Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Holy Buddy

Wat Is Dat Toch Met Die Herma's?

Recommended Posts

Ach gut, zuur verdiende centjes naar de coffeeshop brengen.

Zodat de coffeeshophouder lekker vroeg met pensioen kan naar een warm land.

 

Vroeger zat er zaad in alle wiet in de coffeeshop.

Pas toen de binnen gekweekte skunk op de markt kwam, werd het ineens zaadloos.

En ook in de begintijd van de skunk kon je regelmatig een zaadje in je wiet vinden.

Daar heb ik mijn eerste binnenkweekjes mee gedraaid, en ook een "keeper" in gevonden waar ik jarenlang stekken van heb gemaakt.

want de "zaadbankmaffia" bestond toen nog niet.

 

Ook met de soorten van Tom Hill kun je prima fem-zaden maken.

Hij maakt veelvuldig gebruik van zelfbestuiving.

 

Ik heb ook nog nooit kweekverslagen van SugarPunch gelezen waar herma's in zaten, dus wat is je punt, Konopi?

Moeten we soorten op gaan opnoemen die geen herma-neigingen hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja het viel me al eerder op dat empathie niet je sterkste kant is,

je hebt voor het overige maar volledig gelijk,

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geïmporteerde wiet van vroeger & tegenwoordig nog zit nog steeds met zaad.De ene meer dan de ander.Tom Hill werkt inderdaad met zelfbestuiving in zijn veredelingstechnieken, maar zo ik al schreef hebben de mensen die zijn Haze gekweekt hebben nooit last gehad van herma's.Je hebt kennis van je vak of niet.Vroeger in de skunk kwamen ook herma's voor.Skunk schijnt er gevoelig voor te zijn.Zal ook bepalend zijn met welke feno je werkt.

Sannie heeft trouwens liefde voor zijn vak, maar je hebt tegenwoordig cowboy's op de markt , die ff denken snel te cashen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20.000 sampels in 1 jaar dat is nogal perdag klinkt mij als pure Klets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje gaat de hele wereld over Bosteelt en ja er gaat heel veel door zijn handen, kan hij niet zoveel aan doen :innocent:

 

Soms heb je een zadenlijn waar er een wat minder stabiele pheno is ingezet om mee te kruizen en het is dan een lot uit de loterij welke generatie het tot uiting komt en of het aanblijft.

Daarbij ligt er ook een aandeel bij de kweker die omstandigheden in zijn ruimte creëert waarop de veredelaar nooit heeft kunnen testen, dat dan 100% bij de veredelaar neerleggen is niet eerlijk maar gebeurt in 99% vd gevallen wel.

 

Zelfs de beste veredelaar kan het overkomen, herma trekjes of andere vage dingen in een zadenlijn, zomaar ineens bij een gedeelte van de kwekers die nu net dat triggerden wat niet te testen of uit te veredelen valt, Sensi en Greenhouse weten er alles van :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow.....

Dit gaat erg diep allemaal.

 

Het waren bij mij NIET de Master Kush planten die de Herma's gaven. Dat waren mijn Lemon Haze zaden van een aantal jaren geleden.

Toen een zwikje BigBud zaden her en der geruild.

De hobby was kort daarop stil gevallen.

Een drietal van die zadendeden wat. Waar er 1niet verder ging en uiteindelijk er 2herma bleken.

 

De resterende planten zijn Master Kush uit regulier zaad.

Daar zijn er 16 uit 20 opgekomen. Veel onderlinge verschillenin lengte.

 

Wat houdt "pheno's" eigenlijk in? Zijn dat karakteristieke eigenschappen ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een feno type zie je de karakterstieke eigenschappen zoals bladvorm, vertakkingen, kleur & bij een geno type zie je ze juist niet zoals potentie, geslacht etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja bosteelt, dat klinkt wel pittig he

maar als je nagaat dat er in 3 dagen barca

zo'n 500 gram verdampte cannabis achterblijft

dan kom ik op zo'n 15 a 1700 samples

keer een beursje of 10

dan het shoppen in NL, alras zo'n 3 a 4 per week

sampletje of 20 co2 vliegt per postduif vanuit de states

alwaar getest moet worden natuurlijk, hehe

mwah je hebt gelijk, ik blijf bij 12 a 15000 steken,

ben altijd al een praatjesmaker geweest hehehe

 

maarre heb wel goed nieuws:

de verdamper gaat naar de states :innocent:

 

Maar het aller aller leukste blijft toch

om al die samples met vrienden te delen

simple as that.

 

geheel of topic gezwets,? owowow whoopsy herma's?

wasdat? :dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat houdt "pheno's" eigenlijk in? Zijn dat karakteristieke eigenschappen ofzo?

 

Genetische aanleg plus omgevingsinvloeden.

 

Het fenotype is het totaal van alle waarneembare eigenschappen (kenmerken) van een organisme. Het is het resultaat van de genetische aanleg (het genotype) van een individu en de invloed daarop van zijn omgeving. De term werd in 1911 bedacht door Wilhelm Johannsen (1857-1927), om onderscheid te maken tussen de erfelijke eigenschappen van een organisme enerzijds en het resultaat daarvan anderzijds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Correlatie impliceert geen causaliteit. Vreemd dat men dat wel snapt als er weer's een onzin onderzoek over het effect van blowen is maar niet als het hun eigen standpunt van tafel veegt.

 

Thai sativas kunnen inderdaad gevoelig zijn voor intersex... Uhm.. "hermas"..

Het bijzonder aan o haze is juist dat het niet snel hermas produceert ondanks de Thai er in. Zonder thai geen haze en dus geen amnees.

 

Ik heb in de afgelopen 15 jaar 1 keer zaad gevonden in wiet, onlangs in og kush, maar ja da's van bag seed uit de VS... in de 10 jaar daarvoor was zaad in wiet veel normaler.

 

Tom Hill is full of shit. 1 van de opper charlatans in de zaad industrie.

 

@FOTH: die quote is op zich correct maar niet compleet. Phenotype verwijst specifiek niet alleen naar "het 'totaal' van alle waarneembare eigenschappen" maar vaker naar een waarneembare eigenschap van een specifieke genotype. Die dubbele betekenis geld voor genotype, en daarom automatisch ook weer voor phenotype.

 

"A genotype is an individual's collection of genes. The term also can refer to the two alleles inherited for a particular gene."

 

En ook voor meer dan twee allles als de eigenschap gebasseerd is op een combinatie van meerdere gene zoals vaak het geval is.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...