Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Moederplanten Bewaren

Recommended Posts

Ha liefhebbers,

 

hoe bewaren jullie je moeders? Op aarde, RFX of iets anders? En waarom dat specifieke medium?

 

Wat geven jullie daarbij aan voeding en andere dingetjes om ze mooi groen te houden?

 

Hoeveel watt op hoeveel oppervlakte? Welke potten? Ik wil alles van je weten :D

 

Groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Hou t simpel bruine.. zelf vind aarde fijn maar kan me voorstellen als je op een ander substraat kweekt je dat gewoon gebruikt omdat t voor handen is.

Verder gewoon hetgeen geven wat je ook voor je andere planten gebruikt voor de groei

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou t simpel bruine.. zelf vind aarde fijn maar kan me voorstellen als je op een ander substraat kweekt je dat gewoon gebruikt omdat t voor handen is.

Verder gewoon hetgeen geven wat je ook voor je andere planten gebruikt voor de groei

 

Ik geef nooit iets in de groei :P groei fase is een hele nieuwe wereld voor me :D

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeders op mapito gaan beetje raar.... cocos zou ik ale helemaal niet doen.... dus aarde.

als het gaat om wit soort 11 liter pot , amnees gaat ook kei goed in kleinere potjes

 

licht hangt er vanaf hoeveel en hoe snel je je stekken wilt als je veel wilt 400watt op 50cm

als je ze gewoon wilt bewaren dan zo min mogelijk licht evt TL en hele grote potten zodat ze niet snel uitdrogen

 

als je je keus hebt gemaakt laat dan weten dan laat ik je vooral weten wat je niet moet doen

Edited by NOA

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet op coco's ??

 

vind ik maar beetje dom ;)

 

ik zelf heb al men moeders op coco's staan :)

 

wel zit er een biotab in , en niet die van sannie !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde, lekker makkelijk bio voedden en voor die paar stekken die ik nodig heb meer dan zat.

Klein potje ook (3ltr) en onder 110W in een DP90.

 

Ging het er echt om, 11/18ltr potten en dan onder HPS/MH 400W :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

vind ik maar beetje dom ;)

 

Ik vind het dom om iemand die het nog niet zo goed snapt op cocos te laten kweken helemaal als het om moeders gaat die misschien wel

een jaar mee moeten. En fout is zo gemaakt en er is niet zo veel buffer als op aarde en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Bruine,

 

Ik zet ze op mijn eigen(opgewaardeerde) aarde/coco mix,met een biologische mest die drie maanden werkt.

 

10-6-6 +3 Mg0

N P K

 

Gewoon een beetje op het oppervlak meegeven,lekker groen.

Ik gebruik een T-neon lampje van 2x 75 watt met 9000Kelvin lampjes voor een lekker compacte groei.

 

Nooit een centje pijn.

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan rijst de volgende vraag:

 

Hoeveel planten kan ik ideaal plaatsen op 120 bij 90 met een 600 watt erboven? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt er toch helemaal vanaf hoeveel stekken je nodig hebt en van hoeveel soortjes je een moederplant wilt houden?

 

600W kan je elke week met gemak ruim 200 stekken trekken (aanloop niet meegerekend),

heel veel werk cannabis planten op 18/6 houden met veel licht :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor moeders adviseer ik een hoge kleurtemperatuur(9000 Kelvin) dan blijven ze compacter.

En ook de stekken zullen meer stoffen(o.a. bladgroen) opslaan in de bladeren waardoor je beter aanslaande/groeiende stekken krijgt.

 

Met T-neon op 9500 K houd ik ze mooi compact indien nodig,en op HPS bloei ik alleen de stekken af.

 

Die grote aardebak van jou zou je wel met stekken van 2 moedertjes afkunnen Bruine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben een aardehater maar mijn mami's staan toch echt op aarde

 

heerlijk op gevoel een doppie canna terra bij je gietwater doen

meten/afzuren niet nodig

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze pagina bevat de tekst die op die andere ontbreekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze pagina had ik wel gezien, maar daar wordt vooral gesproken over 'de hele cyclus' en 'gedeeltelijk te bemesten'.

 

Maar ik was zo benieuwd wat Sannie had geschreven specifiek over moederplanten.

Welke potgrootte bijvoorbeeld en hoeveel tabs er dan in, en ook wanneer je er dan weer een nieuwe tab in zou moeten stoppen.

En wat je er verder nog bij zou moeten gebruiken en wanneer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Running linkte niet naar Sannies way moederplanten houden maar naar de tabs ;)

 

Je kan beter bio mineraal of vol mineraal je moeders houden.

Dan kan je snel dat doen waardoor stekken succesvol wordt ipv afwachten of het vrijmaken uit en verkruimelen nieuwe tab en deze langzaam inwateren je ook bij de 3e ronde stekken trekken van de plant nog aardige stekken geeft op het moment dat jij stekken wilt trekken.

 

Sannie geeft in sommige van zijn nieuwe soortjes selectie topics een kijkje in de mamma keuken (tot bepaalde hoogte)

Welk topic kan ik je zo niet zeggen maar ik zag wel eens wat voorbij komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voed mn moeders organisch, daar hou ik het langste mee vol. Zonder afzuren gewoon op kraanwater.

 

Het verschilt per soort/pheno wat ze willen eten en wat ze nodig hebben, ook de levensduur is erg verschillend hoe lang je ze goed kunt houden in bijv een 9x9 potje. Mn stekken PP is al meer dan 1,5 jaar oud in een palmpot van 1,5 liter, gewoon onder t-neon.

Maar de meeste van mijn moeders zijn ongeveer een jaar oud of meer. Hebben ze lekker veel weerstand en kunnen ze tegen een stootje.

 

Gr Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit ook een beetje te googlen op blumat en de tensiometer.

Steeds zie ik terugkomen dat je voor een meer betrouwbaar gebruik van de tensiometer, de potgrootte eigenlijk minimaal 10 liter zou moeten zijn.

Nu zijn die topic al een paar jaartjes oud.

Is er ondertussen iets in de Tensiometer veranderd waardoor dit niet meer nodig is?

Zijn de ervaringen ondertussen anders, zodat blijkt dat gebruik met een 3 liter pot ook goed werkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er is wel iets veranderd aan de tensio,

Maar of het werkt op een 3 liter pot, kan/durf ik niet te zeggen.

Ik werk met 20 liter potten aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...