Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

MONSTER TOPPEN

Recommended Posts

Grote aaneen gesloten toppen van meer dan 50 cm lengte ,en met een buik van een cm of 10 breed. Wie heeft ze wel eens gekweekt en hoe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOWWW die zijn ja niet normaal meer :verrygood

Hoop dat ik ze ook zo krijg.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker gaaf!! Nou moeten we er nog achter komen hoe we dit kunnen bereiken!! :) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zoiets bedoel ik ! maar ik heb nog foto's gezien van grotere. Het valt zeker wel te bereiken ,ten eerste is veel licht een erg belangrijke faktor . Alleen een lamp boven de plant is vaak niet voldoende ,beter is ook nog een bulp er verticaal naast te hangen ,dan wordt ie langszij belicht .

 

Met planten uit zaad maak je het meest kans om monster toppen te krijgen. Een groot medium is ook van belang , 40 liter grond per plant bijvoorbeeld.

Ook de ras-keuze speelt een rol , en je moet durven selecteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ook het een en ander kunt bevorderen door je manier van voeden en omschakeling van het licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik kweek ze altijd zo groot hahahahahahahahahah Teringggggggg Wou dat ik ze ooit zo groot ken krijgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je ook het een en ander kunt bevorderen door je manier van voeden en omschakeling van het licht.

Hoe bedoel je ? met de omschakeling van het licht ? Ik weet wel dat het eigenlijk beter is als de omschakeling gelijkmatiger gaat . Daarvoor zou je lamp langzaam omhoog moeten gaan voor dat ie uit gaat ,en als ie weer aangaat langzaam weer naar beneden.

 

Met veel rassen gaat het denk ik nooit lukken om dat soort monsters te kweken. Je moet er maa rnet eentje tegenkomen die er toe in staat is . En vergeet niet die grote toppen op die foto's zijn wel net de allergrootste uit hun tuin . Er zit er soms opeens eentje tussen die ene stuk groter is .

Zo had ik er zelf ook ooit eentje tussen zitten die een stuk groter was als de rest: hij had een lengte van 55 cm (de top zelf) . De hele plant bracht droog zo'n 45 gram op waarvan die grote top 30 gram voor z'n rekening nam. De top was aan de bovenkant wat te dun gebleven jammergenoeg .

Share this post


Link to post
Share on other sites

BUMP.

 

Sorry maar vondt dit natuurlijk een heel intresant topic. Helaas is er weinig van gekomen.

Hebben mensen ondertussen al meer ervaring met het kweken van monster toppen ?

 

Wat ik me ok afvroeg is omtrend het geloof dat reuze planten een enorm wortelstelsel moeten kunnen aanmaken..

 

Voorbeeldje (ergens van het inet geript)

 

gallery_14413_3986_3457.jpg

gallery_14413_3986_10506.jpg

gallery_14413_3986_96.jpg

 

Als je naar het medium kijkt lijkt het gewoon een zak aarde? Hoogstens 20 liter zak ?

Is dit gewoon een kwestie van extreem veel licht?

 

Ken iemand trouwens die zakken waar die plant in zit? Lijken wel een soort kant en klare voorbemeste zakken waar je zo je plant in kan doen.

 

 

Verslag op dit forum van god mc 600 gram van 1 plant met 2x 600 watt

Super plant

 

Lijkt het ook alsof hij op een heel klein medium zit..

Volgens mij is de hoeveelheid licht van veel groter belang dan hoeveel liter aarde je heb en zou je als je naar bovenstaande plaatjes kijkt dus ook reuze bomen moeten kunnen kweken met een 25 liter pot ?

 

Wat ik me ook afvraag is of al die super toppen die we zien van planten zijn die 4 weken voorgroei hebben gehad. En onder hoeveel licht ze zijn voorgeroeid. Kan het voorgroeien onder TL bijvoorbeeld ook reuze toppen leveren? Of moet je hiervoor echt voorgroeien onder extreem veel licht? Kan je uberhaubt wel reuze toppen kweken zonder voorgroei ?

 

Ik vindt het persoonlijk namelijk veel veiliger om met bv 3x 600 watt en 5 plantjes te werken en dan van zulke bomen kweken ipv 2 lampen met 20 - 30 planten. Dit ivb met het gedoogdbeleid van kweken.

 

Ook zou ik graag willen weten welke soort wietjes niet geschikt zijn voor het kweken van enorme toppen en welke weer juist wel ?

