Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Het DWC verhaal zal hier niet meer worden dan een emmer, dat lijkt me logisch gezien mijn probleem met water slepen. En wellicht wordt de volgende run weer een op aarde want het is een testkweek en op deze locatie is veel water simpelweg een probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de eerste ronde 0.41 gram de watt met temperaturen van constant 38 graden :(

Mijn 2e ronde was 0.81 gram de watt :D

 

 

Ben benieuwd hoe je het ga dien dilago! Succes kerel!

Ik ben nou voor het eerst op Cocos gegaan dus ben ook benieuwd hoe dit gaat verlopen b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel! Vooralsnog gaat het prima met de planten, alleen dat je zoveel met water moet slepen wist ik van tevoren niet, want dat is op mijn locatie vrij problematisch. Derhalve weet ik niet of ik hier wel groter op hydro kan kweken puur uit praktisch oogpunt na deze kweek.

 

Ook jij veel succes gewenst, Dries_grower!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn camera ging nog even aan dus heb ik van de gelegenheid gebruik genomen om nog even wat kiekjes te maken.

 

De stekken op de startblokken hebben de eerste nacht onder hps licht overleefd.

 

gallery_6495_18670_12590.jpg

 

En de planten op rfx-1 gaan uitstekend.

 

gallery_6495_18670_50227.jpg

 

gallery_6495_18670_101080.jpg

 

Verder heb ik nu drie moeders kaal gestekt, twee in in de kliko gedumpt en de derde is simpelweg te mooi om weg te doen. Nog drie te gaan.

 

Dat was 'm weer voor nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

Mbt die slabs grow van AG: als je zo te werk wilt gaan hebbie wel wat hydro ervaring in de achterzak :innocent:

AG weet hoe die kweekt en is niet zomaar op slabs begonnen omdat het 'handig' was :withstupid:

 

Je Rfx grow gelijk stellen aan een slab grow gaat je nog leuk bekomen, het lijkt hetzelfde maar is het net niet.

Zelfde geld voor DWC, helemaal op een emmer is het nogal wat werk en je kunt niet zomaar dezelfde voeding geven dan..

 

[...]

 

@Sativied

kleine slabs?

grote slabs van 1mtr in stukken gesneden en plastic geducktaped :icecream:

Ik gebruik dezelfde voeding voor dwc, coco, perliet, steenwol en uit luiheid soms in aarde/perliet.

 

Alsof die AG zo'n geweldig resultaat heeft behaald en die de geldige redenen om slabs te halen bepaald. Hps fotos verbergen het nog een beetje maar dat ziet er niet uit tegen het einde. Wat eigenlijk nog niet het einde was. Maar omdat hij ze volgens jou niet heeft gekozen omdat ze handig zijn, betekent dat dat voor een ander ook niet een reden kan zijn om ze te halen.... mooi stukje Zwolse logica weer. Ik heb persoonlijk niet zo veel moeite om zelf te bepalen wat ik handig vind.

 

Jij mag het verschil tussen rfx en steenwol groot en ingewikkeld vinden, in de praktijk is er duidelijk weinig verschil tussen die twee en vele andere al eenvoudige manieren van kweken. Nogmaals, het is geen rocketscience. Niet verzuipen en niet overvoeden en niet aan onzin doen.

 

Ja ik had natuurlijk ook gezien dat de slabs kleiner gemaakt zijn... Wat dacht je, daar heb ik 'm lol

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

AG en A-5 zijn haze masters!

 

Zij kweken op slabs omdat vroegah niks anders voor handen was...

 

Wil jou planten na 14 weken 12/12 eens zien. Die staan er dan natuurlijk sativied bij :D .

 

Die zwolle opmerkingen van jou doen mij vermoeden dat je uit pauper koekwaus demtah komt :P :lol: .

 

 

Gr,

 

 

Worm

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sativied

Natuurlijk was ik erop uit om jouw een loer te draaien, ik zat echt op een kans te wachten hoor :wave:

Deze opmerking getuigt dus precies van hoe jij in elkaar steekt.

Ik ga ook helemaal niet meer op je in vanaf nu, wat een zeikwijf ben je :shutup:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe staan mijn planten er bij op rfx-1? Ik hoor graag dat ik te veel hooi op mijn vork neem maar nog liever dat ik de vork weet te hanteren. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan best goed he na het van boven f inwateren?

