Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weedyweedy

Ph Probleem... Ph4.0

Recommended Posts

Net gekeken en gemeten. 1 plant hangt nu slap de rest staat nog gewoon overeind, sommige vertonen wel al wat voortekeken dmv licht groene bladeren.

 

PH 4.4

EC 1.2

 

Weer die PH omlaag geknalt?.. nu weer extra water ..? Of ph+ ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die waarde heb ik ind ook geprobeerd, werkt ook niet. Wat ik ook probeer et werkt niet.

 

Als ik de wortels van bijde hokken vergelijk zien die aan de slechte kant er ook minder mooi wit uit. Niet bruin, of verrot ofzo..maar wel minder mooi wit.

 

Maargoed et vreemde is wel, dat ik het aan de kant zonder problemen (visueel) ook de aflopende PH heb. Hier zijn de wortels nog echt wit ook vertonen de bladeren geen symptomen.

 

Kan ik iets meegeven voor de wortels? Evt extra cannazyme ofzo..?

 

Bladeren van die ene plant hangen echt slap vooral de grotere bladeren. Ook krullen ze op, ze blijven wel geel/groen en ze vallen ook niet van de plant af . Ze zitten nog wel goed vast en ze voelen een beetje rubber achtig..?

 

Het kan niet zo zijn dat ze zo gewend waren aan een hoge EC, dat ze nu te laag staan? Het zal wel niet maar vraag het toch maar

 

De rest van de bladeren beginnen nu de puntjes te verbranden en die krullen ook op, ziet er anders uit als overvoeding.. zal foto proberen te posten maar me Batt is bijna leeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wat extra water erbij gedaan, PH ligt nu allebei rond de 5.5, meer kon niet anders is het vat te vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog even een paar plaatjes.

 

sorry batt was bijna leeg dus flits deed het niet

 

gallery_19704_13994_1026997.jpg

gallery_19704_13994_3049515.jpg

gallery_19704_13994_4546649.jpg

gallery_19704_13994_1288791.jpg

gallery_19704_13994_3932984.jpg

 

die laatste 2 kan je punten van de bladeren wel zien, enkel de kleur niet ivm licht. (deze zijn lichtgroenig)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mijn soep is ook vrijwel kleurloos. Heel licht rode tint van de A.

 

Die treurige plant heeft blijkbaar toch wortel problemen. Die hangt zo treurig omdat ze niet goed meer water kan opnemen. Ben bang dat je die straks los kan trekken.

 

Die verbrande krullende puntjes onderstrepen het overvoeden. Niet per se voor de plant of het soortje maar in combinatie met alle ander factoren wel. Zodra je dat aan het blad ziet hebben de wortelen het al moelijk.

 

Cannazym en andere producten kunnen wel bijdragen tot gezondere wortels maar als de voedingopname en ph niet goed is gaat de gezondheid van de plant snel achteruit en worden ze juist vatbaar voor wortelproblemen.

 

Hoge EC betekent lagere max DO (dissolved oxygen), hoe meer voeding, hoe minder zuurstof. Dat gaat nog als de rest wel optimaal is.

 

Nog twee voorbeelden, omdat het zo veel ellende kan voorkomen: https://www.thcfarmer.com/community/threads/all-things-nft.76883/ (draait inmiddels ook n.a.v. mijn resultaten en advies rond 1.0 EC, nft-ed al tientallen jaren, gebruikt vriijwel geen ph-... Voeding verlaagt dat genoeg, draait ook op Canna, alleen AB.)

Aantal van mijn eigen nft rondes (inclusief de superlage ec ronde) http://www.rollitup.org/t/sativieds-picture-journal.831229/

 

En nee, ze waren nooit gewend aan zo'n hoge ec. Veel voeding tekorten worden pas zichtbaar na een week of twee. De problemen die je hebt zijn nasleep van de hoge ec en lage ph waardes. Zodra je echt te laag gaat zitten met ec daalt de ec sneller maar heb je niet direct tekorten in de plant de volgende dag of zo. Nogmaals, al die voeding botst continu tegen de wortels aan en gaat niet in een medium buffer zitten. 1.0ec op nft betekent dat de wortels meer in direct contact met de voedingoplossing komen dan 1.0ec in een medium. Juist op nft (of dwc) kunnen planten snel herstellen, maar dan moet ze wel nog gezonde wortels hebben om water en voeding op te nemen.

