Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

MONSTER TOPPEN

Recommended Posts

Ik had het over de CO2 tabletten, maar dat was ook wel duidelijk in m'n post.

Ben je het met me eens dat koolzuurhoudend water ook zal volstaan, aangezien koolzuur zeer gemakkelijk vervalt in water en CO2?

 

Ja , mee eens Je moet er dan alleen nogal veel van hebben steeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mephisto_61

Een ec van 2.4 tot 3.2?

Met welke ec begin je ? 2.4 toch niet?

 

priest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Worden hier wel hele grote fouten/misverstanden gemaakt!!

 

Een zuurstofpomp hebben ze in het ziekenhuis op de longafdeling en is voor ons niet te betalen!

 

Een LUCHTPOMP met het beroemde bruissteentje eraan, zorgt ervoor dat je wateroppervlak in beweging komt, die beweging zorgt ervoor dat er lucht van buitenaf aan je water wordt toegevoegd waardoor je meer zuurstof in je water krijgt!

 

CO2 werkt zeker wel, mooi voorbeeld is de aquarium industrie! pak een aquarium met planten zonder CO2 en met CO2 in dezelfde opstelling. Je zal zien dat de CO2 opstelling je de bak uitgroeit en dat je wekelijks moet snoeien om het toonbaar te houden!

 

Hoe je dit precies moet toepassen in een ruimte, geen idee eigelijk. Belangrijk zijn constante waarden en een afgesloten geheel! Planten nemen namelijk CO2 op en zetten dit om in zuurstof! JE zou dus verwachten veel licht, veel bladgroen, veel CO2=goede groei in een zuurstofrijke ruimte!

 

De fotosynthese reactie heeft zuurstof als afval product

 

12H2O + 6CO2 + licht → C6H12O6 (glucose) + 6O2 + 6H2O

 

De hoeveelheid CO2 in de lucht is ene zeer laag percentage , ook als we nog gaan toevoegen . De zuurstof die vrijkomt is niet de reden dat we CO2 gebruiken in een kweekruimte, zeker niet !!

 

En hoe herken je een Co² tekort aan de dames dan?

 

Dat is erg lastig precies te herkennen omdat de plant er niet ziek van wordt maar gewoon wat minder snel groeit.

 

De fotosynthese reactie vind ALTIJD in een vaste verhouding van CO2 , Licht en water plaats . Zodra één van de drie minder wordt zal er van de andere 2 ook minder nodig zijn .

 

dat snap ik atmoshere maar ik bedoel zuurstof tablletten ze stonden laatst in de high-times

maar ik zal binnekort ff me foto's uploaden ik het samen met een andere forum gebruiker allen atmosphere onze vraag was wij hebbe onze kast die is 1,80 en we hebbe 2 potten van 60 l hoe lang moete we ze laten groeien ? zitte nu in week 3 ik wil 5 weken maar is hij dan te groot ? heb 2 x 600 met cooltube etc lamp word niet heet kan 10 cm afstand van de plant ?

plz help need info

 

Je hebt 2 planten , klopt dat ? In dat geval moet je zeker 5 weken gaan voorgroeien , maar ook toppen of scroggen.

 

10 cm afstand is toch wel wat te dichtbij , 20 is ongeveer het minimum

Share this post


Link to post
Share on other sites

canna voeding ec van 2.4 tot 3.2

 

Sowww...dat is nogal! hoe reageren ze hier op...geen last bruine punten uit einde blad???

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMP.

 

Sorry maar vondt dit natuurlijk een heel intresant topic. Helaas is er weinig van gekomen.

Hebben mensen ondertussen al meer ervaring met het kweken van monster toppen ?

 

Wat ik me ok afvroeg is omtrend het geloof dat reuze planten een enorm wortelstelsel moeten kunnen aanmaken..

 

Voorbeeldje (ergens van het inet geript)

 

gallery_14413_3986_3457.jpg

gallery_14413_3986_10506.jpg

gallery_14413_3986_96.jpg

 

Als je naar het medium kijkt lijkt het gewoon een zak aarde? Hoogstens 20 liter zak ?

Is dit gewoon een kwestie van extreem veel licht?

 

Ken iemand trouwens die zakken waar die plant in zit? Lijken wel een soort kant en klare voorbemeste zakken waar je zo je plant in kan doen.

Verslag op dit forum van god mc 600 gram van 1 plant met 2x 600 watt

Super plant

 

Lijkt het ook alsof hij op een heel klein medium zit..

Volgens mij is de hoeveelheid licht van veel groter belang dan hoeveel liter aarde je heb en zou je als je naar bovenstaande plaatjes kijkt dus ook reuze bomen moeten kunnen kweken met een 25 liter pot ?

