Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Wortelstimulator

Recommended Posts

Wat zijn nu eigenlijk de actieve ingrediënten van een wortelstimulator?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees de bijsluiter of de lijst op het flesje .

Wortelsimulator gebruik ik nooit , beter een iets hogere temperatuur aan de wortels .

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

zitten er geen extracten in gewonnen uit de wilg ?

die wortelen ook als de ziekte wilgen .

ik heb het in begin wel es gebruikt tenminste mn plantjes lol .

maar merk geen verschil vandaar.

 

ggm :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebbie een wilg in de buurt, trek dan je eigen wortelstimu thee, superfood voor je plantjes.

 

Ben je heel slim, stop het in een flesje, mik er wat mineraaltjes bij en plak een fancy etiketje op:

Wortelstimulator a € 10 per 60ml :hug:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op sommige forums doen ze weleens testen met diverse wortelstimulators. (ook wilgensap enz)

 

Spoiler: gewoon water is net zo goed, en in 90% van de gevallen zelfs beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dag je van myco schimmels jes in de grond en water.

Als de potten droog trekt shieten de wortels alle kanten op.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.bioplantenvoeding.nl

 

flowersaver 1 kilo (!!!) momenteel €17.50. myco schimmels + bacterien

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Plantformer

das praktish gratis!

 

@Lostchild

Ik deed dit ook altijd, ofwel door jonge uitlopers te laten trekken op water of jonge uitlopers in een vaas te zetten en hun water te gebruiken als toevoeging aan mijn voedingswater..(worteld als een gek zelfs buiten in het zonnetje in een glazen vaas..)

 

Maar is de actieve stof dan niet Auxine? En heeft dit niet allerlei andere bijwerkingen op de plant? Ik vraag het me af aangezien het een hormoon is en dus kennelijk wordt opgenomen door het wortelstelsel... zover ik het weet wordt het normaal aangemaakt in wortels en getransporteerd naar groeischeuten waarbij de concentratie afhankelijk is van de plaats van de groeischeut op de plant, en waar het vervolgens een effect heeft op de hoofd top dominantie welke wiet sterk heeft..

 

Ik heb zelf nooit problemen ervaren of iets, maar het ook nooit vergeleken t.o.v. een controle groep of dergelijk..

 

En met zo iets als een home made wortel stimulator lijkt het mij vrij lastig om een dosis te bepalen.. ik gokte altijd maar wat (buiten in een kas), en er staat bij 90% van de recepten dat je het prima de gehele cyclus kan mee geven..

 

Misschien zit ik stoned te wezen, maar ik ben benieuwd naar je ideeën hier over.

Edited by Ozzoes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auxine kwam toch vrij bij ontkiemen zaadje, ik wordt oud :thumbsdown:

Al ff geleden dat ik me erin verdiept heb maar Willow water kende ik nog maar al te goed uit de Overgrow tijd, gekke Amerikanen :jump:

 

Hier een artikel waarom wilgenwater zo zijn dingetje doet en kan je volgens mij de dosis ook uit halen

 

KLIK

 

indolebutyric acid (IBA) and Salicylic acid (SA)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Likt me niks mis mee, net zoals er niks mis is met de (bio) roots van zo om het even welke fabrikant al is die van Canna 3x de prijs van wat ze zouden mogen vragen. Als je van alle wortelstimulators de ingrediënten lijst naast elkaar ligt komt dat overeen. Vd rest heb ik er geen verstand van en ga ik ook op mijn neus af:

sommige flesjes meuren zoo erg dat ze niks meer op mijn plank te zoeken hebben, Bio Nova is lkr :thumbsdown:

 

Ik heb die van GHE omdat die heel makkelijk te doseren is en goedkoop, 2 druppies op een liter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC

 

Thanks voor t artiekel, informatief, hier wordt het vooral besproken als stek-middel of anti stess middel na overpotten, terwijl ik het vooral kon als booster van wortel groei en vitaliteit voor de gehele cyclus.

 

IBA en SA behoren beide tot de groep Auxines (moet ik even eerlijk toegeven dat het mij persoonlijk niet helder was dat Auxine enkel een verzamel naam was, <3 google)

 

Verder zat ik er zelf ook naast, Auxine worden vooral aangemaakt in jonge groeischeuten en jonge bladeren. De wortels zelf maken ook wel wat auxine aan maar zijn toch vooral afhankelijk van de groeischeuten en bladeren voor hun bevoorrading..

 

mocht ik behoefte hebben aan een wortel stim koop ik t wel gewoon denk... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is meest makkelijke idd.

Wilgenwater is net aspirine vd dames en hoeveel je ervan geeft.. volgens mij is er geen overdosis of het moet je bodem doen dichtslaan?

Moet je met een wortelstimu niet proberen, geef maar overdadig..

 

Als je zaadjes in glas water ontkiemt en dan na ontkiemen 1 zaadje het water ververst, duurt het langer vd rest ontkiemt is dan wanneer je het water niet ververst.

 

Wat dat voor scheikundig proces dat is weet ik niet, dat correct benoemen is ook zo wat als natuur- en scheikunde je geen ruk interesseerde vroegah :book:

 

Dan nog dat dingetje dat als je een mannetje tussen de vrouwtjes laat staan de vrouwtjes eerder sexe tonen vanwege dat mannetje in de buurt :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...