Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rob8558

Voorbereidingen 1E Kokos Kweek

Recommended Posts

Beste,

 

na een aantal (mislukte) kweekjes op aarde, nu met mijn laatste ronde bezig op aarde.

Ik heb besloten om over te gaan naar kokos omdat dit medium makkelijker te spoelen is, moeilijker te overbewateren en de wortels zo meer zuurstof krijgen.

 

Reden genoeg dus.

 

Ik ben me aan het orienteren op een aantal soorten kokos... sommigen al voorbemest, anderen weer niet, wat kan ik het beste doen?

 

https://www.cityplants.nl/plagron-cocos-premium-50-ltr/

 

Hoe zit het met dit medium mbt bewateren? is dit bij 50 dames handmatig te doen of niet?

 

en welke voeding kan ik het beste aanschaffen?

 

Is er iemand die een kweekschema heeft voor het medium kokos?

 

grt. Rob

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je al niet weet hoe je op aarde moet kweken kan je beter nog even goed oefenen voor dat je op kokos over gaat, vat het niet verkeerd op maar kokos kweken is kijken meten kijken meten zo lang je dat nog niet helemaal onder de knie hebt kan je er beter niet aan beginnen aarde kweken is de basis leer dat eerst maar eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan niet goed overweg met de buffer van aarde blijkbaar... meten van de ec en ph doe ik nu ook... maar na het meten van de drain vorige week, had ik een EC waarde van 8 en een ph van 5...

 

en dit .. terwijl mn voeding een ec van rond de 1.6 en een ph van 5.8 heeft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt door overtollige ophopingen van voeding miss verstandig om af en toe eens te spoelen met enzymen en CaMg, dat kom je ook zeker met kokos het doen bij onduidelijke te korten. wat waren je problemen dan met aarde? was het gebruikte of nieuwe aarde?

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon Canna Coco nemen met hun voeding en schema kan er niet veel fout gaan.

 

Meters goed ijken , knallen

 

Coco van Canna buffert redelijk als het nieuw is

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt door overtollige ophopingen van voeding miss verstandig om af en toe eens te spoelen met enzymen en CaMg, dat kom je ook zeker met kokos het doen bij onduidelijke te korten. wat waren je problemen dan met aarde? was het gebruikte of nieuwe aarde?

 

problemen die ik met aarde ben tegengekomen waren in het begin met name te veel water geven en overvoeding (door de buffer van aarde zie je de reactie van de plant op overvoeding pas veel te laat).

 

aarde is nu 6 rondes meegegaan.... en nu wil ik dus een nieuw medium.

 

Met name het feit dat de kokos geen voedingsstoffen vasthoud en makkelijk te flushen is spreekt me aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meten van de ec en ph doe ik nu ook... maar na het meten van de drain vorige week, had ik een EC waarde van 8 en een ph van 5...

 

Zelfs met een grondprobe in de pot meten geeft nog niet een goede indicator van de PH en EC.

 

Wil je meten = weten moet je hydro op een inert medium gaan kweken.

 

Drain meting zegt..

helemaal niks, ook niet op kokos, laat je niks wijsmaken.

 

Waarom als water geven je probleem is, geen Blumat meters om je daarin te helpen zodat je het goed aan kan leren en toprondes gaat draaien?

Verkeerd water geven op kokos is helemaal een ramp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor iemand die zich moeilijk weet te vinden in t kweken...zou ik lekker organish gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geeft EC drain bij mapito geen goede indicatie dan ?

 

pito is geen coco :book:

hydro vs semi- hydro weejewel :withstupid:

 

Net zoals dat spoelen op aarde.. spoelen is de douchekop erop en dan net zolang tot wat eruit komt dezelfde waarde heeft als wat er in gaat

Daarna zet je het dan weer op de goede waarde door in te wateren met hoe je het wilt hebben op ph/ec gebied.

 

Goede tovenaar die dat op een aarde of een semi hydro medium voor elkaar krijgt.

 

Je meet maar hebt geen idee van wat je nu aan het meten bent, handig :hug:

 

De manieren waar ze het allemaal over hebben komen uit de tuinbouw waar je idd meet maar heel anders met voeding geven om gaat.

Lab controles included :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...