Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik snap je nu wel, maar al die dingetjes die fout gingen bij je liggen meer aan het niet gebruiken van de voor jou meest geschikte materialen en/of niet juist gebruiken.

 

@Dilago, vergeet niet je startblokken met een paar schuin ingestoken sateprikkers vlak en vast op je slabs te zetten, geef vanaf de achterste naar de voorste plant water met je gieter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon?

Ik heb passende materialen en ik gebruik ze echt wel zoals het mot, druppelaars hebben tig nadelen en ik kreeg er flink mee te maken.

Ik mis trouwens dat je adviseert om dan ook een cleaner mee te geven zodat de boel echt schoon blijft, we hebben niet allemaal de luxe kraantje open en val maar :search:

Met een pomp in je druppel systeem om het water door de drippers te krijgen wordt het echt wel wat anders, oa opwarming in vat en sneller koeken omdat er wat water in de spaghetti tubes blijft staan na druppelen :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 voor boefje.

Ik heb voorheen ferro voeding gebruikt wat soms verstoppingen veroorzaakte.

Om dat te voorkomen heb ik ata clean aangeschaft maar nu gebruik ik plagron hydro voeding die veel beter oplost en ik denk dat de fles ata clean nu overbodig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik heb twee slabs en tien startblokken aangeschaft. De gewortelde stekken staan nu in de startblokken onder tl die ik heb ingewaterd met pH 5.4 en ec 1.6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

Nooit last gehad van al die dingetjes die bij jou fout gingen en zonder cleaner, misschien doe ik dan wel iets fout.

 

Nou, ik heb twee slabs en tien startblokken aangeschaft. De gewortelde stekken staan nu in de startblokken onder tl die ik heb ingewaterd met pH 5.4 en ec 1.6.

Ben benieuwd hoe het je vergaat hiermee. :specool

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het inwateren is stukken minder gedoe als Rfx-1 en was zomaar klaar, dus vooralsnog 1-0 voor de steenwol. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met slabs (drain to waste) heb je tijdens je kweek 100x meer drain dan rfx

 

en als je naar behoefte wilt wateren dan zou ik maar alvast een slaapzak en een koffiezetapparaat naar je locatie brengen, gezien de geringe waterbuffer. of informeren bij een uitzendbureau of ze iemand voor deze nederige klus kunnen leveren

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja zo'n vaart zal het niet lopen dunkt mij maar we zullen zien. Vandaar ook een kleine test. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je gaat nu naast de rfx ook op slabs kweke....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt in dezelfde ruimte. Ik heb nog wat stekken en slabs zijn erg goedkoop in de aanschaf dus waarom niet? De stekken weggooien kan altijd nog.

 

Aan het eind van deze kweek bepaal ik aan de hand van mijn ervaringen waar ik op verder ga.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

met slabs (drain to waste) heb je tijdens je kweek 100x meer drain dan rfx

 

en als je naar behoefte wilt wateren dan zou ik maar alvast een slaapzak en een koffiezetapparaat naar je locatie brengen, gezien de geringe waterbuffer. of informeren bij een uitzendbureau of ze iemand voor deze nederige klus kunnen leveren

 

En gratis CO2

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je naar behoefte wilt wateren dan zou ik maar alvast een slaapzak en een koffiezetapparaat naar je locatie brengen, gezien de geringe waterbuffer. of informeren bij een uitzendbureau of ze iemand voor deze nederige klus kunnen leveren

Lees dit verslag maar eens, misschien motiveert het jou ook om eens op slabs te kweken en water te geven met het handje. Wat een druppelaar kan kan jij beter! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuch...

 

Dan heb je het wel ff over een kweker die al planten had toen de meeste hier op WF in zijn luier rond kroop... En daarbij die gasten hebben genetica waar je u tegen zegt..

 

Waarom zoveel op je hals halen? Als ik jou was zou ik eerst het 1 (rfx/pito) onder de knie krijgen voordat ik aan iets anders (slabs) begin.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, hij is lekker bezig zo.

Mineraal op aarde, een half bio project op aarde, cocos en rfx...

 

Ik heb ook van die buien gehad dat ik met 12 dingen tegelijk bezig was.

Nu doe ik ff rustig aan, ff andere dingen aan mijn hoofd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuch...

 

Dan heb je het wel ff over een kweker die al planten had toen de meeste hier op WF in zijn luier rond kroop... En daarbij die gasten hebben genetica waar je u tegen zegt..

 

Waarom je zoveel op je hals halen? Als ik jou was zou ik eerst het 1 (rfx/pito) onder de knie krijgen voordat ik aan iets anders (slabs) begint.

 

Gr,

 

Worm

Ja natuurlijk, ik haal de info bij de besten want waar anders? Als een dergelijke kweker met de hand bewatert dan weet ik me in goed gezelschap. :D

 

En hoeveel moeite is het om een paar liter extra voedingswater aan te maken? De planten op Rfx-1 en steenwol slabs krijgen hetzelfde dieet, ik hoef er niet een apart voeding voor te maken en ik heb de stekken. Dus wat mij betreft win-win.

 

Ach, hij is lekker bezig zo.

Mineraal op aarde, een half bio project op aarde, cocos en rfx...

