Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dennissie

24 maal jack herrer

Recommended Posts

dag_8_5_JPG.t.jpg

Dit is 1 van mijn 24 Jackies.

1 dag in de bloei na 7 dagen groei..

Zal vaker een fotootje plaatsen kennen jullie vertellen wat ik wel goed doe en niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joh hou ons op de hoogte van je kinderen en de volgende keer mag het wat kleiner ja :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. :verrygood

Veel succes met de kweek.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen foto bewerkingsprogramma? kun je die pic ff verkleinen. Dan komt ie ook beter tot z'n recht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier effe om het completer te maken de middelen die ik gebruik:

Een Keter xl kweekkast

2 maal 600 watt cooltubes

uiteraard met afzuiging, filters, luchtcirculatietoevoer

voeding:

Canna rhyzotonic

Canna zym

Canna Terra vega

Canna Terra flores

Canna PK 13-14

Bio nova TML

Canna PH- groei

Canna PH- bloei

En de naam van de voorbewerkte aarde is me ontschoten..

In mijn schema die ik erbij heb gehad wordt geadviseerd om de PH op 5.8 te houden...Is dat niet te laag ? Of kan ik dat gewoon aanhouwen..

Zit nu op dag 11 waarvan 4 dagen bloei..

Fotoos volgen vanaaf...eeye :verrygood

 

Hier de fotoos

 

dag112.JPG

 

dag11_1.JPG

 

dag11_2.JPG

 

dag11_5.JPG

 

dag11_7.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. :)

Ph van 5,8 is prima.

Greetz Rutt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

5.8 is niet goed !!!!!!!!!!!

 

das voor hydro, dit is aarde !!!!!

 

houd +- 6.5 aan, omdat aarde ph neutraal is (7.0) gaat die toch altijd bijsturen richting 7 en als je dan 5.8 geeft komt dat niet goed !!!!

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
5.8 is niet goed !!!!!!!!!!!

 

das voor hydro, dit is aarde !!!!!

 

houd +- 6.5 aan, omdat aarde ph neutraal is (7.0) gaat die toch altijd bijsturen richting 7 en als je dan 5.8 geeft komt dat niet goed !!!!

 

 

:verrygood

Wat een gelul zeg! De ph van de meeste soorten aarde die je bij een growshop kan kopen ligt tussen de 5,5 en 6,0.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5.8 is niet goed !!!!!!!!!!!

 

das voor hydro, dit is aarde !!!!!

 

houd +- 6.5 aan, omdat aarde ph neutraal is (7.0) gaat die toch altijd bijsturen richting 7 en als je dan 5.8 geeft komt dat niet goed !!!!

 

 

:verrygood

Kun je dat ook onderbouwen?

@Dennissie waar haal je die mooie bakken weg,dat is ook net wat voor mijn volgende kweek.

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ff een stukje op het forum opgezocht.

pH

 

 

Met dit getal wordt de zuurgraad van bijvoorbeeld de voeding aangegeven.

Het is de negatieve logaritmische schaal van vrije waterstofionen (H+),

en wordt ook wel de waterstofexponent genoemd. (Sorry, kan ik ook niks aan doen)

Omdat het om een negatieve logaritmische schaal gaat betekent dit, dat een vloeistof bij pH 6.0 tien keer meer vrije waterstofionen bevat dan bij pH 7.0, en bij pH 5.0 honderd keer meer dan bij pH 7.0.

Waar je dus erg in moet hebben is dat een lager getal inhoudt dat de voeding zuurder is, pH 7.0 is neutraal.

Omdat de pH van leidingwater meestal te hoog is, worden er vaak zuren als salpeterzuur of fosforzuur aan de voeding toegevoegd. De hoeveelheid zuur die je hier voor nodig zult hebben hangt hoofdzakelijk af van de bufferende werking van het gebruikte water. Dit ligt o.a. weer aan de hoeveelheid bicarbonaten in dit water, omdat deze met de waterstofionen een verbinding aangaan.

Breng altijd eerst de EC in orde voor je aan de pH begint.