 

Dat allemaal gezegd hebbende, die daling naar 4.4 is wel weer extreem. 1 ec gaat prima (ik mik zelf op 0.92 maar heb iets lagere ec van kraanwater) maar werkt niet in combinatie met zo'n lage ph. 0.1-0.2 hoger verklaart ook niet zo'n snelle daling.

 

Heb je al eens een emmer of vat aangemaakt en dat een nacht laten staan (zonder dat er planten gebruik van maken)? Als je met 6.5 begint (zit skunkd0c ook ongeveer op met zijn nft en uitzonderlijke resultaten), stabliseert het dan wel rond de 5.8?

 

Ik zou inmiddels misschien toch overwegen om een paar kleine flesjes andere voeding te kopen, alleen om het uit te sluiten.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de temperatuur van het water in je vat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de tip van veel lager in de EC zitten, helemaal begrepen, dit hanteer ik nu ook, maar het blijft ruk. Waarschijnlijk dus ind door die na sleep van het begin van dit probleem.

 

Dus je raad aan om gewoon maar door te gaan met lage EC geven en dan hopen dat ze zichzelf herstellen.? Maar ik kan toch moeilijk elke dag 10L water erbij doen om telkens de PH weer omhoog te krikken, of raad je aan van wel?

 

Nee dat heb ik niet, ik zal morgen wel even een emmer maken om te kijken wat de voeding na een dag stilstaan doet.

 

Welke voeding zou je nieuw kopen dan?, want ik heb het probleem nu gehad op de groei voeding maar nu ook op de bloei. Terwijl deze bloei dezelfde is als vorige ronde, toen nergens last van.

 

Ik zal bij de volgende bak die ik aanmaak is een keer geen PH- gebruiken kijken of het vat zichzelf dan wel weet te Regellen.

 

Het voedingswater is overigens 21-22graden.

 

Ik zal even meten zo wat de waardes nu zijn, na het bijstellen van 3 uurtjes terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waardes alweer gezakt.

 

Hok 1

PH 5.0

EC 1.2

 

Hok 2

PH 4.7

EC 1.4

 

 

Weer allebei 0.5PH gezakt minimaal. Hier kan ik toch niet tegenop bijsturen. Ik sta op het punt om gewoon elke dag een 10L emmer te maken, veel werk, maar dan kan ik het wel elke keer weggooien als het niet goed is. Of aanvullen/bijsturen.

 

Snap dat ze een klap hebben gekregen van die hoge EC aan het begin maar hok 2 zijn de wortels toch echt nog spierwit, en bladeren mooi groen. Maargoed dat was hok 1 ook nog aan het begin, dus als dit de vooruitzichten zijn voor de rest van deze ronde....:S

Denk je dat hok 1 nog te redden valt.. of beter opnieuw starten, wel zonde van de toppies het zag er allemaal al best goed uit.

 

Ik kijk het uiteraard nog wel even aan, zou het graag allemaal weer zien bijtrekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er water bij kiepen tot de ph rond de 6.0 zit, als je dan de Ec meet en die zit nog rond de 0.9/1.0 max dan zou ik het zo laten. En vaker verversen, indien nodig dagelijks, is geen gek idee, in elk geval zolang je planten niet blaken van gezondheid.

 

Wat ik begrepen heb is 21/22º al wat te hoog, 20º is beter. Waardes meten als je water op temp is, als je met koud water bijvult pas meten als het weer op temp is, maar ik neem aan dat je met water op temp bijvult.

 

Ik kan me goed indenken dat je hier een beetje malende van wordt, probeer desondanks je hoofd koel te houden, denk eerst goed na voor je iets verandert.

 

Het punt waarop je beter opnieuw kunt beginnen komt steeds dichterbij, ik zou nog even door gaan om te zien of ik alles weer onder controle weet te krijgen. Als ik voldoende goede stekken ter beschikking zou hebben zou ik er misschien toch voor kiezen te ruimen en opnieuw te starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hij ^^ zegt.

