Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Melovesgreen

93 X 11 Liter Potten Pp Kweektent Dr240 Eerste Kweek!

Recommended Posts

Weer zo n geld kweker...pleuren ff gauw 93 planten in een tent want tsja iedereen kan planten kweken

Om er vervolgens achter te komen dat zelfs goed water geven best lastig is...

En serieus 93 planten met een gietertje water geven .. en dan niet ff denken van goh.. das wel een tering werkje lijkt bijna op werk..

 

Maar suc6 hoor zou die dikkuhhh BMW alvast bestellen hoor

 

Je lijkt wel ongesteld man doe rustig en rook een jointje. En geef geen water met gieter, gebruik een sproeilans en dompelpomp en zoals je kan lezen zei ik al dat ik ook van onder water a geven zodra ze wat groter zijn.... Vind het ook rustgevend om met een sproeilans water te geven. En waarom ik kweek gaat jou niets aan vind ik. En maak je geen zorge over de bmw want rijd al een mooie auto vind ik zelf.

Vind het wel echt zonde dat er zulke zielige personen zijn als jou die even domme comments neerplaatsen als iemand gewoon om wat kennis vraagt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je eens beschrijven hoeveel water je nu totaal hebt gegeven en op welke dagen?

 

Want als de pot eenmaal goed nat is dan kan je wel een paar dagen wachten in de stadium.

 

Succes met je week en ik volg :)

 

Toen ze nog aan het voorgroeien waren gaf ik ze op de oog water , daarna gingen ze dus de 11 liter potten in en die had ik ingewaterd met ongeveer 500ml (dag 1bloei) en tot slot 300/500 ml per plant op dag 4 bloei(woensdag)... En morgen ben ik van plan om weer water te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sneu zijn die mensen zoals jou.. die ff denken om 93 planten onder 5x600 watt te gooien zodat ze snel veel kunnen cashen.

En vervolgens naar het eerste de beste Hobby forum te gaan omdat blijkt dat t toch niet zo simpel is als het lijkt... nee dan blijkt het goed inwateren en bewateren al lastig te zijn..

 

K zou maar gelijk extra ruimte aanvragen op t topic want als dat nu al zo begint zullen er nog heel veel van deze topics uit jouw naam komen..

 

Ben al een poosje hier op t forum en natuurlijk ieder individu staat opzich... maar denk maar niet dat je uniek bent zijn al veel jongens als jou voorbij gekomen... vaak eindigt t met een half afgemaakt topic en horen we er nooit meer wat van..

 

Maar joh doe vooral je ding k kijk met plezier mee want t mag best gezecht worden jongens als jij zorgen vaak voor een hoop humor...

 

Suc6 he

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

agent je zou ook is door kunnen scrollen als je niks nuttigs te melden heb

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sneu zijn die mensen zoals jou.. die ff denken om 93 planten onder 5x600 watt te gooien zodat ze snel veel kunnen cashen.

En vervolgens naar het eerste de beste Hobby forum te gaan omdat blijkt dat t toch niet zo simpel is als het lijkt... nee dan blijkt het goed inwateren en bewateren al lastig te zijn..

 

K zou maar gelijk extra ruimte aanvragen op t topic want als dat nu al zo begint zullen er nog heel veel van deze topics uit jouw naam komen..

 

Ben al een poosje hier op t forum en natuurlijk ieder individu staat opzich... maar denk maar niet dat je uniek bent zijn al veel jongens als jou voorbij gekomen... vaak eindigt t met een half afgemaakt topic en horen we er nooit meer wat van..

 

Maar joh doe vooral je ding k kijk met plezier mee want t mag best gezecht worden jongens als jij zorgen vaak voor een hoop humor...

 

Suc6 he

 

Nou jij hebt je zegje gedaan en ik ga er niet verder op in. Ik kijk nu al zeker ongeveer een jaar mee op deze forjm en ook op de andere soortgelijke forums en ik snap wel dat je meteen vooroordelen gaat nemen. Ik ben hier om mijn eerste kweekje met jullie te delen en ook hier en daar wat hulp te krijgen. Dus je maak je geen zorgen van mij ga je zeker nog erg veel horen haha en waar ik aan begin maak ik af kerel. ik hoop dat zelfs jij mijn kweekje gaat volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al een heel jaar ...... whoop whoop yeah...

 

Dat we nog veel van je gaan horen was me al duidelijk..

 

Suc6 jongen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Til een paar potten op voordat je gaat water geven en voel Hoe zwaar de potten zijn. Vervolgens ga je water geven en daarna til je weer een paar potten op. Op deze manier kan je een beetje het gevoel krijgen wanneer je water moet geven. Als de potten nog zwaar zijn wacht je met water geven. En als ze licht aanvoelen geef je water.

