Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GT3

Wietgebruik Problematisch?

Recommended Posts

dag allemaal :wave:

 

Ik ben 18 jaar en kijk toe mee eens op het forum uit interesse.

2,5 jaar geleden rookte ik mijn eerste joint, de 2 jaar die daarop volgden steeds iets vaker (kon soms 2-3x per week zijn met wat vrienden en dan 2 weken niet en dan bv in de vakantie 2 weken elke dag) en nu de laatste 6maanden wegens omstandigheden (woon grootste deel alleen...) elke dag.

Nu maak ik mij een beetje zorgen om mijn wietgebruik. Langs de ene kant vind ik wiet super: heb ik er al veel plezier aan beleefd met vrienden en de wiet heeft mij ook wel vaak deugt gedaan wanneer ik niet kon slapen of nood had aan relaxen en ik geniet er nog steeds heel veel van. Langs de andere kant begin ik mij steeds meer af te vragen in welke mate ik eraan verslaafd ben geworden in de laatste maanden (ik rook ook sigaretten dus ligt niet aan tabak) want voel toch dat ik elke avond minstens 1 joint nodig heb en nu rook ik een aantal ochtends in de week ook wel een joint voor de lessen maar ook in welke mate dit mijn leven afremt e in welke mate ik hier letterlijk van afstom.

 

Ik wil graag blijven blowen maar zou het graag onder controle willen hebben en ook kunnen zeggen van goed, ook al heb ik wiet liggen, vanavond ga ik niet blowen.. 't Is sterker dan mezelf

 

Ik maak me maw wat zorgen over mijn toekomst icm wiet. Ik ben van nature al een vrij verstrooid persoon en door de wiet kom ik gewoon meer dingen tegen (ergens tegen rijden met auto in garage, dampkap laten opstaan thuis enz). En hoe zit het met motivatie? Ik ben altijd iemand geweest die iets wou bereiken in zijn leven en er ook iets deftig wou met doen. Wordt dit al onmogelijker? Zal ik mijn droom naar succes (op welk vlak dan ook) waarschijnlijk niet kunnen bereiken indien ik mijn gebruik verder zet?

Zal ik hier dommer van worden (ene onderzoek zegt van wel andere dan weer niet...)??

En hoe zit het met studies combineren met wiet? Voorlopig gaat dit nog vrij goed maar heb ook hiervoor schrik voor de toekomst...

 

 

 

Ik maak me dus zorgen om mijn gebruik en vraag me af ofdat er mensen zijn (meesten zijn toch wel ouder) die dit begrijpen en/of een oplossing/idee/mening kunnen geven want ik zit wat in de knoop met mezelf momenteel..

 

Hoe kan ik wietgebruik combineren met een goed leven waarin er dromen kunnen worden waargemaakt en hoe krijgt men het gebruik meer onder controle? (niet dat ik echt verslaafd ben maar ik voel wel dat mijn hersenen er af en toe om smeken)

 

 

Hopelijk kan er iemand mij hierbij ene beetje helpen...

Alvast enorm bedankt voor mijn slecht geconstrueerde tekst te lezen en hier eventueel een reactie op achter te laten!

 

 

Mvg :wave:

GT3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man. Ik heb zelf ook veel gesmoked.

3 maanden geleden dacht ik ook dat ik elke dag een joint nodig had. Daarna ben ik een maand op vakantie gegaan en moest ik wel stoppen.

Sinds ik terug ben heb ik niet meer geblowd.

En ik slaap gewoon goed. Beter zelfs. Ik word helderder wakker.

Ook mijn gedachte zijn niet meer zo negatief.

Het effect verschilt per persoon.

De 1 kan er goed op functioneren en heeft nergens problemen mee. En de ander krijgt paranoide aanvallen, word mensenschuw en krijgt andere negatieve effecten.

Ik denk dat het korte termijn geheugen bij iedereen achteruit gaat met blowen.

Ik werd er ook depri van.

