Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

48 Haasjes In Een Tropische Binnenvijver

Recommended Posts

mooi score rodja

 

:D

 

je hebt je eigen record gebroken velen die niet kunnen kweken geven hiero adviezen maar veel resultaat is niet te vinden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met een 600W lamp 800 gram oogsten, kan dat ook met een Gavita? :D

Of 400 / 600 oogsten?? Zo werkt dat net D

In het geval van Wietefras is het 1.2

In jou geval 1.33

Ik zou dan 1.5 halen.. :rofl

 

Voor wie het nu echt nog niet snapt..

0,875 per watt.

 

Is geen spetter,,, maar menigeen heeft het nog nooit gedraaid.. :likken:

 

Dat het maar lekker mag smaken.. :icecream:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie score, had er zelf wel wat meer van verwacht als ik je watts, opp en bezetting bekijk..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita,Dimlux, Opticlimate, co2, voedingscomputer etc. Is allemaal niet nodig om richting de 1 op 1 te gaan, dat heb ik denk ik ook al eens laten zien, het zijn EXTRA'S die de ervaren kweker kan gebruiken om NOG meer uit zijn, al perfect draaiende kweekmethode te halen. Alle factoren te samen zorgen voor een goede oogst. Het is nooit 1 factor die bepalend is, terwijl het wel 1 factor kan zijn die je hele oogst kan verneuken.

Kweken is een vak, een kunst. Je hebt verschillende kunstenaars met verschillende stijlen, de een is niet beter dan de ander, ze zijn immers allemaal artiesten.

2.1 is geen slechte score, weet niet wat je normaal draait namelijk...

Ik moet zeggen dat ik het eens ben met Grow King, had er meer van verwacht als ik naar de setup kijk.

Desalniettemin gefeliciteerd, hoop dat de volgende al klaarstaan want anders blijft het zo leeg.. dat is ook niet goed voor de tent hoorde ik :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet ook niet hoe het als ineens vereiste werd gesteld voor een bepaalde g/W ratio, maar 10% tot 15% meer licht uit dezelfde hoeveelheid stroom is natuurlijk wel een heel evidente manier om de g/W te verhogen. Hoef je verder niets voor te doen. Hoef je ook geen expert voor te zijn om het te kunnen gebruiken of om er baat van te hebben. is ook niet afhankelijk van de andere factoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na deze ronde ga ik het eens proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe ronde staat al op dag 5 bloei :)

 

Maar heb deze keer geen zin in een verslag bijhouden.. volgende keer weer, met een ander soortje

 

 

Had zelf geen 1 op 1 verwacht.. Er zit wel een duidelijk stijgende lijn in m'n opbrengsten dus dat komt vanzelf wel.

Deze run heb ik iets teveel naar m'n retourwaarden gekeken, in week 7 zijn ze waarschijnlijk onnodig uitgehongerd. De volgende run blijf ik stug 1.3/1.4 geven ook als ik 1.8 terugkrijg. Die hoge ec zegt meer over de restzouten op het zeil dan over de waarden in het medium. Daarnaast ga ik minder vaak vloeden, na week 5 waren de kratten altijd erg zwaar.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een prima score, dat het geen 1 op 1 is boeit mij erg weinig.

 

Steeds met dezelfde waarden insturen lees ik de beste dingen over en ik zie bij mijn planten ook dat ze er als een speer op gaan. Elke keer geef ik Ec 1.6 en dat is precies wat ze nodig hebben.

 

Succes met je nieuwe ronde maar weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke keer een stapje beter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een lamp in NL niet leverbaar is dan oogst je niet veel ermee

 

Zijn er wel hoor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice!

Edited by pablo187

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie altijd met je etc waardes en ph waardes meten :P

 

Ik doe daar nooit aan.. Ph waardes aanpassen is zo veel gedoe ik hou hem liever constant zoals het is uit de kraan. En ec waardes? Ik kijk gewoon naar me planten :)

 

Maar ja wellicht is daar voor mij juist de winst te behalen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met mapito/steenwol/coco's niet meet hazes zul je gauw problemen ondervinden

vooral miniraale voeding vind het niet grappig als jij het aanmengt met 7.5ph

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie altijd met je etc waardes en ph waardes meten :P

 

Ik doe daar nooit aan.. Ph waardes aanpassen is zo veel gedoe ik hou hem liever constant zoals het is uit de kraan. En ec waardes? Ik kijk gewoon naar me planten :)

 

Maar ja wellicht is daar voor mij juist de winst te behalen.

