Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skittle

Eerste Microkweek Madberry

Recommended Posts

Bedankt voor de tips!

 

@Crimson Fart: Bedoel je dan dat ik ze best helemaal kaal pluk onder het net zoals hier:

Amnesia%20haze%20scrog%20screen%20of%20green.jpg

 

Of bedoel je dat ik best enkel de topjes onder het net ervan trek?

 

Bedankt!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, dat bedoel ik. Ik zou ze helemaal kaal scheren onder het net, of toch datgene wat geen licht krijgt.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 15 dagen 12-12 is het plantje al goed in bloei. :)

 

Eén top begint wel zéér dicht bij de lamp te komen, ze zit er maar een drietal cm van. Zou ze nog verder groeien? Of zou ik ze alsnog knakken? Buigen had ik al wat gedaan maar ik wil ze ook niet te ver naar buiten waardoor ze bijna geen licht meer zou krijgen. De lamp schijnt niet fantastisch breed, HUFFnPUFF. Ik zie wel nergens tekenen van verbranding.

gallery_45400_18659_3324165.jpg

 

gallery_45400_18659_794115.jpg

 

gallery_45400_18659_7015864.jpg

 

Ik heb ze ook gediefd. :)

gallery_45400_18659_1438534.jpg

 

Groetjes en nogmaals bedankt!

Skittle

 

EDIT: Na veel gepruts heb ik de lamp hoger kunnen hangen waardoor de lichtverspreiding nu toch al veel beter is.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al een flinke plant geworden!

 

Ik zou in elk geval die hoogste top knakken, omdat die gewoon te dicht op de lamp zit en er uiteindelijk wel tegenaan zal groeien. Ook neemt die top veel licht weg voor alles wat er omheen en onder zit. Het beste knak je hem richting de camera. Maar wel voorzichtig hoor, met een beetje pech breek je die tak ipv dat je hem knakt.

 

Weet je hoe je moet knakken zonder dat je tak breekt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

@Twiet: Waarom knak ik hem best richting de camera? Ik zou net denken richting het licht. :)

Ik heb het knakken nog nooit geprobeerd maar wel al heel wat over gelezen, dit schrijft rollingstoned erover:

 

Om te supercroppen knijp je de tak op de gekozen plek stevig tussen je duim en wijsvinger. Houd de tak zo onder druk terwijl je hem langzaam heen en weer buigt tot je een lichte knak voelt of hoort. Probeer de tak hierbij in de richting te buigen die je wenst. Het principe is dat je het binnenste deel van de tak beschadigt, terwijl je de buitenkant van de tak juist zoveel mogelijk probeert te sparen.

 

Ze schrijven wel ook om het niet te doen wanneer de plant in volle bloei staat.

 

Knakken is niet direct voor een grotere oogst maar om niet alles te dicht op de lamp te laten komen.

Je kunt met knakken wel een mooier verdeeld veldje krijgen als je het goed doet.

Volgens hetzelfde artikel zorgt het ook voor een grotere oogst:

 

Supercroppen is een van de makkelijkste en hoogst effectieve manieren om de plant te stressen en daarmee de harsproductie en top-ontwikkeling te stimuleren. Als je het nog nooit hebt geprobeerd zul je een aanzienlijke toename in gewicht gaan zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Richting de camera omdat je zo wat meer licht beschikbaar maakt voor alles wat er onder en naast die top ligt., als je hem richting lamp buigt bereik je eerder het tegenovergestelde. Volgens mij kan het geen kwaad om dit nu nog te doen, ondanks dat ze al in bloei staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn die drie te hoge toppen die ik toen aanrade om te buigen :icecream:

 

kun je prima nu nog doen, gewoon niet breken/knakken maar voorzichtig buigen naar de camera, op de top van een top vangen ze niet veel bruikbaar licht, maar de node eronder kan dat licht weer wel gebruiken

 

toename in gewicht is een beetje een fabel, ze worden niet groter dan normaal, alleen stuur je meer energie naar de "onderkant" van de top dus minder hoog maar dikker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 23 dagen bloei.

 

Het gaat nog steeds goed met de plant! Ze is eindelijk gestopt met groeien denk ik. Sinds vandaag geef ik ook bloeivoeding. Ik vond dit schema op de website van sannie:

grafiek-eng.jpg

Dus nu geef ik 1ml/l maar geldt dat dan één keer per week of echt gewoon elke keer als ik ze water geef?

 

gallery_45400_18659_3235925.jpg

 

Het knakken ging redelijk vlot, zeker voor herhaling vatbaar. De verdikkingen zijn al duidelijk zichtbaar.

gallery_45400_18659_931938.jpg

 

gallery_45400_18659_5178724.jpg

 

Eén top heb ik per ongeluk verkeerd geknakt en ze was net niet volledig afgebroken. In paniek heb ik er wat plakband rond gewikkeld.

gallery_45400_18659_3437303.jpg

 

Vandaag haalde ik de plakband ervan en zag dat ze zich gelukkig goed heeft hersteld!

gallery_45400_18659_1362466.jpg

 

 

gallery_45400_18659_4263718.jpg

 

Groetjes en bedankt!

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is voor elke keer dat je water geeft, niet eens per week.

 

Toch maar de andere kant op geknakt? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt!

 

En nee hoor, de top die veel te hoog kwam heb ik weg van het licht geknakt zoals je zei. Sommige andere toppen heb ik wel naar het licht geknakt omdat er geen plaats was in de andere richting. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst beginnen met 2 keer in de week voeden, ik geef nooit meer dan dat en ik kom eigenlijk nooit op het maximale.