Als ik jou was zou ik stoppen want je denkt er al teveel over na

Edited by Topjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

je beantwoord het eigenlijk al zelf .

maar ik zal je zeggen hoe ik het zie .

studie en wiet gaat volgens mij gewoon niet samen .

want je neemt nix op en onthouden is er ook niet bij .

zelf ben ik net op dampen overgestapt .

en als ik dan na een fikse dampert koffie ga zetten is dat niet eenvoudig .

of koffiepot vergeten er onder te zetten of geen water er in gedaan etc .

dus ik word zo chaotisch en onrustig als de ziekte er van .

maar goed ik heb wel mn diplomas gehaald en opleidingen afgerond maar bier en wiet deed ik in die tijd alleen in het weekend .

achterna heb ik er nu geen donder meer aan al die papperassen en diplomas want zit werkloos thuis te kijken maar dat is wel ff wat anders .

ik heb altijd gewerkt goed verdiend en genoten van mn centen en er goed van geleefd .

dus verknal je studie niet door jointjes paffen want ongeschoold werk is er bijna niet meer .

en verslavend is wiet niet vind ik persoonlijk .

wel is er een gewenning aan maar ik kan rustig zonder wiet met vakantie naar gran canaria en zo neem ik het niet mee en dan mis ik het ook niet .

maar goed de ene mens is de andere niet .

ik weet wel als je veel blowt dan heb je ook steeds meer nodig om stoned te blijven of te worden .

zo heb ik wel es gehad dat ik uit de shop 3 zakjes voor 12 en een half eur haalde dus 2 en een halve gram en dan aan het eind van de avond was alles op .

en ik voelde er geen zak van .

en daardoor weet ik dat als je echt van een joint of pijp wiet wilt genieten kun je dat het best om de 3 dagen doen .

tenminste dat is mijn ervaring .

maar goed ik had wel meer van dat soort eigenaardigheden .

zo heb ik in bepaalde periodes van mn leven ook de gewoonte gehad om voor dat ik een joint rookte eerst een flesje of 4 a 5 bier opdronk .

man dan word je toch waus man .

dampen is veel fijner dan roken vind ik .

maakt me echt happy niet normaal meer .

maar ook niet verslavend .

tabak is zeer verslavend ik ben blij dat ik daar van af ben .

want dat is toch zo n zinloze bedoening tabak roken .

wie dat uitgevonden heeft is geniaal geweest mensen blijven het roken kopen en paffen pakjes achterelkaar en je voelt er eigenlijks geen ene flikker van .

effect heeft het nauwlijks .

nee ik ben in de herfst van mn leven en laat mij mn dampertje lekker doen vind het wel prima zo .

maar jonge mensen die studeren zal ik afraden om pothead te worden .

kan later wel als je een baan een lekker wijf dikke auto leuke vriendin hebt beetje gesetteld tuurlijk .

 

:vape:

 

ps :topjuh die effecten die jij beschrijft kloppen ook helemaal .

als je dat effect van wiet bij jezelf herkent is dat ook geen probleem .

paranoia hoort er bij hoor .

dat als je stoned in een supermarkt loopt achter elke stelling kijkt of er geen familielid of kennis loopt heb ik ook hoor !

dan wil je geen bekenden tegenkomen .

ik weet nog toen mad max 2 the road warrior op video uitkwam ik met mn vrienden kijken en blowen moest ik nog 8 kilometer fietsen s nachts en maar achterom kijken met mn stonede kop of er geen engerd met een ploertendoder achter me aan kwam zo paranoia lol .

en om positief te blijven in deze tijden valt ook niet mee .

daar hoef je niet voor te stoppen :jump:

 

ps 2 en dommer word je er ook niet van want ik ben niet dommer dan vroeger .

 

ps 3 mischien doe ik wel dommer dan vroeger maar dat komt als je ouder word je overal wat meer de scheit aan krijgt omdat je alles dan al 100 keer beleefd hebt .

Edited by macerror
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dommer dan vroeger nee, maar wel met een langere handtekening :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey macerror hoe oud ben jij dan als ik vragen mag?

Jou omschrijving van chaotisch en onrustig komt mij ook bekend voor.

 

Vroeger (10 jaar terug) gingen we wel eens bij een bankje bij een paar meisjes staan..

Er werd altijd geblowd en ik werd ook altijd super stoned.

Ik weet nog dat we altijd powerplant rookte en dat ie wit stond van de trichomen (in die tijd noemde ik het gewoon thc),

Tijdens de ongemakkelijke dodelijke stiltes bij het bankje gingen mijn stonede gedachten werkeljk alle kanten op. Ik vond het echt super kut om daar bij te staan.

Ik ben van mezelf al een redelijk verlegen introvert persoon maar die wiet maakte dat nog erger. Ik heb geen idee waar ik aan dacht maar ik durfte niks te zeggen omdat ik bang was dat het raar over zou komen.

Ik vind het jammer dat ik juist in die periode veel heb geblowd omdat ik nooit heb kunnen laten zien dat ik eigelijk een redelijk sterke persoonlijkheid heb als ik NIET stoned ben.

