Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nieuweling

Ghe Voeding Gebruikers?

Recommended Posts

Ja, je gaat er wel meteen vol voor :)

 

Ik had de eerste keer zo'n proefsetje gekocht van een paar tientjes (met halve literflesjes).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees alleen maar goeie reviews over GHE voeding dus dan maar de grotere flessen zodat ik wat bespaar op verzendkosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal je nog vies tegenvallen hoe weinig je maar nodig hebt om toch compleet te voeden met GHE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, om die flessen in een jaartje leeg te krijgen mag je wel wat uitbreiding plannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het zo geconcentreerd is kon ik niet weten als nieuwe gebruiker natuurlijk! Ik heb even met de Growshop gebeld en kon mijn bestelling nog annuleren gelukkig! Dus, nu maar wat kleinere flesjes besteld.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik zal er nog eens goed over nadenken wat ik ga doen want mijn planten gaan momenteel prima op Canna zonder tekorten dus zal het aan de voeding niet liggen. :)

Waarom besluit je dan toch om over te stappen?

Verwacht je dat het resultaat nog beter zal zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik zal er nog eens goed over nadenken wat ik ga doen want mijn planten gaan momenteel prima op Canna zonder tekorten dus zal het aan de voeding niet liggen. :)

Waarom besluit je dan toch om over te stappen?

Verwacht je dat het resultaat nog beter zal zijn?

Ja ik lees overal dat GHE voeding nog completer is en ook doordat oude rot pH Donner zo lyrisch is over deze voeding is mijn nieuwsgierigheid gewekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop voor je dat het ook bij jou gaat werken dan.

Ik zal het met aandacht volgen.

Benieuwd wie er als 'winnaar' uit de bus gaat komen; Canna of GHE :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt er ook een beetje vanaf waar je voor gaat.

 

Ben nu zelf overgestapt van FloraNova naar poedervoeding en het valt me op dat de planten wat minder sterk ruiken. Vreemd genoeg vond ik de Santanesia van de laatste ronde wel lekkerder ruiken dan die van de FloraNova ronde, maar ook minder sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kweken is voor mij hobby, dus af en toe probeer ik nieuwe dingen en ik ben erg benieuwd of ik ook zo enthousiast over GHE zal zijn als pH Donner dat is. In elk geval vond ik zijn Amnees die ik mocht proberen heerlijk smaken dat alleen al die ervaring mij nodigt ook eens dezelfde voeding te gebruiken. En de jerrycans met Canna waren op, dus tijd voor wat anders. :)

 

Hoop voor je dat het ook bij jou gaat werken dan.

Ik zal het met aandacht volgen.

Benieuwd wie er als 'winnaar' uit de bus gaat komen; Canna of GHE :D

Als kwekers met 25+ jaar ervaring na nagenoeg elke voedingslijn te hebben getest tot de zekere conclusie komen dat GHE is wat je moet hebben, dan probeer ik liever eerst GHE voordat ik het wiel overnieuw ga uitvinden. Noem me lui, maar zo is het nou eenmaal. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De floranova is een erg complete voeding, daar hoef je niks meer aan toe te voegen. Lekker enkel de bagger die in die 2 flessen zit en wat zuur er bij en klaar ben je. Het is net zo goed op aarde of coco als in hydro te gebruiken dus je kunt simpel alle kanten op. De dosis die hun schema aangeeft is hoog, ik heb nog nooit zoveel gegeven als hunnie aanraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk eigenlijk nooit met schema's, maar houd normaal Ec 1.3 aan voor Sativa's en Ec 1.6 voor Indica's. Ik zal dus lager in moeten sturen dan ik gewend ben dunkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De floranova is een erg complete voeding, daar hoef je niks meer aan toe te voegen.

 

Dus ook niets van hun eigen FloraNova-lijn zoals Mineral Magic, Bio Bloom of Bio Roots?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees Voorzover ik het begrepen heb hoef je er niks meer bij te gooien, er zit al van alles standaard in, erg compleet spul. Biobloom gebruik ik niet maar denk dat als je dat wilt je dit wel kunt toevoegen, evenals bioroots.

 

Heb alleen wel gemerkt dat ergens derde tot vijfde week bloei wat extra magnesium nodig kan zijn, epsom. Maar ik gebruik vrij veel licht per m2, 600w/m2

 

@Dilago Gewoon dezelfde waardes aanhouden, alleen om die waardes te bereiken hoef je niet te gebruiken wat het schema aangeeft. Maar dat ga je vanzelf wel zien joh.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de astronautengroei en bloei in huis en nu zal het mij benieuwen of ik er ook zo lyrisch over zal zijn. Mijn eerstvolgende kweek zal ik er direct mee beginnen en dan kan ik het mooi vergelijken met Canna.

 

gallery_6495_18712_40922.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een slechte start die ik ten onrechte aan de voeding weet gaan mijn planten als een speer op Floranova!

 

gallery_19153_5931_241102.jpg

 

gallery_19153_5931_241062.jpg

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar lag het dan wel aan, denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichtstress denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je ook dat je met een hogere EC had kunnen werken?

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, volgende ronde zal ik inwateren met Ec 1.5 i.p.v. 1.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker met s5/nees.. dat vreet bij mij alles wat erin gaat, is bijna niet meer te vermoorden als ze eenmaal n beetje op gang is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...