Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste leden,

 

 

Ik heb mijn eerste stap gezet richting het beginnen van het kweken met een tent. Ik heb gekozen voor de DP120 (120x60x120) vanwege het gebrek aan ruimte.

 

Nu wil ik al het overige materiaal kopen. Zelf dacht ik aan 4x55 T-neon voor de verlichting. Dit moet voldoende zijn, of denken andere mensen hier anders over? Nu ben ik opzoek naar een koolstoffilter en al het overige. Er werd mij aangeraden om voor een Can-Lite 150 m3 te gaan. Nu lijkt mij dit niet sterk genoeg, en dacht ik meer tussen de 250m3 en 300m3. Toen ik hierna opzoek ging las ik het forum dat Can-Lite geen goed merk is. Ik ben nu in de war en weet niet meer wat het beste past bij mijn tent. Kan iemand mij helpen?

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can original nemen ipv can-lite..

 

Can 9000 kom je een heel eind mee denk ik, beetje afhankelijk wat voor afzuigertje je eraan knoopt.

Google daar maar eens naar.

 

Edit: Empire Classic 3600 is volgens mij ook wel een kanshebbertje... nog wat goedkoper ook.

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt veel minder afzuiging nodig voor fluor dan met hps he

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Empirefilter en can-lite heb ik beide gehad, maar daar was ik niet zo van te spreken. Heb daarna een 350kuub can gekocht, en nog steeds erg tevreden mee. Liefst niet besparen op afzuiger en filtertje :). Filter en afzuiger kunnen dan ook buiten de tent --> wel goed aansluiten natuurlijk

 

200~250 kuub afzuiger moet je mee wegkomen in het geval van 220W tneon. Ik draai zelf met 6x36W (216W) i.v.m. lichtverdeling en heb een rk125 50% gedimd draaien, standaard 400 kuub meen ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat je amper plek hebt voor die dikke Can filter in het tentje (je hebt maar 120) is het misschien handiger om een 250M3 softbox +filter setje te kopen en dan de filter niet in de tent maar op de uitblaas vd softbox, uitblazen in de filter dus ipv aanzuigen door.

 

Wel ff doek wat om de filter zit in de conus vd filter doen en een pantykous over uiteinde vd slang wat je in de tent gaat hangen, voorkomt heel wat stof in de softbox en filter wat opgezogen wordt uit het tentje. Lekker stil ook als je zo de afzuiging aan pakt, de filter dempt alles op uitblaas en de aanzuig hoor je ook amper in het tentje. Best laat je de softbox dan wel ongedimd draaien, doe je het langst met de filter :innocent:

 

Met die PLL verlichting ga je op die oppervlakte mooie resultaten behalen :icecream:

 

Vergeet de PC fans niet om onder de lampen door te blazen en te zorgen voor stevige stammetjes en flink wat extra slang om in S-bochten te kunnen leggen voor passieve luchtaanvoer via de gaten onderin want ik denk niet dat je een oplossing hebt voor de licht in- en uitval vanuit de roosters die er zitten?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor de reacties. Is het alleen met een softbox mogelijk om dit buiten de tent te plaatsen? Of raad je mij de softbox aan vanwege de stilte? Ik heb inderdaad maar 120cm, dus er kan beter verder helemaal niks meer in. Omdat ik nooit eerder met een tent heb gewerkt, is het verstand ervan er nog niet. Bovendien zijn de meningen zo verschillend. Ik heb al wel de DP120 besteld paar dagen geleden bij kweekotheek. Hopelijk ben ik niet opgelicht, want ik heb nog niks ontvangen;)

En wat voor filter zou je bij die softbox weer aanraden? Of maakt dat verder niet uit?

 

En nee dat klopt, ik heb voor het laatste nog geen oplossing. Ook nog niet over nagedacht. Zo valt er veel informatie te halen over andere tenten, over de DP120 vind ik zo goed als niks.

 

Bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 lostchild

 

ik heb maar 1.6 meter hoogte op locatie

en ik heb me filter+zuiger ook buiten me tent (gebruik geen softbox :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top ik ga mij hier op richten. Ik kan wel voor de softbox gaan, alleen de prijzen liggen hier wat hoog van. Iemand een ander idee zodat ik kan overwegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buis afzuiger kan ook prima, deze maakt alleen wel een stuk meer herrie aan de aanzuigkant dan, op de uitblaas valt het wel mee.

Er is wel veel verschil in buis afzuigers: ik had SVent omdat die stiller zijn dan een Ruck maar sinds kort heb ik een MaxFanPro van Can.. die is best aan de prijs

maar komt met een 2 standen schakelaar, een mooie bracket en is voor een buisafzuiger van 800m3 best stil.

Hiervoor heb ik 7jr met een Torin softbox van 750mx gedaan (die was nog god maar wou wat anders..) dus de investering valt opzich wel mee :innocent:

 

Wat je ook kunt doen is een Torin slak kopen (of een Nicotra) en daar dan zelf een MDF boxje omheen maken.

Voorbeelden van te vinden op WF en een stuk goedkoper maar moet je wel handig zijn :icecream:

 

Een softbox hoeft toch niet peperduur te zijn?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had inderdaad gekeken naar de prijzen van de softboxen. Ze vielen inderdaad mee. Zeker wanneer je enkel voor de 250m3 gaat. Ik wil het nu voor kant een klaar kopen. In de toekomst zou ik mogelijk zelf kunnen bouwen maar voor nu wil ik kijken hoe alles in elkaar zit.

 

Dit is overigens de ruimte die ik heb. Al het materiaal wat er ligt kan weg. Aan de rechterkant is en velux dakraam aanwezig. IS er ruimte genoeg om zoveel mogelijk buiten de tent te plaatsen? met deze foto kan er een betere inschatting worden gemaakt lijkt mij. Bedankt voor de hulp al tot nu toe.

 

nnsexg771qz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

softboxen kan je ophangen aan ogen die je er meestal bijgeleverd zijn, meer dan genoeg ruimte als ik je zolder zo zie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat ik hier een tent geplaatst zou hebben... ik zou een hokje gebouwd hebben zodat je maximaal van het puntdak kan profiteren. Kan je de lamp midden in de punt ophangen zodat je zoveel mogelijk hoogte pakt.

Maar je hebt toch ruimte zat voor je gear? Boxje en filter zijn maar zo klein...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de keuze voor het zelf maken van een hok, maar ik ga voor de DP120. Ik ben er al uit over welke lampen ik neem.

 

Ik ben nu bij de volgende- maar mogelijk laatste stap . Ik moet nu een keuze maken tussen deze twee verschillende setjes.

 

http://www.greensell.nl/a-27369091/s...r/#description

 

of

 

http://www.greensell.nl/a-43383699/s...r/#description

 

Ik denk dat deze beoordeling meer kan plaatsvinden op ervaring. Waar ik aan ontbreek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga voor het eerste setje. Met alleen nog een clipfan zou ik compleet moeten zijn en kan ik bestellen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben compleet met al het materiaal. Er moet nog wel wat binnenkomen van LePlantage. Ik hoop dat ze betrouwbaar zijn.

 

Ik ben voor de softbox gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig is er klimaatverandering he, ik heb geen sneeuw gezien dit jaar :likken: :innocent:

 

Nee maar met T-Neon gaat er geen sneeuw weg! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...