Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Collie Weed

Van 150W T-Neon Omvormen Naar Led 22W 3000K 109.09 L/w

Recommended Posts

@ Collie Weed ,

 

Het ziet er gaaf uit , al is een reflector bij deze buizen niet nodig .ze schijnen immers naar beneden .

Heb jij nu al het idee dat ze meer licht geven dan de T-neon ?

Ik wacht nog een paar weken tot jij meer info hebt , maar ik ben wel enthousiast .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ haipaaltje: Ik heb ze op de reflectorkap gemonteerd voor het gemak,alhoewel ze wel een klein beetje de breedte in stralen.

Het meeste licht word toch naar beneden gestraald.

 

Ze geven ongeveer evenveel licht op het oog,maar een T-neon buis straalt rondom,deze eigenlijk het meeste naar beneden toe.

En ik hoop dat de wat langere lichtgolven nu ook de onderste topjes beter laten ontwikkelen.

Plus gaat de T-neon buis harder achteruit qua lichtopbrengst als deze LED dingetjes.

 

Ik heb al 4 mannen gespot,de mooiste mag blijven leven(nummer 6).

De cavia was blij om ze om te mogen knagen :likken:

 

Plant nummer 1 = vrouw (pure Cali o.F1)

Plant nr 4 is een vrouw(w.s. x cali o.F1)

plant nr 6 word papa(w.s. x cali o.F1)

 

De rest is opgegeten....... :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb vandaag de LED buislampjes aangezet en de Californian Orange F-1 eronder gezet(plant nr. 1).

Lijkt wel veel licht vanaf te komen op het eerste gezicht.

Ik had reeds 8 stekken van deze plant genomen,en daarna over gepoot in een dikke bak(10L) organisch bemeste aarde met myco-rijstkorrels erdoor.

gallery_22295_10617_3078941.jpg"]gallery_22295_10617_3078941.jpg[/url]

Lekker op 12/12 gezet,ga haar lekker scroggen en later bestuiven.

 

Ik heb de papa(Whiteskunk x californian orange F-1) overgezet naar een 12/12 regime tot er dikke ballen komen,dan kan de F-2 gemaakt worden.

 

Stay tuned..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@huff n puff: Yup 2 buisjes in het armatuur aanwezig,en ze schijnt het heerlijk licht te vinden dusver.

 

 

 

Ik heb het scrognet een slinger gegeven en alles is nu mooi plat.

gallery_22295_10617_756284.jpg

 

De 6 stekken had ik een beetje verwaarloosd door omstandigheden helaas,zijn er nog 3 van over.

Daarom had ik voor de zekerheid nog 2 stekken genomen van de pure Cali-O,die doen het veel beter.

Ook had ik de W.S. x cali OF-1 nog x 4 gestekt.

gallery_22295_10617_548794.jpg

 

De volgende run in de 600W HPS tent word dus de pure Cali-o F-1 stekjes in 25 Liter bakken x4,uiteraard met myco-rijst door de aarde.

Deze foto is een week nadat ik de pure cali-o F-1 in de vierkante bak had gezet met ge-innoculeerde myco rijst door de aarde(DP90).

gallery_22295_10617_964508.jpg

Deze batch aarde was opgewaardeerd & ge-innoculeerd en heeft eerst een week of 3 gestaan zodat de myco's vanuit de rijst door de aarde heen kon groeien.

 

gallery_22295_10617_1585181.jpg

Tevens heb ik de Auto Med Gom op de kiem gezet,resultaat is 4 fem. baby's,de papa manwijf had ik twee weken terug al gekiemd en is vanaf begin week 2 al gespoten met zilver.

 

Ik heb in de DP90 ook al de eerste haartjes gezien,dat gaat wel vlug dus.

Ook geen strekkerij dus het LED licht bevalt tot dusver goed,ik kan niet wachten tot ik kan bestuiven.

 

 

Stay tuned

:vape:

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

 

Zoals eerder gemeld is mijn T-neon 2 x 75 watt aan vervanging toe , echter ik wil niet teveel stroom trekken , dus onder de 200 watt .

 

Heb via chinese ali wat 2g11 fittingen aan geschaft en 5 led buizen via getled .

 

Ook 2 ledstrips voor wat meer rood http://www.kweekverlichting.nl/led/strips/16w-strip-groei--bloei-100-cm

 

Van wat hout wat ik nog had een frame gemaakt ( de buizen moet ik nog aansluiten ) .

