Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rutt

paarse stengel

Recommended Posts

Vroeg mij af of het ook wat betekend,dat je bij de stam naar de groeiede stengel van de bladeren,een paarse kleur ziet, het is alleen aan het begin , niet de hele stengel is paars maar net in de V-vorm.het zit ook bij de stam onderaan paarse strepen,en bij de zijscheuten die groeien.

Is dat de teken van groei of is het iets anders.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook last van maar bij mij was het waarschijnlijk een te lage nacht temp..Heb ik opgelost met een kacheltje.Nu maar hopen dat het dat was.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb er ook last van maar bij mij was het waarschijnlijk een te lage nacht temp..Heb ik opgelost met een kacheltje.Nu maar hopen dat het dat was.. :)

De tempratuur blijft met de lamp uit op 19 a 20 graden,dat moet toch wel goed zijn. :verrygood

Zal het in de gaten houden,de min temp is 19 graden en max 33 graden,misschien is dan het verschil toch te groot,dan zit er niets anders op dan ff een kacheltje te halen.

Greetz Rutt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeuhm.. Waarom een kacheltje halen? Ik zou je temp wat OMLAAG proberen te brengen, wanneer je lamp aanstat natuurlijk. 33 is een beetje te hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eeuhm.. Waarom een kacheltje halen? Ik zou je temp wat OMLAAG proberen te brengen, wanneer je lamp aanstat natuurlijk. 33 is een beetje te hoog.

33 Graden is dus gewoon te hoog,ik dacht dat de goei pas stopte bij 40 graden.

Dan moet ik maar ff wat met de afzuiging doen.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de nieuwe stekken had ik hetzelfde. Gewoon effie een goed gesprek voeren doet wonderen. :verrygood

Zonder gein, Rhizotonic helpt goed tegen dit soort klachten. Bij mij is het allemaal goed gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij de nieuwe stekken had ik hetzelfde. Gewoon effie een goed gesprek voeren doet wonderen. :verrygood

Zonder gein, Rhizotonic helpt goed tegen dit soort klachten. Bij mij is het allemaal goed gekomen.

Dat ga ik zeker de volgende keer gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rizo is ok maar helpt niet tegen paarse stelen door te groote temp verschillen dat moet je echt met een goede ventilator en/of kachel oplossen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarse stengels duidden op een verstoorde voedingsopname , en dat kan weer aan heel veel dingen liggen zoals bv de eerder genoemde te lage temperatuur .

Het kan soms erg lastig zijn om uit te vinden wat het veroorzaakt .

 

Straalkachel als verwarming , zo ééntje met termostaat . Helemaal niet duur ,en is goed af te stellen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straalkachel niet duur!?

 

Duurder dan m'n hele opzet bij elkaar. 2000 watt zo'n ding.. Als dat constant aanstaat heb je een leuke stroom rekening in petto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit toch een thermostaat op? Als je niet afzuigt en 'm op een graad of 18 afstelt, zal ie misschien 10% van de tijd aanstaan, zeker met deze buitentemperaturen. Ik heb een 400 watt kacheltje en dat is ook meer dan voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Straalkachel niet duur!?

 

Duurder dan m'n hele opzet bij elkaar. 2000 watt zo'n ding.. Als dat constant aanstaat heb je een leuke stroom rekening in petto.

In aanschaf zijn ze niet duur bedoelde ik , in kosten mogelijk wel .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zit toch een thermostaat op? Als je niet afzuigt en 'm op een graad of 18 afstelt, zal ie misschien 10% van de tijd aanstaan, zeker met deze buitentemperaturen. Ik heb een 400 watt kacheltje en dat is ook meer dan voldoende.

Maar een graad of 18 is niet voldoende.. De aarde heeft altijd een lagere temperatuur als de lucht er om heen, en de thermostaat in het kacheltje leest het niet in de grond af.. Als ik mijn aarde rond de 18 graden wil houden moet mijn temperatuur minimaal 20 graden zijn. En das nogal wat aangezien het maar iets van 15 graden op m'n zolder is (overdag!)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarse stengels wil helemaal niet zeggen dat eht te koud is snachts!

 

Paarse stengels geeft aan dat de dames stress hebben gehad!

 

Niks meer niks minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paarse stengels wil helemaal niet zeggen dat eht te koud is snachts!

 

Paarse stengels geeft aan dat de dames stress hebben gehad!

 

Niks meer niks minder.

 

Das duidelijke taal :|

Stress door een te lage tempratuur?

Stress door te veel of te weinig voeding?

Of ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Das duidelijke taal :)

Stress door een te lage tempratuur?

Stress door te veel of te weinig voeding?

Of ?

Dat is nu net de kunst om uit te zoeken :|

 

Je noemt er nu 3, kan er zo nog 10 achteraan zetten.

Er zijn zelfs soorten die al in de stress schieten doordat ze gestekt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Das duidelijke taal :)

Stress door een te lage tempratuur?

Stress door te veel of te weinig voeding?

Of ?

Dat is nu net de kunst om uit te zoeken :|

 

Je noemt er nu 3, kan er zo nog 10 achteraan zetten.

Er zijn zelfs soorten die al in de stress schieten doordat ze gestekt worden.

Jah zo kunnen we nog ff door gaan.

Het kan dus vele oorzaken hebben,zullen de stengels ook weer normaal van kleur worden of blijven ze de rest van de kweek zo,als dat zo is dan stressen ze goed want ik heb hier en daar nog steeds paarse stengels.

Zal ze es wat minder stressen. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Das duidelijke taal :)

Stress door een te lage tempratuur?

Stress door te veel of te weinig voeding?

Of ?

Dat is nu net de kunst om uit te zoeken :|

 

Je noemt er nu 3, kan er zo nog 10 achteraan zetten.

Er zijn zelfs soorten die al in de stress schieten doordat ze gestekt worden.

Jah zo kunnen we nog ff door gaan.

Het kan dus vele oorzaken hebben,zullen de stengels ook weer normaal van kleur worden of blijven ze de rest van de kweek zo,als dat zo is dan stressen ze goed want ik heb hier en daar nog steeds paarse stengels.

Zal ze es wat minder stressen. :angry:

Eens paars altijd paars!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...