Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hardcorerandy

3x PP onder TL

Recommended Posts

Ik heb weer een paar plantjes in mn kast staan. 3 Powerplants. Ik kweek ze onder TL, want mn moeder wil niet dat ik met zo'n hogedruk natriumlamp in de kast bezig ga. Vooral niet omdat ik `s nachts het licht aan heb. Maar goed ik ben al blij dat ik een paar plantjes mag. Heb het wel is vaker gedaan en is me wel goed bevallen die wiet. Ik rook t zelf op en verkoop het niet. Of geef wat aan vrienden om te proeven. De wiet die ervan afkomt is mooi meegenomen en kweken is zowieso wel tof. :)

 

Ze staan in 10 liter potten. Met een all-mix van de growshop. Ik heb ze 2 week laten voorgroeien en ze staan nu bijna 3 week in de bloei. Ik ben na de 1e week bloei al Terra Floris van Canna bij gaan geven. Na de 4e week bloei ben ik van plan PK 13-14 van House & Garden te gaan geven. De plantjes zijn nu bijna 50 cm. Hier zijn de foto's. Ik heb ze even uit hun hokkie gehaal en op mn kamer gezet voor de foto.

 

Foto 1

 

Foto 2

 

Wat vinden jullie ervan? Zien ze er een beetje goed uit. Ik kan wel wat advies gebruiken of wat goeie tips.

In ieder geval alvast bedankt.

 

HardcoreRandy :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geen hoge druk natrium mag gebruiken kun je er ook nog wat TL's bijhangen toch ? een paar met kleur code 830 bv die geven meer licht dan de bekende kleur 33 TL's en hebben een betere lichtkleur voor de bloei . Je kunt de buizen ook verticaal tussen de planten hangen eventueel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit het bloeit nog aardig voor tl licht

 

Keep upt tha Good Work!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja ziet er idd leuk uit voor TL plantjes :verrygood

 

veel succes met je kweek enneh hardcore 4 life he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor de reactie's. Ben blij om te horen dat ze er gezond uit zien.

 

To Atmosphere :

 

Ik gebruik 2 TL's van 18W met coolwhite lichtspectrum en 1 TL van 30 W met kleurcode 830. Dat gaat tot nu toe nog wel lekker.

 

Ik zal over een weekje ofzo even nieuwe foto's plaatsen.

 

HardcoreRandy :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeker goed uit. :verrygood

Succes.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

feest!! fuck die elitecrap, goedkoop gatet dus ook! leuk om te zien

 

gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiets heb ik ook al eens gehad was denk ik nu zo'n anderhalfjaar geleden.

3 WW , lampje was naar beneden gevallen een keer.... helaas

 

p.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even nieuwe foto's gemaakt. De plantjes zijn in de lengte niet echt meer gegroeid. Maar de topjes groeien wel aardig door. Ze hebben nu 4 week bloei gehad. Heb vandaag voor t eerst PK 13/14 bij hun voedingwater ingeschonken.

Hier even de foto's.

 

Foto 1

 

Foto 2

 

Zal over een tijdje wel even weer foto's plaatsen.

Thankx voor de interesse :verrygood

 

HardcoreRandy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
Het is wel leuk gedaan maar ik vind het veel moeite voor 3 jointjes ...  :D

Veel moeite? :)

 

Ben ik mee oneens, wat is nou de moeite voor 35 gram (gokje vooraf?! ) weed...... 3 plantjes verzorgen en een middagje hokkie timmeren en een uurtje shoppen?

 

Respect andy, ziet er leuk uit! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

feest!! fuck die elitecrap, goedkoop gatet dus ook! leuk om te zien

 

gegroet

totaal niet mee eens as je er iets wild aan hebbe dioe je het zo NIET

 

 

 

heel leuk as groen voor binne en voor een beetje wiet maar zo kweek je niet om weed te kweken .dit is heel mooi en goed gedaan voor zoals hij zelf zeg iets van wiet gekweed te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thanx voor de reactie's. Ben blij om te horen dat ze er gezond uit zien.

 

To Atmosphere :

 

Ik gebruik 2 TL's van 18W met coolwhite lichtspectrum en 1 TL van 30 W met kleurcode 830. Dat gaat tot nu toe nog wel lekker.

