Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sup3rhaze

Tweede Ronde Northern Haze Express 250W Hps

Recommended Posts

+1 Dilago

Maar het kan ook zijn dat die bladeren door de plant worden afgestoten omdat er geen licht meer op valt.

Je kunt dit herkennen doordat het maar een of twee bladeren zijn wat onderin zit.

Wordt het van onderuit allemaal wat lichter dan zal het om ondervoeding gaan en zul je iets moeten bij voeden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein updateje,

 

Na het maken van wat scherpere foto's, wilden ik graag de groei van de afgelopen 9 dagen laten zien. Tevens heb ik ook een aantal kansloze groeischeuten onderin verwijderd.

 

9 dagen geleden dag 27

 

gallery_11491_18687_2907580.jpg

 

Dag 31

 

gallery_11491_18687_580542.jpg

 

Dag 36 voor het instoppen van de toppen

 

gallery_11491_18687_7364197.jpg

 

5 minuten later...

 

gallery_11491_18687_6199765.jpg

 

Met vriendelijke groet,

 

Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje

 

Dag 39

Dag 8 (bloei)

Lv 49%

Temp 25 graden

 

De dames zijn goed aan het vertakken, de meesten zijtakken van de zijtakken groeien nu als kool.

 

Foto (met dank aan mijn meisje)

 

gallery_11491_18687_2673140.jpg

 

Indien jullie nog tips hebben of aanmerkingen hoor ik het graag!

 

Met vriendelijke groet,

 

Sup3rhaze

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het al gezien.. dit gaat een goede ronde worden! Mooi gevuld netje

 

Aan spa blauw zou ik niet beginnen, dat heb ik ook eens gedaan in het begin, maar dat gesleep met die flessen :no . Bovendien daalt je kraanwater pH ook als je voeding toevoegt, en ze zien er toch goed uit? If it aint broken, dont fix it :).

 

Bronwater bevat volgens mij ook minder stofjes zoals kalk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het al gezien.. dit gaat een goede ronde worden! Mooi gevuld netje

 

Aan spa blauw zou ik niet beginnen, dat heb ik ook eens gedaan in het begin, maar dat gesleep met die flessen :no . Bovendien daalt je kraanwater pH ook als je voeding toevoegt, en ze zien er toch goed uit? If it aint broken, dont fix it :).

 

Bronwater bevat volgens mij ook minder stofjes zoals kalk.

 

Mooie dingen!

 

Hopelijk wel! ik ben zeer benieuwd hoe groot de toppen gaan worden, en hoe zwaar natuurlijk :likken:

 

Bedankt dit berichtje gaat mij een hoop gesjouw schelen! Ik zat er ook aan te denken, een ph meter aan te schaffen en citroensap hier lukt het schijnbaar ook mee. Ik gebruik trouwens geen voeding maar er zit wel voor 6 maanden voeding al in de aarde. Precies wat je ook aangeeft ze zien er goed uit, thanks kerel!

 

Fijne avond!

 

Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje!

 

Lente doet haar naam ten eren en is twee dagen later zichtbaar in bloei! Nice!

 

Dag 41

Dag 10 (Bloei)

Lv 20<

Temp 27.2

 

Foto

 

gallery_11491_18687_2300894.jpg

 

Fijn weekend,

 

Sup3rhaze

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik trouwens geen voeding maar er zit wel voor 6 maanden voeding al in de aarde. Precies wat je ook aangeeft ze zien er goed uit, thanks kerel!

 

Fijne avond!

 

Sup3rhaze

 

Voeding voor 6maanden????

Dat lijkt me sterk, ik denk eerder 6weken.

Als ik jou was zou ik toch maar even 'n flesje bloeivoeding achter de hand houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik trouwens geen voeding maar er zit wel voor 6 maanden voeding al in de aarde. Precies wat je ook aangeeft ze zien er goed uit, thanks kerel!

 

Fijne avond!

 

Sup3rhaze

 

Voeding voor 6maanden????

Dat lijkt me sterk, ik denk eerder 6weken.

Als ik jou was zou ik toch maar even 'n flesje bloeivoeding achter de hand houden.

 

De White widow heeft ook zonder bloeivoeding haar cyclus afgerond op deze grond.

gallery_11491_18687_450680.jpg

 

Indien je iets kan aanbevelen waarbij ik niet hoef te kloten met ph etc dan hoor ik het graag

 

Groeten

 

Superhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet aan pH metingen wilt beginnen is organisch (of biologisch?) kweken een oplossing. Dan reguleert de grond zelf de juiste pH waarde d.m.v. schimmels en bacteriën.

 

Ik heb nu een kweekje (en topic) lopen met biologische voeding van Plagron op universele potgrond van Intratuin. Is ook mijn eerste keer, dus even afwachten.

 

Het 'nadeel' van de grond die je nu hebt is dat er een kans is dat er in het begin teveel voeding in zit voor het kiemplantje, en aan het einde van de bloei wil je ook dat de plant haar reserves gaat gebruiken zodat ze geel kleurt, en dus geen voedingsstoffen uit de grond haalt. Ik zag dat bij je eerste kweek de planten nog erg groen waren, waardoor er meer chlorofyl afgebroken moet worden in de tijd dat het drogen begint. Als de plant dit zelf al kan doen (door geen voeding meer te geven de laatste 1-2 weken), zal je eindproduct nóg beter smaken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updatetje!