 

Mijn chiller slaat aan op 20,5C en koelt dan tot 18,5. 21 probeer ik dus te voorkomen. Liefst 18-19. Boven 21 heb je meer kans op pythium infectie (dat ruik je dan wel). Je temps zijn iets te hoog en dat moet anders (hoge temp is lagere DO) maar verklaart op zich niet die snel dalende ph. Als het zo warm wordt tijdens 12/12 zou je een betere pomp kunnen overwegen, sommige worden veel warmer dan anderen, of je reservoir in een dubbele bodem waar inlaat lucht doorheen gaat (dat doe ik dus).

 

Als de wortels nog gezond zijn en er nog groen blad aan zit valt het op zich nog te redden. Beetje beige is ook niet per se een ramp maar kan wel snel erger worden vooral als de oorzaak niet opgelost wordt. Maar wat Twiet zegt, als je stekken klaar hebt... je zou eventueel in hok 2 opnieuw kunnen beginnen. Ik denk dat het verstandig is op z'n minst hok 1 door te zetten en de oorzaak proberen op te lossen.

 

Ik kan niet echt een specifiek merk aanbevelen, ik gebruik H&G aquaflakes en die is er volgens mij niet meer in NL. Die canna zal op zich prima zijn maar nogmaals, om het uit te sluiten misschien de moeite waard om wat anders te proberen. Ghe duo heb ik ook wel gebruikt. Als het maar voor hydro is.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd begrepen dat 21 graden de ideale temp was?

Ik zal de thermostaat iets lager zetten.

 

Als ik elke keer als ik zown lage waarde meet en water bij moet doen dan past het niet meer in het vat, dit zou inhouden dat ik steeds water uit het vat moet halen en er weer nieuwe bij moet doen. Dit resulteert misschien weer in dat ik misschien teveel van de canna voeding weggooi en dan weer EC van kraanwater toevoeg, waardoor de balans weer verstoord raakt. Dan kan ik beter kleinere reservoirs maken dan valt er wat bij te vullen en is het evt ook minder zonde om alles weg te gooien .

 

Ik doelde ook niet zo zeer op een ander merk, maar welke van mijn voeding je dan zou vervangen om te proberen.

 

Nog 2 vraagjes... die EC is dat incl kraanwater, want ik heb een EC 0.5 kraanwater... en met voeding 1.2?

 

En ik gebruik a&b, cannazyme, rizotonic, boost (topvit). Maar als ik zo veel lager in me voeding zit als de fabrikant voorschetst, hoeveel van de overige voeding ga ik ze dan geven, aangezien ik die bijna niet kan terug meten in de EC? Want als ik er al een beetje a en b in heb gedaan zit ik al aan die EC...

 

Ik ga het nog wel proberen, ook hok 2 gaat nog wel even door aangezien die er gewoon nog te goed uit zien. Tevens heb ik nog niet voldoende stekken staan, miss kan ik er wel al genoeg knippen voor 1 kant, dan kan ik het mooi nog een week proberen voor die klaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die Ec is incl die van je kraanwater.

 

De Ec van het kraanwater wat je toevoegt is altijd dezelfde, dat voegt max die waarde toe, maar dat werkt niet accumulatief. Het enige wat er gebeurt is dat als de Ec van je oplossing hoger was als die van je kraanwater de Ec van je oplossing daalt, tot max de Ec van je kraanwater.

 

Daalt de Ec van je oplossing beneden de Ec 1.0 dan dien je er wat voeding bij te mikken, tot je aan de 1.0 zit.

 

Ik ken al die middelen niet die jij gebruikt, maar ik zou het eens even proberen met alleen a+b.

 

Als je reservoir te vol komt te zitten en je moet toch nog water toevoegen om de Ec te doen dalen moet je meten wat je er uit haalt, in liters, dan weet je ongeveer hoeveel je aan het verdunnen bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dus als ik een vol vat heb met een EC van 1.0 maar een PH van 4.4 en deze dus wil opkrikken. Eerst 10L water eruit halen en dan weer 10 liter water erbij, nu zal de PH weer rond de 5.5 liggen maar waarschijnlijk de EC weer een beetje gezakt, bijv 0.9/0.8) en dan dmv voeding weer de EC ligt omhoog brengen... en zo dus steeds elke dag me vat een beetje bij proberen te sturen?

 

De extra voeding die ik toevoeg.

 

Rizotonic - wortelstimulator, kleine doses, vooral in eerste week.

