Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Flying Dutchman

Spint vermijden

Recommended Posts

Heb bij de laatste oogst veel last gehad van spint. Vroeg me af hoe die klootzakken eigenlijk in

 

mijn kweekkast zijn geraakt? Hoe kan ik voorkomen dat ze ooit nog in mijn kast geraken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is denk ik nooit helemaal te voorkomen. Maar voor dat je gaat beginnen met de kweek de ruimte heel goed ontsmetten en schoonmaken. Vanaf de eerste weken alles heeeeel goed controleren, ook temperatuur en lv. Als je ze dan weer ziet een goed bestrijdingsmiddel gebruiken zoals Masai van Bayer. Niet vlak voor de oogst gebruiken!

 

Over spint valt op dit forum veel te lezen.....dus! tssjek id ouuuwt dude

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint zal voornamelijk in je hok komen doordat je stekken al spint (eitjes) bevatten wanneer je ze aanschaft. Spint wordt dus voornamelijk overgedragen via levendplantmateriaal. Met zaailingen heb je dat probleem niet.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou dan bij het inpoten de stekken lichtjes kunnen besproeien/onderdompelen met masai? of wachten tot ze aangeslagen zijn en minder kwetsbaar voor bestrijdingsmiddelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou toch moeten lukken denk ik (geen ervaring mee). Of anders wacht je ff tot ze zijn aangeslagen.

Maar hoe eerder des te beter .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de growshop of het tuincentrum.

Overigens zal het onderdompelen van je stekken in een Masai-mengsel niet meteen alle spint doden. Na een paar dagen moet je weer sproeien om de dan uitgekomen eitjes uit te roeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elk tuincentrum heeft het inderdaad. Volgens de verpakking doodt masai ook de eitjes. Maar een nieuwe behandeling na een aantal dagen kan zeker geen kwaad. Ik heb nooit meer één enkel spintje gezien na 2 behandelingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik heb sinds een paar dagen myn eerste kweek 50 plantjes, en ik zie nu ook kleine zwarte beestjes neem aan dat het spint is, moet ik dus gewoon masai halen en ze besproeien? tips graag by voorbaat dank greets Barron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze prikken je plant letterlijk lek om bij de sappen in de bladeren te kunnen. hier leven ze van .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net een heel stuk gelezen dus morgen vlug masai halen, maar kan het verder geen kwaad de steks staan er pas3 dagen in,maar ik zal wel moeten denk ik,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@barron: je hebt al spint: lees dus DIT topic.

(en het topic waar je nu in zit gaat over het vermijden van spint :| )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spuit altijd 2x achter elkaar met 3 dagen tussen de 2 spuitbeurten. Hiervoor

gebruik ik Neem van celaflor, dit is btw hetzelfde als masaï. Hierna zie ik nooit

meer een spinnetje lopen :) Om je hok vantevoren goed te ontsmetten gooi

ik altijd dettol (vééél) met groene zeep in m'n sopje.....killed alles :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...