 

Maar toen ik op latere leeftijd blowde had ik er wel meer schijt aan en meer zelf vertrouwen..

Toch nog steeds iets terughoudender in ongemakkelijke situaties. Bijvoorbeeld bij de vader van mijn vriendin.

Zit ik daar als een stonede kanarie.. hij blowt ook.. maar mijn gedachtes gaan dan alleen maar van; uuhm wat moet ik nu zeggen om goed over te komen?

Terwijl ik nuchter veel relaxter praat.

 

Enige voordelen van blowen vind ik:

 

Het roken van de joint (zware gevoel over je longen)

Relaxte stonedheid (zonder para)

Soms ben ik echt ineens fucking goed in shooters (xbox games)

Lachkick (ook al is dat jaren geleden)

Eten en sex (kan ineens veel beter zijn)

 

Nadelen:

 

Je word nog lam wakker

Paranoia

Onzekerheid

Soms depri

Te stoned zijn en dan teveel nadenken

Mindere lichamelijke conditie

Weinig motivatie

Shit vergeten

Edited by Topjuh
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook aan de soort wiet liggen die je rookt, probeer eens een ander soortje, of hasj of zo. Als je daar nog steeds niet goed op gaat dan is cannabis gewoon niet jouw ding en kun je er misschien beter afblijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 1e stapjes op die weg van in hoeverre je afhankelijkheid voor middelen aanwezig is.

 

Met al die dingen die je nog wilt, waarom ga je dan aan de bewustzijnsverruimende middelen?

Krijg je er alleen maar problemen bij omdat je door het gebruik tussen 2 werelden blijft zitten.

 

Als je happy bent in je werk en privé staat je hoofd helemaal niet naar blowen, ben je verslavingsgevoelig (zit in je genen) dan heb je de keuze en da's best en gevecht met jezelf want dat stemmetje gaat zo tekeer, blowen is erg toegangkelijk net zoals alcohol.

 

Onthoudt dat je na elke keer een middel nemen weer uit de roes ontwaakt en ga dan weer ff na waarom je die roes opzocht en wat het uiteindelijk je heeft gebracht.

 

Cannabis is slechts 1vd middelen, was je rijk en andere vrindjes zat je aan de coke?

Daarmee wil ik zeggen.. middel doet er niet toe wel hoe jij met middelen om gaat.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild : Amen...

 

 

Vroeger liep ik door de stad Den Helder op weg naar het busstation.

Net naar coffeeshop Tsjakka geweeest en echt kneiterstonede rooie garnalen oogies.

Maar wat is dat nou? iedereen kijkt naar me.....

Loop ik scheef? ben ik aan het knikkebollen?

Nee,je hebt chemisch volgepompte wiet gerookt joint na joint,waarbij het terpenen-balans ver te zoeken is als het al aanwezig is.

O,als dat alles is moet ik maar zelf gaan kweken.

 

Mijn eigen biologische wiet rook ik iedere dag,ik word er nooit para van zelfs niet als ik teveel olie opheb van eigen brouw.

Het typen wil misschien iets langzamer :likken: maar ik ben gebalanceerd high.

Ik krijg ook geen hartkloppingen meer sinds ik alleen eigen wiet rook,van shop-wiet had ik dat wel als ik dat langer achter elkaar rookte.

En bovendien smaakt eigen wiet gewoon beter,en met een goed terpenenprofiel van de juiste soort op de juiste manier geteeld word je gewoon echt chill zonder gekke dingen in je hoofd!

 

Het klinkt alsof je zelf maar eens 1 plantje(buiten?) moet kweken om van dat soort nare bij-effecten af te komen.

van je eigen wiet weet je tenminste dat het ok is.

 

Zorg dat je hoofd helder is tijdens studies,bewaar je wietje voor het weekend NA je huiswerk als beloning :likken: .

Of je moet zeker weten dat je net als mij gewoon kunt roken&studeren wat je wilt zonder enige issues :innocent: dan kan het.

Als je rookt kan je de portie ook indammen,dan ben je een beetje high maar overheerst het niet teveel.

 

Suc-6 :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewoon heel simpel: als je zelf denkt dat je een probleem hebt, dan heb je er 1. Los je probleem op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoppen met roken.

Lukt dit niet?............dan ben je verslaafd en heb je hulp nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absoluut geen zorgen maken over je toekomst met wiet .... gewoon stoppen ermee..

