Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scirocco

Scirocco Kiest Het Bio-Hazenpad! Dr240W 2X600W 32X11 Liter Guanokalong

Recommended Posts

Mooi dat de vergeling over is en als je nog maar in de vijfde week zit kan het nog wel wat worden lijkt mij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat aardig toch hier. Zouden heel wat kwekers tevreden zijn met zo'n planten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om de strain waarmee ik zelf kweek eens ongetopt te zien :D

(dit zie ik aan alles, structuur, topopbouw, geurbeschrijving)

 

Ik kweek niet bio maar wat bij mij helpt om ze meer te laten drinken is ze eens een keertje goed droog laten trekken en daarna de ec flink omlaag

 

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"It ain't over till the fat lady sings"

 

Dat wil zeggen, totdat je weegschaal nummers laat zien zou ik nog niks roepen, genoeg tijd om nog lekker vatzig te worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen wel tevreden ben hoe de dames erbij staan, en ik was een beetje in de war met t schema, dacht dat ik er al verder in zat.

Als t meezit ga ik nog wel aardig uitkomen, maar eerst de weegschaal zien te halen natuurlijk.

 

Grootsten zijn nu 1,50 incl pot, dat is wel een puntje waar ik de volgende x rekening mee moet houden, deze genetica schiet onwijs de lucht in, veel meer dan ik gewend ben uit t verleden.

Lampen staan bij de grootsten exact op 40 cm, en kunnen ook niet hoger zonder aanpassing vh ophangsysteem.

 

Dit is idd meer de echte stekkenhaze zoals ik ze in meer verslagen zie, ben benieuwd naar t product dat eraf komt.

Ec verlagen? Hoe ga ik dat doen met bio? Ik meet niks...planten krijgen ongeveer dagelijks 0,5-1 liter lauw kraanwater met een flinke scheut GK bloom, thats it.

Lage "ec" ga ik ze ook niet geven tot over een week of 3, zodra ik ga spoelen.

 

Ik ga gewoon door zoals t gaat, deze ronde gaat vooral om t verschil tussen bio en mineraal te ervaren, volgende ronde wordt misschien wel weer mineraal, ik weet t nog niet.

Eerst maar eens zien of t eindproduct me bevalt...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze een stuk minder drinken tov mineraal kweken klopt wel, daar is het bio voor maar ook de fase waarin je zit (rond week 5) is bij de s5 altijd ff een paar dagen een stuk minder zuipen, wees gerust ze krijgen vanzelf weer dorst al is dit in vergelijk tot mineraal kweken altijd stukken minder.

Heeft met zouten en worteldruk te maken wat bij mineraal veel hoger is als bij bio kweken.

Lage EC en GK gaan niet zo goed.. het is erg laag in de EC, als je daarop gaat lopen sturen :withstupid:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44692_18285_907805.jpg

 

Ik krijg t jammer genoeg niet zichtbaar op de foto, maar t is net alsof de suikerfee is langsgeweest, overal zie ik opeens dikke lagen glinsterende kristallen liggen.

Planten beginnen ietwat af te takelen, maar de topopbouw gaat lekker door, ik hoef niet bang te zijn dat er niet genoeg af gaat komen om de zomer door te komen.

 

Uit nieuwsgierigheid heb ik de temperaturen eens gemeten: nacht: 20,0 overdag 26-28

Vanochtend hebben ze alleen kraanwater met een schepje bacto gehad, voeding pas over n paar dagen weer omdat ik weer wat te enthousiast was eergister, eerst moet t bodemleven dat maar ff verwerken.

(Denk dat ik ruim een kwart liter Kalong Bloom in de bak met 20 liter water goot, dat was niet de bedoeling maar kon t er ook niet meer uithalen...)

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes scirocco, goed bezig dat ziet r mooi en gezond uit. en alles oproke als je klaar bent he!

 

Greetz RhinoCBD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles oproken? Pfff dat duurt wel ff hoor, denk niet dat 2016 daar genoeg dagen voor heeft.

Denk niet dat ik zelf aan de 15 gram in de maand kom, enkele uitschieter daargelaten.

En als ik al zie hoeveel kristallen zich nu al vormen zal ik ook weinig nodig hebben voor het gewenste effect.

 

Geurtje in de tent is nog steeds heel apart, s'ochtends een soort fris citrusfruitachtig, over de dag wordt de geur zwaarder en zoeter tot bijna onnatuurlijk zwaar chemisch klef zuurstokkenzoet op t eind vd dag.

Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, hele complexe geur, niet te vergelijken met iets wat ik ken ofzo...

 

Ik wilde dat t al oogsttijd was, voorraadpotten zijn bijna leeg en de N.A.W dames (en heren) staan al bijna te trappelen om de tent in te gaan voor nog een snel kweekrondje voor de zomer begint..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo niets dan goed nieuws hier, heel mooi!

 

De geur klinkt zeer goed, ben erg benieuwd naar je bionees!

 

Voeding misshien eens nuchter aan maken? Hoe krijg je t voor elkaar!!!!!! Ik heb desnoods wel 25 ml medicijn potjes voor je, kan je met een stokkie er aan in je fles dopen ( is smal genoeg), maar je hebt zelf vast wel iets vergelijkbaars in huis.

