Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Samaiine

1000Watt Lumatek Kleine Oppervlakte..

Recommended Posts

Beste Wfers,

 

Ik heb een aantal vragen.. kan ik met 1000 watt lumatek draaien in dit tentje zonder overmatig lichtintensiteit voor mijn plantjes? momenteel heb ik in deze ballast een 600w zitten maar zou graag 1000 watt erin doen als dat mogelijk is?

 

http://www.secretjardin.com/nl/grow-tent-secret-jardin/dark-room-i-secret-jardin.html

 

mijn afzuiger is 700m dat moet voldoende zijn voor de winter maar word moeilijk in de zomer als ik me goed heb ingelezen..

 

Als jullie nog tips of tricks hebben hoor ik dat heel graag

 

wil graag 5x (originele amnesia )erin zetten kan evt. ook kiezen voor (bubblegum) ivm met veel strek van amnesia, ik hoor graag hoe jullie ervaren kwekers erover denken.

 

als laatste welke bak zouden jullie gebruiken?

 

Groetjes S

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000watt vind ik persoonlijk een net nietje...

Ik zal uitlegge waarom ik dat vind.

Je zal veel licht op wanden verliezen omdat je een 1000 watt lamp ik dacht minimaal 80cm moest hangen van planten dan beschijnd hij als t goed is 1.50 bij 1.50 ongeveer ligt uiteraard ook aan de kap.

 

Je tentje is denk ik 2.10 hoog ? Ist allemaal net niet...

 

1000 watt is mooi voor herenpanden of loodsen daar werken ze t ideaalst "denk ik"

 

Maargoed wie ben ik....ik ben maar een geintreseerde jongen die totaal geen zeggeschap heeft in de maatschapij.

 

Kzie net zelfs maar 2 meter hoog en 1 breed raad t je af zelfs met 600 watt beschijn je 1.20 bij 1.20 op 65cm.

 

400 watt op 40 cm beschijnt 80 bij 80

 

Hoewel ik ook wel eens in een dr120 2x 600 watt gedraaid heb. Kwam ik er al snel achter dat t weinig meerwaarde gaf en veel geklooi met temps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas hebben lange tijd al de verkeerde mensen de zeggenschap in onze ... maatschappij :thumbsdown:

 

Maar duidelijk 1000 is niet haalbaar in jou ogen.?

 

Hoe denk jij over draaien op 750 verlies ik daar veel lumens mee?

 

Of anders gezegd win ik er veel lumens mee als ik van 600 naar 750 gedimd ga...

 

 

Edit:

 

Als je 2 x 600 kan draaien op 120 moet 1000 ook mogelijk zijn toch op 103x103? gevecht met temperaturen wil ik best aangaan zolang ze maar niet teveel licht stress krijgen.

Edited by Samaiine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij werkt veel minder efficient dan kan je nog beter dimlux gebruiken met boost ik dacht boost naar 690 correct me if im wrong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo was mijn gedachten inderdaad ook, dimmen doen we liever niet!

 

we gaan op zoek naar een groter tentje wil graag die 1000 watt uit proberen.

 

Voorlopig lekker op 600 watt bulb op 600 draaien verliezen we verder geen licht lijkt mij?

 

Ik zal er wel even een verslag van bijhouden hier, voorlopig heb ik nog een ronde staan dus dat zal nog een paar weekjes op zich laten wachten.

 

Groetjes

 

S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maargoed wie ben ik....

 

En belangrijker nog, wie is Samaiine.

ls ik me goed heb ingelezen..

 

In de welkomsmail?

 

Stel je eerst eens voor, en vertel eens wat over je kweekervaringen, bijvoorbeeld.

Al ooit eerder een plant gekweekt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste FoolOnTheHill ik zocht al naar een voorstel topic of iets dergelijks kon niet zo 123 wat vinden heb je toevallig een link zal ik me even netjes voorstellen.

 

Groetjes

 

S

Edited by Samaiine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb even de beschijningsoppervlak van dimluxx 1000 watt expert voor je opgezocht omdat ik zelf ook nieuwschierig ben.

 

1.4m2 tm MAX 3.3 M2 OP 1000WATT

Geboost naar 1200WATT 1.65m2 tm MAX 4M2

 

Boosten zou ik niet gauw doen kom je al heel snel boven de 1500umol grens

 

1200watt=2470umol

 

Bron:http://www.agro-light.nl/nl/product/dimlux-expert-1000w-de-el-uhf/

 

 

Wel n dikke lamp hoor..mooi strak design

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd

 

Enige optie om alsnog met 1000pitter te draaie direct 12 of plant laag houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wilde ook voor de dimlux 1000 watt gaan, in te stellen van 600 tot 1000 watt en te booste (met nanotube tot 1200 watt, nano tube is overigens nog niet te verkrijgen.

 

wat houd de umol precies in? heb heel veel gelezen, maar dit ben ik nog niet tegen gekomen.

uitleg iemand?

