Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skittle

Eerste Microkweek Madberry

Recommended Posts

Dan lijkt me het toch wel iets typisch, Crimson. Bedankt voor je reactie.

 

Als het over een paar zaadjes gaat, ga ik er niet van wakker liggen. Die vind ik wel vaker in m'n wiet.

 

Bij het dieven heb ik enkel alles onder het scrognet verwijderd zonder na te denken over wat licht krijgt en wat niet. Ik had inderdaad meer kunnen dieven toen. Iets dat ik mee zal nemen voor de volgende kweek. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met flits en oude camera

na het hoger hangen van de lamp weer kleur

 

 

 

links achter 2 topjes zonder albino

rechts achter 2 topjes ongekleurde madberry met lichte albino

Edited by toerist123
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 38 dagen bloei (5 weken en 3 dagen).

 

Een drietal blaadjes vlak onder de lamp zien er redelijk uitgedroogd uit. Ze hebben ook kleine, bruine, roestachtige vlekjes. Die vlekjes zag ik ook op een ander, niet uitgedroogd, blad. Dit begon eigenlijk vanaf dat ik bloeivoeding gaf. Wat denken jullie dat dit betekent? Is het een groot probleem en kan ik er iets aan doen? Ik had al iets gelezen van magnesium te kort maar bitterzout geven zou in dit bloeistadium geen goed idee zijn en ik ben het niet zeker. Misschien best even stoppen met bloeivoeding? Ik geef alleszins al een paar dagen geen voeding meer.

Sorry voor de slechte foto. Ik heb het geprobeerd zonder ledlicht met flits maar de lamp zat steeds in de weg en gaf een slagschaduw op de bladeren. Als je goed kijkt, zou je de vlekjes moeten kunnen zien. :)

gallery_45400_18659_5020129.jpg

 

Hier een budshot omdat ik er zelf zo graag naar kijk. :P

gallery_45400_18659_5112589.jpg

 

Ik heb een goedkoop USB-microscoopje gekocht op alixpress en vandaag even getest.

De resultaten zijn redelijk teleurstellend maar je mag ook niet veel verwachten van zo'n prulletje denk ik dan. :)

gallery_45400_18659_321433.jpg

 

gallery_45400_18659_208281.jpg

 

gallery_45400_18659_33196.jpg

 

Ik zou ze liefst oogsten wanneer de trichomen melkachtig zijn, ik hou niet zo van een couchlocker.

Dus als ik deze info mag geloven, zou ik ze over een dikke week misschien al kunnen oogsten, of ben ik nu helemaal mis? Eigenlijk zou ze 8 à 9 weken bloei moeten hebben.

when-to-harvest-cannabis-diagram.jpg

 

Oh en het banaantjesprobleem lijkt stabiel te zijn. Ik heb er gisteren nog een verwijderd maar verder heb ik er geen meer gezien. :)

 

Groetjes,

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier tussen dag 35 12-12 en dag 49 12-12 ongeveer 15 banaantjes gevonden op de gekleurde pheno , groene pheno geen banaantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je de toppen eerst oogsten en dan de rest van de plant laten staan om verder te bloeien?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

@toerist: Ik denk dat als ik de mijne beter zou kunnen bestuderen, ik er waarschijnlijk ook wel nog zou vinden. Maar de lamp hangt enorm in de weg en het is een heel gedoe om hem even weg te nemen.

Ik vind je gekleurde pheno wel echt super mooi! Zo'n wiet heb ik nog nooit gezien. Daarmee zou ik mijn vrienden versteld kunnen doen staan. :P

 

@HUFFnPUFF: Het plan was eigenlijk om de volledige plant te oogsten en ook volledig te drogen. Ik had er nooit aan gedacht om eerst de toppen die klaar zijn te oogsten en de rest te laten verder bloeien. Zou dat een beter idee zijn? Dan zouden de lager gelegen toppen misschien ook nog een kans krijgen om deftig af te bloeien. Wat zou jij doen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat dat de beste optie is, omdat je anders klare topjes hebt met daaronder onontwikkelde verse groene plukjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 51 dagen bloei (7 weken en 2 dagen).