 

Als je dit doet in combinatie met een tensiometer kom je al een heel eind. En uiteraard goed naar je planten kijken want die vertellen je ook veel ;)

 

Ik heb een vraagie: Hoe groot is je afzuiger en filter? En maak je gebruik van een actieve inblaas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Til een paar potten op voordat je gaat water geven en voel Hoe zwaar de potten zijn. Vervolgens ga je water geven en daarna til je weer een paar potten op. Op deze manier kan je een beetje het gevoel krijgen wanneer je water moet geven. Als de potten nog zwaar zijn wacht je met water geven. En als ze licht aanvoelen geef je water.

 

Als je dit doet in combinatie met een tensiometer kom je al een heel eind. En uiteraard goed naar je planten kijken want die vertellen je ook veel ;)

 

Ik heb een vraagie: Hoe groot is je afzuiger en filter? En maak je gebruik van een actieve inblaas?

 

Ik ga dat eens proberen met een weegschaal en daar het pot op te zetten, mijn afzuig is op dit moment 1500 en ik weet dat het eienlijk te weinig is maar in deze kou en winter werkt het prima! Zodra het warmer wordt zal ik een grotere kopen en deze voor mijn inblaas gebruiken. Op dit moment heb ik geen actieve inblaas maar 1 luchtinlaat aan ieder zijde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd er rekening mee dat je passieve inlaten 3/4x de grote moeten hebben als de uitgang.

1500m3 zal zeker nog goed gaan maar van de zomer heb je zeker wel 2500m3 nodig.

Ik heb zelf nu ook 2500m3 op 2400watt.

Edited by Dries_grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

93 getopte planten in een 240x240?

 

ik zou ongeveer de helft wegdonderen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff he.... wat de neuk maakt het uit commercieel of niet... ieder zn ding.

 

Thuis niks te vertellen en dan maar hier komen zeiken omdat je vrouw ongesteld is :P ;) ?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff he.... wat de neuk maakt het uit commercieel of niet... ieder zn ding.

 

Thuis niks te vertellen en dan maar hier komen zeiken omdat je vrouw ongesteld is :P ;) ?

 

Haha vind het ook echt zonde dat kerels hier mij een beetje komen afkraken omdat ik nieuw ben en teveel dames heb volgens hun dan...

 

Houd er rekening mee dat je passieve inlaten 3/4x de grote moeten hebben als de uitgang.

1500m3 zal zeker nog goed gaan maar van de zomer heb je zeker wel 2500m3 nodig.

Ik heb zelf nu ook 2500m3 op 2400watt.

 

Ik heb t even gecontroleerd en mijn inlaten bij elkaar zijn zeker 2 x zo groot als de uitlaat. Moet ik er dan eentje dichtmaken of is het goed zo? Extra frisse lucht dacht ik. En tegen de zomer aan ga ik zeker een grote afzuiger halen! Die andere gebruik ik dan gewoon voor een actieve inlaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff he.... wat de neuk maakt het uit commercieel of niet... ieder zn ding.

 

Thuis niks te vertellen en dan maar hier komen zeiken omdat je vrouw ongesteld is :P ;) ?

 

Haha vind het ook echt zonde dat kerels hier mij een beetje komen afkraken omdat ik nieuw ben en teveel dames heb volgens hun dan...

 

de meeste beginners en leken denken hoe meer planten, hoe meer gewicht(, hoe meer $$$)

ook mijn eigen moeder denkt dat :D

 

maar dat klopt niet, gewicht hangt af van licht, oppervlakte en heel belangrijk: diepte in het gewas.

met weinig diepte in je gewas krijg je veel fluffy wiet, en fluffy wiet weegt niks.

 

ook is het commercieel gezien niks waard. opkopers hebben een pesthekel aan fluf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff he.... wat de neuk maakt het uit commercieel of niet... ieder zn ding.

 

Thuis niks te vertellen en dan maar hier komen zeiken omdat je vrouw ongesteld is :P ;) ?

 

Haha vind het ook echt zonde dat kerels hier mij een beetje komen afkraken omdat ik nieuw ben en teveel dames heb volgens hun dan...

 

de meeste beginners en leken denken hoe meer planten, hoe meer gewicht(, hoe meer $$$)

ook mijn eigen moeder denkt dat :D

 

maar dat klopt niet, gewicht hangt af van licht, oppervlakte en heel belangrijk: diepte in het gewas.

met weinig diepte in je gewas krijg je veel fluffy wiet, en fluffy wiet weegt niks.

 

ook is het commercieel gezien niks waard. opkopers hebben een pesthekel aan fluf.

Ja dat weet ik maar al te goed en ik hoop dus dat ik t goed genoeg ga doen zodat het geen flufspul wordt, ik heb het zo gedaan omdat als er nu een paar doodgaan dat het niet erg veel uitmaakt maar als ik bijv. 50 dames had in grotere potten en er gingen dan een tiental dood dan zou dat wel erg zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

wietplanten gaan niet zo snel dood

 

vorige run viel er een brandende hps+kap op m'n veldje op dag 4 groei, dus nog baby plantjes.

een paar planten lagen even een dagje plat, maar daarna knalden ze gewoon verder :D

1 daarvan was uiteindelijk zelfs de grootste brenger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff he.... wat de neuk maakt het uit commercieel of niet... ieder zn ding.

