Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hobby grower

Led Start

Recommended Posts

zit met een vraag over led en wil graag 10 ledlampen gaan kopen budget € 6000,00 maar welke zouden jullie adviseren die zich al heeft bewezen in de praktijk snap dat er voor en tegenstanders zijn van led maar dat is de vraag niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 6000,00 hing ik lekker 20-25x dimlux 400v 600w met fatsoenlijke kappen en lampen op.

Of 120x600w low-budgetset Hps...:D

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van mening dat dit soort topics, die duidelijk blijk geven van geen persoonlijk gebruik hier niet thuishoren.

Ik heb steeds schrik dat dit meer aanleiding kan geven om vanuit politie standpunt : "We zullen is borstel door dat forum halen".

 

Zitten de kleine gebruikers, die wel enkel voor hun eigen kweken, ook ineens mee onder de loep. :thumbsdown:

Het grijze cannabis wereldje toch.... :whistle:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@anon... grootste kweekje wat op het moment hier te volgen is heeft maar iets van 10 kw aan lampen hangen hoor, echte zware criminelen hebben we hier dus niet.

Als je niet tegen grote getallen kunt blijf dan lekker in de microkweek-sectie rondhangen... maar die zijn inweze net zo strafbaar als de mannen met 10kw boven hun plantjes.

(Strafmaat zal wel wat minder zijn bij ontdekking)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anon5710

 

Dit forum is voor iedereen dus voor zowel kleine als grote tuinders .

 

Wel vraag ik mij altijd af als er sprake is van veel lampen en veel planten hoe deze mensen aan hun stroom komen .

Hebben zij zonnepanelen , betalen zij gewoon de energienota of wordt er afgetapt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het neigt inderdaad wel naar "lid van criminele organisatie" als je mensen met dat soort volumes informatie gaat verstrekken over hoe te kweken.

 

Ik zie dat soort kweken overigens wel graag, maar ik snap ook wel dat het wellicht ongewenste aandacht uit de blauwe hoek trekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 duuzend euris voor 10 lampies is erg veel geld voor weinig eigenlijk. Waarom wil je aan de LED?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Hobbyman, je gaat toch niet echt gelijk 10 van die dingen kopen. Zou toch eff een testje doen met 1 lamp om te kijken hoe en wat.. Kan je verder helaas niet helpen met je vraag. Maar als je googled vind je best goede algemene info over leds en de stand van zaken tot nu toe en wat het beste is in het algemeen.

 

offtopic

@Anon: Over grote aantallen en wat wel niet mag dan zou je es voor de gein wat oudere topics moeten opzoeken. Dit forum bestaat al een tijdje dus het valt allemaal wel mee met die bezem en de politie... Zolang mensen veillig werken zal het mij een worst wezen hoeveel lampen zij ophangen. Ik heb overigens liever een ledboer naast me wonen met 10 lampen dan een hpsboer met 10 lampen... Zelf heb ik geen lamp, ben van het buiten spelen...

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap jullie punt wel maar gaat om totale kosten plaatje sommige kopen een opticlmate van weet ik veel euro met dimlux enz. Maar wil gewoon led om dat de toekomst is misschien nu nog te vroeg daar om geïntreseerd in de resultaten van mensen die er mee werken en als het al de moeite waard is.

 

En als er een merk is dat er boven uit steekt dan hoor ik het graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet zelf wilt bouwen is er eigenlijk nog weinig echt goeds te koop voor prijzen die de good old HPS van de troon stoten.

Beter houd je van die 6 rooitjes nog ff het grootste deel in je zak tot dat wel zo is, ik verwacht dat de eerste echte betaalbare (commercieel interessante) HPS killers er dit of hooguit volgend jaar wel zijn.

 

Ik heb ook zitten twijfelen, maar heb toch gekozen om voor Dimluxen te gaan.

Tegen de tijd dat ik die ga vervangen zal er wel meer kant en klaar te koop wezen.

