Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ja oké, ik nader het ook zo dicht mogelijk met het meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of misschien toch DWC. Die methode van kweken spreekt me namelijk ook wel aan, de planten staan constant in een bak met water zodat je ze nooit kan verzuipen of verdrogen.

 

Als je pomp uitvalt en je niet zoveel water in de bak als buffer hebt kan het een dag later gedaan zijn hoor op een 10ltr emmer :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke vorm van kweken heeft wel zijn nadelen, maar systemen waarbij je de plant niet of nauwelijks kan verzuipen spreken mij het meeste aan. :)

 

Op korte termijn zal ik eens een probeersel doen in het klein op DWC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf wil ooit nog eens een aeroponisch systeem testen, ik heb begrepen dat dat de beste resultaten geeft. En je werkt zonder substraat, ook handig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aquaponic bedoel je denk ik, is met vissen toch? Lijkt me ook ideaal, maar ja, moet je wel de ruimte voor hebben en een stevige vloer. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aeroponics.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit van gehoord.

 

Even opgezocht, ziet er idd mooi uit. Toch lijkt aquaponic me mooier. Natuurlijke kringloop, nagenoeg geen afval en je hebt nog verse vis ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol GeekFreak, toevallig houd ik niet van vis maar anders zeker ideaal. :)

 

@ Twiet, ja zonder substraat werken spreekt me ook wel aan en dan het liefst zo basic mogelijk. Ik wil geen ingewikkelde systemen die kapot kunnen gaan. Ik zit te denken aan kweken op emmers met een deksel en daar gewoon een bruissteen in, water met Canna recylce voeding, de plant er op en gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DWC in losse emmers is tricky. Dan beter RDWC (Recirculating DWC), waarbij je een vat hebt waarvan de inhoud door alle emmers word gecirculeered, en dus een plek hebt voor water, voeding en ph level aanpassen, en chillen... Desnoods met bevroren flessen water, die je dus niet in een emmer met wortelmassa kan stoppen.

 

Kan overigens prima, emmer met deksel en bruissteen, maar verre van ideaal en als je wortel problemen krijgt ben je meteen klaar met hydroponics. Mediumloos moet je direct goed dan anders is de lol er heel snel af.

 

Aeroponics is voor in de woestijn en in de ruimte, om water en voeding te besparen. Meer onderhoud dan dwc of nft. Leuk als je er juist veel tijd in wil steken, maar meer wiet kweek je er niet mee. Sowieso zijn die systemen met goedkope lage druk sprayers helemaal geen aeroponic systemen.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een recirculerend systeem lijkt me niet ideaal voor mij, dan eerst maar even verder met de rfx-1.

 

Ik heb de lamp pas sinds eergisteren op 60cm van de planten in de 18literpotten hangen, wellicht dat de groei daardoor wat op zich laat wachten. Verder gaat het wel goed met de stekken, ze hebben gister weer water gehad.

 

gallery_6495_18670_69198.jpg

 

gallery_6495_18670_55874.jpg

 

gallery_6495_18670_77495.jpg

 

gallery_6495_18670_64222.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou sowieso beginnen met 1 emmer of een opbergboxje onder TL. Of google eens op bubble cloner. Is voor een paar tientjes te maken, en is zeer geschikt voor stekken snel te wortelen. Nuttige en risicoloze manier om al vast te wennen aan mediumloos kweken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laaste keer dat ik je vroeg hoelang ze op 18/6 stonden is 7 dagen geleden toen stonden ze al 3 dagen op 18/6 zei je dus je zit nu op 10 dagen 18/6 ongeveer het kan aan mij liggen maar volgens mij staan ze gewoon stil of heb ik iets gemist :rolleyes2: zo niet doe je toch weer ergens wat fout, want op grond zullen ze bij mij zeker 4 keer zo groot zijn, zie ook behoorlijk wat stres in de stekjes ik hoop dat het allemaal goed komt dilago het is je gegund :tu

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou sowieso beginnen met 1 emmer of een opbergboxje onder TL. Of google eens op bubble cloner. Is voor een paar tientjes te maken, en is zeer geschikt voor stekken snel te wortelen. Nuttige en risicoloze manier om al vast te wennen aan mediumloos kweken.

