Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sativied

Aptus Regulator

Recommended Posts

Laat ik beginnen met te zeggen dat sillica op zich een nuttige toevoeging kan zijn. Na jaren onzin te verkopen is er weer's een element beter op haar waarde geschat dat echt iets doet. Simpel gezegd komt dat neer op deels de omschrijving van aptus regulator en dergelijk sillica toevoegingen

 

Fun fact: sillica is het tweede meest voorkomende element in de aardkorst. Zit al in aarde maar niet in de juiste vorm om het snel en makkelijk op te nemen. Voor organische kweekjes zijn ee diverse mogelijkheden om de opneembare sillica te verhogen.

 

Uit vele onderzoeken (sillica is al een tijdje een hot item in de agrarische wereld inclusief een jaarlijkse conferentie waar alle koppen en onderzoeken bij elkaar woorden gestopt.) blijkt dat het effect erg varieert per plantensoort, Er is niet direct goed cannabis gerelateerd onderzoek maar laten we aannemen dat het iets helpt, vooral met droogte, er zijn ook onderzoeksresultaten die wijzen op betere bescherming tegen ziektes en ongedierte, zelfs toprot. Kan dus zeker nuttig zijn.

 

Sillica toevoegingen voor planten worden verkregen uit diverse bronnen, o.a. Calcium sillicaat maar vooral Kaliumsillicaat.

 

Deel van de marketing campagnes van de cannabis voedingsfabrikanten is het toeschrijven van de functies van K aan het potjes met een cool label.

 

De voordelen van Regulator, volgens Aptus:

- Versterkt plant en biedt weerstand in stress situaties

– Beschermt tegen warmte stress

– Verbetert opname voedingsstoffen

– Verhoogt droge stof gehalte door compacte groei

– Kortere internode afstand

– Groenere en veerkrachtige bladeren

– Dikkere stengels

 

Van een willikeurige agrarische website:

"Kalium (K) bevordert het transport van allerlei stoffen in de plant en verhoogt de weerstand van de plant tegen droogte, vorst en schimmelziekten. "

 

Zij zijn niet de enige die dat doen, bij alle sillica producten van cannabisvoedingsfabrikanten worden voordelen en eigenschappen genoemd die eigenlijk een resultaat zijn van K tekorten voorkomen. Dan heb je een kweker met vernaggelde ratios of ph waardoor een K tekort ontstaat en ziet vebetering en denkt dan dat "regulator echt werkt".

 

Zo is er een amerikaanse concurrent in de sillica hype die ook verbeterde Ca opname claimt... maar gewoon Calciumsillicaat gebruikt.

 

De ingedienten van Regulator (de amerikaanse versie voor de volledigheid, is

Silicic Acid [ Si(OH)4 ] – Nutrient transporter, plant strengthener, immune booster

Boron (B) – A precursor to all other nutrient utilization

Molybdenum (Mo) – Moves Nitrogen from lower to upper leaves

GUARANTEED ANALYSIS

Nutrient Source Amount

Silicon (as silicic acid) Potassium Silicate 1.4%

Soluble Potash (K20) Potassium Silicate 0.6%

Boron (B) Boric Acid 0.1%

Molybdenum (Mo) Sodium Molybdate 0.001%

 

Volgens Aptus dan.

 

Volgens meer betrouwbare bronnen:

GUARANTEED ANALYSIS

(%)

 

REPORTED METALS

(ppm)

 

Arsenic 0.6000

Cadmium 0.1000

Soluble Potash (K2O) 0.6000

Cobalt 0.1000

Mercury 0.0500

Molybdenum 404.3000

Nickel 0.6000

Lead 1.2000

Selenium 5.5000

Zinc 0.2000

Molybdenum (Mo) 0.0001 [nulletje achter de komma extra]

 

Die laatste heeft niet getest voor Si. Dyna Gro Protekt bevat hetzelfde nuttige spul, ook gebasseerd op kaliumsillicaat (das potassiumsillicate hierboven). 1liter aptus dik 200euro, 940ml Protekt is 15euro. Van die protekt heb je dan twee keer zoveel nodig, is ongeveer 7-8x goedkoper in gebruik. Dan heb je nog botanicare en andere merken waarvan ik niet weet of ze hier in NL verkrijgbaar zijn. Dyna-gro was een tijdje te koop bij dyna-grow.nl maar site is weg. Zou me niet verbazen als zelfs AN goedkoper is...

 

Ze maken elkaar zwart door te beweren dat ze een beter sillica hebben... ja, totdat het opgelost in lage ph water en dezelfde verbinding wordt.

 

2 liter Aptus Regulator voor een tientje in plaats van bijna 500 fucking euros... http://www.kisorganics.com/products/shop/agsil-16h-potassium-silicate (random voorbeeld, zal vast wel ergens een zijn die het of in NL verkoopt of naar NL verstuurt).

 

100euro Agsil 16h is goed voor ongeveer 500euro protekt en 3800euro Regulator. Aptus is absurd, belachelijk, en onredelijk.

