Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

al green

Hobby........over En Uit

Recommended Posts

Binnen kweken is sowiezo voor mietjes die de zon niet kunnen handelen..:D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rackert en zijn vooruitziende blik...

 

Ik denk dat er binnenkort zoveel gemeten wordt dat het lastig wordt om uberhaubt nog een kweekje op te zetten met een respectabel aantal lampjes.

 

Met respectabel bedoel ik veel.

 

Iets waarbij je meer stroom gebruikt dan de gemiddelde wasdroger zeg maar.

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overstappen naar LED lampen en EVSA? Ik roep maar even iets. Als ik dit zo lees lijkt het me een bepaalde ruis wat ze op willen sporen. Er zullen altijd wel oplossingen bedacht worden. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar lampjes zal je wel mee wegkomen. Ze zullen ook wel op die 18 en 12 uurs cycli checken gok ik.

Prop je gewoon 5 nachten in n week, snappen ze er geen kudt meer van en jouw ritme is naar de klote.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon onder het vermogen van de PC gaan zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk vooral propaganda.

 

Ook vraagt de netbeheerder het publiek verdachte situaties te melden.

 

Waarom vragen ze verdachte situaties te melden als ze het gewoon kunnen meten???

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen kweken is sowiezo voor mietjes die de zon niet kunnen handelen.. :D

Wat een slap geouwehoer! Niet iedereen heeft een tuin en relaxte buren. Ook met je opticlimate in de kelder slaap je binnenkort niet lekker meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ben ik blij dat ik geen slimme meter heb...nog teminste de hele straat heb er al 1 behalve ik.

En de ezels blijven het proberen ieder jaar weer al de 4e keer dat ik hem weiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook, het is inmiddels wel al bijna verdacht als je een meter weigert maar het moet maar.

 

 

En slimme meters kun je uit laten zetten, dan mogen ze er niks mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af hoe ze dit doen.

 

Bedoelen ze niet gewoon slimme meters?

 

En wat nou als je een grote kikkerterarium hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er word gesproken over meters in 22.000 elektriciteitsstations.

 

software schijnt op ongebruikelijke belasting en patronene te letten , waarna ze verder per kabel enzo verder kunnen gaan speuren.(12 u zwaardere belasting ,een piek belasting steeds zelfde tijd na 12u dat soort patronen veronderstel ik)

 

op crimesite staat iets meer: http://www.crimesite...wietkwekerijen/

 

hier de wit hoofd fraude afdeling stedin aan het woord: http://nos.nl/artike...wekerij-op.html

 

denk dat aquar@ ook wel een punt heeft (propaganda deels)

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af hoe ze dit doen.

 

Bedoelen ze niet gewoon slimme meters?

 

En wat nou als je een grote kikkerterarium hebt?

 

Is niet zo moeilijk kastje in verdeelstation algoritme laten draaien en kunt vanzelf zien als er lampen aangaan. Als er elke dag om 1900 uur 10kwh opstart vis je die er zo uit.

 

Een tentje/hokje met 600w valt niet echt op, grotere hokken tja...

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben de bevoegdheid niet om 'hennepkwekers' op te sporen. Ze mogen wel mensen opsporen die energiefraude plegen op hun netwerk en daar zullen vast en zeker wat hennepkwekers bij zitten is hun conclusie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zullen zoeken op diefstal van elektra, is ongeveer 200 miljoen per jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je om en om klik/klak draaid met evsa van dimlux/gavita icm met dimluxcom kunnen ze je dan ook meten ?

 

verbruik is dan constant en evsa icm dimluxcom blijft continu aan (geen piekstroom)

 

klopt bovenstaande vraag ik me af ?en is het dus zo dat voorral de magneetjes (normale vsa's) opvallen ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een koelkast zorgt ook minimaal 20 keer per dag voor een piek als ie inschakelt dus daar zou ik niet over inzitten. VSA ruis is wellicht een ding evenals 12/12 patronen, maar ik denk dat het vooral te maken heeft met wegsijpelende stroom waar niet voor betaald wordt.

 

Waarom zou een bedrijf als Stedin veel geld en energie steken in dit soort zaken uit barmhartigheid? Het gaat gewoon om knaken hoor!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hobby...........over En Uit...? Nou nee... :icecream:

 

Geld verdienen, stroom stelen.... misschien... "DIKKE OPEL CORSA JONGUHHHH!!"

 

Althans, zo lees ik dit artiekel, met name wanneer men spreekt over energie fraude...

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat als je netjes betaalt voor je 40 lampen hok?

 

gaan ze je dan ook opsporen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En verder:

 

Zolang er veel centjes in deze branche omgaan zullen er slimme manieren bedacht worden om de kweekactiviteiten voort te zetten :)

Dat is een harde natuurwet waar ook stedin helaas niets aan kan veranderen.

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies Rodja, gewoon door gaan en geen angst hebben.

Als ik gepakt word heb ik plan B en C al klaar liggen, maar klein krijgen laat ik me nooit.

 

Dit soort berichtgeving is vooral om mensen bang te maken, ik maak me niet druk.

Integendeel, een schaarser product heeft ook zo zijn voordelen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groot hok is vaak gepikte stroom. Groot hok is grote piek bij aangaan lampen en men beweert nu dus dat ze dit kunnen zien via software in hun nieuwe meters. Hier zou best een kern van waarheid in kunnen zitten denk ik maar zo,al zal het ook een stukje bangmakerij zijn. Klein hokje van 1,2 of 3 lampjes is vrijwel altijd betaald en dat weten ze ook wel. Zo'n kleine piekspanning is ook veel moeilijker te zien en al zouden ze het zien zal het ze een zorg zijn als de rekening maar betaalt wordt! Alles draait namelijk om geld. En maar doen of ze het zo vreselijk vinden als er ergens brand uitbreekt. Alsof het ze daar om te doen is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als t echt om de piek gaat lijkt me de oplossing simpel. Ipv 1 tent, 2 tenten. Om en om 24 uur door draaien 😁. Zelf denk ik eerder dat t om t stelen gaat, maar ben benieuwd. Zal aankomende periode wel meer bekend worden neem ik aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is gewoon om mensen bang te maken, niks om je druk over te maken.

Doe je dat wel dan kan je zoiezo beter stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je denkt dat dataverzameling op de verdeelstations slechts propaganda is en dat ze dit alleen maar roepen maar nooit zullen doen, dan ben je een beetje naief :)

 

technisch is er erg veel mogelijk, en als het gaat om hun eigen electriciteitskastjes dan hoeven ze zich niks aan te trekken van privacywetgeving

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...