Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Melovesgreen

93 X 11 Liter Potten Pp Kweektent Dr240 Eerste Kweek!

Recommended Posts

Of ik reageer in jou topic of niet das mijn probleem .... als je niet tegen kritiek kan tsja .. dan moet je geen topic openen..

 

En joh spuit lekker gif koop wat van die stinkbommen zet roofmijt uit geloof dat je aan de 20 dagen bloei zit.. het zal mij verbazen als je deze ronde afmaakt.. niet omdat spint t einde van de wereld is... maar meer omdat je een zoekende noob bent die heel veel laat afhangen van wat anderen zeggen zonder er zelf een behoorlijke brok info te hebben over opgezocht..

 

Dus wederom mn vooroordeel bevestigd .. knaapie wat ff gauw denkt te scoren met een paar wietplantjes nog nooit 1 plantje goed opgegroeid maar wel gelijk bijna 100 planten neerzetten want ja hoe moeilijk kan het nu eenmaal zijn .....

 

Nou zo moeilijk dus en je bent er nog lang niet..

Ohja alvast een tip voor je volgende ronde werk hygienisch dus niet ff alles snel snel willen zoals je nu hebt gedaan. En werk preventief tegen spint en ander ongedierte.. spint krijg je vaak toch wel maar is een stuk beter in de hand te houden elke dag dat je wacht kan je vermenigvuldigen met een paar 100 verse spintjes...

Zou maar alvast je stofzuiger klaar zetten... :)

Kijk ook eens naar een electric sprayer ipv alle gifsoorten..

 

Recistente spint is de bomb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kzou toch maar wat beter inlezen over kweken ipv info zoeken over snelle auto's en specs

 

anders rij je voorlopig de komende jaren nog in je fiat panda uit '96

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kzou toch maar wat beter inlezen over kweken ipv info zoeken over snelle auto's en specs

 

anders rij je voorlopig de komende jaren nog in je fiat panda uit '96

 

Het was een grapje rodja, dacht dat je t wel zou snappen. En voor een auto ofz doen we het niet want dat zit al goed. Maar los van dat zal ik morgen weer wat posten over de gang van zaken. Ik vind nog steeds wel dat ik wat beter kon voorgroeien want vind ze erg kort. Ze zijn gemiddeld denk ik 40/45 cm, de lampen heb ik op 60cm afstand. Denk dat ze nog wel wat zullen groeien maar hard zal t niet gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

40-45 is opzich niet verkeerd met jou aantal planten melov. is het veldje wel een beetje dicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit oud verslagje van me . 45 cm planten

 

med_gallery_32601_14821_961211.jpg

med_gallery_32601_14821_1260836.jpg

med_gallery_32601_14821_128502.jpg

med_gallery_32601_14821_22408.jpg

 

Nounou dat ziet er heerlijk uit!! Nou ik hoop dat de mijne ook zo zullen worden haha deel je geheimen eens maat. En het zit opzich wel mooi dicht zal morgenvroeg wat fotos posten zodat je even kan oordelen

 

Idd man minder lullen meer foto's!

 

Haha sorry je hebt helemaal gelijk dries, morgenvroeg zitten ze erop!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha wie zei ookalweer dat supernoob niet kan kweken? :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou ook skunk kunnen spuiten of de bug kill van gout en roofmijt erbij uit zetten.

mocht dit niet lukken kun je altijd nog vertimec spuiten mits je voor de 6e week bloei zit dan valt het mee, liever niet natuurlijk.

agent orange wat is het probleem dat iemand wat geld eraan verdiend, de meeste hier kweken meer dan ze roken als ze al het roken dus zie het probleem niet zo hierin.

mooie toppen supernoob wat voor soortje is het? lijkt me een soort pp

 

mvgr fatamorgana

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geld verdienen is geen probleem fatamorgana.. doen we allemaal.

Waar t mij omgaat is dat er zoveel zijn die denken dat doen we ff... terwijl ze nog geeneens weten hoe ze fatsoenlijk moeten bewateren. Kan ts schreeuwen over een chip in zn ass ofzo..