 

Het gaat goed! De bovenkant ziet er oogstklaar uit! Een paar toppen zakken zelfs wat door van het gewicht. :)

Ik ben vanplan om deze vrijdag te oogsten en de onderkant bloei ik dan nog verder af. Zou ik ze dan ook weer bloeivoeding geven wanneer de bovenkant weg is of beter niet? De onderkant ziet er nu redelijk ondervoed uit.

Ik geef ze nu reeds 9 dagen geen voeding meer dus vrijdag heeft ze dan twee volle weken geen voeding gekregen. :)

 

gallery_45400_18659_481323.jpg

 

gallery_45400_18659_127185.jpg

 

gallery_45400_18659_183609.jpg

 

gallery_45400_18659_198770.jpg

 

gallery_45400_18659_4712167.jpg

 

gallery_45400_18659_3605794.jpg

 

gallery_45400_18659_1228409.jpg

 

gallery_45400_18659_6182427.jpg

 

gallery_45400_18659_322496.jpg

 

gallery_45400_18659_2995556.jpg

 

gallery_45400_18659_1285579.jpg

 

Alle tips & tricks om de laatste week mee in te gaan zijn welkom! En alvast een dikke merci!

 

Groetjes,

Skittle

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie kleuren

in de onderste topjes

Edited by toerist123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 55 dagen bloei heb ik de bovenkant geoogst!

Volgens mij iets te laat wel, de twee toppen die het dichtst bij de lamp zaten, zijn bovenaan helemaal bruin en uitgedroogd... Ik ga ervan uit dat dit geen toprot is omdat het er anders uitziet en zeer droog en hard aanvoelt. Voorlopig heb ik ze er gewoon aan gelaten. Die op de foto is er het ergst aan toe. De andere toppen lijken me wel nog in orde. Wat denken jullie? Te dicht op de lamp of gewoon te lang?

gallery_45400_18659_5109913.jpg

 

De plant voordat ze onder het mes moest.

gallery_45400_18659_3217015.jpg

 

gallery_45400_18659_4003809.jpg

 

gallery_45400_18659_2295741.jpg

 

Na het knippen. Voor de onderkant heb ik ze toch nog wat bloeivoeding en bacteriën gegeven zodat ze er snel bovenop raakt. :)

gallery_45400_18659_4190245.jpg

 

De opbrengst.

gallery_45400_18659_1474219.jpg

Van de hasj die aan mijn vingers en schaar bleef plakken ben ik nu aan het genieten. :vape:

De topjes hangen op hun kop te drogen aan een wasdraad op zolder. Ik ben alvast zeer benieuwd naar de smaak en de high!

 

Super hard bedankt voor alle tips!

To be continued...

 

Groetjes,

Skittle

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo een stuk afgestorven top ook eens gehad,de betreffende top uit elkaar gehaald er leek wel een waterbel rond het afgestorven gedeelte te zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een waterbel? Dat klinkt niet goed! Ik ben alleszins net even gaan kijken en het harde stuk voelt nu wat zachter dan gisteren, van hardheid is ze nu gelijkaardig als de andere toppen. Dat er een waterbel in zou zitten, lijkt me sterk. Ik knip ze liever niet af omdat ik de mooie grote top liever heel laat. Tenzij als ik de hele top hiermee kan verpesten...

Als ik toprot google, zie ik dat mijn top in de verste verte er niet op lijkt. En het is enkel bij de bovenkant van de hoogste topjes. Dus ik denk nog altijd overrijp. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is id geen rot

 

heb toen het droge gedeelte gelijk in een joint gedraaid en de rest laten drogen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cola's zijn fijn maar best kan je die grote toppen uit elkaar gaan knippen.

De kans dat ze in je droogproces gaan rotten is vrij reel en dat wil je natuurlijk niet.

 

Op het einde van de bloei geef je best niet te veel water meer. Drinken doet ze wel nog maar minimaal.

Bloeivoeding stop je mee een week voor je haar omhaalt( adviseert BAC toch).

Ik stop meestal wel wat vroeger.

Bacto geef ik wel mee tot op het einde en Molasses nu ook :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorverwarmde wiet is dat ;)

 

benieuwd hoe de rest bij gaat komen, die krijgen nu mooi al het licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Toerist: Bedankt voor de geruststelling!