(Ik gebruik mijn spullen meestal max 2 jaar ofzo, daarna gaat alles er toch uit in het kader van vernieuwing/upgrade)

 

Bij 123 in Alkmaar zijn ze vrij overtuigd van chiplight armaturen, en als ik hun 3 meter hoge tomatenoerwoud in de winkel zo zie doet dat ding zn werk wel goed... maar of dat al een serieuze concurrent is voor HPS doe ik geen uitspraken over, ik heb zo'n ding nog niet boven "onze" plantjes zien hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan om volgende maand een Kind Led K5 1000 te kopen omdat ik echt wil weten wat die kan en hoe de toekomst eruit kan zien.

Ik heb geen verwachtingen maar ik wil het gewoon echt eens weten. Ok ja, over 10 jaar zal er vast wel iets beters en nieuws zijn maar dat betekent niet dat we al eens mogen spelen en testen, zeker zal ik er een verslagje van opmaken hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nieuw hier en zou me er misschien beter niet tegenaan kunnen bemoeien, maar echt, verdiep je er nou eerst eens in voordat je zoveel geld gaat uitgeven.

 

Op basis van dikwijls valse informatie en zgn 'growreports' van mensen die overduidelijk gesponsord zijn door de fabrikanten van die lampen zou ik geen geld gaan uitgeven en zeker niet zoveel.

 

Er is zo vreselijk veel TROEP op de markt als het om LED verlichting gaat, dat wil je gewoon niet weten. Nou ja, eigenlijk wil je dat juist wél weten en daarom moet je jezelf dus goed inlezen.

 

TS, voor kant en klare lampen zou ik eens gaan kijken bij todogrowled of spectradesignlab. Zitten allebei in de EU dus geen gezeik met invoeren en zij gebruiken tenminste de juiste LED's. China spul moet je gewoon sowiezo ver bij vandaan blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook weer een beetje te snel getrokken conclusie geekfreak. Ja China heeft een heleboel slecht gefabriceerde electronica, maar als je de moeite neemt om te zoeken is er ook gewoon kwaliteit te vinden. Alleen in de eu wordt de prijs gewoon twee keer over de kop gegooid.

Edited by billmurray
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om precies te zijn de "juiste" LEDs die zij gebruiken zijn geproduceerd in china. De CXB3070 of een variant.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb al wel 40 verschillende LED lampen in mijn handen gehad. sommige getest. van het 1e model met maar 2 kleuren en 0.5 LED chips, tot De COB modellen.

 

Mijn conclusie, veel LED lampen van nu met 5 Watt LED chips, werken goed. opbrengsten zijn reëel, als je naar het opgenomen vermogen kijkt. en verslaat zonder enige twijfel HPS.

 

600 watt HPS verbruikt bijna 700 watt aan stroom, hang nu voor 700 watt opgenomen vermogen, LED lampen op Full band, met 5 Watt chips >> LED power zal aangegeven worden door de fabrikant van ongeveer 1500 watt<< B.v. MARS Hydro. Goedkoop, maar acceptabele score, Of KIND, voor de rijke onder ons (ook gewoon 5 watt LED chips de K5 serie dan) en je zal zien, het werkt opbrengst verhogend.

 

Met 3 watt chips lukt het ook, maar daar moet je meer moeite voor doen, om goed te kunnen scoren..

 

 

Mvg...

 

En je opbrengst is hoger

 

En ja... er zijn een hoop LED lampen merken die hun te beschijnen oppervlakte iets wat overdrijven, of de vergelijking trekken naar wel 1000 watt HPS.

 

Vergeet dat.. Kijk naar het opgenomen vermogen, dan heb je een reëel beeld.. AL verstoppen sommige merken het werkelijk opgenomen vermogen. of liegen hier over. (voorbeelden mag ik niet noemen) Een goede winkel zal je helpen om een keuze te maken..

 

 

Mvg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om precies te zijn de "juiste" LEDs die zij gebruiken zijn geproduceerd in china. De CXB3070 of een variant.

Duh, ik heb het over lampen, oftewel kant en klare armaturen, niet over onderdelen. Dat is het topic toch, of niet soms?

 

Noem anders gewoon eens een merk uit China wat volgens jou momenteel echt bij de absolute top hoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is echt wel wat moois te koop voor 6000 euro, maar geen 10 goeie led armaturen ben ik bang.

maar idd verdiep je er eerst in voordat je wat aanschaft!!

 

succes

 

 

vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...