 

Maar kortom. Wat zijn volgens jullie de minimale omstandigheden die nodig zijn voor het kweken van monster toppen ? Ik ben benieuwd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello,

 

 

Ik werk ook met 1 plant en daar een 400 en 600 lamp schuin boven ( ivm gedoogbeleid ) en dit in een 40 liter pot. Kben benieuwd wat dat gaat opleveren

 

Black Jack 2 maanden op 16 uur en nu al 3 weken op 12/12.( 2x getopt ) Plant ongeveer 90cm hoog maar wel breder dan 1m2 lijkt erop dat er heel heel veel gaat vankomen. ik heb minstens evenveel toppen als 4 planten recht onder 1 lamp. Laat wel eens weten wat de grootste top gaat doen.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's niet de eerste die we hier gezien hebben hoor, en dit is we leen heel erg oud topic..

 

Kijk eens bij fotografe, 1666 gram van 5 planten onder 1200 watt, ruim 3 ons per plant en óók nog efficient (nou ja, wel 14 weken maar alla). Dat vind ik echt superplanten. Ze staan er zat op het forum zo links en rechts.

 

Dit vind ik ook al super..

gallery_5211_1388_79673.jpg

 

Zeker als je er een veldje van 64 stuks van hebt :verrygood

gallery_5211_1388_16840.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic was idd oud ;) Maar vond het zo jammer dat er zo weinig info uit kwam. Ik hoopte dat er nu wel mensen zijn die hun kennis met het kweken van bomen kunnen delen.

 

Begrijp ook wel dat sommige mensen hier op het forum dit gepresteerd hebben. maar vaak ook onverwachts. Er is opzich weinig info over.

De meeste kweekverslagen zijn niet af of de fotos zijn verwijderd zoals in het geval van fotografe

En zo veel staan er niet op het forum. Of ik kan ze gewoon niet vinden ;)

 

Er zijn ook maar weinig mensen volgens mij die het kunnen veroorloven om een echte boom te gaan kweken.

Veel mensen zetten liever 30 planten onder 1200 watt dan dat ze er 2 neerzetten en er bomen van gaan maken. Ja dag. dalijk zit ik met 50 gram wiet hoor ik mensen al denken! Terwijl het goed mogelijk is 5 ons per plant droog te trekken. Zelfs meer. Maar hoe! :P En ik weet zeker als we precies wisten hoe je keer op keer zulke bomen kan kweken er weinig mensen zijn die in hun huurhuisje 30 planten gaan neerzetten terwijl ze hetzelfde resultaat kunnen bereiken met 2 planten.

 

 

Maar hoe dan ook is het leuk om nu eens precies te beschrijven en de verschilende meningen te horen over hoe je een super plant kweekt.. Share your thoughts! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat vind ik ook,

 

EN... hoe minder planten hoe beter het staat bij een p....tie bezoek. heb toch liever maar 1 plant onder 2 lampen dan 50 planten, kweet niet waarom maar kan het eerste toch beter uitleggen. ;)

 

gr :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

even off-topic..,ik mis de topicstarter al een tijdje ;) ,

 

Atmo waar zit je!? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja ? Ik denk dat ik minder problemen heb met m'n huidige 23 planten... (108W)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hetzelfde resultaat? dat misschien wel ja alleen niet zo vaak per jaar.. :verrygood

 

 

even off-topic..,ik mis de topicstarter al een tijdje ;) ,

 

Atmo waar zit je!? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Last active:

 

25th November 2007 - 22:22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zeggen dat ik een heleboel mede forum gebruikers al niet heb gezien online ;)

 

misschien een missing person topic aanmaken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of dit mee kan tellen.

 

Zal er ook ff wat info bijgeven

 

Soort:C-5

Aantal planten: 48 stuks

Voorgroei: 7 dagen

Bloeitijd: 11 weken

Voeding: A-5's eigen voeding

Medium: Grodan matten

Wattage : 12 x 600watt (7200 watt)

Opbrengst: 11.980 gram droog (1.8 gr/watt)

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=JSRASZL3

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=SLJM6JWE

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.8g/W in SLECHTS 12 weken... Dat is absurd...

 

:verrygood .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A-5

 

Netjes hoor! 250 gram per plant ongeveer :verrygood

 

Zo zie je maar wat licht voor je plantjes kan doen. Meeste mensen zijn met 48 plantjes met 1kilo al heel blij.

12x600 voor 48 planten.. Netjes hoor ;)

 

Was dit uit zaad of stek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...