 

Anders wordt je straks zo n gefrustreerd ventje en krijgt de wiet straks de schuld als blijkt dat je toekomst toch niet zo rooskleurig is als je denkt dat t is op je 18e

 

Dan denk je meestal nog dat je binnen een paar jaar in een dikke bak rijdt mooi huis en een uber geil wijf hebt.

En als dat niet lukt is het de schuld van de wiet..stop ermee zolang t nog kan

Voordat je t weet blijkt die dikke bak een ouwe ragbak dat mooi huis gewoon een rijtjes huis en dat uber geile wijf gewoon een huismoeder met 2 kinderen die op dr 16e werd uitgewoont door een stelletjuh negers

En dat allemaal door de wiet... bezint eer gij begint.

 

Suc6

Edited by agent orange
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absoluut geen zorgen maken over je toekomst met wiet .... gewoon stoppen ermee..

 

Anders wordt je straks zo n gefrustreerd ventje en krijgt de wiet straks de schuld als blijkt dat je toekomst toch niet zo rooskleurig is als je denkt dat t is op je 18e

 

Dan denk je meestal nog dat je binnen een paar jaar in een dikke bak rijdt mooi huis en een uber geil wijf hebt.

En als dat niet lukt is het de schuld van de wiet..stop ermee zolang t nog kan

Voordat je t weet blijkt die dikke bak een ouwe ragbak dat mooi huis gewoon een rijtjes huis en dat uber geile wijf gewoon een huismoeder met 2 kinderen die op dr 16e werd uitgewoont door een stelletjuh negers

En dat allemaal door de wiet... bezint eer gij begint.

 

Suc6

:icecream: :whistle: meer meer.... vertel het hem.hh

Er zijn nog wel meer van dit soort kleine dingetjes als je dan 30 jaar verder bent :rtfm:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook jaren geblowt en ben nou al 2/3 jaar gestopt en ik dacht echt dat het super moeilijk zou worden omdat ik dacht dat ik verslaafd was..

Ik stopte zonder problemen en is dus helemaal niet verslavend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook jaren geblowt en ben nou al 2/3 jaar gestopt en ik dacht echt dat het super moeilijk zou worden omdat ik dacht dat ik verslaafd was..

Ik stopte zonder problemen en is dus helemaal niet verslavend.

 

Welke voordelen merk je nu zelf dankzij het stoppen?

gebruik je nog af en toe of helemaal niet?

 

Aan iedereen: bedankt voor de berichtjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup k blow al 28 jaar en heb nog nooit de behoefte gehad om te stoppen..

Heb daarentegen ook geen toekomst :)

Maar wel een happy hier en nu

Als k r zo over nadenk ben k ook wel wat verleden kwijt maar dat weet ik niet.

 

Maar joh lijkt wel of je er een hele studie van maakt k zou zeggen probeer t gewoon zelf :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook 20 jaar geblowd non stop. Toen me zoontje geboren werd ben ik cold turkey gestopt en dat ging prima.

Nu 6 jaar later nog wel een blow periode gehad maar ook die os verleden tijd.

Ik denk dat verslaving voor een groot deel bij de mens zelf ligt. De een is er gevoeliger voor dan een ander.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook dat niet alle verslavingen problematisch hoeven te zijn..

K geloof niet dat mijn gebruik me iets in de weg heeft gestaan in t leven uiteraard heb ik af en toe ook wel zoiets van nu beter ff niet.

Aan de andere kant denk k dat zonder gebruik mn leven er heel anders uit heeft gezien adhd , kort lontje zonder wiet had k daar veel meer aan toegegeven toen dacht k al gauw "ik sla je op je muil" terwijl na een jointje had k daar al geen zin meer in :)

K kan ook niet zonder kofie smorgens , reep chocolade gaat absoluut op en zo zijn er nog wel wat verslavingen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nu je nog op school zit niet verder gaan met blowen ga niet alles vergooien om alleen stoned te zijn dat werkt gewoon niet blowen en school.

Ik heb 18 jaar 15 blows per dag gerookt nu nog 1 op een avond en kan niet echt zeggen dat ik er beter op geworden ben ( copd)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben sinds een paar maanden geleden "erachter" dat mijn dagelijkse joint voordat ik ging slapen écht wel een psychische verslaving was, hiervoor schatte ik het veel minder serieus in.

Het was gewoon het gevoel van 'het kan toch wel, waarom zou ik het niet doen', terwijl ik nu zie dat het me lui heeft gemaakt in de periode dat je juist veel dingen kan doen.