Cannazyme - vreet de dooie wortelrestjes weg en zorgt daardoor dat wortels weer verder kunnen groeien. Houd de boel vitaal (normaal dan :P) gebruik ik ongv 30ml van per 30-50L

Boost - naja net zo als elke andere boost denk, hier gebruik ik ook weinig van. 30ml normaal per bak 30-50L

 

Ik gebruik canna aqua omdat dit special voor recirculerende systemen geschikt is. Kan ik hier ook zomaar een andere hydro voeding voor nemen dan?. Ik heb namelijk nog wel bloei hydro voeding (ooit verkeerd geleverd) maar dat is wel al meer dan anderhalf jaar oud, wel ongeopend(als het goed is), en staat donker opgeslagen.

 

Mag ik vragen waarvoor een merk en type chiller jij heb? Ik heb hier wel is naar gezocht, vooral handig in de zomer. Maar ik vind dan niet echt iets handig bruikbaars ofzo..of veel te duur

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dus als ik een vol vat heb met een EC van 1.0 maar een PH van 4.4 en deze dus wil opkrikken. Eerst 10L water eruit halen en dan weer 10 liter water erbij, nu zal de PH weer rond de 5.5 liggen maar waarschijnlijk de EC weer een beetje gezakt, bijv 0.9/0.8) en dan dmv voeding weer de EC ligt omhoog brengen... en zo dus steeds elke dag me vat een beetje bij proberen te sturen?

Precies, ik zou de Ph eerder tegen de 6.0 aan willen hebben, omdat je dan wat meer speling hebt. Als je hem op 5.5 zet ligt-ie al heel snel weer te laag. Je Ec op 1.0 proberen te houden. Dit moet je zo vaak doen als nodig is. Als het nodig mocht blijken dien je dagelijks je hele vat te verversen.

 

Zoals ik al zei, geef eens een tijdje enkel A+B, niks anders dus, stop met die toevoegingen.

 

Tuurlijk kun je ook andere voeding gebruiken, maar ik zou even enkel Canna aqua A+B geven en kijken wat er gebeurt.

 

Ik heb geen koeler, nog niet nodig gehad. Wel naar gekeken en inderdaad, zijn zo te zien geen goedkope grappen. Maar wel onmisbaar als je water eenmaal boven de 20º gaat komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Last van te warm voedingswater heb ik alleen in de zomer. Dan sta ik er de hele dag bevroren flessen water in te gooien om de temperatuur naar beneden te krijgen, en heb gekeken voor zown chillen maar vind 300/400 euro toch wel wat duur voor iets wat ik niet veel gebruik. Maar wie weet. Eerst maar weer is goed draaien, voor ik allerlei uitgaven ga doen.

 

Ik ga zo even meten wat de huidige stand in, waarschijnlijk moet ik weer het 1 en ander bijsturen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ec in mijn geval (en de andere voorbeelden die ik heb genoemd) is ook inclusief ec van kraanwater. 0.4 van kraanwater.

 

En ja, je kan ook hydro gebruiken in plaats van de aqua lijn. Voeding voor recirculerend van H&G bevat iets meer ijzer en magnesium omdat dat met magneet water pompen (de meeste dus) beter gaat. Weet niet wat er bij canna het verschil is maar het verschil is niet zo groot en vele kwekers die niet specifiek een lijn voor recirculerend gebruiken. Ben zelf ook begonnen met de hydro versie. Merk geen verschil met aqua.

 

Ik dacht dat je al alleen op AB en cannazym zat. Door die boost heb je waarschijnlijk toch nog hoge P en lage N. Ik zou inderdaad geen andere voeding dan AB toevoegen. Voegt toch niets toe. cannazym kan geen kwaad en zou ik met die temps wel een beetje blijven gebruiken. Ik heb die zelf veel gebruikt op niet gekoelde dwc.

 

Mijn chiller is een Resun. Ooit tweedehands gekocht voor 225 van iemand met een mega aquarium. Nieuw zijn wat duurder.

http://www.aliexpress.com/item/Resun-Mini-chiller-MINI-200-refrigerator-refrigerator-small-aquarium-1-13-horse-mini200-cooling-water-machine/32511708650.html?spm=2114.40010408.3.1.TGI91S Heb iets zwaardere, 450w die ik gemakkelijk voor hetzelfde bedrag kan verkopen. Grootste nadeel vind ik de herrie, ik gooi wel 's bevroren fles water of die blauwe vriesblokken in vat zodat de chiller niet aan hoeft.