 

Over 3 weken is mijn kast leeg en begin dan met deze verlichting en 4 of 6 potten van 12 liter

 

gallery_44328_18783_49279.jpg

 

gallery_44328_18783_1255.jpg

 

Hai

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ haipaaltjuh : Ziet er leuk geknutseld uit kerel,wat zijn de afmetingen van je kast(je)?

Goed idee met dat extra rood,lijkt een mooi ruimte scheepje zo.

 

Over 3 weken gaat de warp-drive aan? :likken: ben benieuwd,wat voor soort ga je zetten?

 

 

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, maar ik vraag me dan wel af, als je toch zoveel gaat knutselen, waarom dan niet gewoon een paar Cree COBS aansluiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietefras

Lijkt mij nu nog te moeilijk .

 

@ collie weed

De kast is een gangkast met centrale afzuiging ( waartussen een koolstoffilter )

Lengte 1.50 , diepte 1.00 , hoogte 2.40 meter . Gebruik dus maar een deel van de kast .

De soortjes , 2 x Afgooy en 2x Kush en misschien nog 2x Polar bear .

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog een vraag ,

De opgegeven hoeveelheid lumen is 2500 per buis , dit is met difuser , hoeveel is het dan zonder difuser ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ haipaaltje: ik denk dat het minstens 20% scheelt zonder diffuus plastic rommel lens kap dingetje.

Ik heb geen dure meter ofzo om te checken,hoeveel lumen het nou werkelijk is :nerd maar ik denk dat het niet veel scheelt met de T-neon.

 

Vooralsnog zit de bloei er al rap in,dus ik heb er hoop op dat het prima gaat lukken.

Het scheelt wel in de warmte met een T-neon,dit is een stuk koeler.

De aarde blijft ook mooi vochtig en de bodemschimmels vieren een feestje in mijn aardebakje :likken:

 

Dit gaat voor mooie F-2 zaden zorgen,de papa is flink kloten aan het maken en is er bijna klaar voor.

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig zie ik hier top man!

 

Wat voor cross gaat het worden collie?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Poldergrower: Het betreft een Californian orange F-1 van way back in the days,die gekruist gaat worden naar een F-2.

Echter is de vader een kruising tussen cali-o F-1 en white skunk(white label),en de bedoeling is dat ik de white skunk genen zoveel mogelijk naar de achtergrond druk.

Dus er komen nog minimaal 3 generaties voordat ik er ook maar over denk te evalueren betreffende stabiliteit.

 

In de tussentijd klooi ik ook verder met auto's,dat zal ik nooit afleren.

 

Zo ziet de DP90 er nu uit:

gallery_22295_10617_2298986.jpg

 

 

 

En de bloei zet al rap aan:

gallery_22295_10617_2074119.jpg

 

 

 

Ook het Auto medgom manwijfje doet het goed.

gallery_22295_10617_1233088.jpg

 

 

En de baby's die gaan zaadjes dragen uiteindelijk,ze pakken al wel door.

gallery_22295_10617_139402.jpg

 

En ja dat zien jullie goed,er staan 2 auto amneesjes op de voorgrond die gekruist moeten worden met de auto medgom tot een narcotische f-1.

 

 

No worry's, to be continued.......

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag lekker bestoven in de DP90,met stuifmeel van deze papa.

gallery_22295_10617_3599462.jpg

Die staat nog even onder 250 w hps,tot hij zijn nut heeft bewezen en dan is het cavia voer :likken:

 

 

Ook de Cali-O x Whitskunk F-1 moeder is in scrog en hou ik vegetatief voor eventuele stekken.

 

gallery_22295_10617_1753316.jpg

 

De Auto Medgom zadenkweek volledig op blumat aangesloten(10L) met 10 ml Hi Ox en wortelstimulator.

gallery_22295_10617_3494318.jpg

Uiteraard is de watertank belucht met een luchtsteentje,voeding geef ik wel met gietwater mee 1x in de 3 dagen de blumat is puur backup.

 

Alleen de auto amnesia F-2 is nog niet oud genoeg om over te poten,maar groeit wel gezond.

gallery_22295_10617_1070802.jpg"]gallery_22295_10617_1070802.jpg[/url]

 

Cya....

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo boerenburgers en buitenlui,

 

De bestuiving door paps(Californian Orange x Whiteskunk F-1) is goed verlopen en zo ziet de DP90 er nu uit :

gallery_22295_10617_1578652.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Even een kleine close up:

gallery_22295_10617_220885.jpg

Een lekker bevrucht Californian Orange topje die toch wel geniet van het licht wat de LED buizen afgeven.

