Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Secretbubb

Handige Tools Op Chinese Site's

Recommended Posts

Dat.is misschien ook precies wat.hun willen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had er ook zo eentje voor continu in het vat, maar daar ging het binnen een maand stuk van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ons ff weten of het nieuwe apparaatje je bevalt Dillago?

Niet zo goed want ik weet niet hoe ik 'm moet kalibreren. Vooralsnog zit ie nog in de doos en werk ik met de nog goedkopere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af of die goedkopere led kweeklampen wat zijn om bv zaailingen of stekjes voor te groeien..

Heb ook al een warmtematje gekocht op aliexpress in het verleden,de smartpots kosten daar even veel bijna dan hier in de tuinhandel dus is niet echt de moeite

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kamihaze, de werking is vaak te vergelijken met die van de duurdere apparaten, die Chinezen maken gewoon alles na. Alleen zijn de gebruikte onderdelen vaak van inferieure kwaliteit en daarom kunnen ze het zo goedkoop maken. Het is dan ook altijd maar de vraag hoelang zoiets het volhoudt, maar je kan geluk hebben en dan werkt het allemaal prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is te gek voor woorden wat ze er hebben, slow juicers de hele mik.

 

Appie downloaden en betalen met ideal.

 

@ growwiththeflow, schaartje al binnen? Heb ze wel wel is voorbij zien komen als bonsai schaartjes.

 

@ Cavedave, laat je ook weten of je meter bevalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is te gek voor woorden wat ze er hebben, slow juicers de hele mik.

 

Appie downloaden en betalen met ideal.

 

@ growwiththeflow, schaartje al binnen? Heb ze wel wel is voorbij zien komen als bonsai schaartjes.

 

@ Cavedave, laat je ook weten of je meter bevalt?

 

Geen idee hoe ze eigenlijk noemen,heb op plantenschaar gezocht haha :P

Nog niet aangekomen,zal nog wel even duren vrees ik,het nadeel van sites uit china..

En betaal geen 30 euro verzendkosten voor schaartje van 3 dollar ;p

 

Beter op ali baba checken,bulk afnames en betaal 200 euro voor 200 scharen inclusief snelle zending :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is lekker knippen dan, elke top een eigen schaartje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed topic, lekker handig alles zo bij elkaar. :P

 

Ben zelf gek op deze potjes: https://nl.aliexpress.com/item/Succulents-pots-able-to-breathe-flowerpots-20-bag/32706957086.html dit zijn de ideale stekpotjes, het wortelstelsel wat je plantjes maken en de snelheid waarmee ze dat doen is echt insane!

 

Van deze naar een air-pot of soortgelijke pot en ze gaan als de brandweer.

 

Die kleintjes zijn spotgoedkoop zoals je ziet (gebruik zelf de middelmaat), je hebt ook grotere van 15x15cm maar die zijn momenteel heel lastig te vinden en in verhouding ook stervensduur. Had die wel eens willen proberen in een micro SoG.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor de zomer van die bubble/filter bags gekocht via ali. Was ik ook erg tevreden over 30 dollar incl, voor 5 verschillende maten 5 gallon zakken ofzo.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn Ph/Ec monitor inmiddels een weekje binnen en dat valt zeker niet tegen, adresetiketje met Chinees en Engelstalig adres. De meter wordt geleverd met bevestiginsmaterialen en kabels, adapter en kleine gebruiksaanwijzing. De eikstoffen ontbreken dus die moet je nog aanschaffen. Het apparaat draait ook op knoopcellen maar die zijn niet meegeleverd. De adapter is Chinees en wordt erg warm........... maar een 6V adapter heb ik zo gevonden onder mijn adapters die ik inmiddels verzameld heb van wel betrouwbare merken.

De nauwkeurigheid kan ik natuurlijk niet testen omdat ik simpelweg geen vergelijkingsmateriaal heb maar een test met het drinkwater en de gegevens van het drinkwaterbedrijf kwam boven verwachting dicht in de buurt van de opgegeven waardes. Daarna het voedingswater gemeten en met een PH van 6,5 en een EC van 1,4 zit het ook binnen mijn verwachtingen. Volgens Plagron zou het niveau van het voedingswater PH 6,3 en een EC van 1,7 moeten zijn maar aangezien mijn voedingswater verdund is ten opzichte van de aangegeven hoeveelheid zijn dat ook normale waardes.

 

Al met al niet slecht, maar nu is de vraag of de duurzaamheid ook nog parten gaat spelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je de probes in het water hangen? Of doe je ze er alleen in als je wat wilt meten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor de zomer van die bubble/filter bags gekocht via ali. Was ik ook erg tevreden over 30 dollar incl, voor 5 verschillende maten 5 gallon zakken ofzo.

Heb je een link bill?

En zijn die zakken meer dan een keer bruikbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je de probes in het water hangen? Of doe je ze er alleen in als je wat wilt meten?

 

Omdat ik op aarde en met Plagron werk is het afzuren van het water niet nodig, dus is het ook niet zo spannend en komt het niet zo precies. Ik hang de probes nu in het voedingswater op het moment dat ik water geef en na de meeting gaan ze er weer uit en maak ik ze droog met een schone katoenen doek. Hij is echter geschikt voor het gebruik in een aquarium en je kunt met de meegeleverde zuignappen de probes aan je wand hangen. Als test ga ik ze eens een weekje in het water laten hangen en ik kom er op terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar baseer je dat op Wietefras? Je zou best eens gelijk kunnen hebben omdat de Ph probe af te koppelen is en de EC probe niet. De gebruiksaanwijzing zegt er in ieder geval niets over behalve dan dat er aangeraden wordt bij continu monitoren de adapter te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik een pagina terug zei:

Ik had er ook zo eentje voor continu in het vat, maar daar ging het binnen een maand stuk van.

 

Ze zetten er inderdaad op dat het voor continu gebruik is (of voor "aquarium"), maar ik had toen de website van de fabrikant opgezocht en daar stond heel duidelijk dat ze niet voor continu gebruik zijn. Ze hebben ze wel voro dat doel, maar die zijn veel duurder

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Wietefras, Chinese rommel dus :P............. Ik zal dan maar geen test doen en maar gewoon meten en weer droogmaken. Als het op die manier wel werkt ben ik nog steeds tevreden...... 2 afzonderlijke meters kopen was toch een stuk duurder en die waren ook niet voor continu gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, op zich is het waarschijnlijk een prima probe, maar die verkopers nemen het niet zo nauw met de waarheid :)

 

Nieuwe probe is ook niet zo duur overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mylar sealzakjes met transparante voorzijde gekocht voor zaden te bewaren :P

14881708_1408819489158409_1794232095_o.jpg

 

https://www.aliexpress.com/item/100-Pcs-New-7-10-cm-Silver-Aluminum-Foil-Mylar-Bag-Vacuum-Bag-Sealer-Food-Storage/32655380995.html?spm=2114.13010608.0.0.by2PsT

Edited by GrowWithTheFlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...