Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silvia

Silvia's Kweekje: 1X Chocolate Cheese 1X Killingfields, 184W Cfl Sannie's Way

Recommended Posts

Heej allen, heb eindelijk weer wat om te laten zien.

 

Setup:

-Zelfbouw hok 52x50x140

-8x 23w spaarlamp Cool white en Warm white

-Zelfbouw reflectie kap

-2x 11l smartpot's

-Medium: Light grow mix van gs

-Sannie's starters kit

-Temperatuur en luchtvochtigheid meter (losse sensor)

- 2x 12v regelbare voeding

- 1x 10cm pc fan inlaat

- 2x 12cm pc fan afzuig

- 1x 8cm pc fan circulatie

- 300m3 koolstof filter

 

Foto uit vorig topic,

gallery_45307_18523_3734815.jpg

 

Na de teleurstelling van Shackzilla waarbij de 2 zaadjes niet zijn uitgekomen, nu dus 1x Chocolate cheese (sannie freebees) en 1x Killingfields waar een dikke week verschil in het ontkiemen zit.

 

Dit keer ga ik volledig op Sannie's way, dit is me de vorige keer zo goed bevallen! heb het gevoel dat er hier voor mij als amateur weinig fout kan gaan. En de Turbo Skunk die ook dus zo gekweekt is ECHT van een bijzondere klasse. 😍

 

Eindelijk kon ik weer aan de slag, de potten voorbereid, zaad erin en gaan!!...Dat dacht ik.

 

Dat ging voor de CC wel op:

gallery_45307_18684_684359.jpg

 

Maar de Killingfields wou zo graag dat ze haar strijd helm maar heeft opgehouden, dus heb ik haar maar een handje geholpen :P

gallery_45307_18684_2122182.jpg

 

Een weekje later, en het gaat goed met de CC!

gallery_45307_18684_2832246.jpg

 

Maaar,,, de killingfields blijkt ook nog een freak te zijn, zucht.

gallery_45307_18684_1334204.jpg

 

gallery_45307_18684_372265.jpg

 

Wat dagen later begon ze eindelijk bij te trekken. Ze heeft zichzelf wel getopt, maar de nieuwe scheuten zien er daarintegen weer gezond uit.

 

gallery_45307_18684_3140521.jpg

 

De CC gaat vrolijk door!

gallery_45307_18684_3483327.jpg

 

Meest recente foto's: De killingfields een beetje op gebonden om de 2 takken uit me kaar te trekken.

 

gallery_45307_18684_2752207.jpg

 

De CC is getopt, de nieuwe hoofd toppen zullen vanaf nu geknakt worden om de zij scheuten wat omhoog te laten komen

 

gallery_45307_18684_450128.jpg

 

Helaas gaat Scrog dit kweekje niet lukken puur om het feit dat ik nu eigenlijk al tijd tekort kom ivm met vakantie in april. we zullen zien hoe dat gaat aflopen..

 

Schuif gezellig aan zou ik zeggen!

 

ps: sorry voor de slechte foto's, maar ga hier nog niet voor met de camera stunten :P

 

Oh en, waar ik nu het meest moeite mee heb is toch weer de water giften. Ik heb zelf het idee dat ik eerder te weinig geef dan te veel. Ben wel van het dagelijks water geven,enja ik zou gewoon een tensio meter moeten kopen. Maar zouden jullie kunnen inschatten hoeveel er nu op dit moment ongeveer op dagelijkse basis erin moet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Silvia,

 

Ik gaf mijn planten dagelijks de hand water en altijd rond de 400 ml, Ik heb nooit last gehad van een overschot aan water.

Door aan de pot te voelden kon ik inschatten hoe droog ze stonden en meestal stak ik ook een vinger in de aarden.

Soms hadden de planten dorst en gingen de fan leaves een beetje slap hangen, dan wist ik dat ik ze water moest geven maar eigenlijk net iets te laat was.

Meestal gaf ik ze dan 600ml.

 

 

Ik ben trouwens ook maar een amateur, maar goed voor mij werkten het!

 

Succes met je kweek! ik volg :)

 

Groetjes!

 

ps. Ons groeimedium verschild ook wel, Ik had 13 liter potten, ik gebruik geen voeding en ik heb ook de aarde niet gemengd met perliet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel! ik zit nu inderdaad ook rond de 400ml dagelijks. 300 was toch net te weinig, elke keer bij het openen slap blad. En net wat je zegt ik hou het gewicht van de potten ook wel in de gaten.

Maar ben toch een beetje bang om de klassieke beginnersfout te maken :P

 

Oh hier nog wat foto's van de Turbo Skunk uit de vorige kweek.

