Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tony90

40X Pp Kind Led Plagron

Recommended Posts

Ja is wel iets om in de gaten te houden ja.. bij gestresste planten krijg je dat soort gelul..

Enne we doen t niet voor 5 vingers hoor... 7 of meer is beter :)

Is idd een teken van stress dat 3 vingerig blad.

 

Kan zo maar zijn vanwege de turfpotjes die wortelontwikkeling toch wel kunnen belemmeren, je moet ze goed nat houden om de wortels erdoorheen te laten groeien. Beter gewoon volgende keer 9x9 plastic potjes vullen met medium en ze daarop zetten.

Na 5dgn is potje bomvol wortels en kan je ze makkelijk verpotten zonder stress en groeien ze als kool eenmaal in de grotere pot.

 

Zie je nog andere dingen in het blad of de planten terug naast dat 3 vingerig blad?

 

Thanks voor jullie reacties! Nee verder zien ze er gezond uit! Denk niet dat de turfpotjes ermee te maken hebben. bij de 20 getopte planten ontwikkelen zich 3-vingerig blad. Bij de 20 stuks die niet getopt zijn ontwikkeld zich minimaal 5-vingerig blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, al hoor ik niet vaak dat toppen tot 3 vingerig blad leidt,alles is mogelijk in de natuur :hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 vingers is nog steeds niet echt kern gezond, zelf ook getopte planten maar toch allemaal 11 vingertjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 dagen groei KLAAR. Dag 5 Bloei

 

Zoals ik al had geschreven zijn de getopte planten die 3-vingerig blad aanmaakte na het toppen direct overgegaan naar 5-vingerig blad.

 

Temperatuur overdag +- 27.5

Luchtvochtigheid overdag +- 65

 

Temperatuur nacht +- 25

Luchtvochtigheid nacht +- 75

 

Ik wil de temperatuur in de nachten gedurende de eerste 3 weken bloei boven de 25 graden houden om ze zo min mogelijk kans tot strek te geven. Daarna gaat de verwarming uit.

 

Ze hebben 3 dagen geleden enkel afgezuurd water gehad en gister hun eerste voeding met Plagron BLOOM, Plagron GREEN SENSATION gehad (halve doseringen) met daarbij de eerste 3 weken bloei nog wortelstimulator. Tevens zijn ze vandaag weer helemaal onder gesproeid met Plagron VITA RACE voor extra ijzer.

 

gallery_8085_18694_1387461.jpg

 

 

GETOPT

gallery_8085_18694_2210839.jpg

 

NIET GETOPT

 

gallery_8085_18694_1220283.jpg

 

GETOPT

 

gallery_8085_18694_346997.jpg

 

GETOPT

 

gallery_8085_18694_1487664.jpg

 

NIET GETOPT

 

gallery_8085_18694_3765417.jpg

 

NIET GETOPT

 

gallery_8085_18694_1871006.jpg

 

Verwarming voor snachts

 

gallery_8085_18694_1747827.jpg

 

Hier een foto voor hoe de ventilatie geregeld is. Gebruik tot nu toe nog enkel de huisventilatie waar een koolstoffilter op zit. Voor de temperatuur hoef ik niet af te zuigen alleen voor frisse lucht. Wanneer de geur van de toppen vrij zal komen zal de 2e filter mee gaan draaien.

 

gallery_8085_18694_2098332.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plagron green sensation hoor je vanaf week 4/5 bloei pas mee te geven, wat is de reden dat je het noual mee geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er geen rood lampje op die kachel? Zo ja gelijk afplakken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plagron green sensation hoor je vanaf week 4/5 bloei pas mee te geven, wat is de reden dat je het noual mee geeft?

 

 

Klopt foutje! gelukkig gaat het maar om 2 ml.

 

Zit er geen rood lampje op die kachel? Zo ja gelijk afplakken!

 

Ja klopt die was al afgeplakt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu 8 dgn in bloei en de eerste okselhaartjes zijn zichtbaar sinds vandaag. Is supercroppen nu nog mogelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 4 stekken genomen van planten die 7 dagen op 12/12 staan die ook heel minimaal bloeihaartjes hadden dus ik moet ook nog ff zien wat ze gaan doen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er heel mooi bij. Heb je die LED lampen zelf gebouwd?