 

Als je nu ook al rookt vóórdat je naar school gaat heb je echt een probleem, er zijn mensen (volgensmij met bijvoorbeeld ADHD-klachten) die zeggen dat ze er beter door kunnen concentreren maar voor het grootste gedeelte van de mensen verneukt het juist je korte-termijngeheugen en daarmee het nut van uberhaupt naar school gaan.

 

Probeer anders gewoon eens te minderen, alleen in het weekend in de avonden 1 jointje, zo heb ik het ook gedaan en nu rook ik eigenlijk alleen nog met vrienden omdat ik geen noodzaak meer zie om het te roken.

Ook een leuk idee is i.p.v. 2 uur stoned op de bank liggen een half uurtje buiten een wandeling te maken, een half uur te sporten of iets anders en dan heb je nóg een uur tijd over voor andere dingen die je kan doen. Doe iets productiefs of leuks in plaats maar weer terugvallen in stoned lam niks doen.

 

Daarnaast vind ik stoned rijden (ook al zeg je dat het in de garage was) echt not done...

Net als bij alcohol denk je vast wel dat een beetje niet kwaad kan, tot je een kind doodrijdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarnaast vind ik stoned rijden (ook al zeg je dat het in de garage was) echt not done...

Net als bij alcohol denk je vast wel dat een beetje niet kwaad kan...

 

Ik heb een joint gerookt en toen mijn rijbewijs gehaald.

Met alcohol op rij je echt heel anders.

 

http://youtu.be/10WxALOt1Cw

.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markz iedereen heeft uiteraard zn eigen verhaal.

K hoor ook van verslavingsklinieken e.d wbt wiet.

 

Maar k vind het wel een flink vooroordeel om te zeggen dat iedereen die en joint rookt geen flikker meer uitvoert.. ken genoeg mensen die de hele dag bezig zijn met een joint op de lip menigeen voert meer op een dag uit als een "nuchter" iemand

 

Dat sporten en wandelen lan k mezelf wel in vinden en dat je dan nog een uurtje over hebt is helemaal top .... lekker blowtje roken na het sporten mmmmmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of wietgebruik je dommer maakt. denk als je al weinig hersencelletjes hebt dat wietgebruik je niet slimmer maakt. blowen of niet blowen, denk als je oud genoeg bent om te beginnen met blowen, dat je dan oud genoeg bent om zelf te beslissen of je wil stoppen met blowen of je verder wil blowen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel waarheid hier, niet veel aan toe te voegen behalve: dat je beter wiet kunt roken dan alcohol te drinken: doe het in het weekend ipv je lam te zuipen en niet alsof het een sigaret is 3x per dag na de koffie

 

als je je studie klaar hebt kun je doen en laten wat je wilt, tijd kun je niet terugdraaien

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige nadeel aan wiet is dat je nix kan doen en je toch niet verveelt..

 

Ik blow nu 7 jaar bijna non stop, meerdere stuks per dag ook op school.. dankzij wiet zit ik uberhaupt weer op school (heb mijn passie gevonden) en voorlopig doe ik het bijzonder goed..

 

Als het niet samen gaat ligt dit niet aan de wiet (uitgaande van knap spul natuurlijk) maar waarschijnlijk aan je persoonlijkheid.. Terwijl ik gefocust en bijna in trance aan het werk was zaten mijn klas genoten op het MBO suf muziek te luisteren nix te doen..

 

Succes :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een gevaarlijk debat :) Ik denk dat iedereen wel totaal verschillende meningen hierover heeft.

 

Ik ben altijd met het principe in mijn hoofd gegaan van: 'ok, ik rook graag wiet omdat het wel fijn is en omdat het nu eenmaal meerwaarde aan situaties en momenten kan bieden maar net zoals bij elke drugs ga ik ingrijpen als ik met een vaste regelmaat begin te roken of erger, niet meer zonder die vaste regelmaat kan leven'

 

Probeer zo nu en dan afstand te nemen van je gebruik als je aan jezelf twijfelt. Zeker omdat je jong bent ben je kwetsbaarder en ga je jezelf veel vragen stellen, dat hoort er nu eenmaal bij.

 

Natuurlijk spreek ik wel over recreatief gebruik. Als je om de 2 uur rookt voor je reuma snap ik het wel. Maar meestal zit je dan al wel in een fase waarin je geen verantwoordelijkheden meer kan opnemen zoals opvoeding, rijden met de wagen of koken.

 

Maar je hoeft zeker geen schrik te hebben of je toekomst nou verspild zou zijn. Zoiets ligt niet bij gebruik maar vooral bij het ventje dat gebruikt ;)

 

Logic is the key to succes my friend :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...