 

gallery_45307_18523_5445293.jpg

 

gallery_45307_18684_2286913.jpg

 

gallery_45307_18684_682319.jpg

 

35 gram keiharde toppen. En echt eerlijk waar zo lekker wietje heb ik lang niet meer gehad. Woow wat word je hier stoned van! Enige nadeel is: de onvermijdelijke geur die er af komt, mijn God!! je kan die wiet niet ongemerkt op zak hebben. Echt iedereen kijkt je met opgeheven neus aan haha.

 

Maar helaas aan alles komt een eind :P Dit is het laaste topje die vanavond nog even gaan verdampen; )

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

KF 10-11 weken bloei. CC zal ook een week of 10 moeten bloeien gok ik ?

Over ruim 8 weken is het april. Als je op vakantie gaat zijn ze nog niet klaar dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CC zit inderdaad ook rond de 10 weken.

Vanaf nu heb ik nog 11 weken tot ik op vakantie ga. Plantjes staat sinds 16 januari op 12/12 waarbij ze beide nu ook witte haartjes tonen.

jaa het word spannend... :P

In het ergste geval word het te vroeg oogsten,of als ze er nog echt niet aan toe zijn moet ik moeders even lief aankijken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Silvia ik ga je volgen...

 

Ik zag je reactie op mij kweekverslag, maar zo als ik hier zie heb jij dus een mindere CFL lamp dan dat ik gebruik, ze zijn veel en veel kleiner dan die van mijn wat zijn het voor merk en maat? de mijne zijn Grootte( ca.): 17.2l x 5.8w cm( 6.7l 2.5w x inch)

 

Succes met de kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo Marokko,

 

Ik heb deze lampen alleen dan van Philips (gewoon bij gamma te verkrijgen):

https://www.conrad.n...uks-574750.html

 

Staat er bij jou op de doos ofzo nog hoeveel lummen ze geven?

nee dat staat er helaas niet op heb ze een email gestuurd ben benieuwd Silvieee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opbrengst had je nog van de vorige oogst 45 gram meende ik van de twee planten? en dat met CFL ben benieuwd hoe de opbrengst met mijn lampen gaat worden die zijn een paar slagen groter, toen ik ze binnen kreeg dacht ik ook wow wat een joekels.

 

We gaan het zien wat het word succes met de kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige kweek heeft mij totaal iets meer dan 65 gram opgeleverd.

 

Dag 19 12/12

 

Foto met lamp uit van 2 dagen geleden om de echte kleur van de plant te tonen, lamp aan levert altijd een vertekend beeld.

gallery_45307_18684_1374893.jpg

 

En van deze avond een overzichtje:

gallery_45307_18684_4608641.jpg

 

Chocolate Cheese;

gallery_45307_18684_3220807.jpg

 

gallery_45307_18684_3722237.jpg

 

Killingfields:

gallery_45307_18684_1172921.jpg

 

De KF lijkt iets te veel te krijgen terwijl ik haar nog maar 1x bloei voeding heb meegeven (1ml/1L) misschien heeft ze al iets te veel van de buffer tabs gekregen?

 

Buiten dat heb ik ook een blunder gemaakt.. Bij een knak sessie de stam half afgebroken, wel gelijkt wat tape om gedaan. Maar gelukkig ze geeft er niks om, groeit net zo hard door.

 

En het groeit hard! misschien wel iets harder dan ik zou willen haha, ben benieuwd hoelang ze nog door gaan.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi SIl,

 

Denk inderdaad dat je een beetje te veel buffer heb nu, probeer eens Enzym dat stabiliseert de ec waarde...

 

Ik zelf gebruik het van aptus en ben er erg tevreden mee, wil niet zeggen dat je een te veel binnen een dag hersteld maar mee geven aan elke voeding beurt zal je zeker minder problemen geven.

 

http://aptus-holland.com/nl/aptus-plant-care-producten/aptus-enzym/

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ook sanniekit

hier je antwoord

je bent te vroeg gaan voeden

vandaar verbrande bladpunten

gewoon ff alleen watergeven

tot je kan gaan bijvoeden

 

ik begin meestal in week 3 zichtbare bloei bij te voeden

en geef ze in me micro setup meestal 7/8 dagen 18/6

dan duurt het meestal 14 dagen voor ze beginne met bloeien

 

ik gebruik alleen lightmix

symbioses buffertablets

eerste 3 weken elke week 1 x bacto

daarna de rest van de kweek 1 x per 2 weken bacto

in de bloei een beetje bac bloei ( het ligt er aan wat ze kunnen hebben dat verschilt per strain)

mijn aarde bevat genoeg voeding om de eerste 5/6 weken door te komen

 

belangrijk is om naar je blad te kijken

de kleur en de bladpunten

die laten je als eerste zien dat je te veel of te weinig voeding geeft

 

 

grafiek-eng.jpg

Edited by chucha
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chucha, ik denk inderdaad dat ik gewoon te vroeg ben begonnen met voeding geven. Thanks voor het advies!