 

Ik zal over een weekje ofzo even nieuwe foto's plaatsen.

 

HardcoreRandy :verrygood

gewoon af en toe weer eens een tl erbij kopen . Met veel tl 's dicht bij elkaar wordt het licht ook steeds intenser . deze opstelling geeft op 2 cm afstand van de buizen net zoveel lux als een 400 watt natrium hoge druk lamp op 30 cm afstand ! elke buis is voorzien van reflektie materiaal aan de bovenkant. :

TL%20plaat.jpg

Je ziet dat er nog 2 TL's bij moeten ,maar zo zi eje de pc -fannetjes zitten, ze zorgen voor koeling van de buizen die te warm kunnen worden omdat ze zo dicht opelkaar zitten . Het rendement van je buizen gaat achteruit als ze te warm worden ,vandaar die koeling .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat is dan weer wel degelijk kweken

sry dat ik zo hevig reageerde maar ik vo,nd deze zin nogal crapy

"feest!! fuck die elitecrap, goedkoop gatet dus ook! leuk om te zien"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Smokevrienden :angry:

 

Thanx voor de reactie's nog.

 

Ik heb nog even een foto van mn plantjes vlak voordat ik ze geknipt heb. Ze hangen nu te drogen.

 

Foto

 

Binnenkort lekker wat te roken. :|

 

HardcoreRandy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat ziet er netjes uit. Ga ook overmorgen beginnen met het kweken met tl-buizen. Moet dan nog ff reflecterende folie gaan halen en nog ff een frame bouwen om alle 6 tl buizen naast elkaar op te stellen. Na 1,2 weken groei doe ik er nog 3 tl-buizen (kleur 82) bij die ik dan er verticaal tussen zet. dit is dan dus in totaal 9x20watt=180 Watt. Met zoveel buizen moet het wel lukken niet? hoeveel lumen zou ik hier ongeveer mee produceren, komt dat in de buurt van een 250 watt natrium lamp?

 

Ben in ieder geval blij dat je hier foto's hebt gepost. Je plantjes zien er netjes uit en je hebt maar 3 tl-buizen. Ik was me al een beetje zorgen aan het maken dat het met tl-buizen helemaal niet zo goed zou werken. Ga zo door zou ik zeggen, :|

 

Gr, The Seeker

Edited by The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 10 buizen van 18 of 20 watt haal je dezelfde lichtsterkte op je planten als met een 250 watt HPS wel. Je kunt ze namelijk veel dichter bij je planten hangen. De buizen moeten dan alleen niet ver van elkaar hangen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohw das mooi, Ik heb er dus in totaal 9 en doe er ook reflecterende folie achter en de gehele ruimte is goed geisoleerd en aan alle kanten afgeplakt met reflecterende folie. Ben van plan om er 3/4 verticaal te gaan plaatsen en de rest in zo'n frame. Ongeveer zoals je het hierboven ziet maar dan ietsje minder buizen en zonder die fans. Maar op die manier kan je toch wel leuk plantjes kweken niet? En zo ja hoeveel? Heb 11 zaadjes maar of ik ze nu allemaal moet planten :|

Bedankt voor het advies atmos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n Tl opstelling op 2 cm afstand gemeten gaf dezelfde lichtsterkte als een 400 watt natrium hoge druk lamp zonder reflector op 30 cm afstand gemeten. Je plantne kunnen ook op die 2 cm afstand van je tl gaan groeien omdat de buizen toch niet zo warm zijn .

 

M'n opstelling komt in een hokje dat precies de juiste maten heeft ,zodat het hele oppervlakte even veel licht krijgt . Het is dus wel een behoorlijk klein hokje , 70 bij 40 ongeveer.

 

Of het goed gaat werken weet ik nog niet , dat is nog afwachten.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi zeg die kweek met tl lampen,een maat van mij probeert het met halogeen ,zou dit ook werken???ik heb ze gezien en ze zagen er nog mooi uit ook,ik was best verbaasd ,maar of er ook wiet aankomt ,dat vraag ik me af

maar deze tl kweek ziet er mooi uit ,heeeeeeeeeeeeeeel mooi gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...