 

Succes!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed hier! Mooie planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ozzie, dat gk spul zit in 5 liter kannen, en een scheutje wordt zomaar een hele dikke scheut als je ff te wild doet... ik meet vrijwel niks, doe alles op t gevoel en dat gaat wel eens wat te ruig.

Net als in de natuur eigenlijk, daar gebeuren ook wel eens gekke dingen.

Misschien dat dat ook wel die extreme kristallisatie veroorzaakt heeft die me de laatste dagen opvalt, dus wie weet was dit juist wel positief!

 

Gezien de toch wel grote gelijkenis van mijn planten met een paar andere kweekjes die hier op t forum draaien begin ik ook steeds meer te geloven dat ik hier nu S5 haze heb staan ipv Amnesia.

Bv van Rodja's en Budwisers kweekjes zijn de gelijkenissen toch wel opvallend..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handig

 

Kan je die fout ook niet meer maken :icecream:

 

Die extreme kristallisatie hoort bij de s5, na overgang naar de 2e bloeifase lijkt het wel of de trich fee elke nacht langs is geweest :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciaal voor ozzy:

 

Gisteren was d1w8 12/12, topopbouw rommelt rustig door, planten beginnen her en der omvalneigingen te krijgen, dus de bak met ijzerdraadjes e.d heeft zijn nut alweer bewezen.

Ben al aan t spoelen, hoop met 10 dagen de boel om te mogen halen.

Selectie voor de volgende ronde schiet niet erg op, DK+HB dames/heren vertonen weinig zin om in bloei te schieten onder 2x20w spaarlampje, ga daar wat anders op verzinnen.

Zie wel wat tekenen van mannelijkheid bij sommige planten, de dames in de club zijn nog wat preuts.

 

Fotootje komt vanmiddag of morgen...

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotos van vanochtend, verhaal komt morgenochtend wel. Heb ff geen zin om te typen.

 

gallery_44692_18285_1546432.jpg

 

gallery_44692_18285_331454.jpg

 

gallery_44692_18285_2004116.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieuze bio knotsen, top man!

 

Hoe lang staan ze nu?

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als ik al zie hoeveel kristallen zich nu al vormen zal ik ook weinig nodig hebben voor het gewenste effect.

 

Geurtje in de tent is nog steeds heel apart, s'ochtends een soort fris citrusfruitachtig, over de dag wordt de geur zwaarder en zoeter tot bijna onnatuurlijk zwaar chemisch klef zuurstokkenzoet op t eind vd dag.

Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, hele complexe geur, niet te vergelijken met iets wat ik ken ofzo...

 

Mooi he, die trick fee die elke nacht ff langs komt bij de s5 :dribble:

 

Die geur beschrijf ik als zeer rijpe kersen of net alsof je een kersen bonbon open hebt gebroken :icecream:

Zeer s5 eigen en zoveel anders dan een Nees :search:

 

Je mag nog wel iets langer dan 10dgn denk ik al zal spoelen wel wat helpen, ze zijn nog internodes aan het bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is week 8 dag 4 12/12, dus nog een weekje ongeveer.

Echte megaknotsen zijn t nog niet hoor, op de fotos lijkt het meer dan t in werkelijkheid is.

Dit is duidelijk geen 1 op 1 ronde, tenzij dit spul heel erg doorweegt op de schaal.

Toppen zwellen wel goed op, mooi hard en zwaar, beetje foxtailvorming maar dat hoort er bij met haze.

De suikerfee is nog steeds niet te zuinig met kristalletjes strooien, wat dat betreft maak ik me 0,0 zorgen over het eindresultaat

Ik wordt wel steeds nieuwsgieriger naar het eindproduct, ik heb van een engeltje een paar topjes gekregen afkomstig uit verschillende recente kweekjes hier op t forum, dus ik heb goed vergelijkingsmateriaal deze x.

 

Ik mis duidelijk nog wat ervaring met selecteren, van de 9 DK planten waar ik stekken van genomen heb waren er 5 mannen, dus ik mag weer 25 plantjes executeren.

Gelukkig dat #1 en #2 wel vrouw zijn met mooie bouw, want #5 strekt onwijs (lijkt wel n S5), dus die ga ik niet mee verder. #7 is ook wel een aardig exemplaar, dus ik ga nu een ronde doen met 9x DK, 3 dochters van iedere mama.

De Hb's doen nog steeds erg preuts, t wordt tijd dat die ook geslacht gaan tonen, dan weet ik wat er aan de andere kant vd tent komt te staan.

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie knuppels heb je daar :popcorn:

ook goeie toppen onderin geen fluff zo te zien

We lopen precies op schema ..

succes Salut :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderin wel iets fluff, maar niet veel.

Alle takken onderin kunnen de toppen op de uiteinden niet meer dragen, dus t weegt wel door.

Ik zie nog steeds overal nieuwe bloeiharen, dus t duurt misschien nog wel even.

 

Zat ook te denken om de laatste paar dagen 1 lamp uit te doen en de ander in t midden te hangen, met een beetje herschikken van de planten erbij.

 

Iemand daar al eens mee geëxperimenteerd?

Kan ik de stroom die ik daarmee bespaar gebruiken om in de andere tent alvast een nieuwe ronde te starten.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ziet er goed uit D?

Wat denk je zelf O?

 

Gaat toch lekker hier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...