Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koala

Nieuw Jaar, Nieuw Hok, Nieuw Materiaal, Back To Basics

Recommended Posts

De tussenstand voor nu:

5100 = 0.70gr/w = 39.8 p/p Knakenpoetser

5222 = 0.72gr/w = 40.8 p/p Kechich

4765 = 0.66gr/w = 37.2 p/p Twiet

5432 = 0.75gr/w = 42.4 p/p Scirocco

6400 = 0.88gr/w = 50.0 p/p Jaap123

4920/5273 = 0.68/0.73gr/w 38.4/41.2 p/p Jack white

5021/4893 = 0.69/0.67gr/w 39.2/38.2 p/p Rodja

 

Voor de mensen die 2 gokjes hebben gedaan, het moment is aangebroken dat jullie toch een keuze moeten gaan maken, ze gaan om op dag 65 12/12 dus trek jullie conclusie!

 

Gisteren begonnen met de eerste keer spoelen.

220ml Plagron Pure Zym en 220L afgezuurd water met PH 6.2

 

Vanaf de volgende spoelbeurten zal ik Humic Blast van Aptus toe te voegen om de aarde gereed te maken voor de volgende ronde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie opzet

top daarvan zie ik wel zitten

zal wat lager inschatten en gaan voor 5359

stekruimte is wel eens leuk om te zien

welke soorten ga je daar trekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Fatamorgana dat zou inderdaad een hele mooie setup geweest zijn, het moet echter wel te behalen zijn. Iedere locatie is anders, bij de een kan je een complete co2 installatie neerzetten incl opti en dimluxen en bij de andere moet je het doen met hamerslagkappen en VSA's. Deze locatie is minder geschikt voor een opti, daarom zoek ik naar alternatieven. De lampen ben ik weer over aan het nadenken, het probleem met de gavita's waar ik eigenlijk over uit was is dat de garantie + onderdelen en service erg magertjes is in NL. Om die reden kijk ik toch weer met een schuin oog naar de dimluxen, wie weet wel met nanotube.

 

@Maas Bedankt, ik hoop dat je gelijk hebt, daar zou ik zeker tevreden mee zijn, je staat er tussen!

Voor nu zal ik alleen S5 stekken, ik wil deze plant even beter leren kennen voordat ik mij met andere soortjes bezig ga houden, 1 step at the time haha.

 

@dragon6521 ok, dus ik kan voor jou 6144 neerzetten? Je bent iedergeval positiever dan ik :)

 

Ik krijg over 4 dagen de trouwe opvolgers al weer binnen, ik moet ze dan in totaal 12 dagen zien te amuseren voordat ze op 12/12 gaan.

 

Zelf had ik het volgende in gedachte:

Dag 1 dompelen in Plant Vitality Plus, in 0,7L voorgroeipotjes steken met stekaarde en 250ml water met Wortelstimulator en Enzymen geven. Vervolgens zet ik ze onder 2x75w Tneon op 24/0

Dag 2 Licht op 24/0

Dag 3 Licht op 24/0

Dag 4 Licht op 24/0

Dag 5 Licht op 24/0

Dag 6 Licht op 24/0

Dag 7 Licht op 18/6 wortelstimulator, enzymen en groeivoeding met EC 0.8

Dag 8 Licht op 18/6

Dag 9 Licht op 18/6

Dag 10 Licht op 18/6 Toppen

Dag 11 Licht op 18/6

Dag 12 Licht op 18/6

 

Ik zal ze vervolgens naar behoefte water geven met Wortelstimulator en Enzymen en groeivoeding EC 0.8

 

Zijn er mensen die dit anders zouden aanpakken of iets op een andere dag zouden doen? Ik hoor het graag, graag met (goede) argumenten.

 

Groet

 

Koala

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Koala, als je spint of eitjes in de stekken hebt zitten moet je ze echt niet in pvp gaan dompelen dat spul werkt echt van de klote niet, dat verdooft alleen maar dood ze zeker niet.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

3600 gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een geboren verliezer met gokken, toch doe ik het graag, en zou alles op zwart zetten, in dit geval 5555gr omdat het zo lekker bekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5000 rondt; )

 

Mag dit nog?? Dat raden enzo??

 

Enn rook jezelf nie? Je had t over de mooiste top, die zou ik zelf toch lekker houden haha.

