Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenTeaCitrus

Groeifase, Wat Is De Beste Optie

Recommended Posts

Middag guys,

 

Ik ben al een aantal dagen druk opzoek op het forum naar de beste lampen voor de groeifase. (geen mega budget)

 

Ben uitgekomen bij TL buizen. Deze moeten bij de ene 2-3 cm ervan af hangen en bij de andere 50 cm. (zal wel wat verkeerd hebben gelezen).

 

Nu bij de karwei uit gekomen op de Philips Linear T5, 28 watt warm white. Mooi systeempje waarbij je een paar achter elkaar kan schakelen zodat alles in 1x aan en uit gaat. (verder aan en uit knop op de lampen zelf).

 

Mijn tent is 1.5 bij 1.5 en m'n idee was om er drie op te hangen. is dit verstandig?

 

Heb een 800 nog wat inblaas en 1500 uitblaas.

 

Hoor graag jullie mening en of jullie het zelf doen.

 

mvg

 

Citrus

 

Kan je kweken onder tl ?

Ja, groeien gaat heel goed, maar afbloeien zal duidelijk een stuk minder opbrengen.

Lichtkleuren 11 (daylight), 21 (coowhite), 31, 33 (coolwhite), 82 (warmwit, bloei) zijn het meest geschikt.

Je hebt in TL-buizen verschillende lengtes:

- 59cm => 18W

- 90cm => 30W

- 120cm => 36W

- 150cm => 58W (circa 5200 lumen)

(combinaties 1:2 warm/koelwit schijnen beter te werken)

Er is alleen dicht bij de buis genoeg licht voor de plant, dus zal de lamp op een paar centimeter afstand van de planten moeten hangen en zal je de planten eigenlijk op een horizontaal vlak moeten laten groeien en bloeien om de het best gebruik te maken van het licht.

 

De combinatie van 1:2 warm/koelwit.... zou ik indien 3 lampen genoeg is, dan 2 coolblue en 1 warmwit kopen? en dan om en om hangen in de tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk ook niet dat de Karwei of welke doe het zelf zaak dan ook de goeie plek is om je kweek spullen te kopen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flinke tent en afzuiging, heb je voor de bloei een HPS liggen? Voorgroei zou ik een Mh lampje pakken, of Tneon.

 

TL idd goed kort op de plantjes houden, ca. 5-10 cm. Eventueel een pc fan op de balken richten en dan kunnen ze nog lager als dat gewenst is. Zou het niet te interessant maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen mega budget hebt lijkt me TL niet echt een optie.

Op zo een oppervlakte gaan er best wat buisjes in. 3 stuks naast elkaar van BV 54 W T5 geeft ongeveer een kweekoppervlakte van 120 x 35 CM om toch fatsoenlijk wat licht op de planten te krijgen.

Die kosten dan bij elkaar waarschijnlijk net zo veel als een 250 W HPS setje.

 

het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je verdere plan is. Groeien binnen en dan naar buiten?

 

lees anders eens wat bouwverslagen door in de microhoek, al is TL kweker een uitstervend ras volgens mij. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke zo te lezen is tl geen optie meer haha. Thanks guys... Scheelt Weer een paar knaken aan tl buizen.

 

Secret jardin t-neon 55 watt 2x?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is 2x55 Tneon niet wat weinig licht in een 1,5x1,5 meter tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk hps doen, voorgroeien met 200w in een 1,5x1,5 tent is toch onzinnig?

Licht moeten die meiden hebben, en zoveel en zo snel mogelijk!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel mooi ja, of anders een 1000 watter in het midden.

De ouderwetse kiloknaller opstelling zeg maar, er zijn hier op het forum genoeg verslagen van jongens die met 1,5x1,5 tenten draaien.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 600W is best lastig op 150, overlap.

1x 1000W in de nok werkt dan veel beter :showoff:

 

Heb je die tent al uitgepakt en opgezet?

 

Als ik jouw was zou ik hem omruilen voor een 120 of een 100 of neem een L of W uitvoering (150W/120W).

 

In dat formaat tent kweken met een TL opstelling gaat prima, ik kweek soms in een 120W met 432W t5 :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guys ben ik weer,

 

Ik ga waarschijnlijk kiezen voor een andere opstelling en kom uit op een tent 90 x 90 x 180.

 

Als voorgroei lamp het volgende gevonden:

 

http://www.garden-culture.nl/verlichting/t-neon-verlichting/t-neon-75w.html

 

Als ik hier van 1 ophang in mijn tent, is dit voldoende voor de groei?

 

Voor de bloei heb ik een normale 600 watter liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom een tcl armatuur kopen als ze ook gelijk onder 600w kunnen?

Licht=gewicht....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...