Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Welke Voeding Voor Rfx-1?

Recommended Posts

Oké duidelijk, water ik pas weer als de potten drooggetrokken zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet helemaal droog voor de beste resultaten moet je substraat tussen de 70% / 80% vocht bevatten voor mij was de vuist regel.

Na ik de stekken erin gezet had 1e waterbeurt na 4 of 5 dagen daarna om de dag vloeden.Maar ik kweekte in kratjes die trekken wat sneller droog.

Ik heb het 2x in potten gedaan met wat extra gaten in de pot geprikt om meer zuurstof in je medium te houden toen moest ik omde 3 dagen vloeden, het blijft in die potten natter. Je moet niet met druppellaars werken oid omdat je de bovenkant droog wil houden het idee van mapito en of RFX is juist vloeden omdat het substraat door het vloeden zich zelf voltrekt met je voedingswater en daardoor de juiste vochtigheid krijgt. Dus als jij van boven gaat geven ga jij de vochtigheid bepalen en dat is nu juist de bedoeling niet met RFX wat er dan ook gebeurd is dat je de afvalstoffen van de plant die normaal naar de oppervlakte komen weer terug geven en dat wil je ook niet, Jij spoelt toch ook je poep en pies door de wc weg.........of niet???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meende dat Zwemvis via de bovenkant bewatert en in deze setting kan ik alleen via de onderkant watergeven als ik de potten om en om in een emmer houd. Maar volgens mij loopt daardoor de pH enorm op vanwege de drain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik water in, en dan begin ik na 7 dagen met eb vloeden. rfx 1 kan wat sneller droogtrekken dan mapito, vooral de 1e keer. dus het kan geen kwaad om een keer van boven te geven in de 1e week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeg ik dus het is allemaal afhankelijk van de situatie van je ruimte en de spullen die je gebruikt, en de eerste keer van boven is idd niet zo erg want als de plant nog geen wortels heeft heeft deze ook niet zoveel afvalstoffen af te voeren. Al kan je beter na 1a2 dagen bladvoeding geven.

Dat je nu niet kan vloeden tsja dan weet je meteen wat je de volgende ronde kan verbeteren zo zie je maar net begonnen en nu al aan het leren

 

:yummy:

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor niemand over Ferro. De voedingslijn van Ferro doet het heel goed op hydro.

 

Inwateren met ec 1.3 en ph 5.2, stekken erin en na 5 dagen de eerste vloed beurt geven, daarna om de dag of om de 2 dagen waterbeurt geven. LV hoog houden met plastic erover de eerste week.

 

Er kan weinig mis gaan....goed de planten lezen en meten...appeltje eitje. 1 keer in de week ff meten wat de waardes in je pot is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke lijn van Ferro Hightops want met alleen vermelding hydro ben je er niet :whistle:

Analyse, regio of de 1 for all?

 

Ferro KAN da bomb zijn als je de juiste uitvoering hebt, hier had ik het gekregen van iemand die regio Arnhem voeding had en dat wou bij mij totaal niet en ik heb Ferro hoog zitten, wou altijd nog een keer Analyse proberen maar 5ltr can is zoveel voeding.. doe ik jaren mee :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Late reactie Lostchild.

 

de 1 for all, het hele pakket. werkt echt top....en less is more ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor niemand over Ferro. De voedingslijn van Ferro doet het heel goed op hydro.

 

Hoi High Tops,

Weet je toevallig ook of Ferro (en welke lijn) goed werkt op hydro-systemen zoals DWC en Eb & Vloed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

canna aqua is the best voor herbruik systemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet iedereen met je eens.

Bijvoorbeeld Amecheesia, een kweker met de nodige ervaring.

Waarmee ik niet wil zeggen dat hij daardoor automatisch gelijk heeft.

 

Maar waar komt jouw stelligheid vandaan?

Heb je vele verschillende lijnen getest, keer op keer?

Weet je dat van iemand anders die dit keer op keer getest heeft?

 

Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik verbaas me soms over de stelligheid waarmee een bepaald merk of artikel afgebrand, dan wel opgehemeld wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet van die lastige vragen stellen Kees A. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het :likken:

 

Maar mensen zeggen zo snel wat.

Ik volg jouw andere topic ook.

En daar ik allemaal kwekers met jarenlange ervaringen en ze zeggen allemaal iets anders.

Soms zelfs 180 graden tegenovergesteld.

Zijn die mensen gek? Nee, zeer zeker niet.

Maar ze halen wat dingen door elkaar: Ze denken dat omdat iets bij hen goed werkt, dat het daarom zaligmakend is.

Of als iets een keer helemaal mislukt is, dat dat ene produkt of middeltje he-le-maal kut is.

Terwijl kweken een optelsom van factoren is.

En als 1 van de factoren bij iemand's systeem afwijkt, dan kan dat zijn weerslag hebben op de andere factoren.

 

Alsof ik mijn moeder hoor zeggen: "Als je kramp in je been hebt, moet je een hap suiker nemen en op 1 been gaan staan met je duimen in je oor.

Dat werkt voor 100%."

