Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik moest nog naar mijn spot en heb de klok op 12/12 gezet en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt wat foto's van het geheel te maken. Dit lukt nog wel aardig op de normale stand van de camera.

 

gallery_6495_18670_152942.jpg

 

gallery_6495_18670_32839.jpg

 

gallery_6495_18670_149446.jpg

 

gallery_6495_18670_91319.jpg

 

gallery_6495_18670_126942.jpg

 

De testkweek op slabs wordt voorlopig even op de lange baan geschoven, de stekken in startblokken zullen de anderen vergezellen onder tl-licht en afhankelijk van hoe ze het doen zie ik wel weder.

Edited by dilago
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed hier zo te zien.

 

Check je wel zo nu en dan even de stroomtoestand?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonet heb ik ze allemaal geknakt en de klok nog even terug op 18/6 gezet om ze te laten herstellen. Bij twee ging het ietsje hardhandig, ik hoop dat ik de steel niet heb afgebroken. Ik zit er nog steeds sterk aan te denken om toch nog maar een doos rfx-1 te halen morgen en nog vijf 18literpotten erbij te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens het 1 en ander afgebroken bij knakken maar heb dat weer aan elkaar gezet met plakband en het zat binnen een paar dagen weer vast :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat geval vermoed ik dat het bij mijn planten ook wel goedkomt want de takken zitten er i.i.g. nog aan. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed dilago, denk maar aan de moordpoging bij mijn plantje.

Die staat er nu onderhand 't beste bij.

En anders even intapen met plakband wat dries zegt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kogel is door de kerk, ik ga nog maar een doos rfx-1 halen en zet er vanavond nog vijf planten bij in 18literpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rfx-1 is pas morgen leverbaar dus staat de klok tot die tijd op 18/6. Ondertussen zijn de geknakte stekken hersteld en mooi de breedte ingegaan. Alleen de plant rechtsonder had ik niet goed geknakt en nog even een knak gegeven. Ook de plant waar ik over in zat is hersteld en mooi de breedte ingegaan.

 

gallery_6495_18670_73884.jpg

Twee dagen geleden.

 

gallery_6495_18670_46816.jpg

Dit is 'm nu.

 

Ten laatste bespeur ik bij enkele planten wat rode stengels, dit komt mogelijk omdat het Shackzilla's zijn of omdat een ec van 1.3 net te laag is. Het leek mij dat ik eerst de ec verhoog naar 1.4 en als dan nog de stelen rood blijven beginnen met de drain te meten. En als ik de drain wel besluit te meten, meet ik dan het water wat er uit loopt bij het gieten of moet ik een stukje rfx-1 uitknijpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rfx-1 voor de extra potten moest nog besteld worden en zodoende wordt het twee dagen later. En een beetje schakelangst! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoppa! weer 'n stempel op 'n fenomeen gedrukt.

Maar niet getreurd, ook daar zijn heus wel weer pilletjes voor ;)

Edited by Grass-hopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima maar ik heb er liever een rokertje voor. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf btw ook last van rode steeltjes. Ik denk dat het komt omdat de ph in het medium nog niet laag genoeg is. Mijn drain meet 6,6.

Door die iets te hoge ph is de N minder goed opneembaar.

 

Komt vanzelf goed. gewoon 5.5 blijven insturen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was ook mijn idee en na twee weken bloei mag de pH naar 5.7 meende ik gelezen te hebben. En welke ec geef jij 1.3 of 1.4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn drain was 1.7, mijn lv is ook continu erg laag dus er verdampt veel water uit het medium, ec blijft achter.

Plantjes glimmen dus ik start met 1.2 de komende week.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mapito master eskobar

 

 

Rode strepen en rode stelen kunnen ook best van groeispurt zijn.

De plant gaat zo snel op hydro mediums en cocos dat ze dat wel altijd hebben.

Dat verdwijnt na een paar weken bloei.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zijn we dus beide goed bezig! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rode stelen zijn stress, hoe je het ook wend of keert. Onder ideale omstandigheden krijg je ze niet. In de groei loopt de PH wat hoger op. Soms gebeurd het als je met water hebt gespoeld en de vlokken verzadigd zijn met kraanwater, teveel licht ineens of gif spuiten op(zwakke) stekken ineens, kan een oorzaak zijn, lagelv ect.

 

Maar je hoeft je er niet druk om te maken nee, meestal komt het wel goed. Als ik zie dat ze stressen wacht ik wat langer met schakelen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet een van die mogelijke oorzaken is op mijn situatie van toepassing, kan het ook komen door te koude nachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wachten met schakelen is een optie, maar ze groeien elke dag onverstoord door dus daar ga ik spijt van krijgen straks in week 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het ook komen door te koude nachten?

 

Ja

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wijt die rode steeltjes bij stekken in de startfase op hydro aan fosfor-gebrek. In het begin zijn ze erg druk met wortels maken en daar is, als ik me niet vergis, veel fosfor bij nodig.

 

UIteraard zijn er meerdere oorzaken, hierboven al genoemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij gebruikt toch ook Peters? Moet je eens kijken naar power p. Mooi voor eerste week en week3/4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...