De bedoeling van deze kweek is om me aan het Sannie's starters kitje te houden.

 

Dag 25 12/12

 

En het groeit gewoon door...

gallery_45307_18684_4142847.jpg

 

KF heeft nog steeds last van overvoeding, dus ze blijft nog even op alleen water.

gallery_45307_18684_4085455.jpg

 

CC gaat lekker naar mijn mening :)

gallery_45307_18684_1365507.jpg

 

Links de KF, Rechts de CC

gallery_45307_18684_758503.jpg

 

Ciao!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_28849_11267_12875.jpg

Deze dame is al flink gegroeid zie ik ;)

Edited by Zwemvis
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha Zwemvis prachtig!

 

Ondanks al het knakken en buigen had ik haar misschien toch nog wel eens moeten toppen want ze groeit de CC voorbij, de pot staat al bijna op de grond.. dan maar de CC omhoog

 

Pittig dametje :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeten te vermelden

die verbrande bladpunten blijven zo

gewoon goed naar het blad blijven kijken

gaat lekker zo te zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!:

 

Week 6 12/12

Dag 42 dus.

 

Temperaturen:

dag 26-27

Nacht 20-21

 

Het gaat naar mijn mening nog steeds goed. Wel zijn ze echt de lucht in geschoten, de killingfields is vanaf de pot gemeten 75 cm, vanaf daar is ze geknakt anders had ze de meter wel gehaald..

 

gallery_45307_18684_1948556.jpg

 

Killingfields (Roze/paarse pheno) :

 

gallery_45307_18684_721311.jpg

 

gallery_45307_18684_1881339.jpg

 

Chocolate cheese:

 

gallery_45307_18684_1638481.jpg

 

gallery_45307_18684_4526235.jpg

 

gallery_45307_18684_687686.jpg

 

Sommige bladeren in de top van de Chocolate Cheese hangen stijl naar beneden en in het algemeen ziet ze er wat slapjes uit. Beide planten zijn echt lekker donker groen en hebben nog geen geel blad. Heeft ze dan last van te natte voeten?

 

Beiden krijgen gemiddeld 500ml water per dag in een 12l smartpot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker en ze zien er inderdaad mooi groen uit. Gewoon doorgaan zo.

Wat die hangende bladeren betreft: geen idee of het aan te veel water kan liggen. Als je de pot eens optilt en die is loeizwaar is het misschien te nat en kun je een keer wateren overslaan.

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Dag 51 sinds 12/12, dus ongeveer nog 4 weken te gaan. Nog steeds alles groen, nog geen geel blad te zien. Beiden krijgen rond de 6-700 ml per dag.

 

Overzichtje (paar dagen terug)

 

gallery_45307_18684_631834.jpg

 

Chocolate Cheese: Ze ruikt echt naar kauwgom ballen!

 

gallery_45307_18684_323669.jpg

 

gallery_45307_18684_171945.jpg

 

Killingfields:

 

gallery_45307_18684_925612.jpg

 

gallery_45307_18684_747252.jpg

 

gallery_45307_18684_153648.jpg

 

Dan een tijdje terug via 'internet' een partij wiet gekocht waarvan het in eerste instantie wel oké leek, bleek er later allemaal heel fijn synthetisch draad in te zitten... Niet rookwaar dus. Dus even slikken en toen begonnen met verwerken tot (als ik het zo mag noemen) Ice o lator.

 

Eerste poging ben ik na het drogen gaan kneden tot een balletje, wat niet helemaal gaat omdat het niet aan mekaar plakt. maar oké, het resultaat is een ZEER sterk goedje!

 

gallery_45307_18684_193580.jpg

 

2de poging wou ik het in poeder vorm hebben zoals ik het 'vroeger' wel eens kocht. Dit is volgens mij prima gelukt, oké er zit nog wat plant materiaal in. Maar Dammm wat is dit heftig spul...

 

gallery_45307_18684_473360.jpg

 

gallery_45307_18684_528743.jpg

 

Maar ik dwaal af..

Ik draai me nog een mixje met Santa en het blokje Ice, Tot morgen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keurig allemaal hoor :)

Planten zien er ook erg happy uit. Ik ben vooral benieuwd naar die CC, die heb ik ook net neergezet.

KF is sowieso een toppert!

 

Veel succes, ik spiek af en toe eens mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Je hebt mijn favoriete roze KF feno te pakken. In de eerste foto van het verslag waar je zegt dat de planten 1 week oud zijn, waren ze echt maar 1 week oud op dat moment? Die CC is groot!

 

Ziet er goed uit! Je hebt mijn favoriete roze KF feno te pakken. In de eerste foto van het verslag waar je zegt dat de planten 1 week oud zijn, waren ze echt maar 1 week oud op dat moment? Die CC is groot!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...