Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hazes

Juiste Voeding Autopots

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik kweek al enige tijd op autopots, dit bevalt mij goed, echter wil ik het wat gaan opvoeren qua voeding.

Ik heb tredes, waar je 2 planten opzet, deze krijgen van onderen water doormiddel van een vlotter in het midden van deze trede. De slangetjes op de tredes zijn 8mm, en deze gaan naar een hoofdslang van 16mm. Dit systeem is vast bekend bij sommigen hier, indien gewenst kan ik een linkje plaatsen met een autopots systeem die ik heb.

 

Edit : link.

http://www.autopot.nl/easy2grow-xl/cat/12/easy2grow-xl

 

 

Voorheen gebruikte ik hesi wortelstimulams met een beetje fosfor en kalium. Ik gaf ongeveer de helft mee van wat ze zeggen. Ging allemaal redelijk goed, opbrengst niet super hoog maar afijn.

Dit deed ik op aarde.

 

Nu zit ik op cocos met perliet, en gebruik ik de canna lijn, a&b de rizo wortelstimulans en enzymen.

En gooi ik de hoeveelheid er in wat me schema aangeeft, best veel eigenlijk.

 

Maar mijn probleem is dat hij nu toch wel vaak verstopt raakt, ik heb dan ook het idee dat de voeding wellicht te dik is van stof..

 

Is er een andere voedingslijn, die wellicht dunner is, maar toch ook net zo sterk. Of dat ik er wellicht meer in moet doen?

 

Ik gebruik een vat van 200liter, daar zit een klein luchtpompje in om het water in beweging te houden, heb er 30 trees op aangesloten dus 60 planten.

Tevens maak ik gebruik van een filter deze zit tussen mijn vat en de slang in, insteekfilter, deze hoort bij het systeem.

 

Ik hoop dat er iemand is die dit probleem herkent en wellicht de oplossing weet?

 

Mocht ik iets vergeten zijn qua info, dan hoor ik het ook graag. Tis laat en de wiet is hard :P

Edited by Hazes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je systeem is niet zo geschikt om met voeding in het water te werken (zwaartekracht).

 

door het nadruppelen koekt alles veel sneller aan.

 

Heb je wel een recirc pomp in je vat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ook het autopot systeem en inderdaad kan de boel wel eens verstopt raken.

Je kunt hiervoor ataclean of 'n ander soortgelijk middel gebruiken.

En inderdaad want lostchild zegt, zet 'n fonteinpompje in je watervat, 'n luchtpompje is niet aan te raden. reden waarom weet ik niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je nadruppelen? Ik heb geen druppel systeem he? Snap niet zo goed wat je bedoeld.

 

Weet niet zozeer wat voor pomp je bedoeld, maar heb gewoon zon soort luchtpompje idd. Stond me ook al iets van bij dat je deze beter niet kon gebruiken omdat er wellicht lucht mee de slangen ingaat wat ook weer voor verstoppingen kan zorgen?

 

Tnx Voor jullie reacties :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

door het nadruppelen koekt alles veel sneller aan.

 

 

 

 

Dat zei m'n uroloog ook gisteren -

 

 

ik heb gewerkt met het systeem, maar ik had geen luchtpomp in het voedingsvat. Ik weet ook niet of dat nou wel zo verstandig is, lucht door je voeding heen pompen. Gaat je Ph dan niet raar doen als je veel zure stof (O2) toevoegt? Een circulatiepompje zou beter zijn.

 

Als je meer opbrengst van je autopot wil, is het verstandig om de airdomes te gebruiken. Ik had vier potten staan met een aquariumpompje met 4 uitgangen. dat liet ik een half uur pompen, iedere twee uur, niet 's nachts vanwege de bromtoon van de aquariumpomp. Maar de opbrengst was significant meer...!

 

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...