Als je voeding aan het water toevoegt ben je de pH ook aan het regelen. Ik heb het geluk dat de pH precies rond de 5.6 zit als ik mijn watervat aanmaak met een Ec van 1.6. De pH blijft dus helemaal niet stabiel als jij elke keer voeding aan het water toevoegt zonder te meten, maar wordt juist variabel en daar houden de planten helemaal niet van. Daar krijgen ze allerlei tekorten van wat je bij veel aardekweekjes terugziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie altijd met je etc waardes en ph waardes meten :P

 

Ik doe daar nooit aan.. Ph waardes aanpassen is zo veel gedoe ik hou hem liever constant zoals het is uit de kraan. En ec waardes? Ik kijk gewoon naar me planten :)

 

Maar ja wellicht is daar voor mij juist de winst te behalen.

Als je voeding aan het water toevoegt ben je de pH ook aan het regelen. Ik heb het geluk dat de pH precies rond de 5.6 zit als ik mijn watervat aanmaak met een Ec van 1.6. De pH blijft dus helemaal niet stabiel als jij elke keer voeding aan het water toevoegt zonder te meten, maar wordt juist variabel en daar houden de planten helemaal niet van. Daar krijgen ze allerlei tekorten van wat je bij veel aardekweekjes terugziet.

 

Er bestaan voedingslijnen waarbij de ph zelfregulerend is en waarbij de invloed van voeding toevoegen. Geen veranderingen met zich meebrengt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zegt Biobizz ook maar de meter vertelde mij toch anders. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoel als je ec bv 1.8 is en je ph 8 met normaale miniraale voeding zoals canna en dan op mapito dan komt dat niet goed

met biovoeding of sommige geld het anders maar dan staat dat er ook wel op vermeld, bv bio tka voeding hoeft niet afgezuurd te worden omdat het gedeeltelijk organische voeding is gemixt met miniraale voeding hier door heeft het een breeder opname bereik ph wijs gezien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek op cocos. Al meerdere jaren en nog nooit maar dan ook nooit een ec meter of ph gebruikt.

Ik geloof daar niet in.

Geef je eerst ph min meet je een uur later is het weer anders en dan? Etc etc. Nee ik hou me ph gewoon zoals die is, geef voeding erbij volgens de schema's en kijk gewoon naar me planten. Gebruik de canna lijn overigens.

Draai niet 1 op 1 maar pak wel 1400g met 1800w maar ja dat kan iedereen zeggen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel, ik zeg niet dat je niet zonder aan te zuren kan voeden en mooie kweekjes kan draaien, ik zeg alleen dat je pH waarde minder stabiel is als wanneer je dat wel doet. Indien je je precies aan het voedingsschema houdt is dat verschil mogelijk te verwaarlozen, doch kan je pH waarde van het water in jouw gebied wel veel te hoog zijn voor het kweekschema waar je mee werkt. Kortom, niet aanzuren betekent zeker geen stabielere pH, integendeel zelfs. Juist door steeds aan te zuren naar dezelfde pH waarde zorgt voor een stabiele pH.

 

Geef je eerst ph min meet je een uur later is het weer anders en dan?

Als je eerst pH min geeft kan je wel gek worden ja, dat komt omdat de Ec de pH waarde beïnvloed en ook andersom maar in mindere mate omdat je veel minder pH min gebruikt. Eerst zorg je dat je je Ec zo goed als in orde hebt, liefst ietsje er onder en daarna regel je de pH. En als je goed roert is dat zeer stabiel.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps. Als mijn kraanwater 7 ph is dan is die dus wel elke x 7 en dan met voeding veranderd die wellicht maar so be iT, het water is in elk geval elke x hetzelfde en dat vind ik belangrijker dan dat je gaat lopen kloten met afzuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hazes, heb je wel ooit de PH van je kraanwater gemeten?

Misschien ben je wel in de gelukkige omstandigheid dat je kraanwater van nature al een ideale PH heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou op 1 plek nog nooit op de andere wel, maar is lang geleden door iemand x gedaan, meende dat het iets van rond de 7 was en hij had het over hardwater.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...