 

Thanks! Nee dit zijn de K3 L600 lampen van fabikant KIND uit Amerika.

De prijs valt mij mee. Heb je al eerder gedraaid met deze lampen en/of ben je bekend met de resultaten? Ik heb er e.e.a. over gelezen en kwam tot de conclusie dat het te duur is om mee te kweken op dit moment en dan zie ik tot mijn verbazing deze lampen voor deze prijs. Ik ben sceptisch hoe het verder zal verlopen, maar vooralsnog gaat het prima zo te zien.

 

Ik ben benieuwd wat iemand als Wietefras van deze lamp vindt als ik zo onvrij mag zijn.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er heel mooi bij. Heb je die LED lampen zelf gebouwd?

 

Thanks! Nee dit zijn de K3 L600 lampen van fabikant KIND uit Amerika.

De prijs valt mij mee. Heb je al eerder gedraaid met deze lampen en/of ben je bekend met de resultaten? Ik heb er e.e.a. over gelezen en kwam tot de conclusie dat het te duur is om mee te kweken op dit moment en dan zie ik tot mijn verbazing deze lampen voor deze prijs. Ik ben sceptisch hoe het verder zal verlopen, maar vooralsnog gaat het prima zo te zien.

 

Ik ben benieuwd wat iemand als Wietefras van deze lamp vindt als ik zo onvrij mag zijn.

 

Aanschaf is zeker hoog. 1 draai eerder mee gedraaid zie me begin post voor de link. kwam uit op +- 300 gr. droog. Ga dit keer zeker voor betere resultaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 dagen groei KLAAR. Dag 9 Bloei

 

Weinig te zeggen eigenlijk. Groeit behoorlijk dicht dat wel.

 

gallery_8085_18694_5492300.jpg

 

Getopte planten

 

gallery_8085_18694_3416669.jpg

 

Niet getopte planten

 

gallery_8085_18694_4051690.jpg

 

Het is heel moeilijk te zien op de foto maar de eerste okselhaartjes zijn zichtbaar.

 

gallery_8085_18694_446679.jpg

 

gallery_8085_18694_1468384.jpg

 

Getopte plant

 

gallery_8085_18694_470339.jpg

 

Niet getopte plant

 

gallery_8085_18694_64576.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er heel mooi bij. Heb je die LED lampen zelf gebouwd?

 

Thanks! Nee dit zijn de K3 L600 lampen van fabikant KIND uit Amerika.

De prijs valt mij mee. Heb je al eerder gedraaid met deze lampen en/of ben je bekend met de resultaten? Ik heb er e.e.a. over gelezen en kwam tot de conclusie dat het te duur is om mee te kweken op dit moment en dan zie ik tot mijn verbazing deze lampen voor deze prijs. Ik ben sceptisch hoe het verder zal verlopen, maar vooralsnog gaat het prima zo te zien.

 

Ik ben benieuwd wat iemand als Wietefras van deze lamp vindt als ik zo onvrij mag zijn.

 

Aanschaf is zeker hoog. 1 draai eerder mee gedraaid zie me begin post voor de link. kwam uit op +- 300 gr. droog. Ga dit keer zeker voor betere resultaten.

Ik heb het nu gelezen, maar ik vind 280 gram onder een lamp vandaan voor een eerste run niet eens zo slecht. Is de kwaliteit van de wiet goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder 2 lampen dilago heb je uberhaupt me begin post wel gelezen met link naar vorig verslag met de setup? Hahaha . Ja kwaliteit erg goed. Verwacht uiteraard een beter resultaat deze ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms moet je eens ergens induiken inplaats er sceptisch over te zijn. KIND led-lampen behoren tot het topsegment in de markt momenteel (als het gaat om Led technologie) 1 van de weinige lampen die het VOLLEDIGE kleurenspectrum bied. Dit is uitgebreid en ONAFHANKELIJK in metingen naarvoren gekomen. Alleen het probleem met onze kneuterige Nederlandse mentaliteit is dat we niet verder willen kijken dan onze neus lang is. In Amerika zijn ze wat dat betreft veel en veel verder. Het resultaat ??? KIND LED

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supercroppen is misschien wel te prefereren boven toppen.. ik top echt nog amper, bereik veel meer met een flinke knak (of 6 soms wel per tak)

 

Vd week nog een te dicht op de lamp groeiende hoofdtop plat gelegd die eerder al 3x gesupercropped was, beetje te overdreven groeipower die s5x AMG :withstupid:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder 2 lampen dilago heb je uberhaupt me begin post wel gelezen met link naar vorig verslag met de setup? Hahaha . Ja kwaliteit erg goed. Verwacht uiteraard een beter resultaat deze ronde.