 

Ik betaal ook graag voor het gemak dat iemand anders voor me mixed en het netjes in flesjes stopt, maar Regulator is behalve de zware metalen (lol... Valt op zich mee, maar clean is het niet) grotendeels water.

 

http://bloomadvancedfloriculture.com.au/products/bloom-silica/?lang=nl Meer dan 50% kaliumsillicaat, genoeg in 1liter voor 3000+ liter voedingswater voor mapito...

 

In Nederland is het helaas niet verplicht om de inhoud op het label te zetten, iets wat niet gewaardeerd wordt in het buitenland. Als ze een secret recipe gebruiken is het vaak kwakzalverij. Aptus probeert het ook in de VS maar daar is protekt al een tijdje populair en is het verplicht in veel staten om te registreren en een analyse te laten doen die openbaar is. Dat voorkomt dit soort fratsen in de plantenvoedingsindustrie. En natuurlijk wil een plantkweker niet iets aan zijn planten geven zonder te weten wat er in zit, en dan nog verkopen voor consumptie ook. Geldkwekers hebben daar vaak minder moeite mee. Als er maar boost o.i.d. op het label staat.

 

Het is toch van den zotte om te denken dat cannabisvoedingfabrikanten vooruit lopen op de agrarische industrie. Besef op z'n minst dat het allemaal dezelfde goedkope grondstoffen zijn en de plant en niet voedingsfabrikanten bepalen wat ze opnemen. Er zit niets magisch of speciaals genoeg in Aptus wat je niet in normaal geprijsde voeding kan krijgen. Volgen Aptus geen pgrs, de naam Regulator is pure marketing.

 

Aanbevelen voor beginners terwijl jezelf duizenden verdiend in de illegale wiethandel heeft niets te maken met anderen helpen deze geweldige plantensoort te kweken voor de lol, voor recreatief of medicinaal gebruik.

 

Vroegah, als er dan een kwakzalver met zijn kar aankwam en wondermiddeltjes verkocht had je ook mensen er om heen staan die maar hard roepen "het werkt echt". Veel mensen hebben nou eenmaal nog een diepgeworteld verlangen om in iets te geloven. Trap er niet in. Is maar water met een beetje cannabis tinctuur. :)

Edited by Sativied
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede post.

 

Ik gebruik kaliwaterglas.

 

16 euro per 2 liter geloof ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het Aptus pro schema maar ik vervang nu momenteel Regulator door All In One liquid om niet de prijs van regulator te hoeven betalen.

 

Eerlijk gezegd vind ik wel dat AIO ten opzichte van regulator dezelfde doelen behaald: Dikkere stammen, meer stressbestendigheid en gezondere bladvorm, meer weerstand tegen warmte en koude maar AIO is natuurlijk niet hetzelfde als regulator. Er zullen wel wat stoffen van regulator in AIO zitten maar zoals je zegt. Aptus geeft geen inhoudstabel mee van hun producten.

 

Is het zijn prijs waard? IMO wel want ik heb al met slechte stekken toprondes gedraaid en ik heb al serieus wat shit gehad door warmte of lichtstress wat altijd weer goed kwam. Maar het feit dat dit is goedgekomen altijd heeft ook te maken met probleemoplossend denken en op tijd de juiste stappen te nemen.

 

Is er iets beters op de markt in prijs/kwaliteit verhouding? Waarschijnlijk wel maar ik vind Aptus een heel goed merk voor beginnende kwekers omdat het makkelijk in gebruik is. Ik heb ook al met Plagron gewerkt en veel gelezen over andere merken dusja.. Ik denk dat dit een discussie is vergelijkbaar met Apple of Samsung discussies.

 

Ik snap wel waarom iedereen basht op Aptus aangezien ze heel commercieel en marketingsgericht denken en dat ze laten overkomen alsof ze een wondermiddel hebben. Ach ja.. waarschijnlijk zullen hier nog jaren woorden over vuilgemaakt worden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede post.

 

Ik gebruik kaliwaterglas.

 

16 euro per 2 liter geloof ik.

Dat is dus een kaliumsillicaat. Ik zie nu ik die vage nederlandse term heb geleerd, thanks, dat het ook bij mijn favoriete growshop te koop is, boerengoed. Ha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad bizar wat voor absurde prijzen ze durven te vragen voor silicium additieven.

 

Die discussie is al een paar keer langs gekomen. Als ik dan vraag waarom ze geen kaliwaterglas gebruiken dan is het antwoord dat het chemisch is en niet past in een Bio kweek. Alsof die andere zooi niet "chemisch" is.

 

Of waarom dan geen lavameel of basaltmeel oid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vroegah, als er dan een kwakzalver met zijn kar aankwam en wondermiddeltjes verkocht had je ook mensen er om heen staan die maar hard roepen "het werkt echt". Veel mensen hebben nou eenmaal nog een diepgeworteld verlangen om in iets te geloven. Trap er niet in. Is maar water met een beetje cannabis tinctuur. :)

 

Hadden ze een leuke test mee gedaan.