Vraag me wel af hoe je het oerwoud wat eraan zit te komen gaat handlen want het staat best vol en gaat nog flink groeien allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat er omheen staat zijn moeders, die worden opgeruimd en de planten in de kleine potjes weet ik eigenlijk niet wat ik mee aan zal vangen. Misschien toch nog maar drie zakken rfx-1 kopen en nog vijf potten vullen zodat ik op 12 in totaal kom.

 

En inderdaad, water geven doe ik steeds van boven. Dat werkt prima. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit wel wat spint op volgens mij. Ga later nog wel even sproeien maar kan nu nog niet i.v.m. mijn bloeiende planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecht jullie vete maar uit via pm, want daar is mijn topic niet voor bedoeld.

 

De acht stekken op de steenwol startblokken onder tl gaan nog niet zo lekker maar ze geven de moed (nog) niet op. Ik heb een klein laagje voedingswater (pH 5.5 en ec 1.6) onderin de bak gedaan. Helaas zijn de foto's niet van al te beste kwaliteit en een nieuwe camera zit er voorlopig nog niet in.

 

gallery_6495_18670_15710.jpg

 

gallery_6495_18670_42527.jpg

Een steenwol blokje in een startblok steken voelt als de puzzel compleet maken.

 

gallery_6495_18670_27314.jpg

 

gallery_6495_18670_8757.jpg

Een halve centimeter voedingswater voorkomt uitdroging.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft het wel zin om water met voeding aan te maken?

Ik deed met stekken maken gwn kraanwater zonder afzuren en ze wortelde bijna allemaal binnen 7 dagen.

Al nieuws over de stekken onder hps?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit die stekken op die startblokken maar is ec 1.6 niet wat aan de hoge kant voor die kleintjes?

'n beetje startvoeding meegeven zou ik ook doen maar dan +-ec 1.0

Edited by Grass-hopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze stekken hebben al wortels en dan kan een ec van 2.0 zelfs op rfx-1 maar omdat de ec van steenwol wat hoger is volgens mij heb ik 1.6 gedaan. Daar worden de stekken mooi donkergroen van en strekken niet te veel. Dat is althans mijn reden voor de hoge ec, nu moet de praktijk het nog uitwijzen maar vooralsnog gaat het prima. Precies hetzelfde idee als op mapito. :)

 

Nog geen nieuws Dries_grower over de stekken onder hps, behalve dat ze er prima bij staan en het licht kunnen verdragen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na enig wikken en wegen heb ik toch maar besloten eerst niet meer planten op rfx-1 te zetten dan de zeven die er reeds op 18literpotten staan, welke straks vergezeld zullen worden door de tien stekken die nu nog onder tl staan op startblokken. De stekken in de kleine potjes mapito zal ik maar in de kliko dumpen omdat ik er verder niks mee kan.

 

gallery_6495_18670_66079.jpg

 

gallery_6495_18670_73616.jpg

 

gallery_6495_18670_72423.jpg

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het gaat maar door bij dilago

Die stekken zien er goed uit en vooral die laatste foto vind ik wel appart met die andere stek vaag op de achtergrond

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat soort effecten kan je maken met een macro lens en dat is momenteel de enige lens die ik bij mijn nieuwe camera heb. Om een foto van het geheel te maken niet de meest handige lens en derhalve zal ik nog eens om een andere voor erbij moeten zien.

 

Als ik een paar meter naar achteren loop gaat het nog net. De planten op de rfx-1 gaan erg lekker, vandaag of morgen gaat de klok om.

 

gallery_6495_18670_88035.jpg

 

gallery_6495_18670_53211.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op naar de volgende 4100!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes staan er mooi bij man.

 

Op naar struiken en vette bloemen.

 

:showoff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, dat is absoluut de bedoeling! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat we niet het geheel kunnen zien idd. Kunnen erg hard gaan op rfx. Weet niet hoeveel hoogte je hebt. Maar deze gaan sowieso over de meter als je nu schakelt. Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2.20 hoogte en zodra ik de klok op 12/12 zet verplaats ik de moeders en planten in kleine potten die nu het zicht nog wat belemmeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...