Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vakman

Biobizz En Amnees

Recommended Posts

Hallo medekwekerts

 

Ik ga binnenkort een nieuw rondje starten, dit keer amnees stekken(zelf gestekt) in 15L potten met Biobizz light-mix met een deel cocosgrond en als voeding bio-grow en bio-bloom. Wat zijn jullie ervaringen, en zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden??

 

Ik had in mijn vorige ronde's telkens bladproblemen met de amnees na het gebruik van canna pk 13-14, dat wil ik deze ronde graag voorkomen.

 

Ik hoor het graag!

 

 

 

Vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Biobizz bevalt me wel goed, maar de Fishmix moet je niet tijdens de bloei gebruiken anders gaat je wiet naar vis ruiken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Biobizz bevalt me wel goed, maar de Fishmix moet je niet tijdens de bloei gebruiken anders gaat je wiet naar vis ruiken.

 

De fishmix ga ik sowieso niet gebruiken, alleen de bio grow en bloom.

Welke dosering houd jij aan?

 

Vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biobizz lightmix heb ik altijd fijn mee gewerkt, lekker grondje!

Ook met een kwart cocos erdoor gemengd (ik gebruik die van Atami), grond zakt niet in, planten staan steviger en water verspreid zich veel beter en sneller door de potten heen.

 

De voedingslijn heb ik verder geen ervaring mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Biobizz bevalt me wel goed, maar de Fishmix moet je niet tijdens de bloei gebruiken anders gaat je wiet naar vis ruiken.

 

De fishmix ga ik sowieso niet gebruiken, alleen de bio grow en bloom.

Welke dosering houd jij aan?

 

Vakman

Ik volg het lightmix schema van Biobizz en geef om de twee voedingsbeurten ongeveer schoon kraanwater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx Sciricco!

 

Wat voor soortjes kweekte je erop?

 

Vakman

 

Okay Dilago :specool

 

Jij kweekt ook regelmatig amnees toch, nooit geen bladproblemen gehad?

 

Vakman

 

P.s. waar heb je dat voedingsschema vandaan, ik heb ff gezocht maar krijg het zo snel niet gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik heb wel bladproblemen gehad maar dat lag aan meerdere dingen. De keer dat mijn gehele kweek gesmeerd liep was op All Mix van Biobizz in combinatie met het All Mix kweekschema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet de hele lijn? whoohoohoohooo

dat is zielig voor de plantjes...

wil je graag nog 11 euri meer uitgeven en ook algemix kopen?

dat is zo goed voor de vitaliteit.

 

ja hy pro amnesia

al wat jaartjes op biobizz

wel de hele lijn, dus zeker ook topmax en heaven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb meerdere rondes amnees en een ronde PP gedraaid op die biobizz lightmix met cocos. (Alle rondes nieuwe aarde)

En zeker de laatste 3 rondes waren redelijk succesvol.

(Dat komt vooral omdat ik nu meer op mn gevoel afga dan voorheen dat ik teveel naar 't kweekschema keek ipv mijn planten, ook het minder strak afzuren gaf een gigantische verbetering)

 

Mijn nieuwe moeders staan ook op lightmix met een beetje cocos en een restje guanokalong aarde.

Ze krijgen voeding zoveel als ik over heb van mijn bio-bloeitent aangevuld met kraanwater.

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, dank allen!

 

Ik was niet van plan om iets te gaan meten dus ook niet afzuren. We zien wel waar het schip strand :jump:

 

Even een rare vraag, is dit spul ook te gebruiken voor onze plantjes??

gallery_45651_18658_383370.jpg

gallery_45651_18658_861683.jpg

 

Of zijn dit de verkeerde bacto's en enzymen??

Let me know :whistle:

 

Vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb meerdere rondes amnees en een ronde PP gedraaid op die biobizz lightmix met cocos. (Alle rondes nieuwe aarde)

En zeker de laatste 3 rondes waren redelijk succesvol.

(Dat komt vooral omdat ik nu meer op mn gevoel afga dan voorheen dat ik teveel naar 't kweekschema keek ipv mijn planten, ook het minder strak afzuren gaf een gigantische verbetering)

Aanzuren in combinatie met biologische voeding is niet nodig, maar van een hoge ec daalt de pH ook. In die zin zou ik denken dat wel aanzuren als voordeel heeft dat de plant constant dezelfde pH krijgt i.p.v. een wisselende. Maar ik doe het evenmin en de planten lijken er niet onder te lijden.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, mijn ph- is dit jaar ook nog niet open geweest... ph meter ligt ook in de hoek te verstoffen voor t moment.

Eerst maar ff kijken of de natuur zn werk doet zonder hulp, mocht t niet goed gaan kan ik altijd nog een klein beetje corrigeren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is dat en in feite ben je toch al aan het aanzuren dus kan een beetje pH ook geen kwaad. :D

 

Mijn meters maken overuren sinds ik bezig ben met hydro en nu ik de handigheid wat te pakken heb bevalt dat me wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit hier in een 8.2 gebied en zuur wel af

2 doppies in een bak van 100 liter

ik schat dat ik dan rond de 7.0 zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...