Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Het is alweer een tijdje geleden....

 

De potten met bio/organisch gegroeide kruiden waren al een aardig tijdje leeg dus het werd de hoogste tijd om deze eens aan te vullen. Na dit rondje wordt het tentje voorlopig weer opgeruimd en gaan we lekker buiten spelen met ander soortige planten.

 

 

Genetica

6 x Selene

 

gallery_1295_3853_675413.jpg

 

gallery_20993_17375_2666602.jpg

 

gallery_20993_7287_2162601.jpg

 

gallery_20993_7287_834407.jpg

 

 

Set up

Dr120 tent

Gavita 600/750 DE

Variac

550m3 box

460m3 filter

3 60L kuipen

50% potgrond

25% cocopeat

25% wormencompost

30 buffertabs

Mycho

Bacto

 

Dames hebben 4 weken voorgroei gehad onder 72 watt TL en staan nu 5 dagen in het tentje. Vandaag hebben ze hun eerste bondage beurt gehad. Morgen wordt de klok naar 12/12 geschakeld.

 

gallery_20993_7287_1252267.jpg

 

gallery_20993_7287_1305081.jpg

 

 

 

Gr,

 

 

 

Worm

  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, die Selene is echt prachtig en je hebt haar super opgekweekt. Ik volg!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig worm, hier ga ik lekker voor zitten :popcorn:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom heren!

 

:wave:

 

Niet echt veel spannends te melden, het groeit langzaam dicht. Laat de planten nog een dag of 2 groeien om daarna de grootse strekkers richting de open plekken te dirigeren. Om de dag gaat er ongeveer 5L kraanwater per kuip in dus echt zuipen doen de dames nog niet.

 

Het bio/organisch kweken is wel weer eens wat anders dan dat meten en afstellen. Spulletjes in de modder, om de dag paar liter kraanwater pompen en klaar is Wurmpie :D .

 

 

Een foto dag 2 12/12

 

gallery_20993_7287_193523.jpg

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worm op de organische toer, klinkt ook logischer want zoveel wormen zitten er niet in de mapito! :D

 

Het ziet er mooi uit veel succes gewenst!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@budweiser

 

Ben erg benieuwd wat de scrog mij gaat op leveren. Tis dik 5 jaar geleden dat ik voor het laatst de scrog methode heb gebruikt. Ben meer een kerstboompjes kweker :D .

 

Selene 3,5 wk 12/12

gallery_1295_3853_342249.jpg

 

@klaver

Wees welkom!

 

@diaglo

Als er wormen in je pito zouden zitten is dat niet best :D .

 

Bio/organisch is en blijft voor mij de makkelijkste manier om te kweken in een klein tentje/hokje, grotere hokjes/oppervlakte hydro all the way.

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 7 12/12 750W

 

Het net begint aardig vol te komen alleen had aan de rechter voorkant wel iets meer mogen zitten. Ze groeien nog ongeveer 1,5 week voordat ze echt beginnen te bloeien dus de lege ruimte zal tegen die tijd wel gevuld zijn. Echt binden doe ik niet meer, de grootste schieters worden geplet en geknakt. Ik weet wel waarom ik ooit van de scrog ben afgestapt.... Mijn postuur leent zich er niet echt voor om voorover gebogen achterin de tent takjes vast te knopen :D .

 

Het armatuur staat op 750W ingesteld want 825W was iets teveel van het goede. Met het armatuur op 750W kan ik de temperatuur op een mooie 28-29C houden met licht aan. Harder afzuigen doe ik liever niet ivm met geluid, hier draait de fan over het algemeen maar op 1 stand met licht aan en licht uit.

 

Zag dat de planten een aantal tripsen op bezoek hebben. Spuiten doe ik zowieso niet dus bestel volgende week wat biologische beestjes om het probleem binnen de perken te houden.

 

Om de dag wordt er ongeveer 7L kraanwater per kuip de tent ingepompt. Nog geen bloeivoeding of andere spulletjes meegegeven. Volgende waterbeurt krijgen ze wat bacto mee en that´s it voorlopig, misschien in week 4 en 5 een drupje bloeivoeding.

 

Pica´s

 

gallery_20993_7287_1668490.jpg

 

gallery_20993_7287_2160747.jpg

 

gallery_20993_7287_1101596.jpg

 

gallery_20993_7287_1612589.jpg

 

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er prachtig mooi uit Worm, kerngezonde planten.

