Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rob8558

Afval

Recommended Posts

Ik vroeg mij af wat jullie met het knipafval en evt. het gebruikte medium doen (als dit vervangen wordt)....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sure wietkop....als je 1 a 2 plantjes hebt mischien...

 

 

@ts.. wees creatief maar pleur niet vanalles in de natuur wat er niet hoort aub..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan hoeveel het is.

bij kleine hoeveelheden gewoon op een composthoopje in de tuin, of ingraven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik hoog er de berms van de plaatselijke fietspaden mee op .

stop de grond en /of coco en aanhangende hydrokorrels in een lidltas zo n stevige hergebruiker .

en ga als het donker is ff een stukkie fietsen .

als ik op een gegeven moment op de juiste plaats ben en ik voel me onbespied en zie geen fietslampies of herderhond met ledverlichting begin ik de tas al fietsend steeds schuiner naast me te houden en strooi het uit over een meter of 1 a / 2 honderd in de berm .

ik geef de organische stoffen terug aan moeder aarde .

gewoon ouwerwetse riezeikeling .

 

http://www.youtube.com/watch?v=nyP2AkN4df0

 

ggm :likken:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeste afval gewoon in de container ermee, beetje tegelijk zodat t niet opvalt.

Desnoods in een doos of zak.

Zeker knipafval, anders weet de halve wijk gelijk wat je uitspookt als ze er langs lopen.

Alle grond pluk ik netjes de stekpluggen uit en dan vind ik daar weer een bestemming voor.

Wees creatief!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik woon hier zelf bij een natuurgebiedje en als ik zie hoeveel mensen daar wietafval dumpen.

Op zich zijn de organische materialen geen probleem maar als je ziet hoeveel mensen het gewoon in afvalzakken laten zitten...

daar baal ik weleens van.

Knipafval gaf ik vroeger aan een vriend die er nog olie van maakte en anders gewoon netjes dumpen.

ik heb na een vroegere kweekperiode echter weleens geprobeerd mijn koolstoffilter bij het grofvuil te brengen maar dat namen ze niet aan.

Kon hem uiteindelijk kwijt aan een ijzerboer. Want ook koolstoffilters vind je bij ons achter in de sloten van het bos...

Aarde gooi ik meestal in de tuin erbij, het verzakt hier toch jaarlijks :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorheen kon je filter terug naar de growshop weet niet of dat nu nog kan

Anders gewoon openmaken leegkloppen koolstof in een vuilniszak in de kliko filter bij de oudijzer boer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koolstoffilters ff open schroeven, de koolstof in een zak in de container, het ijzer in de oudijzerbak en klaar...

 

Dumpen in de natuur van plastic en ander niet organisch afval is imo ook not done!

Aarde en knipafval okee mits zodanig gedaan dat er geen sporen meer van te zien zijn na een tijdje.

 

Bij mijn oude growshop stond idd een container voor het afval van de kwekers in de hoek, maar die is weg.... gesloten door de gemeente.

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites
. Bij mijn oude growshop stond idd een container voor het afval van de kwekers in de hoek, maar die is weg.... gesloten door de gemeente.

 

Rare gemeente dan als ze containers afsluiten. Dan weet je zeker dat er mensen gaan dumpen in de natuur.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol bigmart... criminele activiteiten gedoogen anders krijg je meer criminaliteit...

 

K begrijp je redenatie maar voor ons hoeft t geen probleem te zijn..

 

Ze gaan ook geen afval containers neerzetten voor pillendraaiers.. lullig toch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas hier in het park ook regelmatig troep aan de kant van de weg, ik gooi alles gewoon netjes in de tuin, scheelt weer in compost

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon in zakken doen en naar het stort brengen 1 euro per huisvuil zak boeieeee waarom moeilijk en de natuur vervuilen als het ook veel makkelijker kan sommige mensen zijn echt te triest te gierig en te para voor worden om het buiten ergens te dumpen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is het gewoon gratis jack... maar zodra ze vermuliet zien ben je zowiezo t haasje.. en ja dat zien ze ook als je t in zakken stort milieu plein hangen meer camera s als bij de bank.

Stekken pluggen,zwart wit folie,geperforeerde buizen met flensen(filter) overmaatse slangen (sonodeck) etc zijn allemaal rode vlaggen voor die gasten..

 

Heb zelf ooit nog eens voor van gansewinkel gewerkt wat een mensen daar zeg.. die zijn nog serieuzer bezig als bij t waarde transport

 

Dus k begrijp het "gedump" wel maar zoals al eerder gemeld hoeft t geen probleem te zijn

Iedereen hier heeft een tuin waar de bloemen het ieder jaar goed doen. Kannetjes voeding e.d die kun je smelten filter uitkloppen en metaal inleveren of in een openbare afval bak.

Bulpen in de glas bak en eventueel kan je ook een hoop kwijt in de algeme kleding containers e.d

 

Dat laatste is ook niet echt de bedoeling ik weet t maar ik zie t liever daar eruit gesorteerd worden als in t bos

 

Wees creatief en vorzichtig het zou je gebeuren dat je op je afval word gepakt..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleidingbak is zo fijn lol

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...