 

begrip umol is duidelijk maar wat kan de plant zelf aan? is dat die 1500 umol die je aangeeft of... ?

 

betekenis umol:

Dit is de eenheid micromoll per seconde per vierkante meter die aangeeft hoeveel lichtdeeltjes per seconde op een vierkante meter neerkomen.

PAR-licht

Het voor de mens zichtbare licht wordt maar gedeeltelijk gebruikt door een plant. Licht bestaat namelijk uit een aantal verschillende golflengtes. Iedere golflengte bevat een ander type licht. Zo is er bijvoorbeeld globale straling (zonlicht), infrarode straling, ultraviolet straling en fotosynthese straling. Elk type straling heeft een ander effect op het gewas. De verschillende typen straling worden aangeven in de eenheid Nanometer. Hieronder het bereik van de verschillende soorten straling.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa 1500 is de grens komt neer op ONGEVEER 800 watt en dat wel op een cm of 70/80 van t gewas.

 

Overschrijd je deze grens is het schadelijk voor je plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant kan nog wel iets meer hebben dan 1500umol/s/m2, maar ze doet er niets meer mee. Dus zonder van de moeite.

 

Twee grafiekjes van photosynthese uitgezet tegen de lichtintensiteit :

gallery_37858_17549_32693.jpg

 

gallery_37858_17549_9248.png

 

Je ziet in beide grafieken dat zo rond de 1500 wel de max zit. Boven de 1000 voegt het al nauwelijks nog iets toe, maar boven de 1500 is de lol er wel echt af.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste bedankt voor alle reacties,

 

Heb nog geen voorstel link voorbij zien komen en met de zoekfunctie levert het mij helaas niks op.

 

Ik heb besloten naar aanleiding van jullie reacties voor een iets grote oppervlakte te gaan.

 

Word vervolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek maar ff naar wie is wie in het zoekvenster.... of zoekterm "voorstellen" zou ook wel resultaten moeten geven.

 

 

Of je in dat kleine tentje nou een setje met 600w van 50 euro hangt of een 1000w dimlux set van een keer of 10 dat bedrag scheelt op het eindresultaat misschien een ons of anderhalf, en je loopt wel constant te vechten met warmte, te hoge planten waarvan toppen geroosterd worden en allerlei soortgelijke ellende...

600w de vierkante meter is imo voldoende, dan is een tenthoogte van 180 of 2 meter tenminste goed terug te koelen en je hoeft voor haze soorten niet zo te prutsen met toppen, knakken, regulator enz om de hoogte onder de meter te houden (incl. pot)

 

(Edit: incl. moest excl. zijn...)

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ozzoes, Deze grafieken zijn specifiek voor wietplanten. De bovenste komt uit een onderzoek naar de effecten van temperatuur en CO2 op wietplanten.

 

Zal voor andere C3 planten wel niet veel schelen, maar ze verkopen ook apparaten om dit soort grafieken te bepalen en dat zullen ze niet doen als het altijd hetzelfde is.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

het plan is om een 1.5

Jaa 1500 is de grens komt neer op ONGEVEER 800 watt en dat wel op een cm of 70/80 van t gewas.

 

Overschrijd je deze grens is het schadelijk voor je plant

Jaa 1500 is de grens komt neer op ONGEVEER 800 watt en dat wel op een cm of 70/80 van t gewas.

 

Overschrijd je deze grens is het schadelijk voor je plant

0 x 1.50 x 2.00 tent aan te schaffen.

 

op welke manier bedoel je in dit geval schadelijk? het verbranden van de toppen of....?

heb aardig wat kweekverslagen gelezen en dat de betreffende kweker met een 1.50 x 1.50 x 2.00 tentje met een dimlux van 1000 watt (dimbaar van 600 tot 1000, met nanotube te booste tot 1200 watt) wel mooi een kilo eruit halen. afzuiger hangen met 1500m3 capaciteit. dat is zo'n beetje de bedoeling. maar als ik jullie verhaal zo lees krijg ik twijfels over de opstelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@indoor88: in een 150x150 tent kan je gewoon een dimlux 1000watt ophangen hoor. In een 120x120 tent moet het ook lukken. Maar kleiner als dat zou ik niet gaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.50 had je t niet over jij zei 1x1x2

 

150 is ideaal voor 1 1000watt dimluxx

120 ideaal 600watt

80 ideaal 400

 

 

Bij 120 op 1000 watt zul je wat wandverlies lijden zoals mn bron al vermeld had 1.4m2 minimaal met een 1000pitter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt El Capitano,

 

Ik heb momenteel een 103x103x200 tentje dus hier gaan we maar geen 1000 watt in hangen

 

We gaan voor 150x150x215

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wijs plan!

Dat 1x1 tentje is mooi om in voor te groeien of moedertjes in te bewaren ofzo... een 1000 watter heeft daar niks in te zoeken.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...