The-Experiment.jpg

 

http://www.realfarmacy.com/the-experiment/

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer wat geleerd :) en mensen maar zweren bij aptus haha

er zijn wel meerdere producten van aptus buiten de regulator die ik nergens beter en goedkoper heb gezien! vele mensen klagen over de kosten van aptus en dat het helemaal niet nodig is bla bla bla zijn meestal mensen die het zelf niet gebruikt hebben tot dat ze het in eens gaan proberen dan hoor je ze in een keer niet meer heb het vaak genoeg gezien :lol: probeer het maar eens en gij zult zien :smoke
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie post! Ik word zo moe van al dat geneuzel over wondermiddeltjes in deze industrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer wat geleerd :) en mensen maar zweren bij aptus haha

er zijn wel meerdere producten van aptus buiten de regulator die ik nergens beter en goedkoper heb gezien! vele mensen klagen over de kosten van aptus en dat het helemaal niet nodig is bla bla bla zijn meestal mensen die het zelf niet gebruikt hebben tot dat ze het in eens gaan proberen dan hoor je ze in een keer niet meer heb het vaak genoeg gezien :lol: probeer het maar eens en gij zult zien :smoke

 

Welke producten dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat voeding niet duur hoeft te zijn als je het gewoon weet wat de inhoudt is van die flessen water :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi geschreven stuk, absoluut!

 

Maakt mij benieuwd waar dan exact de meerwaarde, behalve gebruiksgemak, zit van aptus regulator..

 

De wiet smaakt er absoluut niet minder om, de planten zijn prachtig die ze er mee growen... maar geld weg geven gaat wel redelijk ver.. :thumbsdown:

 

Openstaan voor suggesties siert de mens natuurlijk, en ik raad aptus gebruikers na dit stuk toch gewoon aan, ga het vergelijken met elkaar, en zie of je inderdaad geld weg geeft of nog steeds tevreden bent! (Geen aptus grower, sterker nog geen grower as we speak...)

 

Maar volgens mij moet je in de wiet wereld alles zelf uit testen wil je tot een gegrond standpunt komen, zijn zoveel partijen die van alles roepen...

 

Of zouden er echt 119448 wegen naar Rome zijn...?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boefje, jij gebruikt voeding van Peters en dus kaliwaterglas als Silicaat.

 

Wordt hiermee niet de verhouding van de K weer verstoord ?

 

Of in welke hoeveelheden geef je dit mee ? ( verhouding )

 

Ik wil namelijk ook overgaan op Kristalon Oranje + Bitterzout en zoek nu ook een vervanger voor de silicaat ( nu nog flesjes van Puk staan )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard zorgt dit voor meer K maarja houdt je planten lekker kort :)

 

Ik geef 15 ml per 100 liter.

KRistalon kan ook, Peters bevat wat meer chelaten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand een adres voor kaliwaterglas,kalisilicaat,kiezel zuur want ik zie veel voorbij komen voor verf en pleister

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp geeft kaliwaterglas geven aan je planten hetzelfde effect als Aptus regulator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet per se. Hangt af van welke kaliwaterglas.

 

De boron en molybdenum en kalium die in de regulator zit zijn essentiele elementen die al in iedere complete voeding zitten. Het element in de Regulator wat mogelijk nuttig kan zijn als toevoeging is de Si, en die van Aptus is net als vele andere van kaliumsillicaat.

 

Ondanks de "kali" van kalium in Kaliwaterglas is het een verzamelnaam geworden en kan verschillende Si verbindingen betekenen. Zoals natriumsillicaat, calciumsillicaat en kaliumsillicaat. Regulator is die laatste. Je kan dus ook niet regulator geven zonder de K te verhogen.

 

Strict genomen is het antwoord "ja", maar omdat kaliwaterglas niet per se van kaliumsillicaat is kan het "nee" zijn. Als je bijvoorbeeld lithiumsillicaat of natriumsillicaat gebruikt ipv kaliumsillicaat heb voeg je dus niet meer K en Si toe maar li/na en Si wat niet hetzelfde effect heeft op planten.

 

Moraal van het verhaal, check wel ff of de kaliwaterglas die je eventueel koopt ook echt van kaliumsillicaat is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

of koop bac silica, €28 per liter

 

zelfde doseeradvies als aptus: 15 tot 30ml per 100l

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kan ik me ook geen buil aan vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja in principe word je niet opgelicht. Maar betaal je gewoon te veel.

 

Eigenlijk betaal je voor elk wietmerk teveel.

Edited by Boefje030
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, als je gewoon kaliwaterglas koopt zonder wietvoeding logo erop ben je voor een fles van een liter €8,50 kwijt in een hobbyverfzaak. In de bouw gebruiken ze dat om beton af te dichten dus wellicht dat je het in dat soort zaken nog wel goedkoper kan vinden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...