Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sup3rhaze

Tweede Ronde Northern Haze Express 250W Hps

Recommended Posts

één goede avond iedereen,

 

Na een rommelige maar zeer leerzame eerste binnenkweek begin ik nu aan de tweede ronde Northern Haze Express.

 

Dit keer zijn er een aantal veranderingen,

 

* lamp 250W hps regelbaar naar 660w

* betere aanvoer schone lucht

* Scrogg

 

Mijn grootste prioriteit is een koolstof filter aanschaffen. In mijn vorige topic werd dit beschouwd als één van de meest belangrijke investeringen en nu de White Widow hangt te drogen kan ik me hier volledig bij aansluiten héhé.

 

Tevens ben ik ook van plan om zeer binnenkort de producten van Sannie te gaan proberen.

 

Gezellig als jullie weer meekijken! Op of aanmerkingen en tips zijn natuurlijk van harte welkom!

 

Begin: 14 Jan.

 

De Northern Haze Express van het merk Positronics ontkiemden na 3 dagen.

 

gallery_11491_18687_169261.jpg

 

Ontkieming 17 Jan.

 

Dag 3

 

gallery_11491_18687_873831.jpg

 

 

Dag 12

 

gallery_11491_18687_502007.jpg

 

Datum 31-01-2016

 

Dag 14

 

gallery_11491_18687_1230371.jpg

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Sup3rHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Dag 17

 

Temp: 24-26

Lv: 21%

 

Foto

 

gallery_11491_18687_748899.jpg

 

De dames hebben last gehad van hitte (29 graden) sinds ik de led en spaarlampen erbij heb gehangen, merkten dat de bladeren naar binnen krulden dus ben ik voor een betere aanvoer van lucht gaan zorgen.

 

Voor jonge planten lag de ideale temperatuur tussen de 20 en 25 graden.

 

Hiervoor heb ik mijn ventilator omgebouwd tot een buis/doos ventilator. Het werkt prima.

 

Foto

 

gallery_11491_18687_115190.jpg

 

Nu blijft de temp rond de 25-26 graden wanneer ik de afzuiging van het huis op stand 1 heb staan wat gunstig is.

 

 

Met vriendelijke groet!

 

Sup3rHaze

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag mensen,

 

Even een update tussendoor,

 

Dag 19

temp ??

lv <20%

 

tot mijn schrik gaf de temp en lv meter 40 graden aan, ik heb geen idee waarom de temperatuur zo hoog opliep en of dit wel correct was. Ik heb het apparaat bekeken en het leek gewoon normaal te werken.

 

( Edit 16:12, Spaarlampen uitgezet temp, 26 graden Lv 43% )

 

 

Het leek er dan ook op alsof de dames stil hebben gestaan, maar dit zou ook illusie kunnen zijn doordat ik regelmatig de plantjes in de gaten hou vanwege dit soort gekke lv's en temperaturen.

 

Wat foto's van de dames:

 

Lente

 

wat achtergrond over lente, lente heeft een groeiachterstand ze ontkiemde anderhalve dag later en ik heb haar geholpen uit het schilletje te komen. Haar kiembladeren waren toen nog volledig wit, maar na 5 uur waren de bladeren al volledig groen en kwamen de volgende set bladeren al tevoorschijn.

 

Ze is nu nog zichtbaar kleiner dan zomer maar ze doet het niet slecht.

 

gallery_11491_18687_1771179.jpg

 

gallery_11491_18687_6450034.jpg

 

gallery_11491_18687_1977733.jpg

 

Zomer,

 

zomer was al een sterke dame vanaf het begin, ze groeit als een beest. Toch heb ik het idee dat de laatste paar dagen de temperatuurwisseling en de lage luchtvochtigheid de dames heeft doen laten stilstaan, althans zoals het voor mij lijkt. Ook zag ik alweer wat verkleuring op de stelen van de bladeren en waren de bladeren van de nieuwe scheuten naar binnen gevouwen.

 

Ook heeft het plantje wat beschadiging opgelopen vanwege de hitte neem ik aan.

 

gallery_11491_18687_744079.jpg

 

gallery_11491_18687_277581.jpg

 

De beschadiging:

 

gallery_11491_18687_5403081.jpg

 

Hebben jullie tips dan hoor ik ze graag!

 

Groetjes!

 

Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er prima uit,mooie kleur ook. Die op de laatste foto lijkt wat bleek maar dat kan door t licht komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er prima uit,mooie kleur ook. Die op de laatste foto lijkt wat bleek maar dat kan door t licht komen.