 

Thuis niks te vertellen en dan maar hier komen zeiken omdat je vrouw ongesteld is :P ;) ?

 

Haha vind het ook echt zonde dat kerels hier mij een beetje komen afkraken omdat ik nieuw ben en teveel dames heb volgens hun dan...

 

de meeste beginners en leken denken hoe meer planten, hoe meer gewicht(, hoe meer $$$)

ook mijn eigen moeder denkt dat :D

 

maar dat klopt niet, gewicht hangt af van licht, oppervlakte en heel belangrijk: diepte in het gewas.

met weinig diepte in je gewas krijg je veel fluffy wiet, en fluffy wiet weegt niks.

 

ook is het commercieel gezien niks waard. opkopers hebben een pesthekel aan fluf.

 

Dat weet ik rodja, ik dacht er zelf ook aan om grotere potten te gebruiken en minder planten.. Maar als er dan dus iets mis gaat en er gaan een aantal dood dan komt de klap wat harder aan dan dat ik nu 93 stuks heb. Ik de toekomst wil ik ook liever grotere potten gebruiken en minder planten. En vandaag post ik nog een paar fotos

 

wietplanten gaan niet zo snel dood

 

vorige run viel er een brandende hps+kap op m'n veldje op dag 4 groei, dus nog baby plantjes.

een paar planten lagen even een dagje plat, maar daarna knalden ze gewoon verder :D

1 daarvan was uiteindelijk zelfs de grootste brenger.

 

Haha sterke plantjes dus maar kweek jij uit zaad of stekjes? En maak je die dan zelf of koop je ze in. Ik vond dat ik ook betere stekjes kon hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 liters kan je prima rondes op draaien hoor, zeker met wat meer planten.

Grotere potten is niet perse beter, ik gebruik juist 11 liters om de boel handelbaar te houden.

Tussen de 6 en 10 per m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@melovesgreen,

2x zo groot is zelfs nog te klein je moet minimaal 3x zo groot hebben dus als je slang tussen het filter en afzuiger 254 is dan moet je 3x een 254mm slang als inlaat erin hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag dus naar de plantjes gaan kijken nog steeds wat gele bladeren en de aarde was kurkdroog, dus gelijk water gegeven dat afgezuurd is 400/500ml per plantje en was helemaal vereten om fotos voor jullie te malen maar dat doe ik morgen want dan ga ik weer naar de plantjes toe om te kijken hoe ze het doen. Ga deze dagen dus erg in de gaten houden hoeveel ze drinken wAnt ik denk zeker dat ze wel meer dan de 400/500 mogen hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopen dat ze er nu mooier bij staan dan de vorige keer :dribble:

denk dat je inderdaad met 4 a/5 600 watters in een 240x240 tent

en 60/70 planten het zelfde resultaat haalt en onderin ook mooiere toppen krijgt dan zoveel erin

maar zodoende leert men

ben benieuwd of ze groener zijn

op welke voeding kweek je en heb je een ec of ph meter?

je ec wat opbouwen en je ph op 6.0 kan geen kwaad maar weet niet welk schema of welke week dus kan er niet zovele over zeggen

 

mvg fatamorgana

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je volgen.

Ben benieuwd.

Vind t een machtig beeld zo'n grote kweek😊.

 

Succes dr mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier Zijn de beloofde fotos, eentje met de lampen uit en de andere zijn wanneer de lampen net aangingen. Ze zien er nh al zeker veel beter uit, en het gaat zeker de goeie kant op vind ik.

med_gallery_45762_18708_157155.jpeg

med_gallery_45762_18708_1849950.jpeg

med_gallery_45762_18708_1319772.jpeg

 

 

hopen dat ze er nu mooier bij staan dan de vorige keer :dribble:

denk dat je inderdaad met 4 a/5 600 watters in een 240x240 tent

en 60/70 planten het zelfde resultaat haalt en onderin ook mooiere toppen krijgt dan zoveel erin

maar zodoende leert men

ben benieuwd of ze groener zijn

op welke voeding kweek je en heb je een ec of ph meter?

je ec wat opbouwen en je ph op 6.0 kan geen kwaad maar weet niet welk schema of welke week dus kan er niet zovele over zeggen

 

mvg fatamorgana

 

Ik kweek op hypro terra en dutchpro topbooster en wortelstimu. Maar ik ben nog geen voeding mee aan het geven want het is zwaarbemeste grond dat ik gebruik dus ik laat de plantjes daar eerst op groeien. Ik doe de ph meten en als ik voeding mee ga even ga ik ook de ec meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehum... k heb niets tegen commerciele kwekers....is naar goed dat ze er zijn anders zouden de shops niet veel overhouden

Wel tegen mensen die ff gauw denken te cashen en vervolgens geeneens water kunnen geven...

Minerale voeding gaan gebruiken maar nog geen 1 keer de ph hebben gemeten ... nee dat doen we pas als we gaan voeden .... tsja

 

Maar alle suc6 hoor hoop voor je dat je zonder problemen je ronde kan doen.... maar k betwijfel het...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...