Bio/organisch is en blijft voor mij de makkelijkste manier om te kweken in een klein tentje/hokje, grotere hokjes/oppervlakte hydro all the way.

Kan ik me wat bij voorstellen, hoewel mijn prille begin op hydro goed gaat, is het wel veel gesleep met water op mijn huidige locatie. Dat ik dit tevoren niet wist is misschien maar goed. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi bij Worm!

Succes weer deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi egaal veld man en mooi groen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diaglo

 

Thanks maat!

 

:lol: al doende leert men. Maar gauw een vat bij je hokkie maken hoef je alleen elke waterbeurt een emmertje te sjouwen ;) .

 

@bosrand

 

Thanx!

 

 

@miami

 

Yep ze hebben het redelijk naar hun zin, op de tripsen en de iets te koude nachten na. Echt egaal is het niet er zitten aardige schieters bij die zo nu en dan een nek massage krijgen. De gemiddelde hoogte is ongeveer 20-25 cm. Ik had gehoopt dat ze rond de 30 cm boven het gaas uitgingen komen maar ben bang dat het een cm of 40-50 wordt. Mocht ik nog een keer gaan scroggen dan laat ik ze wat minder lang voorgroeien of doe een plantje minder in de tent.

 

Paar pica´s dag 9 12/12 750W

 

gallery_20993_7287_750212.jpg

 

gallery_20993_7287_976634.jpg

 

gallery_20993_7287_288086.jpg

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt mijn voorbeeld scrog for sure, ziet er goed uit worm.

Ik wil zelf ook eens gaan scroggen maar het komt er nog niet van.

Hoe hoog hangt dat gaas boven de pot rand?

De volg knop is bij mij geactiveerd

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grass Hopper

 

Thanx!

 

Het gaas hangt ongeveer 25-30 cm boven de kuipen. Lager kan niet omdat het water geven dan een haast onmogelijke opgaaf is.

 

 

@Misterx

 

De planten hebben ongeveer 4 weken 24/24 gehad onder 72watt TL, daarna hebben ze nog 5 dagen 18/6 in de tent gehad.

 

Ik werk nu met stekken van een plant die ik al aardig wat keren heb gegrowd in verschillende set ups dus ken haar van haver tot gort en weet ongeveer hoe zij zich zal zetten. Met zaadplanten is het zowieso moeilijk te beoordelen wat je krijgt. Er zullen altijd pheno verschillen zijn en heb je dus kans op grote sprietige planten, kleinere struikjes en alles wat er tussen zit. Als de helft van het gaas/net gevuld is met scheutjes is het een mooie tijd om te schakelen naar 12/12, je hebt dan genoeg ruimte om de eventuele schieters te binden en als last resort nog te knaken/buigen.

 

Gr,

 

worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prachtig mooi uit, Worm en voorgroeien onder tl-licht is ook nog een zeer economisch verantwoord! :D

 

Wat slepen met water betreft ga ik ook op een slab proberen te kweken die ik naast mijn testkweek op Rfx-1 zet en met de hand zal bewateren. Ik heb zo de indruk dat steenwol slabs veel praktischer zijn als Rfx-1 op mijn locatie en minder gedoe i.v.m. het inwateren straks onder 4 lampen en daarom wil ik het z.s.m. testen. Verder is de benadering nagenoeg hetzelfde dunkt mij.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorgroeien doe ik altijd onder TL ook de moedertjes staan eronder en het is inderdaad economisch verantwoord :D .

 

Je moet doen wat je niet laten kunt dilago ;)

 

 

Kleine update

 

De dames gaan aardig hard de lucht in, ongeveer 2 cm per dag. De planten zullen na het weekend de grootste groeispurt achter de rug hebben en zich dan bezig gaan houden met het aanmaken van mooie paarsige bloemen. Stinken doen ze in elk geval al behoorlijk.

 

De planten zijn wel iets groener dan gekweekt op pito, komt vooral door het hoge N gehalte van de buffertabletten en wormencompost. Er is vandaag per kuip 7L kraanwater met een snufje bacto gewaterd.

 

 

Een update is geen update zonder een paar plaatjes...

 

Dag 11 12/12 750W

 

gallery_20993_18701_644062.jpg

 

gallery_20993_18701_1023880.jpg

 

gallery_20993_18701_301172.jpg

 

gallery_20993_18701_156672.jpg

 

gallery_20993_18701_1125850.jpg

 

 

Gr,

 

 

Worm

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, zeker qua kleur.

Ik hoop voor je dat 't niet veel hoger meer gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een prachtig egaal veldje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...