 

Succes met de laatste loodjes;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack white heb tot nu toe nog nooit spint of eitjes gehad in welke kweek dan ook (afkloppen)

 

Ik behandel alle stekken altijd 2x preventief met PVP, in eerste instantie tegen ongedierte en het zou ook bijdragen aan de weerstand/stressbestendigheid van de plant. Ik kan dus niet zeggen of het écht werkt of niet maar ik heb nog NOOIT beestjes gehad :)

 

@ dilago staat genoteerd, mag hopen dat ik wel boven de 0.5 gr/w en 28gr per plant uit kom, anders gaat dit een behoorlijk sippe ronde worden.

 

@RenePlay wie weet dat dit je eerste geluks gok gaat worden. Als het jouw score wordt vier ik feest haha

 

@ Ozzoes jij zit denk ik erg dicht bij de waarheid. Ik zou niet weten waarom jullie niet zouden mogen raden? Is toch niks verkeerds aan..

Roken laat ik aan de experts over ;), ik ben dan ook altijd benieuwd naar hun mening, ik kweek namelijk voor een goed product.

 

8 dagen tot de kapper, tik tak tik tak

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dilago Klopt ja, had nog een 18L smartpot liggen, uiteindelijk wil ik daar waarschijnlijk op overstappen, de voordelen zijn je wel bekend denk ik?

 

Ik heb een tijdlang de rootpot gebruik.

Is het zelfde, maar dan een ander merk. Beter ook.

 

En dan toch,,

Ik speel nu voor het eerst met de air-pot.

Als je dan wat wil, zou ik daar in investeren.

 

Dat is echt... Whoww... Een wortel ontwikkeling zo heb ik het nog nooit gezien in de rootpot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel eens een test gedaan met plastic potten, rootpots en Air-pots naast elkaar? Dan zou je pas echt mooi de verschillen kunnen zien denk ik. Wat is in jouw ogen het grote verschil tussen rootpots en air-pots dan? Ze doen alletwee namelijk het zelfde: airpruning.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de Air-pot meer water kan vasthouden omdat hij van plastic is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijk, ik heb nog nooit op aarde gekweekt en snap ook niet zo goed waarom jij dat wel doet. Op hydro zou je veel harder knallen met deze ruimte, of willekeurig welke andere ruimte. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet naast elkaar..

 

Ik (hobbyist) ben begonnen in plastic potten.

Nadeel daarvan vind ik dat ze wat kunnen gaan broeien.

En te nat blijft ook lang te nat.

 

De rootpots, dat was al een hele vooruitgang maar het nadeel daarvan vind/vond ik, dat na mate ze ouder worden,

ze kunnen gaan scheuren. Ben je dan lekker mee, als je er eens een keer 1 oppakt om te 'wegen'.. en je hele plant dondert 'uit' zijn pot.. :(

 

Nu voor het eerst die air-pot.

Heeft alle voordelen van de Root Pouch/smartpot maar heeft extra voordelen.

Zo kun je ze na gebruik uit elkaar halen veel beter reinigen en opslaan.

En echt waar, de wortel ontwikkeling is gewoon nog beter.

 

En ik gebruik verschillende maten, omdat ik graag verpot in de loop van een cyclus..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoewel ze in de UK hun af's een hele run 24/0 geven en tot resultaat komen, ben ikzelf geen voorstander van continu licht

voor mij moet een plant zich kunnen resetten om weer met de juiste processen de dag te starten vandaar dat ik voorgroei op 20/4 maximaal

voor mij heeft 24/0 geen meerwaarde, zeker niet voor regs

ik speel wel eens met kortere nachten om wat meer volume en/of massa te verkrijgen tijdens de bloei

aardekweker met beperkte binnenervaring hier, gewoon mijn idee omtrent voorgroeien

je doet er mee wat je wilt en ik ben benieuwd hoe anderen erover denken

 

welke knipmachine gebruik je hiervoor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook iemand, die zijn plantjes (zaad) ongeveer 4 week op 18/6 heb staan.

 

Alleen, daar zorg ik voor,

dat als het zaadje ontkiemd,

de lopblaadjes niet hoeven te zoeken naar het licht.

En ook beng 250 watt groeilicht er op hé 'goedemorgen'.

