Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cookienl

Lumatek Lamp Is Voor Evsa?

Recommended Posts

Beste leden,

 

Ben zojuist tot de conclusie gekomen dat er Electro op de Lumatek lamp 600 watt staat.

Deze lamp had ik aangesloten op een ELT 600 watt VSA :o

De planten deden het al niet zo goed en nu begrijp ik waarschijnlijk waarom.

 

Is het zo dat het een EVSA lamp is en deze dus zoiezo 400 volt is?

Kan het kwaad dat hij een tijdje achter een magnetische VSA heeft gezeten?

 

De planten groeiden wel maar een aantal hingen er maar slapjes bij en al met al duurt het groeien langer dan bij de philips.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik straf vinden...

Kan je even foto maken van elt op de verpakking ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou op zich niet moeten uitmaken.. elke lamp werkt zoinzo op een gewone vsa, het grootste verschil zit m in het feit dat een lamp voor evsa beter tegen hitte kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 600W lamp is een 600W.

Die lamp heeft meer blauw spectrum tov een reguliere HPS en kan beter omgaan met een EVSA maar doet het vd rest prima op een VSA. Hij wordt pas (ongeveer) 400W als je de VSA zou kunnen dimmen wat je dus niet kunt.

 

Geeft in ieder geval niet minder lumen zoals jij denkt te vernemen :search:

 

Waarschijnlijk groeien je planten heel anders onder deze bulb dan je gewend bent, ze blijven 'kleiner' wat komt door meer blauw in spectrum, eenmaal op 1

 

Keep blaming it on the bulb :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een 600 watt lamp.

Ik heb de lumatek vervangen door een philips greenpower en 2 nachten verder en de planten groeien als kool.

Ze staan weer recht op. En groeien hard.

Wat een verschil.

 

Maar het licht dus niet aan het feit dat de metalen in de lamp wat dikker zijn?

Dit kan ik namelijk visueel zien en ik dacht dat dit er mee te maken had dat het een EL lamp is.

Ik bedoelde trouwens 400 volt niet watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt dus nu een 400V lamp op een 230V VSA van ELT draaien?

 

Vaag hoor, ik onthoudt me verder van commentaar want hier heb ik geen kaas van gegeten, wel wat van bulben en 'enhanced' mar de 400v dingen heb ik nog niet in huis, ik ga pas na de zomer zelf een setje halen (2x dimlux)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, een enhanced lamp is niet vanzelf een 400V lamp.

Ik gebruik de Gavita enhanced, en die zijn ook gewoon 230V.

 

Enhanced betekend dat de antennes in de lamp wat dikker zijn inderdaad, dat is nodig omdat de frequentie (trillingen) van een Evsa hoger zijn waardoor die krom kunnen trekken als je een gewone lamp met een evsa gebruikt.

 

Er is nogal vaak verwarring tussen de termen groeien en strekken.

Door iets meer blauw spectrum worden de plantjes iets meer gedrongen in het begin wat later resulteerd in een veel vollere plant.

Ga je daar nu weer een lamp met minder blauw boven hangen, op dezelfde hoogte, heb je kans op wat meer strek.

 

Maar ik weet niet of er op full power nou echt zoveel meer blauw spectrum aanwezig is ?

Als je een lamp gaat dimmen loopt het blauw wel op, (handig in de groei) maar met een VSA kun je niet dimmen, dus ik zou denken dat er weinig verschil in spectrum is in vergelijking met een gewone HPS lamp.

 

Ik vermoed haast dat het verschil wat je denkt te zien door iets anders wordt veroorzaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...