Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wessels

Beste Voeding Voor Amnesia Kweek

Recommended Posts

Hallo ik ben nieuw op dit forum en wil binnenkort beginnen met mijn eerste kweek.

Nou heb ik al aardig wat zitten lezen hier op het forum(super leerzaam).Nou heb ik een vraag:welk merk voeding gebruiken jullie voor de kweek van amnesia ik zie heel veel het merk BAC voorbij komen maar kan iemand mij misschien uitleggen wat de verschillen zijn tussen al deze merken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste en t goedkoopste zelf voeding make xonder teveel tovermiddeltjes heb ik begrepen haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus is meestal ook wel te duur voor een beginner...

Je hebt meerdere voedingen die het goed doen.

Misschien is het handig om ff te vermelden hoe je het wilt gaan doen, ga je op aarde beginnen of wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus is meestal ook wel te duur voor een beginner...

Je hebt meerdere voedingen die het goed doen.

Misschien is het handig om ff te vermelden hoe je het wilt gaan doen, ga je op aarde beginnen of wat?

 

Hoi Dries,dat is inderdaad wel handig ik wil inderdaad op aarde gaan kweken met vierkante 18 liter potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem de plagron alga lijn.. Lekker makkelijk en niks meten.. Gwn voedingsschema aanhouden en gaan met die banaan.

Ff een kort lijstje voor je voor het gemak

Plagron alga grow (mocht er niet genoeg voeding in de aarde zitten om de groei periode door te komen)

Plagron alga bloom (voor de bloei periode)

Plagron green sensation (om de toppen lekker aan te dikken vanaf week 4/5 bloei)

Plagron power roots (voor de wortelstimulatie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb goeie resultaten gehaald met Canna en bcuzz/atami, en ben nu bezig met het guanokalong systeem (bio) te testen uit nieuwsgierigheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem de plagron alga lijn.. Lekker makkelijk en niks meten.. Gwn voedingsschema aanhouden en gaan met die banaan.

Ff een kort lijstje voor je voor het gemak

Plagron alga grow (mocht er niet genoeg voeding in de aarde zitten om de groei periode door te komen)

Plagron alga bloom (voor de bloei periode)

Plagron green sensation (om de toppen lekker aan te dikken vanaf week 4/5 bloei)

Plagron power roots (voor de wortelstimulatie)

 

Top bedankt voor de info Dries en waarom hoef ik hier niet de ec te meten dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ec zou je kunnen gaan meten maar dat is eigenlijk niet echt nodig met bio kweken en ph meten al helemaal niet want daar hoef je sowieso al niks meer aan te doen.

Als je het alga voedingsschema van plagron aan blijft houden kan er eigenlijk vrijwel niks fout gaan.

 

Alleen als je begint met voeden ff rustig aan opbouwen omdat er nog voeding in de grond zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ec zou je kunnen gaan meten maar dat is eigenlijk niet echt nodig met bio kweken en ph meten al helemaal niet want daar hoef je sowieso al niks meer aan te doen.

Als je het alga voedingsschema van plagron aan blijft houden kan er eigenlijk vrijwel niks fout gaan.

 

Alleen als je begint met voeden ff rustig aan opbouwen omdat er nog voeding in de grond zit

 

En wat voor grond moet ik bij deze voeding gebruiken?light mix?bedankt voor alle info alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou inderdaad lightmix kunnen gebruiken maar growmix kan ook daar zit voor 2 weken voeding in

 

Top bedankt voor de info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon Canna A + B dan hebben je planten geen te korten. Als beginner zou ik met mineraal starten, dat is makkelijker als bio is mijn mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keuze van medium (aarde, cocos, steenwol, enz..) is belangrijker dan welke voedingslijn, inweze kan je met alle merken prima resultaten scoren.

Het is ook wat je budget, lokale verkrijgbaarheid van merken enz toelaat, en of je wilt afzuren, of biologisch wilt kweken of whatever...

 

Voor een beginner zou ik lekker een kweekje doen op lightmix met alleen een willekeurige basis groei en bloei voeding, alle extraatjes kan je beter ff weglaten tot je wat meer ervaring hebt met planten lezen.

Als je meteen begint met blind allerlei boosters enz. toe te voegen is er geen touw meer aan vast te knopen waar eventuele problemen vandaan komen... less=more!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle info ik ga deze week de knoop doorhakken hoe en wat ik ga doen jullie horen zeker nog van me

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...