 

bij de meeste kweekschema’s liggen de ('ideale') pH waarde tussen 5.4 en 6.8 (afhankelijk van periode)

Heb je geen (goede) pH meter pas dan op met zuur. Te weinig wordt beter uitgehouden dan te veel!

 

 

De Ph is te meten met een Ph-meter (klinkt logisch, niet?), deze zijn in elke growshop te verkrijgen en kosten circa 90-100 euro (en het is de moeite (en het geld) van de investering waard).

 

En let op, met de juiste Ph ben je er nog niet, ook de juiste Ec en Lv is van belang !

 

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dan ga ik rond de 6,1 zitten.De ec ben ik nog niet aan het meten omdat ik nog geen voeding meegeef.Dat begint pas in week 3 van mijn schema.En Rutt,die bakken zijn standaard bijgeleverd bij mijn casa grow box..

Thanx voor de reakties :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde ph neutraal , ??? no way haal maar een seen gewone zak potgrond ,daar staat op dat het ene ph heeft van tussen de 5 en 6.5 !!

 

Geef gewoon water met een ph van tussen de 6,2 en 6.7 ,dan voorkom je dat het medium te ver verzuurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe een update Dag 13

dag_13_1.JPG

 

dag_13_9.JPG

 

dag_13_10.JPG

 

dag_13_8.JPG

 

Morgen begin ik aan week 3 van mijn bijgeleverde schema en dan moet ik beginnen met voeding :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe een vraagje waar ik eigenlijk niet helemaal bij stil heb gestaan.Hoe kan ik het best straks mijn plantjes water geven als het echt dicht bebost begint te raken?Voor mijn volgende kweek ga ik de bijgeleverde watergeef pomp gebruiken maar omdat die nogal lekte had ik maar besloten om hem niet bij mijn eerste kweek te gebruiken.Hebben jullie ook tips om die koppelingen compleet waterdicht te maken?want op zijn hardst aandraaien geeft niet..dan lekt het nog steeds.En hoe groot moet de maasweidte zijn van het te spannen netje over mijn plantjes?thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steek je pomp in een diep vat (dan mag ze lekken) en sluit er een tuinsproeier op aan met een verlengstuk zo kan je handig water geven van op een afstand.

 

Meet eerst met een maatbeker hoe lang het duurt om de gewenste hoeveelheid op te pompen en tel dan telken mee als je elke plant water geeft ...

 

veel geluk en goed bezig !!

 

ps: je kan zo'n ijzere ring gaan halen die je kan aanschroeven rond je darm en de uitgang van de pomp dan lekt hij mss al wel minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe een update van dag 18 (7 groei 11 bloei)

 

dag_18.JPG

 

dag_18_1.JPG

 

dag_18_2.JPG

 

dag_18_3.JPG

 

dag_18_4.JPG

 

dag_18_5.JPG

 

dag_18_6.JPG

 

dag_18_7.JPG

 

Zoow dat zijn weer een paar foototjes ,tis mijn eerste kweek maar volges mij gaan ze lekker.. :verrygood

 

Verder heb ik nog een vraaggie.Ik heb een aantal blaadjes met een paars steeltje(best wel veel) nou heb ik me laten vertellen dat ik die er beter af kan plukken omdat ze geen nut meer zouden hebben.Zelf geloof ik der niks van maar wie weet het zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe kleine update:Dag 25

In mijn ogen gaan ze perfekt,volop bloemvorming ik zal snel weer es een paar fotoos plaatsen voor de volgers.

Temp. 27 om 20

Lv 50

Ze drinken gemiddeld ongeveer 200 ml per dag... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar 200ml ?! ik heb toch al meegemaakt dat ze een halve liter opzopen rond die tijd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar 200ml ?! ik heb toch al meegemaakt dat ze een halve liter opzopen rond die tijd :verrygood

hangt allemaal af van de lv en de warmte

 

de planten verbruiken meer water bij hoge temp of lage lv's omdat ze dan et water dat ze uit de grond halen sneller verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit :verrygood

Mooie toppen allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...