Of iemand die zijn hele korte leven al in een Opel rijdt, nog nooit in een andere auto heeft gezeten, en dan zegt "Opel is the best there is"

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas maar op, voor je t weet beland je in een Canna vs Aptus discussie :D

Mijn keuze zou trouwens Atami zijn als ik hydro zou gaan... maar dat baseer ik vooral op mn goeie resultaten met hun aardelijn.

Canna ben ik op zich ook wel fan van, echter verkoopt niemand dat nog hier in de buurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het :likken:

 

Maar mensen zeggen zo snel wat.

Ik volg jouw andere topic ook.

En daar ik allemaal kwekers met jarenlange ervaringen en ze zeggen allemaal iets anders.

Soms zelfs 180 graden tegenovergesteld.

Zijn die mensen gek? Nee, zeer zeker niet.

Maar ze halen wat dingen door elkaar: Ze denken dat omdat iets bij hen goed werkt, dat het daarom zaligmakend is.

Of als iets een keer helemaal mislukt is, dat dat ene produkt of middeltje he-le-maal kut is.

Terwijl kweken een optelsom van factoren is.

En als 1 van de factoren bij iemand's systeem afwijkt, dan kan dat zijn weerslag hebben op de andere factoren.

 

Alsof ik mijn moeder hoor zeggen: "Als je kramp in je been hebt, moet je een hap suiker nemen en op 1 been gaan staan met je duimen in je oor.

Dat werkt voor 100%."

Of iemand die zijn hele korte leven al in een Opel rijdt, nog nooit in een andere auto heeft gezeten, en dan zegt "Opel is the best there is"

Het gezegde 'vele wegen leiden naar Rome' vat het wietkweken voor mij nog het beste samen. En ervaring of niet, als ik zie hoe mijn planten er bij staan kan ik het er niet mee eens zijn dat Canna rotzooi is, want als dat rotzooi is doe me dat dan maar tweemaal. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ja kees heeft wel gelijk.

je ziet haast door de bomen het bos niet meer omdat iedereen heilig overtuigd is van zijn of haar eigen mening.

 

ik kan je wel zeggen dat ik heeeel veel dingen heb geprobeerd:

 

aarde:11L potten/ 18L potten/ 65l smartpots

mapito met eb en vloed, mapito in potten met druppelaars op deense bodems.

 

steenwol ook veel ervaring mee planten in slabs van 1m slabs van 1.30

kweken op startblokken met druppelaars.

 

1000 wat lampen 600 watt lampen plasma lamp ook een tijdje gebruikt.

TL lampen wel gebruikt nooit onder gebloeid.

 

qua voeding helemaal bijna alles geprobeerd begonnen met canna, hy-pro, house&garden,Ghe flora nova,Ghe 3 componenten ferro

biogreen ook volledig biologisc gedaan met tabs, heb zelfs de canna bio geprobeerd.

 

dus heb overal wel een mening over hahaha en niet van horen zeggen maar zelf uitgetest.(wel met tomaten natuurlijk)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas maar op, voor je t weet beland je in een Canna vs Aptus discussie :D

Mijn keuze zou trouwens Atami zijn als ik hydro zou gaan... maar dat baseer ik vooral op mn goeie resultaten met hun aardelijn.

Canna ben ik op zich ook wel fan van, echter verkoopt niemand dat nog hier in de buurt.

Hier ook niet, ik ben er speciaal voor naar Heerenveen gereden. Puur omdat het mij geadviseerd is door ervaren hydrokwekers, maar kennelijk zitten die niet allemaal op een lijn gezien Amecheesia niks van Canna moet hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger kweekte ik met Kristalon Bruin en Calcinit met de beste resultaten op Mapito, maar doordat ik ze nergens kan kopen ben ik met Hy-Pro begonnen.

 

Weet iemand soms waar Yara Kristalon Bruin te koop is? Calcinit vind ik wel, die Kristalon Bruin niet :wtf2:

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders pak je Kristalon oranje met 1/4 bitterzout erbij + Calinit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat bitterzout aanvult wat er niet in zit (oa Mg) Willy.

 

@Amecheesia

wat jij allemaal opnoemt heb ik ook achter de rug (incl. voeding op Canna bio na)

alleen heb ik met wat meer water gespeeld (DWC) en ontbreekt het 1000W geweld, wel afgebloeid onder TL en da's leuk werk, heel andere wiet ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat had ik begrepen maar wat bedoeld hij met een kwart , is dit in grammen van de totale hoeveelheid kristalon+cacinit is dit bij alle voedingsbeurten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je ff checken wat de combi kristalon+calcinit je geeft en dat vul je aan?

Ik weet zo de waarden niet maar met dat bitterzout kan je ook mooi inspelen op extra Mg behoefte.

 

Zelf zou ik niet zo snel voor een bitterzout kiezen (ik heb me in 2004 rot gezocht naar) en eerder een Calgel oplossing oid kiezen al kan het dan zijn dat het net weer teveel wordt, ik ben nog niet begonnen met de poeders, dit ga ik pas in november doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...