 

Wat ik me ook afvraag is of al die super toppen die we zien van planten zijn die 4 weken voorgroei hebben gehad. En onder hoeveel licht ze zijn voorgeroeid. Kan het voorgroeien onder TL bijvoorbeeld ook reuze toppen leveren? Of moet je hiervoor echt voorgroeien onder extreem veel licht? Kan je uberhaubt wel reuze toppen kweken zonder voorgroei ?

 

Ik vindt het persoonlijk namelijk veel veiliger om met bv 3x 600 watt en 5 plantjes te werken en dan van zulke bomen kweken ipv 2 lampen met 20 - 30 planten. Dit ivb met het gedoogdbeleid van kweken.

 

Ook zou ik graag willen weten welke soort wietjes niet geschikt zijn voor het kweken van enorme toppen en welke weer juist wel ?

 

Maar kortom. Wat zijn volgens jullie de minimale omstandigheden die nodig zijn voor het kweken van monster toppen ? Ik ben benieuwd :verrygood

 

Hee volgens mij zijn dit zakjes van terraponics, terrapot. het is een soort menging van lavagrond en klei of zo en kan je alleen van beneden water geven, ze zijn echt super duur !!! heb met terrapot ervaring 70 gram per plant , maar 7 op een m2 en de voeding is ook veeeeel te duur , een onsje meer dan normaal maar dat ben je dik kwijt aan grond en voeding...

 

gr hypo

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 Reuze toppen , die nooit een groei periode gehad hebben.

 

med_gallery_4254_232_791250.jpg

 

 

med_gallery_4254_232_853261.jpg

 

 

Het zijn Blue tops overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmosphere de meester in 12/12 kweek :verrygood

Respect hoor voor die mooie planten

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ priest ik ben begonnnen met een ec van 2.2 de eerste week en dan opbouwend naar 3.2 tot de laatste week

de planten waren gemiddeld allemaal een meter groot maar vertoonde niet echt symptonen van overvoeding soms kleine opkrullende puntjes waren voor de rest zo groen als gras!! k scoorde een 0.9 per watt

 

 

 

 

@johhny cash helemaal geen last van gehad allemaal groene bladeren soms kleine opkrullende puntjes op enkele planten

 

 

med_gallery_8836_3120_384985.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vette toppen atmo :verrygood

 

ik had ook eens zulleke

 

Foto-JZZV74KB.jpg

 

toch zijn die van jou vetter ;)

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste opbrenger stond echter achter die 2 grote toppen , een erg vreemd gevormde plant die goed was voor 80 gram droog ongeveer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe zit dat met de buitenkweek dan laat die knapen maar eens zien. gekweekt onder de ultieme kweeklamp ==> de ZON <_<

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
en hoe zit dat met de buitenkweek dan laat die knapen maar eens zien. gekweekt onder de ultieme kweeklamp ==> de ZON :wacko:

 

Greetz

 

Beetje offtopic, maar ik heb dr nog wel 1 hoor....Tot het slaapkamerraam bedoel je.... <_<

gallery_5568_4653_464637.jpg

 

soort: Sweet XX

Share this post


Link to post
Share on other sites
en hoe zit dat met de buitenkweek dan laat die knapen maar eens zien. gekweekt onder de ultieme kweeklamp ==> de ZON <_<

 

Greetz

 

Probleem is dat de zon niet uit één richting blijft komen en lang niet altijd schijnt .

 

stel dat je de zon elke dag 12 uur lang recht vanaf bove kan laten schijnen, dan kun je zeker enorme toppen kweken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

over monsterplanten gesproken,

 

med_gallery_6374_213_328315.jpg

 

500 ltr. aarde,1x600,11weken bloei,de laatste van 4 stuks en deze bracht droog 380 gram op..

 

baal nog steeds dat ik er geen stekken van gesneden heb <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eentje maar! :smoke ,de andere 3 waren een ak-47stek ,een Shack#3* S.m.m uit de freebeestal van sannie en een double fun van cees,allen ruim klaar voor het recovery haze monster..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook als je een plant topt kun je prima monstertoppen kweken.

Voor mij is de formule voorlopig: Heel veel licht in een breed spectrum en goed kijken naar de plant!

 

Over een paar dagen gaan ze om :smoke

gallery_18008_6726_181196.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Koi,

 

Een terechte plaats in dit topic....echt toppen om jaloers op te zijn. :smoke

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

<<<<<<<<<<<

 

P.s. het enigste wat ik jammer vind dat je bij de geposte foto's geen vergelijkings matriaal hebt om te kunnen zien hoe groot de toppen daad werkelijk zijn :P ga ernaast of ertussen staan like me :D

 

Greetz tonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tonnetje....

 

Ja als ik er het buurjongetje van 9 er tussen zet lijken mijn toppen ook groter :P

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...