 

Dankjewel!

 

 

Ik kom terug van Carnaval en sta versteld hoe snel ze in de afgelopen 24 uur zijn gegroeid. Het leek wel alsof de dames na het verpotten eerst flink onder de grond zijn bezig geweest en dit nu zichtbaar tonen bovengrond. vooral de zijtakken groeien nu ontzettend snel, sneller dan de hoofdscheut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet verkeerd uit.

Hoe groot is dat hokje van je?

Als je alleen maar plaats hebt voor de 2 potten dan zou ik toch niet te lang wachten met ze op 12/12 te zetten.

Anders groeien ze je 't hok uit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet verkeerd uit.

Hoe groot is dat hokje van je?

Als je alleen maar plaats hebt voor de 2 potten dan zou ik toch niet te lang wachten met ze op 12/12 te zetten.

Anders groeien ze je 't hok uit

 

Dankjewel! Ik heb er inderdaad niet veel informatie bij staan, ik zal nog een pagina met info toevoegen, het hokje is 80x75x200. De potten hebben een inhoudt van 13.5 liter. De plant zoals de vorige kweek is een autoflower, ze krijgen nu 24-7 licht. Ik ga nog een scrog rekje plaatsen wanneer de planten wat langer zijn zodat ik niet alles breek wanneer ik begin met de bondage. De autoflower is ook een grote soort om deze reden staan er ook maar twee dames.

 

Groetjes! Superhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat het een autoflower is wist ik niet.

Heb ook geen ervaring met autoflowers en het licht regime maar is betwijfel of het wel nodig is om ze op een 24u lichtschema te zetten in dit stadium.

Vaak doe je dit de eerste paar dagen om ze goed aan te laten slaan maar dat stadium ben je al lang en breed voorbij.

 

Ik heb je vorige topic bekeken en dat valt me helemaal niet tegen.

Als je je hok nu 'n beetje gaat optimaliseren door er om te beginnen 'n goede filter in te hangen want het zou zonde zijn als de verkeerde mensen er letterlijk lucht van krijgen.

Verder zou ik de wanden beschilderen met kalkverf in plaats van radiatorfolie, 'n testje hier op wf heeft uitgewezen dat dat het beste reflecteert wat uiteraard 'n hogere opbrengst teweeg kan brengen.

 

Het voorgroeihokje bovenin vind ik echt Super!

Edited by Grass-hopper
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje,

 

Grasshopper bedankt voor je advies, ik zal het isolatiemateriaal van de muur afhalen, de achterzijde dient tevens als muur tussen de afzuiginstallatie en boiler, wellicht bevestig ik in de toekomst nog een houten plaat die ik wit schilder met een soort magneet systeem. Ik wil graag dat alles makkelijk demonteerbaar is zodat wanneer het nodig is, het makkelijk te verwijderen valt.

 

Inderdaad ben ik me ervan bewust dat een filter hard nodig is, ik ga hier voor nog enkele investeringen doen. Het hokje had ik mijn bedenkingen over maar op deze manier kan ik plantjes laten voor groeien terwijl de andere nog 3 weken moeten. De eigenschap van de autoflower dat lichtvervuiling niets uitmaakt komt hierbij pas echt van pas indien je kampt met ruimteproblemen.

 

Dag: 21

lv: 40%

temp: 24

 

De dames zien er goed uit, ik zal onderaan wat foto's toevoegen.

 

Om wat vragen te beantwoorden een overzichtje van de setup, (het is nog niet compleet filter moet nog aangeschaft worden)

 

 

Planten: 2 x Autoflower (Fem) Northern Haze Express van het merk Positronics- Plant word groot zo'n 1,20 de ruimte is er.

Licht: Voorgroeien onder 2 x 18w TL 4000k bloeien onder 250w Hps (wellicht wel 400 wanneer ik de temp in bedwang kan houden)

Groeimedia: Grond,Potgrond speciaal Intratuin. Inhoud pot 13 liter

Voeding: Geen ben wel geïnteresseerd in enkele producten, maar de aarde is voor bemest voor 6 maanden en bij de vorige kweek toonde de planten geen te kort aan voeding.

Luchtregulatie: afzuiging, tot op heden nog steeds gecontroleerd door geïntegreerd afzuiginstallatie van onze woning. Aanzuiging (geïmproviseerd zie topic voor foto) + 3x pc fan. (het probleem is echter dat ik voorverwarmde lucht aanzuig en er is geen mogelijkheid dit van buitenaf te krijgen.)