Maar als je niets van t plantje begrijpt is het best lastig..dan worden er honderd planten neergepleurt want hoe meer planten hoe meer wiet..

Ook meer spint trouwens.. vervolgens gaat t over roofmijt binnen een paar posts komt de vertimec op tafel...

Maar de wiet beland uiteindelijk wel bij de consument bespoten en wel..

 

Nogmaals heb niets tegen geld verdienen maar door jongens als deze ts beland de grootst mogelijke teringzooi in de shops alleen omdat zij snel geld willen maken..en in feite over lijken gaan om dat te krijgen. ook grote hokken kunnen verantwoord worden opgezet maar niet door jongens als de ts..

Die denken dat doen we ff en achteraf is t huilen want t ging toch niet zo makkelijk als ze dachten...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 20

Vandaag voor het eerst van onder water gegeven, denk niet dat elke plant evenveel water heeft gekregen. Ik wil dit oplossen door bijv een pvc buis vast te maken aan mn waterslang en dit tussenin mn tent te zetten in het midden met wat gaten aan de zijkant zodat het water goed verspreid wordt. Heeft iemand hier ervaring mee of kan dit simpeler?

 

Vandaag ook voor het eerst dutch pro explode meegegeven, en de plantjes zien er gelukkig uit. Hier en daar wat bladproblemen maar dat leek op stress van de warmte omdat de lamp er te dicht op stond.

 

med_gallery_45762_18708_1249331.jpeg

med_gallery_45762_18708_254990.jpeg

 

Als het van onder water geven niet goed gaat ga ik weer over naar van boven water geven en zal ik na deze ronde de vijverfolie etc opnieuw aanspannen.

 

Nog een idee is om 3 slangen aan de hoofdslang te koppelen en deze te verspreiden in de tent zodat het water goed in de tent verdeeld wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf zie 3 opties:

1. je blijft gewoon van boven wat geven wat op zich niet veel extra werk is in zoon tentje.

2.je maakt er vijverfolie in zoals je volgens mij al hebt gedaan en laat deze vollopen tot er 2cm water in staat en ze dit op drinken in de loop v/d of door middel van een pomp het restant eruit pompen

3. je zet je vat naast de tent en legt buizen in je tent met spinners en maakt een druppel systeem.

de eerste optie lijkt mij de makkelijkst gewoon met een lans water geven met een dompelpomp vanuit je ton, kleine moeite opzich:)

ik snap je punt agent orange, er staat wel een onderzoek online dat 90% vd wiet in shops vertimec of soort gelijken giffen bevat wat op zich niet nodig is.

ben zelf ook meer voor een biologisch optie, echter soms kan spint heel hardnekkig zijn en is het wel fijn als je vertimec bezit

 

mvgr fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd vertimec zou zowiezo niet 1 van de eerste opties moeten zijn is ook de schuld van de gs.. maar als kweker ga je die info opzoeken toch.... roofmijt en gif gaat zowiezo niet samen.. daarnaast zijn er gewoon goed werkende andere alternatieven pas als laatste hoop zou k vertimec inzetten.. maar is bij mij in de afgelopen 10 jaar niet voorgekomen..

 

Ik hoor hier ook niemand tegen de ts zeggen dat hij niet meer als 3 keer hetzelfde goedje moet spuiten en hem uitleggen hoe t met recistentie e.d zit.. alleen maar spuit dit/dat... hotbox...

 

Vertimec tot de 6e week bloei spuiten .. sorry maar ik vind het onverantwoord 6 weken heb je al aardig de bloei erin zitten lekker je toppen bedekken met gif zodat het er goed ingroeid

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee klopt maar bedoel bv met skunk spuiten wat gewoon biologisch is en de spint eigenlijk gewoon vast plakt aan het blad

en dag erna roofmijt uit zetten gezien dit spul alleen werkt wanneer het nat is.

