Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silvia

Silvia's Kweekje: 1X Chocolate Cheese 1X Killingfields, 184W Cfl Sannie's Way

Recommended Posts

Bedankt allen!

 

Ondanks het formaat van de planten, had ze liever iets kleiner en breder gehad, ben ik zelf wel overtuigd dat deze ronde meer gaat opbrengen dan de vorige (65gr).

 

@Kaak: Ik ben zo benieuwd naar de roze feno! Ooit eens purple haze gerookt dat was geen succes. Daarna alleen maar groene wietjes gerookt. Toen ik op Sannie's site terecht kwam en de foto's zag was ik gelijk verkocht :)

 

Bij de foto staat er bij: Een weekje later :P

De CC was daar precies 15 dagen boven grond dus alsnog wel snel gegroeid toch?

 

@Zeebodem: Bereid je voor op de geur van snoepgoed !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussendoortje:

 

Zoals het waarschijnlijk bij meeste micro kwekers is ben ik altijd op zoek naar verbeteringen. Zo ben ik helemaal geobsedeerd geraakt door de LED kwekers onder ons. Ik heb me de laatste weken helemaal suf gelezen over led, hoe en wat nou precies. Ik ben om, sterker nog ik ben er al mee bezig. Enkel nog de Led's zelf bestellen en de boel bedraden.

 

Dus ik ben begonnen met het bestellen van de Led koelers namelijk de Artic Alpine 11 plus die hier vaker voor komt. Gelijk begonnen met het schetsen van het frame op basis van de maten van mijn hok. en begonnen met aluminium profielen te zagen.

 

gallery_45307_18684_620276.jpg

 

Iets te enthousiast begonnen met zagen want: Ik had mijn keuze gelegd op een massief alu profiel van 20×10 mm om daar een vierkant met 2 dwarsliggers te maken en daar de koelers op te schroeven. Nou blijkt dat de koelers naar boven toe schuin naar buiten lopen dus dat kon helemaal niet. Uiteindelijk een stripje op het profiel geschroefd en daar weer de koelers op gepopnageld.

Alleen de vierde koeler moet er nog op en dan bedrading aansluiten.

 

Dit is het resultaat:

 

gallery_45307_18684_3615271.jpg

 

gallery_45307_18684_4130733.jpg

 

gallery_45307_18684_67695.jpg

 

gallery_45307_18684_2062696.jpg

 

gallery_45307_18684_1966180.jpg

 

Al met al had het VEEL makelijker gekund maar oké, ik heb straks een degelijk product die ik zelf in mekaar heb gezet.

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes gedaan :showoff:

 

Op termijn ben ik ook wel van plan om zo'n armatuur te gaan bouwen. Zijn het de COB leds ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yess,de Led's waarmee ik ga werken zijn de Cree CXB3070 3000K van Kingbright. Daarbij hoort een driver dat zal de Meanwell HLG 185H C1400B worden welke ook dimbaar is.

 

Oftewel, ik doe precies wat Cabis heeft gedaan en uitgelegd in zijn bouw verslag van zijn led lamp, te vinden in de bouwdoos.

 

Ben heel benieuwd hoe dit straks gaat werken! Het zal zoo grote verbetering zijn tegenover de spaarlampen.. Dat het misschien ook wel Overkill is, daarom een dimbare driver :P

 

In principe zou iedereen dit kunnen maken. Met een simpel hoeklijntje, accuboormachine, zaag en een popnageltang zou je iets soortgelijks kunnen maken. Bij twijfels gewoon doen ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nu al strak Silvia, je doet waar ik nog over zat te twijfelen en toen toch maar een andere lamp heb aangeschaft. Hoeveel watt wordt het armatuur in het totaal? 4x 50watt? Nogmaals klasse! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Billmurray!

 

De Led's kunnen tot 2.8A belast worden, dan zouden ze per stuk 108 watt verbruiken. Ik heb een driver die tot 1.4A kan leveren, dus de helft van zen capaciteit. Dus per stuk zouden ze dan inderdaad ongeveer 50 watt verbruiken. Of dat in de praktijk ook zo is kan ik straks nameten.