 

En als de laatste er ook is,

dan pas gaat de cyclus lopen.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twiet kwestie van gewenning denk ik? Jij zegt dat je nu weer bent begonnen op slabs omdat je daar vroeger altijd mee hebt gewerkt en dat dus gewend bent. Ik heb altijd op aarde gekweekt dus dat ben ik gewend, ik ben mij zeer bewust van het feit dat er op hydro hogere opbrengsten mogelijk zijn, dat heb ik zelf ook ondervonden. Alleen buiten het medium zijn er ook andere factoren die belangrijk zijn ;) hoevaak je op de locatie kan komen, mocht iemand moeten invallen lukt dat dan?( aarde is behoorlijk "fool proof") hoe zit het met de logistiek? Is aan en afvoer van zakken mogelijk? En op basis van die factoren bepaal ik hoe ik ga kweken. Om die reden speel ik nu op deze locatie met modder :)

 

@oude rocker de voordelen van een smart/rootpot vs platic pot zijn niet te ontkennen, dat ben ik zeker met je eens. De reden dat smartpots misschien dan wel beter zijn dan rootpots is dan misschien wel de levensduur, daar betaal je dan die extra euro's voor denk ik maar.

Dat de aarde lang nat blijft kán ook als voordeel worden gezien :) als je niet vaak kan wateren is het zelfs een must om uitdroging te voorkomen.

De voordelen van de air-pot t.o.v. de smart/rootpot ben ik nog niet helemaal over uit, in je link heeft die man het er zelfs over dat doordat de bodem van de air-pot een paar cm van de grond af zit hij minder water kan opzuigen, ik zie dit niet echt als voordeel... Of jij juist wel?

 

@ Maas de reden dat ik ze eerst een paar dagen op 24/0 zet is om ze niet in de groei te hoeven zetten omdat ze anders veel te lang voorgroeien.

Op 24/0,gaan ze heel langzaam omdat (zoals jij al zegt) de plant ook een rustperiode nodig heeft. Het is dus meer om de plant levend te houden maar nog niet echt voor te groeien.

 

Ik gebruik om te knippen de Ultra-Hand-Knip-Dynamic-Cutter, is net uitgebracht op de markt.

 

Zit er over na te denken om een tumbletrimmer/spinpro te kopen maar ik ben bang dat de machine de harskristallen gaat beschadigen, heb gemengde reacties gehoord over de knipkwaliteiten van die dingen.

 

@ oude rocker 4 weken is mij iets te lang, in die tijd zit bijna op de helft van mn ronde haha

Voor scrog of als je met minder planten werkt is dat the way to go.

Met scrog heb ik ze ook meestal een week of 4/5 in de groei.

 

Vanavond zal ik foto's plaatsen van de lieve dames.

 

 

Koala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier zeg ik etzelfde... Als je 1x spinpro of tumble hebt gebruikt wil je niks anders meer :P

 

Alles wat int bakkie valt kun je ook weg geven ( want je bent geen commerciele kweker) :P

Of icolator hasj van draaie..

Olie van maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

in je link heeft die man het er zelfs over dat doordat de bodem van de air-pot een paar cm van de grond af zit hij minder water kan opzuigen, ik zie dit niet echt als voordeel... Of jij juist wel?

 

 

Dat had ik ook gezien en ik dacht daarbij... :wtf:

 

Toch heb ik ze besteld.

Ze staan nu op 3L.

Die cm ruimte onder de pot, daar zitten dus spierwitte wortels die in dat water hangen..

Ik kan op dit moment nog niet zeggen, of dat een voor of na deel is.

Wel heb ik alvast gekeken hoe het ook anders zou kunnen..

 

De bodem heeft een onder en bovenkant.

Al je de bodem omdraait van hoe het 'moet',

dan komt de ronding op de vloer te staan en staan ze niet meer 'stabiel'.

Daarom, heb ik met een scherpe beitel die bobbel die daar zit verwijderd.

 

Dit maakt, dat er een zeker oppervlak van de bodem nu wel de vloer raakt en denk dat die paar cm2 contact,

er voor zou kunnen zorgen, dat wel alle vocht wordt opgezogen..

 

Maar zo als gezegd,

Ik ben er nog niet uit, of er voordeel of nadeel aan zit, dat het nat blijft onder de pot??

Heb alleen mocht ik het toch willen al bedacht hoe het anders kan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik nog gokken?

 

Effectieve kweek oppervlakte 5x2.4=12m2

128- 18liters(kleine gedeelte njet meer berekend)

40gr per plant op 18liter moet zoiezo kunnen.

 

128x0.04=5.12k+kleine gedeelte

 

Hoop 5.3k voor je!

 

Groet teachme

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wiekspiet ok, goed om te horen. Jij merkt dus absoluut geen verschil in kwaliteit van het knippen? Met de hand vs. Tumble/spinpro?