 

 

Dag 42

Dag 12 bloei

Lv 20<

Temp +/- 30 graden

 

 

Er zijn een aantal aanpassingen:

 

* het hokje heb ik lucht, licht en geluid dicht gemaakt met tochtbanden etc.

* Aangeschaft buisventilator, voor de aanvoer van nieuwe lucht.

* Oude geïmproviseerde buisventilator wordt nu gebruikt als normale ventilator ( vinden de dames leuk)

* Zelf een Cooltube in elkaar geknutseld

* Lamp draait nu op 400w, temp blijft (tot nu toe) laag genoeg.

 

Foto

 

gallery_11491_18687_203113.jpg

 

Mazzel!

 

Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man! Al een filter aangesschaft, zou zonde zijn als er buren gaan klagen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hulp gevraagd!

 

Ik denk dat ik de dames heb verzopen? Wat kan ik hier aan doen?

 

Foto

 

gallery_11491_18687_625481.jpg

 

Mvg superhaze

 

 

​Vanochtend waren ze weer bijgetrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hulp gevraagd!

 

Ik denk dat ik de dames heb verzopen? Wat kan ik hier aan doen?

 

Foto

 

gallery_11491_18687_625481.jpg

 

Mvg superhaze

 

 

​Vanochtend waren ze weer bijgetrokken.

 

 

De lampen hingen te dichtbij de planten. Helaas ben ik vergeten de afstand van de lamp af te stellen op de groei van de planten.. en vergeten de hoogte te veranderen bij het opwaarderen van de wattage, van 250w naar 400w. De lamp staat nu wel op de juiste hoogte

Ik dacht dat het over bewatering was maar waarschijnlijk dus te veel licht.

 

Kenmerken problemen

 

- Hangende bladeren

- Kleine toppen

- kleur van de toppen zeer ligt groen

- stilstand groei

- verkleuring bladeren

 

Afstand van de lamp op 400w was 20cm incl cooltube.. dit heb ik veranderd naar 40cm..hopelijk is hiermee het probleem snel verholpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er niet goed uit, maar als je nog even een foto wilt posten zonder hps licht is de kleur groen voor ons ook waar te nemen.

Er zijn een aantal aanpassingen:

 

* het hokje heb ik lucht, licht en geluid dicht gemaakt met tochtbanden etc.

Krijgen de planten nog wel verse lucht in het hok? Krijgen ze wel genoeg voeding? In negen van de tien gevallen ligt het aan het vreten want verzuipen doe je ze niet zo snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er niet goed uit, maar als je nog even een foto wilt posten zonder hps licht is de kleur groen voor ons ook waar te nemen.

Er zijn een aantal aanpassingen:

 

* het hokje heb ik lucht, licht en geluid dicht gemaakt met tochtbanden etc.

Krijgen de planten nog wel verse lucht in het hok? Krijgen ze wel genoeg voeding? In negen van de tien gevallen ligt het aan het vreten want verzuipen doe je ze niet zo snel.

 

Ik vraag me nu inderdaad af wat het werkelijk is.. Hier is in ieder geval een foto.. de verkleuring is ook erger bij Lente, wat ook opvalt is dat het aan de randen niet het geval is.. wat mij dus doet laat denken dat het aan de lamp lag. Tevens spreekt Zomer dit tegen aangezien zij niet zo'n last heeft van verkleuring.. wel hangen de bladeren ook slap maar ze is er niet zo erg aan toe als Lente..

 

Foto:

 

gallery_11491_18687_6817709.jpg

 

Fijn dat jullie meedenken! :search: :wave:

 

Waaraan denken jullie dat het ligt?

 

Wat ik al allemaal verricht heb sinds ik dit vernomen heb.

 

-toen ik dacht dat het te veel water was:

* lamp aangehouden voor het sneller te laten verdampen van het overtollige water.

* Handdoek geplaatst onder de potten voor snellere opname overtollige water

 

- Toen ik er achter kwam dat de lamp te laag hing

*(afstand lamp --> toppen ~20cm bij een wattage van 400w)

* afstand vergroot naar 40cm

* Mondjesmaat water gegeven, voelde dat de aarde goed droog was op vingerlengte diepte,

 

Gevolg

 

De bladeren van beiden planten hangen niet meer alsof ze dood gaan, het gaat hopelijk vanaf nu beter.

 

Hoe kan ik de platen helpen met herstellen?

 

 

Mazzel,

 

Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je kan uitsluiten dat de toevoer van verse lucht goed is dan denk ik dat het een voedingstekort is en dat je hoger in de ec moet gaan zitten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je kan uitsluiten dat de toevoer van verse lucht goed is dan denk ik dat het een voedingstekort is en dat je hoger in de ec moet gaan zitten.