 

Nogmaals bedankt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! :)

Ik snap alleen niet dat je massieve staf hebt genomen. Ik zou zelf kokerbalkjes hebben gepakt denk ik.

In ieder geval een supergoed initiatief!

Succes :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee daarachter was voor een beter warmte afgifte over heel het frame, maar doordat ik de koeler nu op een 3mm strip moest monteren zal dat effect ook wel weg zijn. Ahja ik had het voorhanden liggen en het ziet er degelijk uit, toch? :P

 

Ben nog wel opzoek naar een nieuw ophang systeem voor de Led lamp. Ik werk nu met kettingen wat gewoon niet handig is en kabaal maakt. Ik zoek een makelijker systeem waarmee ik me lamp ook eenvoudig in hoogte kan stellen. ik heb daarvoor 4 punten op het frame om op te hangen. Iemand wat aan te raden?

 

Edit: Led's zijn besteld. Toch wel iets duurder dan ik eerst dacht maar vooruit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

mooi strak is niet lelijk

en ben benieuwd naar die cobs .

voor de omhoog /omlaag gebruik ik zelf easy rollers .

die moet je wel eerst wat afstellen en inhangen .

want in het begin kunnen het rare weerbarstige jojoos zijn .

 

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze via ali gekocht de leds? Ik had namelijk dezelfde fabricant als wietefras had gemaild voor een kostenopgave. Uiteindelijk niet besteld maar een week later kreeg ik al een mail in gebrekkig engels of ik nog interesse had en of ik een special offer wilde. Kan gewoon proberen af te dingen bij die lui ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feitelijk heb ik hetzelfde frame als jij maar van hout, een paar maten groter en er hangen vier zeshonderdwatters aan.

Mijn frame hangt aan vier lijnen die via negen katrolletjes aan de muur samenkomen en daar vastzitten, twee en twee, aan twee kikkers.

4705443.jpg

 

Dit filmpje gaat over cheape 100 watt leds:

Edited by Zwemvis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte update

helaas geen fancy foto's.. druk druk.

 

Dag 68 op 12/12.

 

Overzichtje,

 

gallery_45307_18684_2284098.jpg

 

Killingfields wil niet echt aandikken maar bouwt eerder torentjes. Wel echt vol met thc!

 

gallery_45307_18684_4102358.jpg

 

Wel veel activiteit halverwege de plant.

gallery_45307_18684_4805865.jpg

 

 

De Chocolate Cheese ziet er naar mijn mening een tikkeltje overvoed uit, maar verder om te smullen! :)

gallery_45307_18684_3864339.jpg

 

gallery_45307_18684_2094639.jpg

 

gallery_45307_18684_1792305.jpg

 

@Mac, Thanks! Ik heb ze even opgezocht, lijkt me wel handige dingen ja. Het gewicht van het armatuur zit ongeveer tegen de 2,5 kilo dus zal het wat makkelijker afstellen zijn lijk me.

 

@Bill, inderdaad via alibaba, niet om korting gevraagd.. Dus je stond echt op het punt om het te doen? wat hield je tegen? :P

 

@Zwemvis, volgens mij heb ik nog wel een katrol liggen, zal er eens naar kijken. Thanks voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat hasjtikke goed bij jou Sil, je planten staan er geweldig bij.

 

Je zou ook plastic ketting kunnen gebruiken, simpel en veel minder geluid dan metaal.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou kosten afweging en lichtspreiding. Als ik t in mn 60x60 tentje zou doen, zou ik bij moeten gaan verwarmen(moet nu ook al 's nachts). En in mn kastje is de lichtspreiding moeilijk, maar das eigenlijk een slecht excuus want die marshydro heeft nog een slechtere lichtverdeling.

 

Maar als het jouw ook goed afgaat, moet ik wel denk ik haha.

 

Edit:

En natuurlijk een dikke :tu, gaat goed!

Edited by billmurray
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog de tijd gevonden wat foto's met de camera te schieten.

