Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Collie Weed

Van 150W T-Neon Omvormen Naar Led 22W 3000K 109.09 L/w

Recommended Posts

@ Dilago: thanks man,bij jou gaat het ook als een trein he?

Ja het gaat zeker lekker maar het gewas is wat te hoog geworden waardoor ik concessies moet doen met de lampafstand. De volgende ronde wil ik proberen het gewas zo laag mogelijk te houden.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic had ik even gemist Collie

Jij zit duidelijk ook niet stil.

 

Leuk dat we hier je projecten kunnen volgen :nerd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Crimson Fart:

Nee geen stil zitterij hiero :likken: ,selecteren is leuk maar zorgt voor voldoende werk.

 

 

De ballen staan al bijna op knappen, ik heb vandaag dus de zadenkweek uit de hps gehaald en in de kleinere T-neon dinges gepropt.

gallery_22295_10617_259863.jpg

gallery_22295_10617_2469876.jpg

 

 

Nu heeft de 600w hps tent geen stuifgevaar meer,en de 4 pure california orange die erin staan kunnen lekker doorpakken.

gallery_22295_10617_456619.jpg

 

Er staan 2 ongetopte stekken en 2 getopte stekken in de 600w hps tent,en gaan vreemd genoeg precies gelijk op.

 

 

:wave:

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

schitterend mannetje zitten lekker veel trichs op .

die staat echt op punt van knappen met die stuif .

 

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ macerror: jah jonguh.... dan mag ie knappen boven een voorovergebogen vrouwtje van eigen bloed :likken:

 

 

 

@ Crimson Fart: ik heb al een topje ervan gerookt,uit de DP90 en een beste indica stone komt eraf want ik slaap als een roosje.

 

De smaak is wel complex maar ook echt old-skool en wil je goed de tijd voor nemen,een goede fruitige/orange basis met af en toe bij een dikke brok in de fik een hasj achtige ondertoon,en plakken als de neten... :icecream:

 

 

 

 

California Orange op 60x :

gallery_22295_10617_129524.jpg

 

Nog een beetje veel clear trichs,maar het was een zadenkweek en ging dus niet om de wiet maar om zaden.

 

Ik heb minimaal 1200 rijpe zaden van dit mini scrog plantje mogen plukken,en het is nog niet ten einde.........ik ben op 2/3e.....

 

 

De auto CBD Medgom heb ik ook omgelegd na evaluatie van de zaad rijping,en er vielen prompt 150 rijpe zaden zo los uit de plantjes tijdens het knippen op mijn dienblad.

 

Gelijk droge rijst erbij en laten drogen in een donkere koelkast,in een lucht/licht dicht verpakking voor een week of 3.

 

Ik denk wel flink wat zaden te kunnen pakken,95% is volledig rijp.

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Crimson Fart :Die zadenkweek van Cali-O heb ik al opgerookt,deze week gaat de ook inhoud v/d hps tent om.

 

Zo zijn ze nu:

gallery_22295_10617_932835.jpg"]gallery_22295_10617_932835.jpg[/url]

 

De Auto cbd Medgom is ook al leeggeplukt & opgerookt,en ik heb nog nooit zoveel fem. zaden van maar 4 plantjes gehaald : na 2400 stuks gestopt met tellen,had geen zin meer.(puur een luxeprobleem) :likken:

Ik had er ook 2 Auto Amnesia Haze bij staan om fem. stuif mee te pikken van de auto cbd medgom,daar heb ik zo een 600 zaadjes van ongeveer.(benieuwd wat daaruit komt)

 

 

Ik heb wel al directe opvolgers voor in de hps tent,4 stekken California Orange x White Skunk van ongeveer 1 meter plus

Ik kan aan de bladvorm al zien dat er een stuk meer sativa zit in deze cross,dus meer voor de bloei aan gaan strekken verwacht ik wel.

 

Ook hoop ik stiekem op heterosis in deze planten,alhoewel dat nooit zeker is tot je het ziet.

 

We zien wel wat het geluk ons brengt,zoals gewoonlijk :whistle:

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZOZO! Leuk topic! Ik ga hem nog eens van voor tot achter door lezen, op een momment dat ik niet mijn tijd aan het verdoen ben met zwaar uitstelgedrag haha.

 

Maar viel me iets op: na 2400 zaden gestopt met tellen..

 

Ken je dan niet gewoon random 100 zaden uit tellen ofzo en dan alle zaden wegen? Zul je een redelijke benadering krijgen van het aantal zaden, toch? Zomaar een gedachte kronkel.

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te lui om te tellen ben ik zeker als het zoveel zijn,ik zal het eens met wegen proberen een random schatting te versieren.

 

:tu

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi tentje met zaadplantjes.

 

Ga je dat met die nieuwe planten wel reden met hoogte?

 

Je hebt in ieder geval genoeg zaad munitie voor de komende tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lag al even te wachten:

gallery_44813_18236_427949.jpg

 

Sample van de California Orange, gekweekt door Collie Weed.

Als ik me niet vergis heeft Collie de zaden uit de shop hier, jaren geleden.

 

Looks: gallery_44813_18236_438812.jpg

 

Ik kreeg het ongelabeld maar ik had wel een vermoeden dat dit de California was.

Het was alleszins geen sativa, dat maakte de couchlock wel duidelijk

Geen weed om in de tuin te klussen dus

 

De geur is zoals te verwachten van een keiharde indica; kruidig, aards, soms kan ik er de geur van hout in terugvinden.