Nee, ik ben bezig met een bio kweek op aarde en een hydro testkweek op rfx-1 en nu dus ook slabs. Maar als het niet gewaardeerd wordt dat ik dergelijke experimenten deel zal ik er verder geen melding van maken. Geen probleem! :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij je experimenten wilt laten zien dan is het forum de juiste plaats. Waardeer het zeker dat jij jou experimenten laat zien maar je moet jezelf niet teveel op de hals halen. Voorkomt teleurstellingen ;)

 

Ik bedoelde het meer in de zin van maak jezelf eerst het ene meester voordat je aan iets anders begint. Dat zal de resultaten op den duur van pas komen.. Verschillende methode gebruiken is meer kans op fouten en dramatische resultaten. De ec/ph in een slab loopt bijvoorbeeld sneller op dan in je pot met pito. Hoe ga jij je voedingswater dan afstellen? Je slab heeft elke dag een scheut met water nodig en je pito om de dag.... Unt so weiter..

 

Teveel variabele en stoners gaan niet samen. (spreek uit ervaring :lol: )

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees dit verslag maar eens, misschien motiveert het jou ook om eens op slabs te kweken en water te geven met het handje. Wat een druppelaar kan kan jij beter! :D

 

ken dat verslag en ook daar zie ik golfplaten voor z'n drain.

 

en natuurlijk waarderen we jouw experimenten ten zeerste, maar ook wij willen een keertje zien dat onze favoriete bio-geitenwollensokken-hobbykweker minimaal die halve kilo per lamp pakt :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij je experimenten wilt laten zien dan is het forum de juiste plaats. Waardeer het zeker dat jij jou experimenten laat zien maar je moet jezelf niet teveel op de hals halen. Voorkomt teleurstellingen ;)

Het wordt gewaardeerd dat je me geen teleurstelling gunt!

Ik bedoelde het meer in de zin van maak jezelf eerst het ene meester voordat je aan iets anders begint. Dat zal de resultaten op den duur van pas komen.. Verschillende methode gebruiken is meer kans op fouten en dramatische resultaten. De ec/ph in een slab loopt bijvoorbeeld sneller op dan in je pot met pito. Hoe ga jij je voedingswater dan afstellen? Je slab heeft elke dag een scheut met water nodig en je pito om de dag.... Unt so weiter..

 

Teveel variabele en stoners gaan niet samen. (spreek uit ervaring :lol: )

Het inwateren van rfx-1 op deze locatie is vrij problematisch en had ik dat tevoren geweten had ik eerst steenwol slabs getest en misschien hier wel nooit op mapito gekweekt. Aangezien de benadering in principe hetzelfde is leek het me het proberen waard en zo gezegd zo gedaan. :)

 

Lees dit verslag maar eens, misschien motiveert het jou ook om eens op slabs te kweken en water te geven met het handje. Wat een druppelaar kan kan jij beter! :D

 

ken dat verslag en ook daar zie ik golfplaten voor z'n drain.

 

en natuurlijk waarderen we jouw experimenten ten zeerste, maar ook wij willen een keertje zien dat onze favoriete bio-geitenwollensokken-hobbykweker minimaal die halve kilo per lamp pakt :likken:

Tja, in dat geval zou ik zeggen dat mijn kansen spreiden alleen maar die kans vergroot. ;)

 

Overigens zijn de planten aardig gegroeid.

 

gallery_6495_18670_43078.jpg

 

Wat nou teveel hooi op mijn vork, ik doe dit op mijn sportsokken! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het nou ingewikkelde materie was zou ik ook zeggen neem niet te veel hooi op je vork, maar het is maar wiet kweken. Zo groot is het verschil niet tussen mediums. Niet verzuipen en niet overvoeden en ze groeien en bloeien zichzelf. Ik verwacht nog steeds een lucht pomp en stenen.

 

Die kleine slabs lijken me erg handig... zal daar binnenkort ook eens een paar van halen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook een beetje mijn insteek Sativied, de mediums lijken op elkaar en de planten krijgen dezelfde voeding. Die paar planten op steenwol slabs erbij is in mijn optiek geen groter verschil als nog vijf planten erbij in 18literpotten op mapito. Wat inwateren betreft werkt steenwol stukken makkelijker en dat is op mijn locatie een grote plus.

 

Het DWC project komt er ook zeker, ik zit nog even te denken of het op een jerrycan wordt of een emmer.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet is idd onkruid, het groeit altijd wel

 

maar de ene kweker pakt 800 gram per m2 (schenkie bijv)

de andere kweker pakt 290gr per m2 (rodja's eerste kweek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste kweek was rond de 300m2 en op aarde was mijn hoogste score 0,55gr de watt. Dus, na twee jaar tijd voor wat nieuws. :)

 

Het verschil tussen een ervaren kweker en een beginner is vele malen groter dan tussen steenwol en rfx-1.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

300 m2 dat is een flinke plantage voor een eerste keer :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rodja

bijveld amateurvereniging, hekje eromheen, panda folie ertegenaan, en partytenten erin, generatortje erbij en gaan met die banaan :jump:

@dilago

Mbt die slabs grow van AG: als je zo te werk wilt gaan hebbie wel wat hydro ervaring in de achterzak :innocent:

AG weet hoe die kweekt en is niet zomaar op slabs begonnen omdat het 'handig' was :withstupid:

 

Je Rfx grow gelijk stellen aan een slab grow gaat je nog leuk bekomen, het lijkt hetzelfde maar is het net niet.

Zelfde geld voor DWC, helemaal op een emmer is het nogal wat werk en je kunt niet zomaar dezelfde voeding geven dan..

 

Waarom je voor full hydro gaat op een lokatie waar water aandragen/afvoeren best wel problematisch is snap ik niet.

Ik zou juist dan voor misschien wel LED of iets in die geest gaan in combi met aarde om dat allemaal te tackelen want met hydro (helemaal rfx, slabs en DWC) heb je te maken met enorme hoeveelheden water en het is merendeels run to waste wil je volle controle hebben :search:

 

@Sativied

kleine slabs?

grote slabs van 1mtr in stukken gesneden en plastic geducktaped :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...