Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dampkring

Bloei Periode

Recommended Posts

Hallo mede growers,

 

Ik had en vraagje over de boei periode. Reken ik dit nou vanaf 12/12 of vanaf de eerste bloei verschijnselen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zijn ze nu over tijd hahahahha.

ik heb namelijk van verschillende mensen wat anders gehoord niet op het forum hier maar de een zegt vanaf 12/12 en de ander vanaf de eerste bloei verschijnselen. Dus ik dacht om het zeker te weten vraag het even op het forum.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja zijn al veel topics over gemaakt en nooit echt een heel 1duidend antwoord. Zelf reken ik altijd vanaf omschakeling ik meen dat sannie dit ook doet dat ook meegeeft in de omschrijving.

 

Maar er zijn ook breeders die vanaf de eerste bloeiverschijnselen rekenen

 

Uiteindelijk is het niet de omschrijving die bepaalt wanneer de oogst klaar is maar de kweker .. en als je vaker met dezelfde genetica werkt wordt het plannen steeds makkelijker

 

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als ik naar mijn kweek kijk en uit ga vanaf het moment dat ze op 12/12 zijn gezet dan zouden de dames al 5 weken in de bloei staan. Ga ik uit vanaf de eerste bloei verschijnselen dan zouden ze 3 weken in de bloei staan en nog ongeveer 5 weken moeten, wat mij logischer lijkt als ik naar de toppen kijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteindelijk draait het erop uit dat de dames zelf aangeven als ze klaar zijn. en dat gaat echt niet over 5 weken zijn.. :) tel er maar 2 bij op.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is zo, maar als het eerder 7 weken is dan vijf dan zou het 10 tot 12 weken zijn dat lijkt me te lang voor me cheese volgens de zaadbank is het 7 tot 9 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je uit zaad kweekt kun je er rustig 2 weken bij optellen als je direct vanaf 12/12 begint te rekenen. Sommige fenotypes zullen idealiter op de aangegeven tijd klaar zijn, maar voor de rest kun je in de 2 weken daarop volgend de rest gestaag af zien rijpen. Het ligt er ook aan of het hybride soorten zijn waarin sommigen wat meer van hun sativa kant laten zien, zowel in bloeitijd als in topopbouw.

 

Bio kweken hebben ook de neiging om wat langer te duren, dus daar kun je eventueel ook nog een weekje bij tellen.

 

Duurt lang!

 

Ik ben het inmiddels wel gewend.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dat wist ik niet. ben benieuwd dan en zal de dames goed in de gaten houden.

 

bedankt voor info en fijne feestdagen allemaal.

wij gaan bijna stapelûh hier. Joepie!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

De meeste mensen houden voor het begin van de bloeiperiode het moment van op 12/12 gaan aan .

De plant heeft een aantal dagen op 12/12 nodig voordat zij begrijpt dat zij moet gaan bloeien .

 

  • Bloeiweken 1 tot 2: Nadat de lichtperiode naar 12 uur is omgezet, begint de wietplant zich voor te bereiden op de bloeifase met een extra snelle groeispurt. Dit kan doorgaan tot in de vijfde week van de bloeifase en de planten kunnen soms meer dan verdubbelen in omvang en hoogte. Je zult in deze weken misschien ook al de eerste bloeihaartjes kunnen zien.
  • Bloeiweken 3 tot 5: De groeispurt loopt op zijn einde en er komen steeds meer bloeihaartjes bij zodat ze de eerste kleine topjes beginnen te vormen.
  • Bloeiweken 5 en verder: De topjes worden steeds groter en groeien aanzienlijk. Clusters van bloemen groeien dicht en vormen lange toppen die we ook wel cola’s noemen. Zaadhulsjes zwellen op en tegen het einde van de bloeifase zullen de bladeren vergelen nu de plant in de herfstfase van haar leven komt. De bloeihaartjes die eerst wit en dik waren, gaan nu steeds meer indrogen, verschrompelen en worden bruin van kleur.
  • Laatste 2 bloeiweken: In deze twee weken geef je de planten geen meststoffen meer, maar alleen nog schoon water. Dit noem je spoelen en het komt de smaak van de wiet ten goede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...