 

De tweede kennismaking met de CO ging als volgt

gallery_44813_18236_337059.jpg

Een zachte smaak in de keel, gevolgd door een subtiele glimlach. Ik voel de stone al meteen kruipen.

Spieren die ontspannen en het verliezen van alle motivatie om iets te ondernemen.

Zalig toch zo’n indica

 

Smaakt een beetje zoals de SAD die ik hier heb maar minder zoet. De CO is kruidiger van smaak.

Heerlijk wietje heb je gekweekt Collie !

Super dat ik deze kon sample'en :specool

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem makker,bedankt voor het rookverslagje :tu

De wiet is volledig bio geteeld met extra guanokalong toegevoegd na 5 weken bloei.

 

De originele strain heb ik als freebie bij sannie weg :whistle:

 

Ik zag de soort niet zoveel meer,en ik wist dat ie heel old skool smaakte.

Ik had nog 15 jaar oude zaden ervan in de koelkast.

Dus vermeerderen die hap d8 ik zo.

 

:wave:

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag Crimson! Topje ziet er totaal anders uit als wat ik te proeven had van Collie, ook Cali-O, apart.

 

Zo'n doorzichtig vloeitje ziet er zeker geinig uit, t trekt me dan echter niet echt om het te roken moet ik zeggen, komt ook wel deels door dat stuk bruine ranzigheid voor je filter :innocent:

 

Nou, na wederom lang wachten, gaan we dan maar:

 

Cali-O, gekweekt door Collie Weed met behulp van wat guano.

 

De looks: De wiet is zeer fotogeniek, en ik had kennelijk een steady hand die dag, de foto's zijn bijzonder goed gelukt al zeg ik het zelf, verwacht er dus veel hehe. Verder heb ik nog genoteerd; Mooie bonkige wiet, zeer compact, bijna beton, weinig blad te spotten, vooral calyxen en haren.

CS1.jpg

Maar visueel erg mooie wiet, bedekt onder een zeer grote hoeveelheid bruin(/oranje) haartjes, je denkt meteen te weten waar haar naam vandaan komt. Tussen de rimboe spot ik soms een klein stukje groen, dit verstopt zich echter onder een dikke laag kristallen. Ik vermoed smullen.

 

CS2.jpg

 

 

CS3.jpg

 

CS3.jpg

 

 

CS4.jpg

 

CS5.jpg

 

CS6.jpg

 

SCS1.jpg

 

SCS2.jpg

 

En dan heeft Collie al verteld dat zijn laatste F1 gemaakt met de Cali-O en ik meen white skunk, nog meer haren heeft!

 

De geur:

Erg sterk, bijna overweldigend. Wat ik genoteerd heb luidt; Zoet, maffe muffige old-skool kruiden tonen, jeugd sentiment, een hint hout, scherp met een klein hintje van... meloen?

 

De smaak: Een zoete zwoele rook, ingewikkeld. Iets bijna sinaasappelachtig fruitachtigs met iets old school funkyachtigs, erg lastig om hier een vinger op te leggen maar zonder twijvel aangenaam en bovendien redelijk herkenbaar.

 

Het effect: Een lekkere relaxte bankhanger met een ampers merkbare up high, gewoon hangen en chillen. En ohja, genieten.

 

Verder noteerde ik als conclusie nog; Soepel, zoet, zwoel, sterk, lang blijvend, bijzonder en verfrissend.

 

Thanks Collie, vond het super tof dit wietje te mogen proeven!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooooie foto's Oz! :verrygood

 

Ik heb de volgende sample in de cure zitten voor je :icecream:

Bedankt voor je gedetailleerde rookverslagje Ozzoes,daarom stuurde ik jou die sample.

 

 

De F-1 kruising tussen Cali-O en White skunk,heeft ook wat meer skunk invloeden in de smaak.

Het effect is nog sterker dan gewone Cali-O? :huh:

Bovendien lijkt hij ook meer op te brengen,ik kom er nooit doorheen voor de volgende klaar zijn.

 

Mijn broers vonden het smaken naar ''die oude orange bud'' van vroeger.

5 gulden wiet halen bij coffeeshop tops,een lekker orange budje was altijd goed. :dribble:

 

Go0d old times,go0d old times.....comin back all in one spliff.....

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Collie,

Hoe zijn deze lampen uiteindelijk bevallen? Heb je er alleen zaadrondes mee gedraaid of ook nog gekeken naar Gr/w verhoudingen? En zijn deze lampen inmiddels vrij verkrijgbaar? Zoveel vragen :lol:. Gr Jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jaymaestro : Ik heb deze soort lampen voor een betere deal gezien van secretjardin met een stekker er kant& klaar aan voor 60 euro in 2 versch. kleuren.

 

Dat is eigenlijk beter dan ik hier heb,want deze waren 60 euro zonder fitting/stekker. :thumbsdown: en zijn ook niet specifiek voor planten.

De kleurtemperatuur zegt ook nog niet eens alles over het spectrum v/d lamp zelf.

 

Alle plantjes die ik eronder heb gehad ben ik tevreden over,maar doe mij maar T-neon,HPS of COB LED

 

En ik ga geen LED balkjes meer aanschaffen,en degene die ik heb gebruik ik gewoon tot ze op zijn. :whistle:

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord! Had ze ook al gezien van SercretJardin. Ook ik ben van plan om een cob zelfbouw te maken, maar in verband met de hoogte was dit toch ook wel een interresante optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...