Formaat groeilocatie: Het formaat van de kast is ongeveer 90x90, maar is bedoeld als kleine berging en staanplaats van de afzuiginstallatie waardoor er ruimte verloren gaat. De beschikbare groeiruimte is ongeveer 75x75x200cm, wat ik optimaal wil benutten doormiddel van Scrogg

 

Nu de dames,

 

Rechts Zomer en links Lente, Lente doet het trouwens heel goed ze haalt Zomer zowat in, haar bladeren zijn groter dan die van Zomer. Wat wel erg opvalt is dat Lente compact blijft en dat de Fan bladeren van Zomer een langere steel hebben waardoor ze wat minder compact lijkt. Ik denk overigens dat het haar alleen maar voordeel zal geven.. hierdoor krijgen de nieuwe zijtakken meer licht.

 

Overzichtje:

 

gallery_11491_18687_6582004.jpg

 

Lente:

 

gallery_11491_18687_5242114.jpg

 

Zomer:

 

gallery_11491_18687_6495773.jpg

 

 

Ze zien er goed uit, ik geef ze ook dagelijks een douche, schijnen ze prettig te vinden haha.

 

Fijne Avond iedereen,

 

Groetjes

 

Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal netjes uit en ik denk dat je best wat mogelijkheden met dat hokje hebt.

Wel zou ik oppassen met het ventilatiesysteem van je woning, daarmee bedoel ik dat je hier geen buisfan ofzo op moet aansluiten omdat het risico bestaat dat je harder inblaast dan dat het systeem kan afzuigen waardoor je lucht in een andere ruimte naar binnen blaast.

Kun je omschijven wat voor vsa en lamp je hebt??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt!

 

Nee precies, daar had ik ook al over nagedacht, ik bedacht twee oplossingen.

 

1. een extra aanzuigventilator kopen en aansluiten op afvoer huidige installatie, en dan te werken met een terugslagklep om dat probleem wat je omschrijft te voorkomen.

2. De aanzuiging van de rest van het huis te regelen door een terugslag klep te installeren en aan te passen zodat ik kan bepalen hoeveel de afzuiging daadwerkelijk van de rest van de woning afzuigt ten opzichten van de groeilocatie. (de ingangen van de buizen zijn verschillend)

 

Het is een elektronische verstelbare VSA, 250w, 400w, 600w en 660w super lumen. + spiegelkap. De VSA is in de meterkast geplaatst vanwege veiligheidsmaatregelen.

 

De lamp is een GE Lucalox HO bulb.

 

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft je ventilatie zou ik voor optie 2 gaan omdat dat beter te regelen is en je dan zeker bent dat je geen lucht in een andere ruimte naar binnen blaast.

 

De verstelbare vsa oftewel EVSA is een prima keuze voor je kleine hokje, je kunt in dit geval met 3 wattages werken hoewel je de 600W stand in dit hokje waarschijnlijk nooit zult gebruiken.

Wel moet je opletten met het dimmen van HPS lampen omdat hierdoor het kleurenspectrum van de lamp ook veranderd, het is dus aan te raden om op de 250w stand ook een 250w lamp te gebruiken 400w stand 400w lamp enz.

In de groeifase kun je ook een HPI lamp gebruiken, die heeft een meer blauw achtig licht wat voor een gedrongen plant zorgt met korte internodes wat ook weer welkom is in een beperkte ruimte.

Die spiegelkap kun je beter vervangen door een hamerslag kap omdat die het licht meer verdeeld en je daarmee minder kans hebt op zogenaamde hot-spots.

 

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar het zijn wat kleine details.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw exact wat je zegt, Ik ben al uren op onderzoek geweest om een mh bulb aan te schaffen voor de groei periode, ook heb ik onderzocht of het dimmen van een lamp ten kosten gaat van het aantal lumen, wat inderdaad ook zo is. Toen ben ik gaan onderzoeken of je ook een 250w bulb kan aansluiten op een stelbare vsa 250w op 250w etc. Daar kwam echter de conclusie uit dat dit wel kan maar dat de lamp na één volledige cyclus ermee ophoudt. Dit uit ervaringen van andere kwekers met hetzelfde idee.

 

Als ik het niet verkeer heb kan ik iemand redelijk citeren, hij zei je kan het vergelijken met het opladen van een accu met niet overeenstemmende voltages, watagges en ampère. Het ging er om dat bij het opstarten van de lamp (het gas) er dan een te hoge piek zal zijn die de ballast geeft, namelijk voor 600w in plaats van 250w. Ik ben niet heel technisch maar ik begrijp het wel enigzins, ik kwam toen ook al gauw tot de conclusie dat ik waarschijnlijk beter voor een 400w stelbare vsa had kunnen gaan met 250w,275w,300w,400w en 440w.