Ja, hoewel ik me vergist heb in het aantal lampen kan je aan mijn reactie wel merken dat ik er ingedoken ben. Hopelijk heb je deze ronde meer succes. :)

 

Soms moet je eens ergens induiken inplaats er sceptisch over te zijn. KIND led-lampen behoren tot het topsegment in de markt momenteel (als het gaat om Led technologie) 1 van de weinige lampen die het VOLLEDIGE kleurenspectrum bied. Dit is uitgebreid en ONAFHANKELIJK in metingen naarvoren gekomen. Alleen het probleem met onze kneuterige Nederlandse mentaliteit is dat we niet verder willen kijken dan onze neus lang is. In Amerika zijn ze wat dat betreft veel en veel verder. Het resultaat ??? KIND LED

Er zijn ook Nederlanders die geweldige scores met LED behalen zoals Wietefras en de reden dat ik sceptisch ben over deze kant en klaar lampen is omdat ik er ben ingedoken. De lampen zijn ook niet zodanig geprijsd dat je gauw even probeert. Kneuterigheid troef. :D

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor jullie reacties! Volgende punt: Lees vrijwel overal dat je kunt dieven tot het eind van de 2e week bloei. Dat is aankomende vrijdag.

 

Hierover zie je 2 fotos hoe de dames ervoor staan. Wat is jullie advies met betrekking tot dieven. Ja of nee en zo ja waar moet ik op letten.

 

Niet getopt. 50 cm hoog.

gallery_8085_18694_248774.jpg

 

Wel getopt. 35 cm hoog.

gallery_8085_18694_1113083.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven zou ik niet doen, alles is aan het opkomen nav het toppen

Plant structuur is open genoeg, of de LED uiteindelijk diep genoeg penetreert om onderin er ook nog echt wat van te maken weet ik niet.

Bij HPS is het geen probleem en brengt het je de winst in grammen :icecream:

 

Ik blijf je topic blijf volgen, ben echt benieuwd wat dat aangaat :mobile:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met pp heb iknaltijd de ervaring in het verleden te toppen met omschakeling van de lamp naar 12/12.

 

Dat had als effect onder 18 uur lekker een compacte opbouw en tijdens de finale groeispurt onder 12/12 een mooie open opbouw waardoor de toppen onderin ook goed licht vingen.

 

Leuke soort nog steeds PP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms moet je eens ergens induiken inplaats er sceptisch over te zijn. KIND led-lampen behoren tot het topsegment in de markt momenteel (als het gaat om Led technologie) 1 van de weinige lampen die het VOLLEDIGE kleurenspectrum bied. Dit is uitgebreid en ONAFHANKELIJK in metingen naarvoren gekomen. Alleen het probleem met onze kneuterige Nederlandse mentaliteit is dat we niet verder willen kijken dan onze neus lang is. In Amerika zijn ze wat dat betreft veel en veel verder. Het resultaat ??? KIND LED

KIND led zit alleen in het top segment qua prijs. Duik maar eens in wat forums uit de VS en dan raden ze hele andere merken aan. Kind led wordt doorgaans afgeraden. Te duur en dan te inefficiënt voor de prijs.

 

Die ONAFHANKELIJKE metingen zijn niet onafhankelijk en ze zeggen ook helemaal niets omdat de manier waarop ze dat soort metingen dien (zonder reflecterende wanden) absoluut niet aansluit bij het gebruik.

 

Ik heb meerdere kweekverslagen gezien met die leds en ze komen uit op ongeveer 0.75g/W uit. Als alles goed gaat tijdens de kweek.

 

Bouw gewoon zelf zo'n led armatuur. Ben je voor de helft of een derde van de prijs klaar en dan heb je dubbel de oogst per watt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...