het is nooit bevorderlijk vertimec voor je wiet en voor je plant ook niet, liever ook niet zo laat nog maar dat je toppen in gepakt worden is ook niks, stofzuiger werkt ook goed als het zo ver komt haha

als je op let en het bijhoud hoeft het niet zo ver te komen idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat is wat k bedoel... en ts die is gewoon veelste snel ff 100 planten neergooien voor snel cash maar op geen enkele manier ingelezen of begrijpen hoe t nu eigenlijk werkt en idd 5 planten of 100 planten uiteindelijk behandel jet ze gelijk. Alleen met 5 planten is het overzichtelijk 100 planten geeft sneller meer problemen als je dan al een noob bent en nog geeneens fatsoenlijk kan bewateren waarom dan gelijk zoveel .... en daarom zeg k dat jongens als ts zorgen voor de troep in de shop... en uiteindelijk durfen ze t ook gewoon met droge ogen bio wiet te noemen want ja k gebruik toch bio grond.. :))

 

En tuurlijk begrijp k dat als een groot hok een spint plaag heeft er vertimec wordt gespoten de belangen zijn te groot om het door te draaien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf zie 3 opties:

1. je blijft gewoon van boven wat geven wat op zich niet veel extra werk is in zoon tentje.

2.je maakt er vijverfolie in zoals je volgens mij al hebt gedaan en laat deze vollopen tot er 2cm water in staat en ze dit op drinken in de loop v/d of door middel van een pomp het restant eruit pompen

3. je zet je vat naast de tent en legt buizen in je tent met spinners en maakt een druppel systeem.

de eerste optie lijkt mij de makkelijkst gewoon met een lans water geven met een dompelpomp vanuit je ton, kleine moeite opzich:)

ik snap je punt agent orange, er staat wel een onderzoek online dat 90% vd wiet in shops vertimec of soort gelijken giffen bevat wat op zich niet nodig is.

ben zelf ook meer voor een biologisch optie, echter soms kan spint heel hardnekkig zijn en is het wel fijn als je vertimec bezit

 

mvgr fatamorgana

 

Ik ga deze ronde denk ik gewoon door met van boven water geven dat lijkt me nu het simpelste, en na deze ronde ga ik proberen een druppelsysteem aan te leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zelf gewoon van boven water blijven geven dan heb je meer controle over hoeveel water ze krijgen.

als je niet bekend bent met een druppelsysteem zou ik er niet aan beginnen

het is een kleine moeite om eens in de 2 dagen wat water te geven met een lans die je eventueel kan verlengen dat je er makkelijk bij kan

een druppelsysteem op slaps werkt wel mooi als je weet wat je doet.

maar denk als je op potten kweekt zonder afvoer en je nog niet helemaal weet van hoeveel per keer en hier een opbouwend systeem in hebt zit je veiliger met de hand.

je maakt het jezelf alleen maar moeilijker en kost ook meer geld plus als je een lekkage krijgt ben je verder van huis.

 

mvgr fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij kregen een druppelsysteem (op aarde zonder drain) niet betrouwbaar hier... sommige potten stonden haast kurkdroog, andere liep t water onderuit na een maand.. resultaten leken nergens op.

De ene plant drinkt veel meer dan de andere, dus met een vaste hoeveelheid water geef je de ene helft te weinig, terwijl de andere helft steeds meer op achter raakt tot de potten tot de rand volstaan en de planten daarin kapotgaan...

 

Op slabs oid met drain zou ik er meer vertrouwen in hebben, maar dan nog zou ik liever voor eb/vloed kiezen over druppelaars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor nu blijf ik van boven water geven en na deze rondje gewoon de vijverfolie netjes en zonder kreuken erin leggen. Dan zou het geen probleem moeten zijn om van onder water te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom liever van onder dan boven?

met cocos in een groot hok zou ik het snappen maar met een tentje op aarde.

je luchtvochtigheid zal waarschijnlijk ook stijgen in je tent als je van onder gaat geven.

lees niks over ec/ph en luchtvochtigheid in je verslag dus weet niet waar je nu op zit.

om de zelfde rede wat scirocco zegt over het druppelsysteem geld ook voor eb/vloed op aarde

de 1 zal erg nat komen te staan terwijl de andere droog is.

van boven kun je dit aanvoelen en hier op je water gift op aanpassen per plant wat te doen is bij jouw setup.

maar iedereen zijn ideeen en mening dit is de mijne :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...