Het gaat ook lekker vlot allemaal,misschien iets te koel in de nachten maar dat is dan maar niet anders.

Tot dusverre ben ik tevreden over deze lampen.

 

In de grotere T-neon tent gaan dingen als een speer!

gallery_22295_10617_333497.jpg

De auto CBD Medgom zadenkweek.

 

 

En ook het cbd medgom manwijf is nog flink tekeer aan het gaan....

gallery_22295_10617_2694572.jpg

 

 

 

 

Met de stuifhongerige Auto Amnesia F-2 als ontvanger van Fem. CBD Medgom stuif is het feest compleet!

 

gallery_22295_10617_2763016.jpg

 

Blijf volgen! en tot later!

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Collie Weed en anderen ,

 

Ook ik ben zeer tevreden over deze led buizen , ze geven veel meer licht dan TL of T-neon buizen met vergelijkbaar wattage .

 

gallery_44328_18866_17125.jpg

 

6 x 11 liter potten . De achterste 3 gevuld met Kush ( uit stek ) . Links en rechtsvoor Polar Bear . En in het midden een Afgooy , schijnt een heftig soortje te zijn .

 

gallery_44328_18866_30146.jpg

 

Na 10 dagen onder 18/6 , staan ze nu 3 weken in de bloei 12/12 .

Gisteren een paar toppen geknakt zodat alles ongeveer even hoog blijft .

 

gallery_44328_18866_35425.jpg

 

Hai

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook het beste ontwerp voor je lampen; kleine wattages verspreid over de hele oppervlakte.

Niet alleen krijg je zo een veel hogere lichtopbrengst en penetratie, maar de planten worden er bovendien veel minder ge(hitte)stressed door.

Je kunt op de foto's mooi zien dat de planten onder de led buizen er veel blijer uitzien dan die onder HPS en het uitstekend doen.

 

 

Jij verwent je cavia wel Collie, je zou bv hasj kunnen maken van die mannetjes of plantenvoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die medgom manwijf is goed gelukt zeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bubbleblower:

Ja de cavia kan het wel gebruiken hoor,ze heeft glaucoom jammer genoeg en is bijna blind.

Is ook goed voor het metaboliek,lekker vezelig

 

@Haipaaltje: bedankt dat je de moeite neemt om hier je foto's te posten,en jouw testronde te showen :tu gaat lekker he daar?

Ik had het ook niet verwacht(wel gehoopt) maar de lampen schijnen het zeer goed te doen.

 

 

@Skunkmonster: jah die manwijf was wel ok,is inmiddels in de kliko gegooid na stuiflozing.

De zaden zijn ook al donker aan het worden.

 

 

Binnenkort nog wel een update,de DP90 gaat als een trein(tje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes staan er mooi bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago: thanks man,bij jou gaat het ook als een trein he?

 

 

 

 

 

Update tijd!

 

Allereerst heb ik de DP90 al omgelegd ,wel eerst wat gefotografeerd.

De eerste aanblik:

gallery_22295_10617_315321.jpg

 

 

En een kleine closeup,een rijp zaadje!

gallery_22295_10617_1818119.jpg

Omdat deze zaden een kruising zijn tussen whiteskunk en California orange heb ik het al reeds omgelegd.

In de hps tent heb ik twee stekken staan voor een fem. selfie(twee pure cali-o stekken van dezelfde plant) met de fem zaden die daaruit komen kan ik de zaden uit de DP90 terug kruisen en een genetische bottleneck maken zodat uiteindelijk de whiteskunk trekjes recessief worden.

De eerste ballen zie ik al zitten in de hps tent,misschien later een foto ;)

 

Als er geur-pc bestond,waren jullie overstag gegaan want van dit soortje uit de jaren 70 geloof ik? krullen nog steeds de neusgaten om.

Even uit de tent gehaald en een bovenaanzicht foto gemaakt.

gallery_22295_10617_1015419.jpg

 

En in de T-neon tent lopen dingen nog eventjes door,cbd Medgom zaden laat ik natuurlijk wat meer afrijpen want daar moet ik er lekker veel van hebben.

gallery_22295_10617_2354164.jpg

 

 

Hoofdtopje:

gallery_22295_10617_1025696.jpg

 

Zijtopje:

gallery_22295_10617_2339281.jpg"]gallery_22295_10617_2339281.jpg[/url]

 

 

Cya!

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...