Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

30 X Amnees @ Dimlux 1000 Watt 100% Biologisch. The Story Continue's

Recommended Posts

Ik snap die tensio's niet. alle drie andere waardes, alledrie blijven tussen de 120 en 180 aangeven, zelfs na gisteren 10 liter water en vandaag 10 liter water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat probleem liep ik ook tegenaan met die dingen. Volg je verstand met watergeven en beschouw die meters maar als steuntje in de rug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Die tensio's... ik weet het niet. De onderste twee geven altijd nagenoeg hetzelfde aan.(tussen de 140 en 170) De bovenste geeft 90 aan. Terwijl de aarde zeker een cm kurkdroge laag heeft. die tensions heb ik best wel een tijd niet gebruikt, doen ze het dan nog wel?

 

Ik heb voor de zekerheid maar 4 liter erbij gedaan om het enig zins nat te houden. (ik geef om de dag 10 liter sowieso, en soms dus wat extra)

 

Sommige plantjes gaan wat harder dan andere. Dit is na twee weken groei. Ik wil die bak vol krijgen, dus ik denk dat ik er zeker nog een week groei tegen aan gooi. Planten die te hard gingen heb ik getopt.

 

gallery_33188_18642_176777.jpg

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

betaal je dan ook nog de hoofdprijs voor die tensio ik zou zeggen bakken optillen maar dat gaat in dit geval moeilijk en grote sate prikker is ook wel relax :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze trouwens die 2 weken op non stop 24/7 licht gedraaid.

 

Ik ga de laatste week 18/6 draaien, ik heb het gevoel dat ze niet echt veel harder gaan met continu licht.

 

betaal je dan ook nog de hoofdprijs voor die tensio ik zou zeggen bakken optillen maar dat gaat in dit geval moeilijk en grote sate prikker is ook wel relax :)

 

Ja, ik weet niet zo goed wat ik van die tensio's moet vinden. Ik had 1 nieuwe, 2 oude gekregen van een vriend. Maar ik weet niet meer welke welke is. Die oude hebben namelijk zeker een jaar of anderhalf stil gelegen. Begin me nu af te vragen of ze nog wel werken ;-)

 

Die tensio die ik nieuw had, die werkte goed, maar weet dus niet meer welke dat is :P

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine

 

Een plant heeft een rust periode nodig ten alle tijde, ze doen het wel op 24/7 maar is niet bevordelijk.

 

Minimaal de klok op 20/4 zetten en ze hebben de tijd om even te ressetten.

 

Geen goede ervaring met oude droge tensio's, deze zijn van keramiek wat uitdroogt na verloop van tijd en niet meer zuiver afleest.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine

 

Een plant heeft een rust periode nodig ten alle tijde, ze doen het wel op 24/7 maar is niet bevordelijk.

 

Minimaal de klok op 20/4 zetten en ze hebben de tijd om even te ressetten.

 

Geen goede ervaring met oude droge tensio's, deze zijn van keramiek wat uitdroogt na verloop van tijd en niet meer zuiver afleest.

 

Pg

 

Klopt, dit vertelde je mij al eerder. Echter, ik hoorde ook weer dat het WEL kon.

 

Koppig als ik ben, ga ik het dan ZELF uitproberen. Ik moet altijd eerst vallen en opstaan haha ;-)

 

Ik gooi ze een weekje op 18/6 en ga kijken wat er gebeurd ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn al die hoopjes nu tussen je planten? Geel/wot poeder ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grotere hoopjes he niej die witte kiezels door je aarde zelf... of is da ook perliet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

opt grote scherm ist meer dan duidelijk perliet hahaha,

 

mijn excuuuus

 

:vape:

en da zonder bong :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf je van bovenaf water geven?

 

Ken je het topic over de ideale grote aardebak?

 

Dat werkt pas echt goed als van onderaf water geeft, met behulp van een drainageslang.

 

gallery_5364_1444_166531.jpg

 

En als je de grond rondom de planten afdekt, met folie oid, dan verdampt er nog maar weinig water, en hoef je een stuk minder te gieten.

 

gallery_20098_7015_33487.jpg

 

Succes.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf je van bovenaf water geven?

 

Ken je het topic over de ideale grote aardebak?

 

Dat werkt pas echt goed als van onderaf water geeft, met behulp van een drainageslang.

 

 

 

En als je de grond rondom de planten afdekt, met folie oid, dan verdampt er nog maar weinig water, en hoef je een stuk minder te gieten.

 

 

 

Succes.

 

wauw!

 

Ik voel een nieuw projectje opkomen :D die vlaggetjes ook :D

Edited by bruinevingers
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Alle 30 doen ze het nog, maar 3 willen er echt echt niet echt meekomen. Kan jij ze vinden? :P

 

gallery_33188_18642_25256.jpg

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimlux gaat ineens niet meer aan.

 

WTF ding is 4 maanden oud.

 

lamp springt aan. Na 3 seconden gaat ie uit en het lampje blijft snel knipperen...

 

iemand enig idee?

 

heb al meerdere voedings kabels geprobeerd. No result

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimlux gaat ineens niet meer aan.

 

WTF ding is 4 maanden oud.

 

lamp springt aan. Na 3 seconden gaat ie uit en het lampje blijft snel knipperen...

 

iemand enig idee?

 

heb al meerdere voedings kabels geprobeerd. No result

 

dat is hard genaaid! hopelijk snel te fixen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snel werkende verlichting regelen en tot die tijd de kweekruimte donker laten. Daarna kan je wel uitzoeken waar het aan ligt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dus een goed argument om niet al mijn oude magnetische vsa's weg te gooien... toch maar ff een tijdklokkie en 2 vsa's in een doos op zolder leggen voor reserve.

 

Lamp/kap/fitting al gechecked?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gewoon een normale dag lamp geplaatst om ze iig wakker te houden.

 

Maandag maar een nieuwe kopen. En dan deze terugsturen naar Dimlux oid.

 

Heb ze iig al gemailed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, geaard stopcontact.

 

Maar we zijn weer up and running, dimlux is terug gestuurd ter garantie/reparatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...