Ja dat lijkt me wel leuk om eens te testen. :)

 

Had jij er niet een op een watervat te staan zag ik in je topic?

de laaste keer dat ik je vroeg hoelang ze op 18/6 stonden is 7 dagen geleden toen stonden ze al 3 dagen op 18/6 zei je dus je zit nu op 10 dagen 18/6 ongeveer het kan aan mij liggen maar volgens mij staan ze gewoon stil of heb ik iets gemist :rolleyes2: zo niet doe je toch weer ergens wat fout, want op grond zullen ze bij mij zeker 4 keer zo groot zijn, zie ook behoorlijk wat stres in de stekjes ik hoop dat het allemaal goed komt dilago het is je gegund :tu

Wat ik fout heb gedaan (niet weer fout want dit is de eerste) is dat ik de lamp te lang wat te hoog heb gehad. Ook waren de planten nog niet allemaal even ver geworteld. En aangezien jij en ik er op hopen dat het goedkomt dan moet dat zeker slagen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook een paar onder tl-licht te staan waar de lampen wel meteen dicht op zaten en die zijn al groter.

 

gallery_6495_18670_80193.jpg

 

gallery_6495_18670_38861.jpg

 

Dus Jack White, geef de hoop nog niet op! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft niks te maken dat het licht te hoog hangt ik heb ze eerste twee weken altijd 1.20 m van me gewas af pas na die twee weken ga ik het afbouwen, juist als je ze te laag hangt kreeg ik altijd problemen, die onder het tl staan zien er wel een stuk beter uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn ze nu echt 10dgn onder HPS?

Euh.. die hadden 3x zo groot moeten zijn of in ieder geval veel meer uitgroei.

 

Kleur vindt ik ook niet lekker, lijkt wel alsof je tigerstripes in het het blad aan het kweken bent bij sommigen.

Stekkies zijn nog niet zo groot, wortelstelsel dus ook niet en mogelijk dien je vaker rond de plug te bewortelen om het uitwortelen te bevorderen?

Weet niet, ben geen rfx man maar ik dat is 1vd dingen die ik me zou kunnen bedenken, dat je een droge zone in je pot hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het met lostchild eens staan veel te droog en ze zien er niet uit, als je het te moeilijk vind om de waterhuishouding onder de knie te krijgen bij het kweken waarom koop je niet gewoon een paar Tensio meters zet ze terug op grond en leer hoeveel ze drinken kan haas niet fout gaan met die meters, nu ben je wanhopig overgestapt op rfx omdat je denkt zo het water geven onder controle te krijgen allemaal leuk geprobeerd maar hier schiet je natuurlijk niks mee op he, je bent een echte doorzetter dilago met alle respect ,maar leer eerst eens op grond kweken met desnoods hulpmiddelen voordat je allemaal dingen uit de kast gaat halen waar je het je zelf alleen maar moeilijker mee maakt. ik zie je praten over hydrosystemen enz enz theoretisch allemaal leuk maar praktisch krijg je toch vaker een hele andere kijk erop, de een heeft er meer aanleg en gevoel voor dan de ander daarom geef ik je deze tip nog maals leer eerst onder aan de ladder te beginnen voor dat je te hoog uit de kast gaat grijpen! succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een paar dagen water geven vlak naast de plantjes op de startblokkies. Tot de wortels onderin de pot zitten, je ziet vanzelf wanneer ze echt beginnen te groeien en dan kun je overschakelen op van onderen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een paar dagen water geven vlak naast de plantjes op de startblokkies. Tot de wortels onderin de pot zitten, je ziet vanzelf wanneer ze echt beginnen te groeien en dan kun je overschakelen op van onderen.

dan moeten ze wel groeien he Twiet Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites
daarom geef ik je deze tip nog maals leer eerst onder aan de ladder te beginnen voor dat je te hoog uit de kast gaat grijpen! succes :tu

Lol, ik zal ze er vanmiddag uittrekken.