 

De aanvoer van verse lucht is in orde ga ik vanuit. Ik gebruik geen voeding en heb mij hierin ook nog niet heel erg verdiept en de aarde is voor 6 maanden voor bemest weet niet of dit invloed heeft? kan je me wijzen op een product wat mij kan gaan helpen in dit stadium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zeker helpt is een flesje Biobizz grow + bloom en fishmix te kopen en de eerstvolgende waterbeurt fishmix en bloom mee te geven. Met andere voeding heb ik te weinig ervaring om je te kunnen adviseren, maar Biobizz bevalt mij altijd goed.

 

Welke voeding je ook besluit te kopen, hoe eerder de planten het krijgen hoe beter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zeker helpt is een flesje Biobizz grow + bloom en fishmix te kopen en de eerstvolgende waterbeurt fishmix en bloom mee te geven. Met andere voeding heb ik te weinig ervaring om je te kunnen adviseren, maar Biobizz bevalt mij altijd goed.

 

Welke voeding je ook besluit te kopen, hoe eerder de planten het krijgen hoe beter.

 

Beste Dilago,

 

Net heb ik alle drie de producten besteld die je me aangeraden hebt. Producten komen morgen binnen! Is hiervoor ook een pc meter nodig?

 

Mvg,

 

Sup3rhaze

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hulp gevraagd!

 

Ik denk dat ik de dames heb verzopen? Wat kan ik hier aan doen?

 

Foto

 

gallery_11491_18687_625481.jpg

 

Mvg superhaze

 

 

​Vanochtend waren ze weer bijgetrokken.

 

 

De lampen hingen te dichtbij de planten. Helaas ben ik vergeten de afstand van de lamp af te stellen op de groei van de planten.. en vergeten de hoogte te veranderen bij het opwaarderen van de wattage, van 250w naar 400w. De lamp staat nu wel op de juiste hoogte

Ik dacht dat het over bewatering was maar waarschijnlijk dus te veel licht.

 

Kenmerken problemen

 

- Hangende bladeren

- Kleine toppen

- kleur van de toppen zeer ligt groen

- stilstand groei

- verkleuring bladeren

 

 

Dit lijken mij inderdaad duidelijk op voedingstekorten

 

(Even iets voor je opgezocht)

 

EC Meter

 

Aan de hand van een EC meter kun je de EC meten en bepalen. Meestal wordt er gestart met een lage EC gehalte van ongeveer 0.8 en de EC gehalte wordt elke week verhoogd met ongeveer 0.1. De maximale EC gehalte voor een plant is rond de 1.8. De maximale EC gehalte wordt pas in de laatste weken van de bloeifase bereikt. Een EC meter is noodzakelijk om te gebruiken tijdens een kweek, omdat bij een te hoge EC waarde de planten teveel voeding krijgen en waardoor er bruine plekken op de bladeren gaan ontstaan. Dit gaat ten koste van de kweek en is zonde om te laten gebeuren. Bij een te lage EC waarde krijgen de planten onvoldoende voeding, waardoor ze minder gaan bloeien en ook dit gaat ten koste van de kweek.

Gebruik daarom altijd een EC meter tijdens het kweken om de juiste voedingswaarde te geven aan de planten of groenten.

 

Als ik het dan zo bekijk kun je de EC waarde nu naar de 1.2 brengen dacht ik zo

 

Groetjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het advies knul!

 

Heb mijzelf hierin nog niet verdiept.. Wel over gelezen etc..

 

Kan helaas even geen dure investeringen doen op het moment.

 

De planten trekken overigens goed bij. De bladeren hangen bij Zomer al bijna niet meer slap .. en Lente toont ook al verbetering.. Ze hangt aanzienlijk minder slap.

 

Gr

 

Superhaze

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje!

 

Dag 44

Dag 14 bloei

Temp 28,5

Watt 400

Lv 20<

 

Even een kort update vanwege wat veranderingen.

 

* De buisventilator was krom en maakten hierdoor een brommend geluid, hiervoor heb ik nieuwe gehaald die tevens ook nog een slag groter is.

* Inlaat hok netjes afgewerkt (nu staat de afzuiging op 2, ventilator op max en inlaat buisventilator aan) Je hoort vrijwel niets en daar ging de afwerking om.

* Ik heb uit noodzaak de planten een kleine dosering pokon gegeven.. (haha uber noob) maar het heeft er tot toe geleid dat de planten weer recht overeind staan en de bladeren van Lente nu al zichtbaar groener worden. Denk echter wel dat het vergroten van de afstand tussen de planten en de lamp ook heeft geholpen

* De Biobizz producten horen morgen binnen te komen, maar per ongeluk de optie gekozen het te komen ophalen dus ik ben nog aan het corresponderen met de gs. (vandaar de pokon hehe)

 

* Voor de derde ronde zijn de zaden ontkiemt en de meisjes komen net boven de grond kijken.

 

Ik zal later nog een goede foto laten maken door m'n meisje (al weet ze dit zelf nog niet ) :dribble:

 

Fijne avond!

 

Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man! Al een filter aangesschaft, zou zonde zijn als er buren gaan klagen

 

Vanwege geldgebrek zal het waarschijnlijk nog 4 weken duren helaas.. Ik kan hier niets aan doen nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...