Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rodja

12/12 Lichttijden Omkeren Na Week 8

Recommended Posts

Op mijn locatie gaan er binnenkort bepaalde (inspectie)werkzaamheden plaatsvinden. Dit zal meerdere werkdagen duren en ik wil absoluut geen warmte uitblazen als ze bezig zijn.

 

Ik zit dan precies op 8 weken en een paar dagen, omhakken zou dus kunnen met de S5. Maar ik vraag me af of het mogelijk is om vanaf nu 's nacht te draaien ipv van 10 - 22, zodat ik de planten nog een weekje extra kan geven.

 

Kan ik de tijdklok veranderen van 10.00-22.00 naar 18.00-6.00?

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik het niet doen , maar ja , wat mss wel mogelijk is , is eerst 24 uit , en dan je klok juist zetten naar de nieuwe uurtjes , wel zal het een beetje stress opleveren ;)

 

tevens vraagje , die s5 is die uit stek ??

 

die zoek ik namelijk al even :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rodja

Lekker omhakken, zou niet mijn lichtcycli omkeren, voor die laatste paar dagen.

 

Heb het eens gedaan, in week 5.

Wat een drama, maar soms breekt nood wet......

 

Omhakken die s5

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet doen.

Ze gaat niet Hermannen, wel bij stress laat in de bloei fijn van die foxtails aanmaken waar je helemaal niks aan hebt (onknipbare toppen en niet compact).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het wel doen, maar op het laatste moment vooraf 24 uur uit.

De kans dat dit in 1 week nog nadelige gevolgen heeft is klein en je staat er ook nog zelf bij om bij het minste geringste alsnog in te kunnen grijpen indien nodig.

 

Misschien heeft het wel positieve invloed omdat ze denkt dood te gaan en krijgt het nog een extra boost om meer bloem/hars aan te maken. :)

Dat is immers hun overlevingsstrategie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...omdat ze denkt dood te gaan...

 

Planten kunnen niet denken.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker kan dat, zolang je de planten maar niet langer dan 12 uur licht geeft is niks aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het welles gedaan bij female zaden en dat kan prima laat staan als je met stekken werkt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het wel doen, maar op het laatste moment vooraf 24 uur uit.

De kans dat dit in 1 week nog nadelige gevolgen heeft is klein en je staat er ook nog zelf bij om bij het minste geringste alsnog in te kunnen grijpen indien nodig.

 

De s5 is errug rap met laten zien dat ze het niet naar de zin heeft en in 1 week hebbie zomaar op alle toppen foxtails wat me bij volgende brengt

 

En laat die uitbloeiers en foxtails maar komen..Mooi stukkie gewicht erbij!

 

Hoezo gewicht?

Foxtails erbij vanaf week 8 is 3x niks omdat deze foxtails nooit op tijd afrijpen en veel energie vreten die anders naar de al wel afbloeiende toppen zou zijn gegaan, Als je wat roept lees dan 1st ff hoe lang de planten al staan en hoe lang ze nog moeten, met of zonder ingreep is nu foxtailen door stress (en da's heel wat anders dan volgende internode aanzet in reguliere kweek) echt iets wat je moet zien te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb toch maar besloten dat alles omgaat op dag 2 van week 9, better safe than sorry.

 

zit nu op dag 3 van week 7 en de pistels zijn 40% bruin

volgende run laat ik ze lekker lang staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je iedere dag de klok 2 uurtjes verzet merken je dames er niks van hoor... zolang je de nachten maar 12 uur of langer houd is er geen enkel bezwaar.

In mijn systeem heb ik altijd dat ik zodra de planten flink gaan groeien dat de helft naar een andere tent verhuist, en dan schuif ik ook in een paar dagen de klok 12 uur door.

Dit ivm stroomverbruik en warmtehuishouding in mijn ruimte.

Ik zie geen duidelijke verschillen in opbrengst tussen de planten die midden in de ronde 12 uur doorgedraaid zijn en de rest vd club..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat uurtje minder per dag vanaf 18 uur naar 12 uur dat had goed effect op de dames en zonder stress dus. Mooie lengte tussen internodes zonder teveel omhoog sprieten of omhoog groeien. Weinig omkijken naar op de voeding en verzorging na, uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...