voor continu gebruik waar dat niet zo uit maakt.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je probes of meters vooral NIET in demiwater.. gooi ze dan gelijk maar in de kliko.

 

 

Bewaarvloeistof (kaliumchloraat?) is een paar jaar houdbaar, die van Milwaukee minstens 3 jaar volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik zelf deze perfect super makkelijk te ijken.

meet PH

EC

WATERTEMP

PPM VAN EC

Alles in 1 handeling.

 

gallery_39844_19129_1849084.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zon bluelab ding, maar gebruik m alleen als (idioot dure) waterthermometer..:D:D

 

Vanochtend ging t kraanwater van 18 graden en ph 9.1!!! zo de potten in, had ze vandeweek al n keer n halve liter bloom op 20 liter water gegeven oid, (schoot weer "ietsje" uit) dus voorlopig weer ff alleen kraanwater met 1x pw n drupje boost erin.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cheap ass propagator €1,66

gallery_15189_19064_155045.jpg

 

De kap zit geen verluchting gaten in maar is makkelijk in te branden, heb nog een ledstrip 6500k onderweg die in de kap word gemonteerd...

 

Beetje knutselen voor het volgende buitenseizoen :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knutsel-tijd 30x epistar smd5050 op 50cm die in de propagator van hierboven wordt gemonteerd.

 

Op foto is het niet echt duidelijk door de keuken verlichting maar is wel degelijk cold white

 

gallery_15189_19064_2275681.jpg

 

Edit: was 2€ dacht ik

Edit2: Prototype klaar :)

 

gallery_15189_19064_1728493.jpg

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 8 euries hoef je niet naar China..... Een microscoop voor je phone bij de Appie Happie.......... En het werkt....... Vergroot 30x en genoeg om je trichjes te chekken.......

 

gallery_46643_19398_1394812.jpg

 

Pineapple Express.......

gallery_46643_19398_497233.jpg

Edited by CaveDave
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe werkt dat dingetje dan, ze je dat voor je lens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...