 

Maargoed het is nou eenmaal zo. Ik kweek tevens zelf omdat mijn portemonnee beperkt is zoals je al verwachten. Ik studeer nog en zit momenteel even zonder werk. Het blowen is een dure hobby maar mijn vriendin en ik zijn blij dat wij vanaf vandaag kunnen zeggen dat wij nooit meer naar de shop hoeven.

 

Tevens ook wegens Medicinale redenen, mijn vriendin heeft een vorm van autisme en je kunt het vergelijken met een ruisend beeld van de televisie, ze heeft verbeterde zintuigen waardoor alles tegelijk binnenkomt, het blowen heeft een kalmerend effect waardoor ze rust heeft en zich beter kan concentreren, raar maar waar haha, we zijn er luchtig onder. Daarnaast heeft ze ook Epilepsie en wanneer zei ten alle tijden ontspannen is, dan is de kans op een aanval veel lager, In ieder geval het gaat ons een hoop geld besparen in de nabije toekomst en kunnen we leuke dingen doen van het geld wat we overhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je eigen kweekje heeft zeker veel voordelen en in jullie geval nog 'n paar meer zo te lezen.

Dat van die hoge puls bij het opstarten heb ik nog nooit van gehoord.

Ik heb hier een Gavita digistar 400W, die kan ik schakelen op 250-275-400-440W.

Daarbij gebruik ik een 250W HPI 400W HPI en een 400W HPS lamp en het enige waar je op moet letten is dat je lamp geschikt is voor een EVSA.

Een Philips son-t agro HPI is bij mij gaan verbuigen, zie in dit topic KLIK.

Let hier dus altijd op als je voor 'n nieuwe lamp gaat kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb toevallig precies de zelfde en die doe t bij mij prima :tu ik gebruik 'm voor de eerste 2 weken.

Daarna gebruik ik deze voor de verdere groei fase waarna de HPS volgt

En die GE Lucalox wat jij hebt heb ik ook de 400W variant van en die doet 't ook zonder problemen en die is nu bijna aan vervanging toe.

Edited by Grass-hopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha super!

 

Nou wie weet! B)

 

Fijn om van te voren te weten dat ik goed zit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedeavond,

 

Kleine update vanwege een behandeling,

 

Dag 22

Lv 40%

Temp 23,9

 

 

De dames zijn ter voorbereiding voor de scrogg gebogen, zodat de zijtakken bij kunnen groeien. Dit proces herhaal ik een paar keer zodat straks het rooster goed vol zit.

 

Overzicht:

 

gallery_11491_18687_561746.jpg

 

Lente

 

gallery_11491_18687_425615.jpg

 

Zomer

 

gallery_11491_18687_734857.jpg

 

Groetjes!

 

Sup3haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje,

 

Vanaf wanneer is het mogelijk de hps lamp er boven te hangen? Vanaf de eerste bloeiverschijnselen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

dag 24

 

zou ik ze onder hps drukken .

gaan ze net iets harder.

ze strekken mischien wat meer maar dat kunnen ze hebben .

wel lamp hoog aan houden eerst .

anders kunnen ze gaan stressen of erger is mijn ervaring .

lamp per dag wat laten zakken .

de strekkende scheuten mischien ook wat licht naar buiten binden ?

knallen .

 

:vape: :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A super!

 

Ik ga er vanavond mee beginnen! Bedankt voor het advies! Kon nou niet echt een concreet antwoord vinden op Internet. Er zijn mensen die zelfs beginnen onder hps. Maargoed dit blijft een bloeilamp.

 

Helemaal knettah!

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPs kun je na de eerste week al er boven hangen maar zoals mac zegt, wel hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik had al eerder geëxperimenteerd met de hps. Toen dacht ik ook dat ze slomer gingen maar eigenlijk bleek dit juist niet het geval te zijn. Het verschil was duidelijk zichtbaar in de grootte van de nieuwe groeischeuten. Die zijn nu miniatuur terwijl ze onder hps groot waren. Weliswaar naar binnen- boven gekruld in de lengte van het blad, dit vanwege hitte denk ik.

 

Ik zal straks wanneer ik thuis ben weer even de vooruitgang posten. De dames doen het opzich goed!

 

Groetjes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...