 

Kost wat, maar eenmalige uitgave die een hoop ellende kan besparen. Draait een aantal keer per dag (licht aan periode) een half uurtje, vooral tijdens groei wanneer bladerdek nog niet dicht gegroeid is en hps warmte nog niet opvangt. Tijdens 12/12 slaat ie 1x per dag aan, in de paar hete zomerweken wat langer.

 

Eventueel reservoir insuleren. Ik heb er van die reflecterende zonneschermen omheen die je normaal op je auto doet. Warmt het net iets minder op. Ik heb die ook liggen tussen en naast mijn buizen.

 

"dan dmv voeding weer de EC ligt omhoog brengen... en zo dus steeds elke dag me vat een beetje bij proberen te sturen?"

dat vind ik persoonlijk de beste manier van werken. 2-liter spa fles vullen met water, A er in, goed schudden, ff wachten, B er in, goed schudden, en dan aan het vat toevoegen om de EC te verhogen. Liefst niet letterlijk iedere dag natuurlijk maar als het moet... Ik draai zo weken zonder echt te verversen. Ipv iedere week liters weg te gooien.

 

"Dan kan ik beter kleinere reservoirs maken dan valt er wat bij te vullen en is het evt ook minder zonde om alles weg te gooien."

Inderdaad. Groot reservoir is op zich handig maar die heeft zelf ook weer onderhoud nodig.

 

Success!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok evt kan ik die hydro voeding dan nog is proberen.

Die boost heb ik pas 1 keer gebruikt deze ronde dus dat zal allemaal wel meevallen, maar normaal gebruikte ik het de hele bloei.

 

Zown chiller is me nog even te duur, en als ik ergens een hekel aan heb snachts is het herrie/geluid . Maargoed je weet nooit wat de toekomst brengt.

 

Vandaag waren de waardes van de reservoirs weer 0.5ph gezakt. EC blijft wel stabiel.

 

Heb voor hok 1 een nieuw vat gemaakt, mede doordat deze nu ook begint te ruiken naar wortels(hok 2 ruikt nog echt helemaal naar niks), dus ik denk dat er cker een wortel probleem is. Hok 2 heb ik water eruit gehaald om er weer nieuwe bij te kunnen doen, 10L ongv.

 

Heb het nieuwe vat, hok1, gemaakt met alleen a en b, verder niks.

 

Waardes :

 

Hok 1

25L

PH 6.6

EC 1.0

 

Hok2:

50L

PH 5.9

EC 1.1

 

Verder begint hok 1 nu steeds meer af te takelen, 2e plant hangt al redelijk triest en 3e komt er ook aan. Sommige staan nog wel vitaal en bloeien ook wel goed, maar je ziet wel aan ze dat er iets is.

 

12 nieuwe stekken gesneden, deze zullen volgende week klaar zijn ongv. Tot dan gaat hok 1 het nog even proberen. Ook heb ik die eergisteren op 300w gezet want 600w is momenteel toch zonde.

 

Ik heb ook 1 bak geïsoleerd, maar dan met ondervloer (dat zilvere met piepschuim). Maar mijn voedingsvaten staan in het voorhok, dus nooit direct in het licht. De bak van de plantjes inderdaad wel, alleen aan het begin als ze nog klein zijn. Maar ik heb nooit echt problemen met te hoge temp opwarming van het water, wel in de zomer maar dat komt gewoon door het klimaat icm onze hobby. Ik heb in de groei voornamelijk moeite met lv hoog houden.

 

Maargoed ik denk niet dat het probleem van nu door de watertemperatuur komt.

 

We blijven hopen, teminste ik wel...:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was gister bij een maat die draait op precies dezelfde manier als ik (Tot voor dit topic). Hij laat ze voedingsvat ongeveer droog lopen en dan vult hij het vat aan met volledige waardes van de canna lijst.

 

Ik heb bij hem is even gemeten wat zijn EC en PH waren.

Overigens de planten zijn net voorbij de pk 13/14 week en staan goed in de bloei, zien er donker groen uit, maar ik zou zo niet klagen.