 

Killingfields:

 

gallery_45307_18684_124905.jpg

 

gallery_45307_18684_700875.jpg

 

gallery_45307_18684_329438.jpg

 

gallery_45307_18684_1119268.jpg

 

Chocolate Cheese:

 

gallery_45307_18684_923894.jpg

 

gallery_45307_18684_258498.jpg

 

gallery_45307_18684_531928.jpg

 

gallery_45307_18684_357730.jpg

 

Hoogstwaarschijnlijk ga ik ze Zaterdag om halen. Ik lees wel eens over een uurtje minder licht, lagere temperaturen en minder water geven. Wat is nou de manier om ze naar het einde toe te werken?

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor :specool

Ik heb 2 verschillende pheno,s van de CC, een korte gedrongen en een met net zo'n opbouw als de jouwe :D

Staan nu net een week p 12/12.

 

Minder water doe ik nooit, dan vind ik ze moeilijker te knippen, de bladerenen zijn dan wat slapper.

Minder licht en kou zou meer thc aan maken, maar heb daar geen ervaring mee.

 

Succes met snoeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt heren!

 

Inmiddels dus al het hardware binnen om het armatuur af te maken.

 

gallery_45307_18684_1338537.jpg

 

En na even passen en meten hoe ik het ging monteren de COB leds geplaatst met een vers laagje Artic koel pasta.

 

gallery_45307_18684_705883.jpg

 

gallery_45307_18684_2005470.jpg

 

Nu eigenlijk nog enkel de boel bedraden en test draaien. Maar ik ben ook bezig met een nieuw schakel bord en ga over 2 weken op vakantie, dus dat kan nog even duren.

 

Verder de plantjes.. ja die staan er minder vrolijk bij

 

gallery_45307_18684_3616743.jpg

 

:P

 

Overzichtje voor het knippen

gallery_45307_18684_3738864.jpg

 

Topje Chocolate Cheese

 

gallery_45307_18684_100858.jpg

 

Nu het al een paar dagen te drogen hangt moet ik wel eerlijk zeggen dat ik toch niet helemaal tevreden ben met de opbrengst.. Helaas de killingfields is echt bijna alleen fluffy, de chocolate cheese ziet er dan wel goed uit... De weegschaal zal het gaan vertelen.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ! Misschien had de KF nog een weekje langer gemogen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat nou precies de reden van het hoog fluffy gehalte is durf ik niet te zeggen, maar ze was van af het begin al een aparte zeg maar :P

 

Na het foutje van mij met te vroeg beginnen te voeden heeft ze eigenlijk alleen maar foxtails aangemaakt.

denk dat een weekje langer niet het verschil zou uitmaken.

 

Mocht iemand nog een andere verklaring hebben ervoor dan hoor ik het graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eens gelezen dat een dosis N Sativa's foxtails doet aanmaken maar of dit hier het geval is ?

 

Je voedt met BAC Bloom toch. Deze heeft wel een vrij hoog aandeel N dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een week lang in mijn gemaakte droog rekje is het spul droog om verder kort te knippen en te wegen

 

gallery_45307_18684_358044.jpeg

 

Tijdens het knippen viel het me toch allemaal wat tegen kwam hoeveelheid, maar nu het eenmaal op de weegschaal ligt ben ik toch echt verbaasd over het resultaat.

 

De Fluffy killingfields:

 

gallery_45307_18684_337845.jpg

 

En de Chocolate Cheese

 

gallery_45307_18684_3356458.jpg

 

Bij mekaar dus een totaal van 83 gram!

Normaal betaalde ik in de shop vaak 10,- de gram voor me wietje.. Dit maakt me blij :D

 

83g ÷ 184w = 0.45 gram de watt. En dan hebben we het 'nog' steeds over spaarlampen die gezamenlijk ongeveer 12K aan Lumen in de rondte stralen.

 

Straks ga ik over naar 30K aan Lumen die gericht staan op de planten in plaats van 360°c.

 

Sannie's way en die blijven we nog even volgen.

 

Einde verslag.

Ciao

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die LED's zal je makkelijk 1 op 1 moeten kunnen halen. Dat is toch wat ik zie bij anderen.

 

Wat ga je onder de Cobs planten ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke oogst, volop spotgoedkope klassewiet te roken, heerlijk.

 

Volgende keer met 'echte' lampen wordt het nog een stuk leuker. :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...