 

Meer geven kan later altijd nog maar teveel eruit halen kan dan weer niet. Naar de plant blijven kijken hoe ze reageert voorlopig lijkt ze nog geen gebrek aan voeding te hebben.

 

Je gebruikt toch tab's?

 

Succes verder.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik zal kijken hoe ze erop reageert, djbroertje. Bedankt voor de tip! Ik gebruik tabs. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Big girl, you are beautiful. :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 34 dagen bloei.

 

Ik gaf ze 2ml/l bloeivoeding maar ga daar nu even mee stoppen want ik denk dat ze geen honger meer heeft. :)

Het gaat niet super goed met de plant.

 

gallery_45400_18659_7442164.jpg

 

gallery_45400_18659_4324186.jpg

 

gallery_45400_18659_4479089.jpg

 

gallery_45400_18659_2014068.jpg

 

Waarom niet super goed? De meer ervaren leden zullen het waarschijnlijk al gezien hebben maar ze heeft banaantjes. Tot vandaag wist ik nog niet wat jullie met banaantjes bedoelden maar nu dus wel. Mijn teergeliefde plant is een herma! Waarschijnlijk heb ik ze toch te veel gestrest met al het toppen, fimmen, knakken en dieven... Kan het veel kwaad? Verwijder ik de banaantjes best? Tot nu toe heb ik er een vijftal gespot maar ik heb nog niet goed gezocht.

Ze zou nog minstens drie weken moeten maar ik zie toch al heel wat bruine haartjes.

 

gallery_45400_18659_578653.jpg

 

gallery_45400_18659_363138.jpg

 

gallery_45400_18659_1113020.jpg

 

Groetjes en bedankt!

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je ook hoe minstens de helft van je plant, de onderste helft, helemaal niet mee doet, dat hangt daar maar ruimte, voeding en lucht in te nemen zonder dat er wat interessants vanaf komt? Licht komt er niet bij, ik vermoed dat dit de belangrijkste reden is dat die onderkant er zo raar uit ziet. Voor mij betekent dit dat je haar eerder in bloei had moeten zetten.

 

Ik zou de bananen weg halen, regelmatig goed controleren en de plant lekker door laten gaan tot ze rijp is. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je wat zaadjes uit je wiet moet vissen voor je die oprookt. Ik heb vroeger jaren lang niks anders gedaan toen we nog geen nederwiet kweekten. Zakken vol zaadjes weg kunnen kiepen, en dat gaf helemaal niks want sensimilla rookten ze toen enkel op Jamaica. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie, Twiet. Dat van die onderste helft had ik ook gemerkt, zonde hé. Ik heb alvast mijn moeder kunnen overtuigen om twee plantjes te mogen zetten. Dus voor de volgende ronde zet ik er twee zonder scrog en dan kan ik sneller naar bloei schakelen. :)

 

De banaantjes haal ik zo snel mogelijk weg. Ik ben opgelucht dat je er zo relaxed over doet. Ik was er niet gerust in. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jamemr om et lezen over de madberry,

net op het moment ik zelf ook weer wat meer in de femmetjes begon te geloven.

 

wel mooie foto die laatste,

je kan het stuifmeel zien zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

fem zaad reg zaad

herma s komen in beide voor

het is een natuurlijk overlevingsmechanisme van de natuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hier 2 x madberry

1 groene en 1 gekleurde

sinds week 5 12-12 bij de gekleurde stuk of 10 banaantjes gevonden en verwijderd

nu in week 7

ik gebruik ook een led-lamp verbruik 240W , hangt op 25 a 30 cm boven de planten dus een stuk hoger dan in deze opstelling , hing eerst lager wat albinotoppen gaf , had dit al eens eerder gezien maar nooit zo veel-erg hier is er blijkbaar geen teken van.

Edited by toerist123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey toerist,

Leuk dat je ook madberry hebt!

Bij mij kwamen de banaantjes ook in week 5 bloei dus misschien is het iets typisch voor de madberry? Dat de plant zo dicht op de lamp zou zitten, was niet mijn bedoeling. De lichtverdeling bij deze ledlamp is niet formidabel dus meer afstand zou veel beter geweest zijn. Ik had verwacht dat ze tijdens de bloei zou verdubbelen in hoogte maar ze is minstens verdriedubbeld! Maar ik kan alvast zeggen dat ik er zeer veel van geleerd heb. :)

Van albinotoppen had ik nog nooit gehoord! Gelukkig heeft de mijne er geen last van want ik lees dat je er niet stoned van wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om ook hier bananen tegen te komen. Ik heb er ook last van.

Ik zou ze hier en daar proberen voorzichtig weg te halen en alert blijven voor andere.

 

Een zaadje hier en daar gaat je oogst natuurlijk niet verklooien maar het blijft wel onaangenaam.

Ik vindt je dame niet te groot maar zelf had ik meer weggedieft onderaan zodat je cola's lekker kunnen bouwen.

 

Op Opengrow is er een member die haar ook aan het growen is en die had het ook over iets 'verdachts'

I do believe that is a 7 week nanner!! Damn it, but pretty sure it is!!! Only saw this on 1 of the 4 MB's, but didn't look real close, will tomorrow

 

Madberry

Pic is van JetDro

gallery_11129_5458_1133933.jpg

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...