 

Maargoed de meting:

 

Hok 1

PH 5.6

EC ..... te hoog voor mijn EC meter :S

 

Hok 2

PH 5.5

EC 9.6...

 

Dit zijn dan toch echt zieke waardes, maar schijnbaar hoeven ze daar niet altijd echt last van te hebben dus. Ik wil er niks mee zeggen verder hoor, ik ga in iedergeval niet op dezelfde voet verder... tijd voor verbetering

 

Ik zal later even een foto uploaden van zijn hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9.6? Dan deugt je meter niet lijkt me.

 

Maar hoe gaat ie nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

9.6 kan niet kloppen, je zou dan op zijn minst wat gele bladpuntjes moeten zien, en misschien zelfs wel wat omkrullend blad. :rofl

 

Maar effe sereneus, als je planten het niet zijn dan is het die meter die kaduuk is.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloofde het eigenlijk ook niet, Maargoed heb het zelf gemeten. Misschien waren er licht verbanden puntjes dat zou kunnen en wat omkrullende randjes van het licht. maar zijn voeding was bijna op en erg donker van kleur. Terwijl hij bij mij nu gewoon keurig altijd 1.0-1.2 aangeeft.

Ik heb er foto's van gemaakt tevens van de dames. Zal ze wel is posten.

 

 

Ik heb met beide hokken geen EC problemen meer deze is nu rond 1.1

PH loopt bij beide kanten nog wel een beetje op naar 6.4 steeds.

 

 

Hok 1 gaat niet zo goed .. 3 van de 12 heb ik verwijdert omdat deze dood waren. Verder is bijna alles geel en of half dood. Behalve helemaal boven bij de toppen willen nog wel wat groene blaadjes zitten. De topjes die er groeien ziener wel smakelijk uit maar het blijft een triest gedicht. Tevens bij het weghalen van de startblokken gingen de wortels wel heel erg makkelijk kapot. Dus kan niet goed zijn. Word ik niet vrolijk van. Maargoed de stekken staan klaar en gister al eerste paar worteltjes waar genomen bij sommige stekken.

 

Hok 2

 

Zag er tot afgelopen dagen prima uit.....precies tot. Zins gister ruikt me voedingswater ook een beetje naar wortels. Ook hier beginnen ,vanuit onderuit, alle grotere bladeren geel te worden. De wortels die ik kan controleren zien er echt goed uit.

 

Dat hok 2 het nu achteraf dus niet gaat redden zet me aan het denken. Aangezien ik bij hok 2 er al heel vroeg bij was met bijstellen en de EC goed heb gehouden. Zou dit nou echt van mij hoge EC gekomen zijn.?

 

Stel de waarde die ik bij me maat mete kloppen niet, waarschijnlijk is zijn EC evengoed wel extreem hoog, want mijn EC meter heeft verder nog nooit zown waarde aan gegeven. Dus we kunnen er wel vanuit gaan dat zijn EC ook erg hoog ligt en waarschijnlijk hoger dan dat ik aan het begin deed. Evengoed doen ze het prima en gaat hij zijn ronde zonder problemen bijna afdraaien. Ook draait hij nog is met dezelfde voeding, set-up, alles.. zelf het soortje...

 

Ik weet het niet meer hoor, weet alleen dat ik baal dat hok2 nu ook ineens achteruit gaat. Pieperdepiep.......

 

Gr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacteriologische verontreiniging in je systeem.

Hoe maak/houdt je de boel schoon?

Je hebt wel te hoge temperatuur in je systeem gehad en groei van nasties ligt op de loer.

 

Dat hok 2 raar kan gaan doen is niet zo gek als je dezelfde meter gebruikt..

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik je ook iets voor wortel rot tegen te gaan? Zoals dit:

 

FERRO OXY ORG 1 LITER

 

Voorkomt verstoppingen van organische aard, verslijming en bacteriegroei in druppelsystemen. In combinatie met Drip Pro hebben beide middelen een synergerende werking indien op de juiste wijze samengevoegd.

 

Oxy Org heeft een reinigende werking tijdens de teelt, en is biologisch afbreekbaar.

Oxy Org voorkomt en verwijderd verstoppingen van organische aard: slijm- en bacterie vorming in druppelsystemen.

Ook dood de Oxy Org de Pythium (schimmel die wortelrot veroorzaakt) in het substraat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...