Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lemonade

3X Sweet Bubble Onder 216W Tneon

Recommended Posts

Ik heb nu wat Sugar Punch op growmix staan, we zullen het zien ^^

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig net foto's gemaakt.

 

SP doet het wel goed, alleen moeten de grotere plantjes in een grotere pot gezet worden. Er zijn wat blaadjes aan het vergelen, dus toch nog wat voeding meegegeven. Er moet eigenlijk een groter groeihokje komen waar de 5x 7L potten in passen, maar zit momenteel zeer krap wat betreft tijd i.v.m. andere deadlines om dat kastje te bouwen. Het kost toch al snel weer enkele uurtjes. Werkdagen van 12+ uur helpen daar niet echt aan mee.. maar in de avond dan toch nog enkele uurtjes chillen onder het genot van vorige oogst ;)

 

Maandag misschien eens wat spul halen voor dat grotere kastje.

 

Ook de bubbles doen het naar omstandigheden wel redelijk, hoewel er 1tje toch meer behoefte heeft aan voeding.

 

 

SP (links) & White lemon (rechts)

gallery_42587_18720_127490.jpg

 

Bubbles

gallery_42587_18720_119162.jpg

 

gallery_42587_18720_147635.jpg

 

gallery_42587_18720_4643.jpg

 

gallery_42587_18720_176691.jpg

 

 

Pepers

 

Alweer een tijdje geleden dat deze zijn gezaaid, en de eerste bloemetjes beginnen nu al te verschijnen :). Ik heb nog een aantal potten, maar die zien er dus hetzelfde uit.

 

Ze staan gewoon achter het raam. Zou dat misschien ook een idee zijn voor de SP? Of zullen ze dan teveel strekken?

 

gallery_42587_18720_168980.jpg

 

gallery_42587_18720_141480.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog drie weekjes te gaan.

 

gallery_42587_18720_138912.jpg

 

gallery_42587_18720_169459.jpg

 

gallery_42587_18720_65615.jpg

 

gallery_42587_18720_62208.jpg

 

gallery_42587_18720_50479.jpg

 

gallery_42587_18720_8867.jpg

 

en de sugar punch dames in een nieuw potje.

 

gallery_42587_18720_72472.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je ze wel genoeg water? Verder ziet het er goed uit! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42587_18720_65615.jpg

 

Deze moet je voorlopig geen voeding meer meegeven.

Verdraaide bladstelen en verbrande bladpunten wijzen teveel voeding of the hoge ec ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Crimson,

Jammer om te zien dat ze niet zo lekker gaan.Ik ben zeker geen Pro, maar ben je tijdens de bloei consequent aan het afzuren geweest en weet je ook de EC waarden? Ikzelf geef geen voeding tijdens de groei fase tenzij ze hier duidelijk om vragen. Het zou me niets verbazen als de EC waarden van je medium dusdanig hoog zijndat de plant opname blokkeert.Ik zou in ieder geval voor je SP wat milder starten. Iemand anders hier gedachte over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

Thnx, Ik denk dat ze wel genoeg water krijgen, alleen zit er veel verschil in de voedingsbehoeftes van de plant.

 

@Crismon Fart

De plant die je liet zien had al eerder last van overvoeding, en deze heeft ook alleen maar water gekregen bij de laatste watergift. Waarschijnlijk een beetje slecht te zien op de eerdere foto's.

 

@Jaymaestro

Dit is mijn topic, maar dat geeft niet. Ik heb tot nu toe met de Plagron Alga lijn gewerkt, waarbij het niet noodzakelijk is om af te zuren (organisch). Wel heb ik de pH van het voedingswater zo nu en dan eens gemeten en kwam toch vaak uit op 5.7~6.1. Goede waarde lijkt me.

 

Voor de EC heb ik geen metertje. Het blijft een hobby en dat kent meevallers en tegenslagen.

 

Ook deze ronde weer wat geleerd, en de SP staan nu gewoon in de growmix zonder een extra dosis groei-voeding. De tweede week vertoonde ze iets lichtere blaadjes, maar na een lichte voedingsinjectie en verpot te zijn doen ze het nu goed. Geen verbrande puntjes o.i.d., dus die gaan nog wel lekker.

 

Ik heb nu 2 rondes gehad waarbij de plantjes na het omschakelen op 12/12 niet in de bekende groeispurt terecht zijn gekomen. Misschien te snel op 12/12 gezet, of een andere oorzaak. Met de SP ga ik het rustig aan doen en pas schakelen als het scrognetje 3/4 vol is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De andere planten zijn niet geheel naar mijn volle tevredenheid, en heb het idee dat de Plagron Alga lijn niet zo goed werkt op deze aarde. Misschien komt dit door een tekort aan bodemleven/schimmels. Zou ik de laatste 10 dagen mineraal bij voeden?

 

Tijdens het verpotten van de SP merkte ik wel de zeer kleine schimmeldraadjes op bij de wortels van de plant. De growmix is namelijk verder uitgerust met mycorrhiza schimmels. Ook reageerden ze goed op een klein scheutje groei voeding toen ze het even nodig hadden in het te kleine potje.

 

 

We gaan het zien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, mijn nederige excuses voor de naamsverwarring, had niet eens gerookt.

 

Ik heb weinig ervaring met Bio, en heb besloten ook aankomende kweek gewoon mineraalvoeding te doen. De keuze is gemaakt omdat twee vrienden en ex growers me vertelde dat een groot oppervlak voor je medium wenselijk is om de aarde goed te laten ' werken' . Wellicht een grote aardebak timmeren voor je volgende ronde endeze een tijd laten inwerken om het bodemleven te activeren?

 

Persoonlijk zou ik nu niet meer gaan kutten met mineraalvoeding. Opbrengst zal niet je van het zijn, maar in ieder geval wel Bio! Ik blijf je volgen!

 

Gr Jay

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Jay,

Had idd toch besloten om verder te gaan met bio, om exact dezelfde reden :P. Ik zoek eigenlijk een methode die niet te lastig is en toch goede resultaten oplevert.

 

 

 

Deze rond veel foto's, en de nieuwste 5 plantjes staan momenteel in de definitieve 7L potten. Een echt verslag van deze nieuwelingen komt er waarschijnlijk niet.

 

PS1: niet in chronologische volgorde

PS2: voor grootformaat even 1x klikken en door het album bladeren. Voor dat copy+paste werk heb ik geen geduld bij 22 pics. Dat moet echt een keer gefixt worden...

 

22

21

20

19

18

17

16

15

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...