 

@Crimson: Oei dan heb ik niet genoeg wasknijpers. :P Is de kans op rot zo groot dan? Ik zie namelijk veel mensen die hun volledige plant te drogen hangen.

Ik had ze de laatste 3 dagen voor de oogst geen water gegeven. :)

 

@HUFFnPUFF: Ik ben ook zéér benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 64 dagen bloei.

 

De kleine overgebleven topjes doen het best goed. Er zitten veel verkleuringen tussen en zelfs wat albinoverschijnselen, net zoals bij toerist.

Hoe lang denken jullie dat ze nog moet? Vorige week waren letterlijke alle haren bruin maar nu staan er toch al wat nieuwe haartjes tussen ook. Zullen de topjes nog veel groeien? Anders zou ik ze over een week oogsten. Ik kan al niet wachten om aan de volgende ronde te beginnen. :D

gallery_45400_18659_4567779.jpg

 

gallery_45400_18659_2308744.jpg

 

gallery_45400_18659_4350079.jpg

 

gallery_45400_18659_3080398.jpg

 

gallery_45400_18659_476980.jpg

 

gallery_45400_18659_264600.jpg

 

gallery_45400_18659_146260.jpg

 

gallery_45400_18659_122952.jpg

 

gallery_45400_18659_107514.jpg

 

De bovenkant is al droog! Normaal ging ik ze twee volle weken laten drogen maar met dat warme weer zijn ze sneller gedroogd dan verwacht. De topjes roken een tijdje naar gras maar sinds vandaag hebben ze ook hun lekkere, toch wel zeer speciale wietgeur terug. Ik heb ze vandaag gewogen en in een weckpot gestoken. Ze wogen samen 28,7g. Maar ik heb er al redelijk wat van gesnoept dus ik rond het af op 30g. :P

Een lichte teleurstelling moet ik toegeven, stiekem had ik wat meer verwacht. Maar voor een eerste keer mag ik niet klagen. En er volgt nog een onderkant!

De smaak is lekker zoet en nog wat scherp maar ik ben er zeker van dat dat goed komt tijdens het curen. De high was alleszins super! Véél betere wiet dan wat je op straat moet kopen hier. Het is moeilijk om ervan af te blijven. :)

gallery_45400_18659_3404381.jpg

 

Volgende ronde ga ik minder toppen, meer dieven en sneller naar bloei schakelen!

 

Groetjes,

Skittle

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

week zou prima moeten zijn, ze zullen niet dikker worden, gewoon "afrijpen" :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkere topjes

 

 

tegen die albinoverkleuring is er een product ledprotect voeding

nog niet getest ,ik hang de lamp hoger ,soms iets te laat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 70 dagen bloei heb ik de onderkant geoogst! En het zag er eigenlijk meer uit dan ik verwacht had. :)

 

gallery_45400_18659_1710806.jpg

 

gallery_45400_18659_2738444.jpg

 

Het knippen had ik zwaar onderschat! Dat was nog een zwaar werk met al die minitopjes! Sommige topjes heb ik zo gelaten omdat ze te klein waren. Hopelijk heeft dat geen zware gevolgen want ik hoorde dat je hoofdpijn krijgt van de blaadjes, een betonnen hoofd zelfs.

 

Boeketje bloemen. :P

gallery_45400_18659_849961.jpg

 

gallery_45400_18659_2083476.jpg

 

De madberry is alleszins een dikke aanrader! Lekker zacht in de keel en je wordt er meteen goed high en stoned van! :)

De wiet die ik normaal smoor ga ik verkopen. Nu dat ik dit geproefd heb, wil ik niet meer terug! Mijn vrienden zijn er ook helemaal van weg.

 

Een dikke merci aan iedereen die geholpen heeft, ik zal nog wel posten hoeveel gram het uiteindelijke geworden is. :)

En een nieuw verslag volgt!

 

Groetjes,

Skittle

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog zaadjes gevonden?

 

hier ondanks de banaantjes gelukkig geen zaad

 

de madberry is inderdaad erg lekker en best wel krachtig

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig heb ik ook nog geen zaadjes gevonden. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...