 

ik ben het met lostchild eens staan veel te droog en ze zien er niet uit

Ik heb al veel bullshit gelezen van je en dit schaar ik er ook onder. De potten druipen van het water mafkees.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige mensen willen niks nieuws proberen omdat ze zeggen dat het oude beter is, laten we zeggen dat ik niet bij die mensen hoor. Het voor mij werkende recept had ik twee jaar geleden al, gezonde planten tot het einde op 18literpotten. Maar, het is voor mij hobby en geen broodwinning gelukkig dus kan ik ook eens wat anders proberen. Nu weer terug on topic.

 

Ik zit er aan te denken om de mindere stekken te vervangen met de mooie die nu onder tl staan. Die planten doen het verder prima en zijn al wat groter. Ook heb ik nog een paar in kleine potjes onder hps staan die het ook wel goed doen. Deze kan ik verpotten naar de 18liters waar ik dan de mindere uithaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeilijk mee om te gaan met commentaar he dilago , deze reacties vind ik heel sportief en volwassen van je :tu en idd beter haal je ze eruit en zet je die onder tl staan onder hps die hebben teminste potentie, en dat komt niet omdat de lampen er dichter op zitten daar heb je namelijk tl licht boven hangen die moet je juist dicht op het gewas hangen anders hebben ze nauwelijks geen werking en tl is ook heel wat anders hps hoe kun je in godsnaam dit met elkaar vergelijken??

 

Sommige mensen willen niks nieuws proberen omdat ze zeggen dat het oude beter is, laten we zeggen dat ik niet bij die mensen hoor. Het voor mij werkende recept had ik twee jaar geleden al, gezonde planten tot het einde op 18literpotten. Maar, het is voor mij hobby en geen broodwinning gelukkig dus kan ik ook eens wat anders proberen. Nu weer terug on topic.

 

Ik zit er aan te denken om de mindere stekken te vervangen met de mooie die nu onder tl staan. Die planten doen het verder prima en zijn al wat groter. Ook heb ik nog een paar in kleine potjes onder hps staan die het ook wel goed doen. Deze kan ik verpotten naar de 18liters waar ik dan de mindere uithaal

je praat als of je al jaren ervaring heb, waarom zou je iets nieuws proberen als je het waar je mee begonnen bent niet eens onder controlle hebt?? en als je dingen online gooit moet je ook tegen commentaar kunnen zo als mensen zo als ik die graag doen. anders moet je foto's hier niet online gooien als je alleen positieve reacties wil! Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik praat niet alsof ik jaren ervaring heb, ik verwijs slechts naar mijn kweekjes van twee jaar terug waar de planten geen tekorten hadden tot het einde toe, maar daar hoor ik je niet over. Maar goed, ik zit niet op alle commentaar te wachten inderdaad, zoals adviezen om iets af te breken voordat ik goed en wel begonnen ben.

 

Nu weer on topic.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus ik moet eerst even verslagen van jou gaan door nemen van 2 jaar gelden om dan pas commentaar te kunnen geven op je kweek verslag?? jij kunt het mooi vertellen :lol: maar goed on topic, :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach jack laat die jongen toch, ik zag het eerst ook zo, maar toen bedankt ik mezelf dat ik ook zwaar op m;n bek was gegaan toen ik net over ging op cocos.

van vallen leer je meer, dan wanneer alles 'goed' gaat....

 

mijn advies naar jou dilago, gewoon kijken deze ronde en goed onthouden. volgende ronde over na gaan denken wat je kan verbeteren en zoveel mogelijk mapito/rfx verslagen lezen.

 

wil je het simpel houden kijk dan naar die verslagen van supernoob. enige wat hij doet is vloeden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...