 

Zijn er nog andere mensen met (minder) goede ervaringen met de spinpro/tumbletrimmer

 

@ oude rocker ik ben benieuwd wat je bevindingen gaan worden. Zie je ook apart van het mooie wortelstelsel iets aan de plant/groei/toppen wat positief anders is t.o.v. de andere potten?

 

Even de huidige stand van zaken:

 

5100 = 0.70gr/w = 39.8 p/p Knakenpoetser

5222 = 0.72gr/w = 40.8 p/p Kechich

4765 = 0.66gr/w = 37.2 p/p Twiet

5432 = 0.75gr/w = 42.4 p/p Scirocco

6400 = 0.88gr/w = 50.0 p/p Jaap123

4920/5273 = 0.68/0.73gr/w 38.4/41.2 p/p Jack white

5021/4893 = 0.69/0.67gr/w 39.2/38.2 p/p Rodja

5359 = 0.74gr/w = 41.8 p/p Maas

6144 = 0.85gr/w = 48.0 p/p dragon6521

3600 = 0.50gr/w = 28.1 p/p dilago

5555 = 0.77gr/w = 43.4 p/p RenePlay

5000 = 0.69gr/w = 39.0 p/p Ozzoes

5120 = 0.71gr/w = 40.0 p/p Teachme

 

@ Teachme zeker, van mij mag iedereen gokken totdat het gewicht bekend is.

 

 

Gisteren langs geweest, 1 plaatje geschoten en toen was de batterij leeg. Vandaag dus even in de oplader zodat ik later toch wat foto's kan plaatsen. Ben benieuwd of er mensen na de nieuwe foto's gaan twijfelen over hun gokje. We zullen het zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de een na laatste update voordat de schaar erin gaat.

 

Ik heb nu 2x gespoeld, 1x met enzymen en afgezuurd water en 1x hetzelfde met Aptus Humic Blast erbij.

 

Vandaag zal ik nogmaals spoelen met afgezuurd water, enzymen en Humic blast.

 

De bladeren beginnen langzaam te vergelen, een goed teken :)

 

Het rare gedeelte, zal er veel van af komen? Absoluut niet, maar over de THC hoef ik niet te klagen.

gallery_42221_18665_232258.jpg

gallery_42221_18665_2525006.jpg

 

Ik kan goed zien dat ze sinds ik begonnen ben met spoelen zijn aangedikt en de THC productie hebben opgeschroefd.

Ik zal kijken of ik op de laatste update dag nog wat macro shots kan maken want sommige toppen zijn te mooi om niet te laten zien.

 

Rechts

gallery_42221_18665_528552.jpg

gallery_42221_18665_794551.jpg

gallery_42221_18665_1759507.jpg

 

Links

gallery_42221_18665_2447632.jpg

gallery_42221_18665_1475380.jpg

 

Onderin begint alles door te hangen, de takken kunnen het gewicht niet meer aan! :dribble: gallery_42221_18665_649668.jpg

gallery_42221_18665_504696.jpg

 

Topje

gallery_42221_18665_972824.jpg

 

Ik heb deze ook even tevoorschijn gehaald.

Bubbleator, 25 L emmer en 220mc, 70mc, 38 mc zakken, ik heb veel werk te doen aankomende week :whistle:

 

gallery_42221_18665_2427243.jpg

 

 

 

 

Nog 4 dagen tot :execute

 

 

Koala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit wel verschil in maar dat valt in het niets tegenover de uren wat je zit te knippen..

Je moet de grote toppen (10cm) gewoon wat kleiner knippen zodat het mesje/draadje alles goed raakt.. Hetgeen wat blijft zitten krimpt wel in.

Ik doe 12 planten in 2u tijd van afknippen tot en met het opruimen van alle Zooi.

 

Als je met 2 man bent kun je gewoon full time draaien met de sladroger :P 1 trekt grote bladeren eraf en knipt toppen van de plant.. De ander vult de tumble/spinpro en blijft gewoon draaien/knippen.

 

Je moet het absoluut niet vergelijken met een cannacutter want die slaat alles eraf (uitschieters)

 

Mvg wiekspiet :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig echt dikke toppen maar op de schaal waar jij op kweekt houd je er altijd een leuke centje aan over. Ik blijf bij mijn gok. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben heel benieuwd!

Weinig dikke hoofdtoppen idd, maar wel tot onderin goed gevuld dus een goeie score zit er zoinzo wel in.

Lekker blijven spoelen, misschien nog ff uurtje licht minder geven en knippen dat spul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 25 knikkers in je zak is een ietwat teleurstellende score nog niet zo'n hele grote ramp :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...